Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych NAVI 3 / RDNA3


Recommended Posts

Się powtórzę, moja następna karta to albo rx7900xt albo rtx 4080 16gb, ta która będzie mniej ciągnąć prądu przy dobrych fps-ach. Jak przecieki się sprawdzą, to czas 4k 144hz nadchodzi:), mój 3440x1440 144hz tez w końcu full wykorzystany będzie;)

Link to post
Share on other sites

Wątpię żeby 7900 XT był za takie pieniądze. Zgaduję, że jednak AMD utrzyma ceny z RDNA +50$ podatku od nowości. 

 

Serio, nie zdziwiłbym się gdybym zobaczył 7900 XT za 1099$ i będącego wyraźnie szybszym od 4080/16...

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Rebelmind napisał:

Serio, nie zdziwiłbym się gdybym zobaczył 7900 XT za 1099$ i będącego wyraźnie szybszym od 4080/16...

Trzymamy kciuki za Radeony. W procesorach się już rozzuchwalili, ale może karty będą sensownie wycenione. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.09.2022 o 17:44, mirai99 napisał:

Zaczynamy dyskusję

4GHz to może po jakimś ekstremalnym OC na ciekłym azocie. Ale okolice 3,5 wydają się możliwe fabrycznie, patrząc na różnicę w zegarach pomiędzy RDNA 1 a 2.

W dniu 20.09.2022 o 17:48, wrobel_krk napisał:

Jak przecieki się sprawdzą, to czas 4k 144hz nadchodzi:)

Pewnie wyjdzie nowa gra z uber wymaganiami, która na nowych kartach w 4k będzie wykręcała ok. 60fps i historia zatoczy koło ;) Ale ogólnie jest tak jak piszesz, chwila gdy dogonimy króliczka coraz bliżej.

W dniu 20.09.2022 o 18:26, Rebelmind napisał:

Serio, nie zdziwiłbym się gdybym zobaczył 7900 XT za 1099$ i będącego wyraźnie szybszym od 4080/16...

Cenę obstawiam wyższą, wydajność wyższa od 4080 jest prawie pewna. Chyba że zrobią jeszcze 7950xt od razu żeby konkurować z 4090. Ogólnie zapowiada się znowu wyścig o to kto da radę więcej watów schłodzić żeby tylko karta się zmieściła do obudowy :D Dużo ciekawiej może być w średnim/niższym segmencie, ale to dopiero w przyszłym roku. W obecnej generacji, gdyby nie minerzy i scalperzy, to konkurencja byłaby bardzo ciekawa.

 

W przypadku RTX 4000 to większość marketingu widzę o DLSS 3.0, ciekawe jak to będzie działać, jak wyglądać i w jak wielu grach będzie zaimplementowane. AMD tymczasem konkuruje Perf/$ i Perf/W w czystej rasteryzacji i obiecuje jeszcze bardziej zwiększyć wydajność energetyczną.

 

@BlackCoffe Prosimy o podpięcie tematu

 

Link to post
Share on other sites

Nie mogę się doczekać!

ciekawe czy 7700x( bo chyba tak będzie się nazywać) zaoferuje wydajność 3090. Mam nadzieję, że w rt zaoferuje wydajność taką samą jak 3080 i cena nie przekroczy 3000zł.

Edytowane przez krzyhox
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Rebelmind napisał:

Nie wierzę @Artokza grosz w sterowniki AMD. Dopóki nie zobaczę CSGo NORMALNIE działającego na Adrenalin dopóty nie wydam złotówki na kartę od Czerwonych. 

 

Nigdy nie miałem z nimi problemu w przeciwieństwie do sterowników nvidii. 

 

CS:GO jest bardzo złym wyznacznikiem/benchmarkiem bo to totalny staroć. Nawet wydawca tej gry ma gdzieś silnik tej gry. Gdyby im zależało to byłyby stosowne aktualizacje. Nie ma sensu nawet minuty poświęcać tak staremu i bezużytecznemu API. Gdyby mi jakiś pracownik nawet to sugerował to szybko zmieniłby stanowisko (na niższe). 
Gra z 2012 roku, gdzie DX11 było już dość powszechne. 

Sam silnik ma chyba z 17-18 lat, uber staroć. Nie ważne jak często aktualizowany.

 

Grałem ostatnio 24h według steama w CS:GO i nie miałem jakichkolwiek problemów... w 4K miałem na większości map rock solid 300fps+... więc serio nie wiem w czym problem. Frametime z wykresu na OSD też się zgadzał - nie było spike'ów. 

Link to post
Share on other sites

5600X z 2x16GB 3600MHz, Curve uV i +100MHz (smart access memory wł)

 

Ten test jest trochę bez sensu. Vishera nawet w dniu premiery była totalnym gruzem (pomijam starszego bulldozera...). Bardzo słabe "pseudo" rdzenie. FX 8350 nadawał się tylko do obróbki wideo w programach obsługujących multithreading. 6600K jest dużo młodszy i ma super mocne rdzenie i DDR4 (sam miałem 6700k). A potem z czapy współczesna i5 "bieda edition". 

 

W teście z czapy porównywane są CPU z całkowicie różnych lat (wiele lat odstępu) a przede wszystkim segmentów. Stara, flagowa ale tania Vishera (te procki były tanie), mainstream Core i5 oraz bieda Core i5. 
Samo parowanie nowoczesnego GPU z 8350 czy nawet Skylake byłoby dość... słabe. Co innego 6700K po OC na 4.6-4.8GHz. 

Sensowne jest więc tylko patrzenie na i5 12400 w tym teście. Ale przez to że nie ma np. R5 5600X, a najlepiej R5 5500 ciężko wyciągnąć wnioski. Np. resizable bar i smart access memory.  

 

I nadal pozostaje kwestia silnika-śmietnika z początku XXI wieku oraz przestarzałego API. Nowe GPU (sensu drivery) w ogóle nie są projektowane z myślą o nim. Ba, nawet DX11 powinno zostać w końcu olane. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Revenant napisał:

Ba, nawet DX11 powinno zostać w końcu olane. 

Poważne gamedevy już chyba nie robią nowych gier na DX11, tylko jakieś indyki. Czy się mylę?

Godzinę temu, Revenant napisał:

I nadal pozostaje kwestia silnika-śmietnika z początku XXI wieku oraz przestarzałego API

To to jeszcze nic. Co jakiś czas ludzie zakładają tematy że mają nowy sprzęt i się dziwią że w CS 1.6 nie ma 1000 fps :D

Link to post
Share on other sites

Revan, na czterech różnych RDNA2 ten sam problem przerabiałem na przestrzeni blisko dwóch lat: podczas mm Wattmann potrafił przełączyć zegar rdzenia w 2D-mode (drop taktowania z 2000 do 600 MHz). Trza było edytować tablice stanów biosu karty jak i deaktywowac opcje oszczędzania energii - a i to częściowo tylko pomagało, bo skutkiem ubocznym był mikro-stuttering. Serio, naczarowałem się z tym więcej niż spece od marketingu Nv z wykresami z prezentacji RTX 4000. Jak Ci się chce to zajrzyj do tematu o RDNA2;

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zbiku90 napisał:

Poważne gamedevy już chyba nie robią nowych gier na DX11, tylko jakieś indyki. Czy się mylę?

To to jeszcze nic. Co jakiś czas ludzie zakładają tematy że mają nowy sprzęt i się dziwią że w CS 1.6 nie ma 1000 fps :D

 

Większość chyba ciągle siedzi na DX11. Np. na pewno wiem  że z nowych gier TW:WH3 jest na DX11. 

1 godzinę temu, Rebelmind napisał:

Revan, na czterech różnych RDNA2 ten sam problem przerabiałem na przestrzeni blisko dwóch lat: podczas mm Wattmann potrafił przełączyć zegar rdzenia w 2D-mode (drop taktowania z 2000 do 600 MHz). Trza było edytować tablice stanów biosu karty jak i deaktywowac opcje oszczędzania energii - a i to częściowo tylko pomagało, bo skutkiem ubocznym był mikro-stuttering. Serio, naczarowałem się z tym więcej niż spece od marketingu Nv z wykresami z prezentacji RTX 4000. Jak Ci się chce to zajrzyj do tematu o RDNA2;

 

Nie zaobserwowałem tego w żadnej grze, ani TW:WH3, Hell Let Loose, CS:GO, World of Warships, Cyberszrot 2077, Wiesiek 3 (testowałem tam UV/OC). 
Przy czym mam monitor 3840x2160. Może to ma jakiś wpływ na to? Inny load de-facto na GPU, dużo cięższy. 

A jako prawdziwy geeko-nerd gram z OSD zajmującym 1/4 ekranu :D z 4 nawet graphami. Jedyne co mi przychodzi do głowy to:
A) Rozdziałka (niższa rozdziałka momentami przy np. minimalnym zamulaniu procka powoduje przechodzenie w niższy state GPU?)
B) Problem z FreeSync na danym monitorze (lub problem z wł. funkcją FreeSync Extended)

 

Ja używam FreeSync w trybie extended, ale nie na każdym monitorze może to działać. A z dośw. z G-Sync w laptopie (980M i 980M SLI oraz 1070M) wiem że VRR potrafi grzebać z state'ami GPU bo sporo miałem przez to flashowanie vbiosów Premy. Przy wł. G-Sync przy 980M SLI w niektórych grach miałem perma 2D zegary... to było frustrujące (przy matrycy 4K... wyłączenie SLI nie było opcją).

2 godziny temu, zbiku90 napisał:

To to jeszcze nic. Co jakiś czas ludzie zakładają tematy że mają nowy sprzęt i się dziwią że w CS 1.6 nie ma 1000 fps :D

 

Ło Panie, a próbował Pan wyłaczyc ZombieModa? To byłaby moja 1 odp. Ta gra była złota, sam wtedy uczyłem się kodowac na AMXModX i ogarniać SQL. :D 

Tak samo w WOW'ie ludzie na privach narzekali na WOTLK czemu w Dalaranie jest 30fps w 1440p na RTX 3080. Bo engine gry jest stary jak świat. :D 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Revenant napisał:

Przy czym mam monitor 3840x2160. Może to ma jakiś wpływ na to? Inny load de-facto na GPU, dużo cięższy.

5120x1440 here :peace:przy czym w CSGo gram w 2560x1440 extended; z resztą, testowałem po drodze dwa inne monitory (wszystkie G-sync compatible) i było to samo. 

 

Jedyna kombinacja, której NIE SPRAWDZIŁEM, to RDNA2 w parze z Intelem - tyle że Twój przypadek pokazuje, że nie powinno mieć to znaczenia. 

 

I piszę to wszystko, żeby ktoś mniej śledzący forum nie zaszufladkował mnie jako fanboya Intela/Nv - bo dałem Czerwonym ogromny pakiet czasu i uwagi ;)

Link to post
Share on other sites

Pyknąłem jeszcze na szybko z rana 2 mapy (de_dust i de_inferno klasycznie). Zegary elegancko trzymają 1700-2100MHz chociaż gra nie potrafi wycisnąć perma 100% z CPU i GPU (żadne nie wydaje się bottleneckiem). Ewidentnie kwestia silnika gry i API (tak np. w WoWie). Ale nie mam spadków, minimum zanotowało 1610MHz w HWInfo i w GPU-Z. I have no idea. Ale fps bez dropów i frametime też elegancki.

 

Tbh to wina Valve bo trzyma przy życiu super stary produkt (10 letni) na 18 letnim silniku (właśnie wygooglowałem, silnik z 2004). To nie ma prawa działać perfekcyjnie na nowych GPU i platformach robionych pod najnowsze API i w najgorszym przypadku DX11. A VALVE raczej woli doić kasę niż robić update silnika. A boja się pewnie wydawać nowy tytuł bo nie wiedzą czy się przyjmie. 

 

W teorii resizable bar działa na AMD i Intelu. Ale SAM tylko na AMD+AMD z tego co się orientuję (mają chyba dodać wsparcie ze względu na Arc w jakimś momencie? Chyba że już to zrobili). 

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...