Yelll 3 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Nie wiem czy jest to odpowiednie miejsce na taki temat, niemniej szukam sposobów na ograniczenie pomyłek w pakowaniu w moim sklepie online. Niestety ale pracownicy się mylą oraz pomyłki zdarzaja się zbyt czesto, Nie są przeciążeni, nie pakują również tych paczek aż tak wiele. W każdej paczce jest 1-2 produkty. Czy są może jakieś programy do weryfikacji Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Zamiast szukać systemu kontroli rodem z Amazona, może warto się zastanowić/porozmawiać co jest przyczyną. Jeśli pracownicy mają problem z pakowaniem, to może problem jest w pracownikach, systemie magazynowania/pakowania itd. Cytuj Link to post Share on other sites
8gwiazdek 255 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Nie wiemy jak wygląda obecny proces od ani nie znamy Twojego magazynu z punktu widzenia samego składowania. Ciężko w ciemno obmyślić ci ścieżkę jaką powinien pokonać ten towar aby zapobiec pomyłką. Cytuj Link to post Share on other sites
echo 0 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Sprawdź na początek podstawy - czy pracownicy są trzeźwi... - czy magazyn / miejsce, gdzie pakowane są przesyłki, są odpowiednio oświetlone, a pracownicy nie mają problemów ze wzrokiem - czy jest dość przestrzeni na pakowanie - czy produkty są łatwo identyfikowalne (np. sprzedajesz przyprawy importowane z Korei i paczuszki są opisane wyłącznie po koreańsku, a pracownicy nie znają języka) - czy rozmieszczenie produktów w magazynie nie prowadzi do błędów (niemal identyczne produkty leżą w tej samej przegródce / przegródki są opisane, ale znajdują się w nich niewłaściwe produkty, bo obok, gdzie dany produkt miał być przechowywany, nie było już miejsca itd.) - jeśli wszystko odbywa się w ramach jednego garażu i przemierzane odległości nie mają aż takiego znaczenia - czy zamówienia są kompletowane i pakowane jedno po drugim, czy zbiera się produkty do wszystkich zamówień od razu, a potem rozdziela się je jednocześnie na poszczególne zamówienia... Rotomaty czy checkweighery z oprogramowaniem to bardzo droga impreza. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 7 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Popracuj z pracownikami 2,3 dni, i powinieneś zauważyć co (kto) powoduje błędy....A jak przez ten czas nie będzie żadnego błędu, to winni są pracownicy (pracownik)... Cytuj Link to post Share on other sites
qvazi 15 Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 (edytowane) Na pewno lepsze będzie motywowanie pracowników w firmie, a nie ich karanie. Karanie prowadzi do nikąd. Dobrze jest wprowadzić premie za brak pomyłek przy pakowaniu produktów, można zastanowić sie nad monitoringiem . Popracuj dzień przy pakowaniu i wtedy rzeczywiscie będziez w stanie stwierdzić czy pracownicy nie są przeciążeni oraz ile mają obowiązków w firmie. Nie bardzo znam strukturę Twojej firmy ale moim zdaniem najlepiej będzie jak podejdziesz do problemu kompleksowo. Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy czasem miał tak, że patrzył a nie widział, słuchał, a nie słyszał, dotykał a nie czuł. Tym bardziej, że pakowanie to mega powtarzalna praca, i pakując trzydziestą paczkę danego dnia z tym samym produktem, w głowie pojawiają się zupełnie inne myśli niż tylko o pakowaniu Najezpieczniejszym sposobem może być wprowadzenie czytników kodów produktow ( https://general-id.pl/czytniki jak tutaj). Urządzenie takie będzie w stanie skuteczniej wychwycić błędy. Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez qvazi 1 Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 W dniu 7.04.2021 o 14:02, Yelll napisał: Niestety ale pracownicy się mylą oraz pomyłki zdarzaja się zbyt czesto Pracowałem w takim sklepie. Może być klika powodów tego; -brak zaangażowania do pracy -pośpiech w składaniu zamówień -brak należytej kontoli Musiałbyś zainstalować kamerę to raz,a dwa, sprawdzać każde zamówienie przed wysyłką. Cytuj Link to post Share on other sites
030366 1145 Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Może być też tak, że pracowników jest po prostu zbyt mało i nie wyrabiają z robotą. Jak jedna osoba musi pakować jednocześnie kilka zamówień, to bardzo łatwo się pomylić. Albo z drugiej strony, może pomieszczenie jest ciasne i w jednym miejscu kilku pracowników jednocześnie pakuje jakieś paczki - wtedy też może być niezły sajgon. Generalnie najlepsza opcja, to przedyskutować na spokojnie z pracownikami. Pomyłki czasem się zdarzają, ale jeżeli jest to nagminne, to widocznie ktoś ma jakiś problem. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.