Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych NAVI 3 / RDNA3


Recommended Posts

34 minuty temu, Artok napisał:

Outlet X-kom na allegro, kosztowała 3499 zł. 

To ciekawe czy karta z outletu ponownie po oddaniu tanieje :D , super cena btw.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, r1023 napisał:

Podobno cos sie ruszyło z FSR i FG u AMD, ktoś cos testował ? Widziałem u Liptona i niby jakos fajniej śmiga.

Sprawdzałem w CoD Warzone , działa eleganco , zero gliczy i jakiś dziwnych artefaktów . Ale ja natywnie mam 170-180FPS wiec ma sobie z czego robić te dodatkowe klatki.

 

BTW

Wyszły nowe sterowniki beta :

 

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-24-2-1-helldivers-2

Edytowane przez Kawabonga
Link to post
Share on other sites
W dniu 16.02.2024 o 17:44, r1023 napisał:

Podobno cos sie ruszyło z FSR i FG u AMD, ktoś cos testował ? Widziałem u Liptona i niby jakos fajniej śmiga.

Ja bym chciał usłyszeć wrażenia od ludzi np z Gtx 1080 Ti. @wid3l3ccoś może? 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Rebelmind napisał:

Ja bym chciał usłyszeć wrażenia od ludzi np z Gtx 1080 Ti. @wid3l3ccoś może? 

Dla mnie ten cały FG to taka sama zbędna proteza jak DLSS i FSR. Zalecane jest użycie FG gdy natywnie mamy co najmniej 60fps. To na ch.. mi to jak mam już 60fps, da się komfortowo grać :D. Rozumiem przy 20-30fps aby dawało 60. 

W warzone jak włączę FG mam 240 zamiast 170, nie czuć różnicy w płynności. A imput lag się ponoć zwiększa. 

Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie takie samo zdanie :). Żeby to chociaż podnosiło 40+ do 70+, ale jak już mam minimum 60, to po co mi sztuczne klatki...

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Koledzy, ja tak samo ten szit widzę - tam gdzie byłoby to najbardziej potrzebne to działa najgorzej. Tyle że sporo ludzi z RTX 4000 się tym zachwyca więc może i posiadacze Pascali przykładowo by coś mogli napisać. Poza tym już z samego pomysłu można wywnioskować, że to będzie działać dobrze tam, gdzie fps już jest chociaż przyzwoicie podstawy. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kawabonga napisał:

Zalecane jest użycie FG gdy natywnie mamy co najmniej 60fps.

Bzdura dokumentna. 

 

Pierwszy z brzegu przykład - RTX 4090+ Cyberpunk z Path tracingiem - natywnie bez dlss i fg w 3440x1440 30-42 fps. Po zaaplikowaniu powyższych 110-130. I żadnego rozmydlania nikt poza kawą z bonga nie widzi. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@Rebelmind
Czy to nie jest tak, że jak ktoś ma RTX 40xx to gra wyłącznie na DLSS 2.0 + DLSS 3.0 + DLSS 3.5 w CyberPunk 2077 PathTracingiem i innych gier nie ma?

 

RX 7900xt jest już w drodze. Zobaczymy jak się sprawdzi karta w grach i przede wszystkim jak AMD realnie zapewnia wsparcie do ROCm i na ile on sensownie działa. Jeżeli te nowe jednostki AI od AMD da się jakkolwiek realnie wykorzystać, to karta zostanie na dłużej.

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, joker5513 napisał:

Bzdura dokumentna.

 

Important notes for integrating AMD FSR 3
Minimum frame rate
FSR 3 Frame Generation runs best when interpolating from a minimum of 60 fps pre-interpolation (e.g. after upscale). Whilst FSR 3 can roughly double any input frame rate, going below 60 is not recommended. This is due to interpolation visual artifacts being more prominent at lower frame rates. Sub 30fps frame rate pre-interpolation should be absolutely avoided.

 

Prosto ze strony https://gpuopen.com/fidelityfx-super-resolution-3/

 

Kolega się sypnął ze słówkiem "natywnie", ale reszta się zgadza.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kawabonga napisał:

Dla mnie ten cały FG to taka sama zbędna proteza jak DLSS i FSR. Zalecane jest użycie FG gdy natywnie mamy co najmniej 60fps.

Pisał ogólnie o wszystkim, zielonym dlss i czerwonym fsr - przynajmniej tak to z powyższego należy rozumieć. Jeżeli generator klatek od AMD poprawnie działa tylko przy już wysokiej natywnej płynności, to oczywiście należy go olać ciepłym moczem. Też uważam że ma to pomóc gdy natywnie nie idzie płynnie grać. U zielonych taki był jego zamysł i faktycznie w takich sytuacjach pomaga. 

 

A że AMD nie potrafi (nie pierwszy raz zresztą) to już temat na inna rozmowę. 

Edytowane przez joker5513
Link to post
Share on other sites

"NVIDIA made it clear to us that you'll get the best Frame Generation results when doubling FPS rates of 60+, and that artifacts at very low FPS rates are not unexpected" - https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4070-founders-edition/35.html

 

NVIDIA twierdzi dokładnie tak samo... A zaletą FSR3 jest to, że mogą z niego korzystać właściciele serii 3000, a z DLSS FG nie :).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jak ktoś jest fanboyem nvidii to dla niego DLSS obraz jest żyleta w 1080p, 1440p, i  FG przy 30-42FPS też działa super , bo to nvidia ;) 

4 godziny temu, Adames napisał:

@Rebelmind
Czy to nie jest tak, że jak ktoś ma RTX 40xx to gra wyłącznie na DLSS 2.0 + DLSS 3.0 + DLSS 3.5 w CyberPunk 2077 PathTracingiem i innych gier nie ma?

 

RX 7900xt jest już w drodze. Zobaczymy jak się sprawdzi karta w grach i przede wszystkim jak AMD realnie zapewnia wsparcie do ROCm i na ile on sensownie działa. Jeżeli te nowe jednostki AI od AMD da się jakkolwiek realnie wykorzystać, to karta zostanie na dłużej.

Coś tam się rusza w AI na AMD.

 

 

ROCm6-SolutionStack.png

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Rebelmind napisał:

coś może? 

Ja mam tylko doświadczenia z modami od LukeFZ - aktywujący FG i DLSS m.in. na kartach 1080ti.

 

Jest coś o czym powinienem wiedzieć innym? :D

 

CP2077 wyglądał jak kupa, teraz wygląda jak nieco gorsza kupa ale FPSy, jak mi się cudem udało raz odpalić ten mod z MSI Afterburnerem z 85-90 poleciały na ~140 przy ustawieniach ultra i 1920x1080 w tym samym miejscu.

 

Czuć że jest płynniej, na prawdę to czuć, ale mnogość glitchy graficznych, hud, roztrajający się celownik, cienie, jakieś błędy za poruszającymi się obiektami itd itp...

Im coś jest dalej, tym więcej dziwnych rzeczy :D - jak np. pojawiająca się nieistniejąca smuga cienia, która znika po ruszeniu choćby o piksel myszką, której to nie ma gdy się wyłączy te dodatki.

 

Ogólnie przy 120 FPSach jest jakoś tak lipa.

Włącze Frame Gernerator - nie ma różnicy.

Włączę DLSS na Quality +25 FPS, gra jest zdecydowanie bardziej responsywna na ruchy myszką.

Niestety nadal przy 240Hz i katowaniu CS2 przy 300+ FPS, gra jest kulawa i te FPSy to momentami, przy wartkiej akcji to totalne dno :D

 

Sorry, ale taka jest brutalna prawda.

Niech nikt, NIKT, kto nie chce sobie zrobić krzywdy, nie gra w strzelanki przy 300+ FPSach na monitorach 240Hz i więcej.

Każda inna gra będzie po prostu szarpiącym oczy strupem.

 

Ratunkiem tutaj motion blur na low.

On łagodzi trochę tę szorstkość :D i nagle gra się na prawdę przyjemnie, zwlaszcza z szybkim obracaniem.

 

Największy KOP te obie funkcje dają przy włączonej opcji "Screen space reflections quality" - jak dam na ultra (bo wszystko mam na ultra) to chyba jest z 60 FPS - MSI Afterburner pokazuje niby 100 a przy ruchach po 95.

Włączenie FG i DLSS - wrażenie jakby było ze 2x FPS a MSI Afterburner pokazuje "tylko" 116.

Tutaj musi być jakiś błąd.... bo ta opcja graficzna mooocno ciśnie po 1080ti.

 

Ogólnie tutaj jakieś problemy sąz kompatybilnością z jakimikolwiek nakładkami, bo albo grę wykrzaczy, albo zawiesza przy włączeniu liczników.

 

Tam są jeszcze te opcje AMD Fidelity FX i Intel XE Super Scalling, ale wrażenie płynności najlepsze daje jednak DLSS.

Tak to wygląda na ustawieniach ultra w 1920x1080 i wł tej opcji co wyżej napisałem z ustawieniem Quality i sharpness 0.30.

cp2077.png

 

Przymknąć oko na te babole - i można grać dość komfortowo.

Edytowane przez wid3l3c
  • Dzięki 2
Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj trochę dłużej potestowałem Warzone z FSR3 i FG . Jednak czuć różnicę w płynności. Zwłaszcza chyba dlatego że 1%Low dosyć mocno poszedł w górę.

Natywnie mam 1%low 95-100FPS, i średnio 175FPS. Z FG jest 1%Low 150-160FPS i średnio 230-240FPS w 1440P na Ultra. 

Ale na przykład Fort Solis w 1440p na wysokich detalach mam około 45-80 FPS, zależy od miejsca, to po przełączeniu w sterowniach AMFM jest 130FPS ale jakoś tak dziwnie się to odczuwa , niby jest więcej fps ale ta odczuwalna płynność jest dziwna. 

Link to post
Share on other sites

No i mój RX 7900XT dojechał:

b.thumb.jpg.dd7598d97a31555f2a47b9a3f5792e28.jpg

c.thumb.jpg.8c4aad7285003f481c1e5b6daac8ecae.jpg

a.jpg.cd17a9449c0d319087b58c613b0511cd.jpg

 

Karta jest niewiele mniejsza od RTX 4090. Serio, porównuję sobie tak do TUFa i wychodzi mi, że tylko odrobinkę szczuplejsza jest. 

 

Kultura pracy - przy furmarku warczy potężnie, ale pewnie to dla tego, że jest w obudowie z perforowaną ścianką. Zamierzam jeszcze wymienić kilka klamotów, wtedy potestuję kartę na poważnie, na razie tylko Quake 2 RTX odpaliłem. Przy 1440p podskoczyło mi z ok 45 FPS (arc a750) do 90 :)  

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Panowie nowość, karta sama z siebie przestała wyć. Obecnie nawet przy otwartej obudowie cewki są niesłyszalne. Ciekawe.

Po godzinie męczenia furmarkiem:
image.thumb.png.5e2f8630058679c49382b37523064717.png

 

 

Wygląda nawet ok jak na budżetowy model. 

 

Edytowane przez Adames
Link to post
Share on other sites

Wydaję mi się że Furmark nie jest już dobry do określenia max temperatur. Nie pamiętam jak na Nvidii ale na AMD karty zrzucają mocno zegary i nie powoduje max obciążenia . W grach mam większe temperatury ;) 

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Kawabonga napisał:

Wydaję mi się że Furmark nie jest już dobry do określenia max temperatur

Furmark jest świetny do określenia max temperatur. Power limit jest wykorzystany w 100% przez cały czas. W grach nigdy nie będziesz miał takiego obciążenia. 

Z kolei Furmark nie nadaje się do testowania stabilności undervoltingu lub overclocking właśnie przez zrzucanie zegarów. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adames napisał:

Panowie nowość, karta sama z siebie przestała wyć. Obecnie nawet przy otwartej obudowie cewki są niesłyszalne. Ciekawe.

Po godzinie męczenia furmarkiem:
image.thumb.png.5e2f8630058679c49382b37523064717.png

 

 

Wygląda nawet ok jak na budżetowy model. 

 

 

To jest norma, moja karta była delitaknie słyszalna ale to olałem bo już mi się nie chciało zmieniać, po czasie totalnie się wyciszyła

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...