Skocz do zawartości

Jak zmniejszyc błędy przy pakowaniu przesyłek w sklepie online


Recommended Posts

Nie wiem czy jest to odpowiednie miejsce na taki temat, niemniej szukam sposobów na ograniczenie pomyłek w pakowaniu w moim sklepie online. Niestety ale pracownicy się mylą oraz pomyłki zdarzaja się zbyt czesto, Nie są przeciążeni, nie pakują również tych paczek aż tak wiele. W każdej paczce jest 1-2 produkty. 

Czy są może jakieś programy do weryfikacji 

Link to post
Share on other sites

Sprawdź na początek podstawy

- czy pracownicy są trzeźwi...

- czy magazyn / miejsce, gdzie pakowane są przesyłki, są odpowiednio oświetlone, a pracownicy nie mają problemów ze wzrokiem

- czy jest dość przestrzeni na pakowanie

- czy produkty są łatwo identyfikowalne (np. sprzedajesz przyprawy importowane z Korei i paczuszki są opisane wyłącznie po koreańsku, a pracownicy nie znają języka)

- czy rozmieszczenie produktów w magazynie nie prowadzi do błędów (niemal identyczne produkty leżą w tej samej przegródce / przegródki są opisane, ale znajdują się w nich niewłaściwe produkty, bo obok, gdzie dany produkt miał być przechowywany, nie było już miejsca itd.)

- jeśli wszystko odbywa się w ramach jednego garażu i przemierzane odległości nie mają aż takiego znaczenia - czy zamówienia są kompletowane i pakowane jedno po drugim, czy zbiera się produkty do wszystkich zamówień od razu, a potem rozdziela się je jednocześnie na poszczególne zamówienia...

Rotomaty czy checkweighery z oprogramowaniem to bardzo droga impreza.

Link to post
Share on other sites

Na pewno lepsze będzie motywowanie pracowników w firmie, a nie ich karanie. Karanie prowadzi do nikąd. Dobrze jest wprowadzić premie za brak pomyłek przy pakowaniu produktów, można zastanowić sie nad monitoringiem . Popracuj dzień przy pakowaniu i wtedy rzeczywiscie będziez w stanie stwierdzić czy pracownicy nie są przeciążeni oraz ile mają obowiązków w firmie. 

Nie bardzo znam strukturę Twojej firmy ale moim zdaniem najlepiej będzie jak podejdziesz do problemu kompleksowo. Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy czasem miał tak, że patrzył a nie widział, słuchał, a nie słyszał, dotykał a nie czuł. Tym bardziej, że pakowanie to mega powtarzalna praca, i pakując trzydziestą paczkę danego dnia z tym samym produktem, w głowie pojawiają się zupełnie inne myśli niż tylko o pakowaniu 

Najezpieczniejszym sposobem może być wprowadzenie czytników kodów produktow ( https://general-id.pl/czytniki jak tutaj). Urządzenie takie będzie w stanie skuteczniej wychwycić błędy.

Edytowane przez qvazi
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 7.04.2021 o 14:02, Yelll napisał:

Niestety ale pracownicy się mylą oraz pomyłki zdarzaja się zbyt czesto

Pracowałem w takim sklepie. Może być klika powodów tego;

-brak zaangażowania do pracy

-pośpiech w składaniu zamówień

-brak należytej kontoli

 

Musiałbyś zainstalować kamerę to raz,a dwa, sprawdzać każde zamówienie przed wysyłką.

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Może być też tak, że pracowników jest po prostu zbyt mało i nie wyrabiają z robotą. Jak jedna osoba musi pakować jednocześnie kilka zamówień, to bardzo łatwo się pomylić. Albo z drugiej strony, może pomieszczenie jest ciasne i w jednym miejscu kilku pracowników jednocześnie pakuje jakieś paczki - wtedy też może być niezły sajgon. Generalnie najlepsza opcja, to przedyskutować na spokojnie z pracownikami. Pomyłki czasem się zdarzają, ale jeżeli jest to nagminne, to widocznie ktoś ma jakiś problem.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...