Janusz1960 3 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 (edytowane) Witam, Po reklamacji karty graficznej wróciła do mnie z zanieczyszczonym blokiem wodnym. Serwis producenta i sprzedawcy nie chcą nic z tym zrobić. Serwis producenta ocenił i opisał to tak, cytuję: "Zaśniedzenie fragmentu radiatora bloku wodnego jest zjawiskiem naturalnym i jak widać z załączonych wyników testów nie wpływa na działanie i wydajność karty graficznej." Czy faktycznie przez 5 tyg. pobytu w serwisie ( nie było wcześniej nic takiego ) karta może tak wyglądać w procesie naturalnym i nie ma to wpływu na jej wydajność ? Ostatecznie temperatury po podłączeniu jej w serwisie w takim stanie były wyższe tylko o jakieś 10 st.C i wg. tego serwisu to żadna różnica 52C zamiast 42C. Wydaję kupę kasy, żeby obniżyć temperatury o 5-10C, skalpuje procesor, a dla serwisu 10C to żaden wpływ na wydajność tylko dlatego że chłodzenie wodne to nie ta sama liga temperaturowa co powietrze ... 1. taką oddałem na kolejnej reklamacji do producenta, 2. taka wróciła z serwisu sprzedawcy Edytowane 25 Marca 2021 przez Janusz1960 literówka Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 To bardziej wygląda jakby rozwinął się glon lub coś podobnego, na pewno w tym miejscu finy nie mają przepływu. Masz tam plomby na backplate ? Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 25 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 To Gigabyte AORUS 1080Ti WB WATERFORCE 11G, karta jest jeszcze ponad rok na gwarancji. Blok wodny w tych kartach jest oklejony ozdobną blachą aluminiową, ta z logo Aorus, nie do zdarcia, która zasłania śruby trzymające plexi z blokiem. Karta jest już 2mce na zgłoszeniu gwarancyjnym i to tam ją tak załatwili. Serwis producenta stwierdził, że takie zanieczyszczenie niklowanego bloku to zjawisko naturalne. Bloku nie maja na wymianę, nie potrafią tego oczyścić i chcą żebym w takim stanie odebrał i włączył sobie do układu - tłumaczą, że ich zadaniem to nie ma wpływu na wydajność. Plomb na backplate nie ma, ale zapowiedzieli że jakakolwiek ingerencja to utrata gwarancji, Nie mogę nawet sam zmienić pasty i padów a pracuje już prawie 36mcy. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 9 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 W takim stanie odebrałem dzisiaj kartę z serwisu Gigabyte Wrocław / Robotnicza. https://imgur.com/90ZTc43 Nie dostałem żadnego dokumentu, zrobili testy ale w mailu o tych testach kłamali podając nieprawdę i nie zwrócili nawet uwagi, że dołączone przez nich do tego maila zdjęcia pokazują inne wyniki testu Furmark ( podobno 52C i 58C(?) to mniej niż 50C ). https://imgur.com/L5skSSBhttps://imgur.com/dVYxnG2 Prawie 3 miesiące bez karty i zero efektu, oddałem sprawną przegrzewającą się kartę. Na bardzo ciemnym i niewyraźnym zdjęciu jakie zrobiłem jeszcze przed pierwszym zgłoszeniem do serwisu ( to zdjęcie poniżej ), Gigabyte 'dopatrzył się' uszkodzenia i odrzucił moją reklamację bo "korozja układu chłodzenia rozpoczęła się w już wcześniej, co świadczy o tym zielony nalot na żeberkach. Niestety nasz serwis nie był i nie jest w stanie tego już zatrzymać" chociaż nic takiego nie nie widzieli podczas pierwszych testów i pobytu karty w ich serwisie w lutym ... https://imgur.com/x7U8JEg PS. zdjęcie z 58C(?) nie jest wystarczająco wyraźne, może tam było 50C(?), może nie było tak źle, ale to inne zdjęcie pokazało że podali nieprawdę w mailu, PPS. wszystkie podane przeze mnie w tym wątku informacje mam potwierdzone mailami od serwisów X-KOM i Gigabyte Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 Ten blok w tym stanie to już śmietnik, na twoim miejscu nawet nie tknąłbym tej karty w serwisie i nie odebrał Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 10 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2021 Masz rację, nie chciałem dopuścić do siebie, że serwis Gigabyte Wrocław, zrobi taki numer i tak mnie potraktuje... Serwis Gigabyte 2 tygodnie nie odpowiadał na maile, i w końcu 2 dni temu napisali że nie będą naprawiać. Zdecydowałem się zabrać od nich kartę i dzisiaj, 9.04.2021 o 11tej pojechałem. Karta wyglądała dziwnie, ale ja zabrałem. Nie dali żadnego raportu serwisowego i coś było dziwnie. Zrobiłem kilka zdjęć, napisałem na forach ( dzięki Patryk ) i znalazłem artykuł na www.overclock.pl . Serwis Gigabyte Wrocław zniszczył top bloku wodnego mojej karty. Wcześniej serwis pisał o glikolu i coś mi już chodziło po głowie: >>> Serwis GIGABYTE do testowania kart graficznych z chłodzeniem wodnym używa profesjonalnej cieczy THERMALTAKE Coolant 1000 RED, który stworzony jest na bazie glikolu oraz wody destylowanej, nawet długotrwałe używanie tego środka nie powoduje pogorszenia stanu bloku wodnego ani korozji jego części >>> nie przyznali się, ale chyba też czyścili glikolem albo innym alkoholem zielone glony na bloku. Glony prawie zniknęły, zmieniły kolor i konsystencję na szaro-białą masę, ale serwis Gigabyte nie czytał raczej o wpływie alkoholu na pleksi i top mojej karty szlag trafil. Jest pokruszony i popękany, było tak:https://imgur.com/93rx0urhttps://imgur.com/zRqeODR a jest już po zabawie...https://imgur.com/90ZTc43https://imgur.com/gjbnk1Dhttps://imgur.com/G80iqA8 idzie weekend, w poniedziałek idę na wojnę na Robotniczą. albo sam albo z Policją Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2021 18 godzin temu, Janusz1960 napisał: Prawie 3 miesiące bez karty i zero efektu Nie no efekt jest, serwis pewnie sporo ETH wykopał w tym czasie 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 12 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 Karta wróciła ponownie do serwisu - nie ważny sprawca, jest ofiara. Szansa na wymianę kompletnego bloku jest już raczej niewielka bo tych kart i części nie produkują ( wg. serwisu ). Decyzja zapadnie u producenta (TW?), to pewnie potrwa ... Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 153 Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Jeśli masz zdjecia lrzed spakowaniem karty do serwisu to jest ok. Mozesz uderzyć do uokik? Chyba dobrze mowie Cytuj Link to post Share on other sites
kroni 197 Napisano 18 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2021 Jak na moje, próbowali ściągać ten metalowy cover i efekty są takie, albo po prostu im spadła Niemniej jednak wymiana na coś nowego należy Ci się jak psu buda, ew. myśleć nad zwrotem kosztów zakupu za MSRP. Jak to może jakoś pomóc to na allegro widuję dużo bloków od tych kart, w lepszym lub gorszym stanie, ale nadającym się do użytku Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 18 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) Na overclock.pl jest stary już artykuł by Grzegorz Iwan (ivanov), ale pewne zasady LC pozostają cały czas aktualne ( jak dobrniecie do połowy artykułu to jest coś ciekawego ) >>>Uwaga! Alkohole monohydroksylowe (etanol, metanol, etc.) powodują nieodwracalne uszkodzenie pleksi, z której zrobione są rezerwuary oraz inne elementy chłodzenia wodnego (np. topy bloków). <<<http://overclock.pl/articles/show/id/592,17,30,wybor-czesciplyn Edytowane 18 Kwietnia 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 18 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2021 W żadnym wypadku karty z gotowym blokiem......jak sam spier....niczę, to wiem, do kogo mieć pretensje. Ten blok nadaje się tylko na śmietnik. I w takim stanie przenigdy bym nie odebrał jej z serwisu. Niech dają nową, albo odpowiednik, jak już nie produkują. Albo zwrot kasy. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 23 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Mam pierwszą odpowiedź i propozycję do Gigabyte - na razie bez bloku wodnego i bez nowej gwarancji... kasa włożona w WC, obudowa dla WC, fizycznie nie pójdzie na obiegu powietrza ( 2 radiatory 240mm stały sobie daleko na zewnątrz obudowy gdzie miały zapewnioną wentylację ) >>> 23.04.2021 Gigabyte.pl : Jest to pierwszy taki przypadek uszkodzenia, który powstał u nas. W związku z powyższym Pana reklamacja w zakresie uszkodzenia „top bloku karty jest pokruszony i spękany.” została uwzględniona. Z uwagi na czwarty rok gwarancji wynikającej z zarejestrowania produktu na stronie internetowe producenta GIGABYTE, przysługuje panu wymiana towaru na model dostępny na rynku, zgodnie z warunkami przedstawionymi przez producenta, które Pan zaakceptował przy rejestracji produktu. Proponujemy Panu wymianę karty na model: GV-N2080AORUS-8GC, z kontynuacją okresu gwarancyjnego producenta i nie dłużej niż okres wynikający z rejestracji pierwotnego produktu. >>> czyli 13-14mcy zamiast nowej gwarancji Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 https://www.legalniewsieci.pl/aktualnosci/wymiana-gwarancyjna-sprzetu-a-bieg-terminu-gwarancji Przeczytaj. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 30 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 To znowu ja UWAGA na usługę 'AORUS CARE' czyli 4ty rok gwarancji oferowany przez Gigabyte. Kupując tą uszkodzoną teraz przez serwis kartę w 2018 cieszyłem się z 4tego roku, a teraz serwis cały czas w rozmowach powołuje się na ten '4ty rok gwarancji' - gwarancji na zasadach tajwańskiego producenta - aby ominąć ustalenia K.C. Jednak dodatkowy, 4ty rok, obowiązuje dopiero po zakończeniu standardowej 3-letniej gwarancji ( nawet wg. Gigabyte ). W momencie zakupu 3-letnia gwarancja miała ważność do 23.03.2021. Karta została przyjęta przez Gigabyte 18.03.2021 ( UuuuuFfffffffff, zdążyłem ). Moja standardowa 3-letnia gwarancja jest nadal ważna. W trakcie zakładania zlecenia przedstawiłem im także przepisy K.C., które regulują zasady przedłużania gwarancji o czas kiedy produkt jest w serwisie co ostatecznie w dniu przyjęcia przez Gigabyte dało datę ważności gwarancji 3-letniej jako 9.05.2021 - a to chyba pozwoli mi zatrzymać ten straszak w postaci '4tego roku gwarancji'. Mam nadzieje, że obejdzie się bez sądu, ale na razie to przepychanka argumentami. Zaoferowali już nawet model 2080TI WATERFORCE zgodny moim zdaniem z umowa kupna poprzedniej karty i dostępny dla nich na rynku. Jeszcze wygląda tak , że abym mógł ją dostać musiałbym ( na razie tak wygląda ) zrezygnować z nowej gwarancji. PS. chciałbym chociaż raz - w sprawie tej rezygnacji - się mylić .... Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 A co Rzecznik Praw Konsumenta na to? Nie trzeba się zaraz po sądach ciągać. Może warto rzecznika zaprząc do tej sprawy. Może w drodze mediacji uda się jakoś to rozwiązać z korzyścią dla Ciebie. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 30 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 (edytowane) 14 minut temu, marko22 napisał: A co Rzecznik Praw Konsumenta na to? Nie trzeba się zaraz po sądach ciągać. Może warto rzecznika zaprząc do tej sprawy. Może w drodze mediacji uda się jakoś to rozwiązać z korzyścią dla Ciebie. Też mam taką nadzieję. Sąd to ostateczność. Poczekam tylko przed UOKiK na nową odpowiedź Gigabyte. Ostatnio codziennie pisujemy do siebie - ja i przedstawiciel Gigabyte Polska Edytowane 30 Kwietnia 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 30 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 Nie łaś się na nową kartę bez gwarancji. Takie jest moje zdanie. Tak naprawdę to nie masz pewności, czy to będzie NOWE. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 (edytowane) W dniu 30.04.2021 o 09:48, marko22 napisał: Nie łaś się na nową kartę bez gwarancji. Takie jest moje zdanie. Tak naprawdę to nie masz pewności, czy to będzie NOWE. Już się prawie łamałem, ale masz 100% racji. Pan z Gigabyte potwierdził, ze karta jest sprawna!?!?! i nic więcej!?!?!! straszył już mnie utratą możliwości wymiany jak się szybko nie zgodzę na rezygnację z nowej gwarancji - więc jeszcze zapytałem czy karta jest nowa i cóż, napisał tylko 'sprawna bez nowej gwarancji'. Chciał żebym zgodził się odebrać 2080TI jako moja starą uszkodzoną przez nich 1080TI !? Jego jedynym argumentem jest dobrowolna rejestracja na stronie Gigabyte, która jego zdaniem zamiast gratisem od Gigabyte jest ograniczeniem praw kupującego .... Edytowane 1 Maja 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 1 Maja 2021 Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Ja bym napisał temu Panu wprost - dziękuję za dyskusję i kieruję sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta. Koniec. Kropka. Wiedzą, że dali ciała i jeszcze próbują wyjść z tego obronną ręką? Argument? Jaki to jest argument? Jest gdzieś regulamin tej rejestracji dostępny? Wg tego linka, co znalazłem, jak psu buda należy Ci się nowa gwarancja. Tylko oczywiście (wg mnie) jak mogą dać Ci znowu pełną gwarancję, skoro sprzęt, który oferują, jest po naprawie producenta. Tak czy siak - to już nie jest fabryczne. Nie daj się. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 1 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2021 Muszą dać nowa kartę. Linia 2000 ( poza 2060 ) jest już EOL od wakacji, ciekawe jak przełkną wydanie nowego AORUSA z blokiem Full Cover .... dużo ich Gigabyte w ofercie raczej nie ma bo poniżej 2080TI to karty niezgodne z umową. To jest serwis, takie problemy mieli już wielokrotnie więc mnie urabiali żebym zaakceptował ich warunki. Na szczęście tego Pana na koniec nieźle poniosło. Wiedzą, że sytuacja na rynku kart jest tragiczna i rzucili taka przynętę, mam wrażenie, że pewnie dobrze się bawił widząc jak mnie powoli urabia. Cóż, czasem rybka zerwie się z haczyka 1 Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 153 Napisano 2 Maja 2021 Udostępnij Napisano 2 Maja 2021 (edytowane) czy w tej gwarancji 4 roku jest zapis ze musza Ci ten sam model albo wyższy zaoferować czy karte tak samo wydajną albo lepszą. Każdy zwodowany egzemplarz bedzie wydajniejszy od powietrznego. Zawsze mozna sie jakos kłocić Ewidentnie Ci zepsuli karte niech teraz za to płacą. Edytowane 2 Maja 2021 przez danieloslaw1 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 5 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 (edytowane) Gwarancja '4tego roku' to prawie taka sama umowa Gigabyte z kupującym jak zwykła standardowa 3-letnia. Główny problem obecnie to ustalanie ważności standardowej gwarancji - zapisy Gigabyte nie odnoszą się do kwestii przedłużania gwarancji o czas pobytu w serwisie ( K.c. ), Gigabyte nie chce odnowić biegu gwarancji od początku przy wymianie towaru na nowy - bo taki zapis jest na stronach tajwańskiego producenta. Były już w Polsce wyroki w takich sprawach Bieg terminu gwarancji od nowa wynikający z przywołanego przepisu K.c. jest niezależny od woli gwaranta. Przepis ten ma bowiem charakter bezwzględnie obowiązujący, imperatywny. Zgodnie z wyrokami sądów po wymianie przedmiotu, jeżeli producent udziela innej, słabszej ochrony gwarancyjnej niż pierwotnie – to są to postanowienia nieważne. Cóż, wizyta u sprzedawcy w związku z wadliwym towarem potrafi niejednokrotnie wykorzystać do końca nasze pokłady cierpliwości i empatii względem drugiego człowieka, o rozstroju nerwowym nie wspominając ( bktkancelaria.pl ). PS. Najwyżej jak wygram będzie kolejny precedens Edytowane 5 Maja 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 15 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 (edytowane) To już prawie 4 miesiące i karty nie ma. Pomyśleć, że chciałem korzystając z gwarancji w X-KOM, wyczyścić kartę, bo nie wolno tego robić samemu, nie wyobrażałem sobie na jakie można trafić trudności: - podważanie ważności gwarancji - ustalanie ważności gwarancji na podstawie jej daty produkcji przez serwis Gigabyte ( czyli podważanie zapisów producenta firmy Gigabyte przez serwis Gigabyte ) - podważanie zapisów polskiego K.c. ( podobno obowiązuje gwarancja tajwańska bo producent ma siedzibę na Tajwanie ) - uszkodzenie ( a moim zdaniem zniszczenie ) bloku wodnego karty i brak dobrej woli aby tą szkodę naprawić przez wymianę '‘w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego K.c.’ ( nawet raz było blisko złożenia oferty ale pod warunkiem rezygnacji z prawa do odnowienia gwarancji, a ja pewnie niedługo się dowiem, że blok wodny uległ zniszczeniu samoistnie lub w wyniku normalnej pracy w komputerze ) - podawanie nieprawdy przez serwis producenta to już tylko drobiazg Długo mógłbym tak pisać. Kto zrozumie tok myślenia serwisu: serwis Gigabyte 'uszkodził' kartę, a producent, Gigabyte, nie odpowiada za uszkodzenia produktów powstałych z przyczyn zewnętrznych i niezależnych od producenta więc mam skarżyć serwis Gigabyte z tytułu poniesionej szkody... Ktoś jeszcze chciałby oddać na takich warunkach swoją RTX 3080 do serwisu ? Może będą Wam chcieli oddać kasę zgodnie z fakturą zakupu Wydawałoby się, ze skoro serwis gwarancyjny producenta uszkodził kartę, to sprawa szybko się zakończy, bo przecież serwis nie powinien działać na szkodę klienta. Niestety, przez ponad miesiąc usiłowali udowodnić, że nie obowiązują ich zapisy polskiego K.c. PS. Jestem świadomy tego co napisałem, na wszystko mam potwierdzenia w postaci e-mail Edytowane 15 Maja 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 Czyli co w końcu z tego wyniknęło? Poczuwają się do odpowiedzialności? Dadzą nową kartę z nową gwarancją? W Polsce obowiązuje prawo z Tajwanu? Daj to kur.... gdzieś na jakąś poczytną stronę. Jak się większy smród zrobi, to zaczną inaczej śpiewać. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.