Skocz do zawartości

Odwołany lot - jak sprawdzić prawdziwą przyczynę?


Recommended Posts

Pytanie w imieniu członka mojej rodziny, który ostatnio miał mieć lot do Londynu. Sprawa wygląda tak, że samolot leci z Londynu, przywozi ludzi i zabiera tych już odprawionych. Sytuacja miała miejsce w okolicach wakacji. Mam bilety (w formie elektronicznej na smartfonie). Lot ostatecznie został przeniesony do Warszawy, ale odbył się jakieś 20h później. W związku z tym pojawia się pytanie, jak to zweryfikować aby ubiegać się o odszkodowanie?

Link to post
Share on other sites
W związku z tym pojawia się pytanie, jak to zweryfikować aby ubiegać się o odszkodowanie?

 

Powód musiał zostać przedstawiony przez linie lotnicze, jednak

 

Brak udzielenia przyczyny odwołania lotu nie oznacza, że odszkodowanie nie przysługuje pasażerowi. Kiedy natomiast odpowiedzialność przewoźnika będzie wyłączona? Jeśli odwołanie nastąpiło na skutek nadzwyczajnych okoliczności (np. wybuch wulkanu na Islandii), których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Czy pod ten dość ogólny przepis można włączyć także strajk pracowników? Co do zasady tak, lecz istnieją pewne wyjątki. Zgodnie bowiem z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości UE z 17 kwietnia 2018 r., jeśli linie lotnicze wiedziały, że pracownicy w pewnych okolicznościach mogą przyjąć postawę „dzikiego strajku” i spontanicznie nie stawić się w pracy, niedopuszczalne jest powoływanie się w stosunku do pasażerów na nadzwyczajne okoliczności i odmowa wypłaty odszkodowań

Edytowane przez chrisplbw
Link to post
Share on other sites

To może opiszę, jak to u mnie kiedyś wyglądało. Lecieliśmy do Chania na Kretę. Lot miał być w ndz. coś koło godz 14.00, ale opóźnił się i wylecieliśmy na drugi dzień o 6 rano.

Pamiętam, że byliśmy wkurzeni całą sytuacją, bo jednak wypadł nam jeden dzień z wczasów. Był to last minute, więc za wycieczke zapłaciliśmy coś w okolicach 1100 zł. Jak się później okazało, problemem była usterka samolotu, poszedł pozew zbiorowy i w ciągu 4 miesięcy od tego zdarzenia doszło do ugody. Otrzymaliśmy po 1000 zł od osoby + 100 zł od Itaki za (1/8 okresu pobytu). Czyli wyszliśmy na zero za wycieczkę. Kosztem były nerwy i roszczarownie, ale w sumie dali nam hotel Mariott ten koło Okęcia + kolacja. Sumarycznie nie było źle. Wyszli z tego z twarzą. Nie mogę narzekać, pomimo, że był to czarter. Tutaj doczytaj: https://do600euro.pl/odszkodowanie-za-lot-obalamy-mity/

Bo funkcjonuje wiele mitów związanych z tego rodzaju odszkodowaniami.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...