Skocz do zawartości

[MULTI] Crysis - seria


Recommended Posts

Tak, na radkach ostro zjeżdza w 1 misji, szczególnie na samym początku jak dostajesz pistolet i wbiegasz na pierwszy most i tu wydajność karty nie ma znaczenia  :) Grałem na HD7850 oraz CF z HD7870  :P

na GeForce też są tam spadki, więc nie ograniczaj swoich wypowiedzi tylko ro Radeonów!

Link to post
Share on other sites

Właśnie głównie wydajność karty ma tam znaczenie, podkręcenie i7 3770K w tym miejscu nic nie daje. Ale nie ma obecnie takiej karty która zapewniałaby w tym miejscu stałe 60 fps, nawet większość SLI i CF nie daje rady. Na Youtube jest filmik jak Tytan SLI zapewnia w tym miejscu stałe 60 fps.

Edytowane przez Wooojciech1983
Link to post
Share on other sites

Dziś z ciekawości odpaliłem bardzo wysokie detale, i gra działa nawet płynnie, ale brakuje już mocy gtx580. występują czasem spadki fps poniżej 30 co jest nieprzyjemne, ale średnia koło 35-40. Raczej wrócę do wysokich detali, jak grałem poprzednio. Co do wyglądu wysokie a bardzo wysokie jest jak dla mnie mała, może oświetlenia więcej jest i drobnych detali.

Link to post
Share on other sites

Tr0tyl co Ty za głupoty opowiadasz. Oczywiście zgodze się, że singla crysis 3 ma badziewnego ( w porównaniu do pierwszej odsłony tej serii), ale za to multi wymiata. Masa wiary, wiele różnych trybów gry (każdy tryb ma także swoje dodatkowe opcje, jak np. deathmatch może być w nanokombinezonach albo bez), wiele rodzajów ulepszeń i broni a do tego rózne moduły. Nie mogę się od multi oderwać.

 

Wydałem 139zł w sumie na same multi i jestem zadowolony. 

 

A co do patchy to raczej nie liczyłbym na nie. Z tego co wiem to crytek porzucił już tę serię i skupia się na nowej megaprodukcji. Ciekawe co to będzie. 

Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw jak wypadnie to porównanie i5 do i7, dość długo się już zastanawiam nad zmianą swojego procesora, cały czas nie widzę sensu wydawać znów kasę dla jednej gry.

Podobne porównanie wykonał już maldo na swojej stronie, tzn wyłączył HT w swoim i7. Przy HT miał 60 fps, bez HT 45 (te same miejsce testowe).

 

Jednakże sam mam i5 3570 i szczerze mówiąc po wykręceniu go na 4.5GHz to właściwie tylko przy tym feralnym miejscu z wysoką trawą i działkiem jest spadek na te 42-50 fps, poza tym polem gry (dosłownie minuta gry) procek wyrabia się już na grubo ponad 60 fps. Także kupując i7 nie wiele byś zyskał w tej grze :D, bo tylko przez minutę gry miał byś większy fps. Trawa w Crysis 3 używa HT :D

 

A co do grywalności crysis 3. Gra zyskuje gdy nie ma problemu z input lagiem. By wyeliminować input laga w tej grze musicie wyłączyć vsync i użyć komendy sys_maxfps = 60 (tu konkretna liczba) co sprawi że sam engine będzie ograniczać FPS.

Edytowane przez kapral.hicks
Link to post
Share on other sites

nie wiem czy to wam pomoże, ale przed samym kupnem gry, ściągnąłem ******** wersję gry. FPS skakały mi jak powalone, od 95 do nawet 21 w tym samym miejscu. Wystarczyło, że się obróciłem i nagle klatki spadały o prawie 60. Po kupieniu gry i zaktualizowaniu ten problem zniknął. 

 

Gdzieś czytałem, że Crysis 3 w wersji 1.0.0 ma jakiś bug, który powoduje spadki FPSów. patch załatwia tę sprawę.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Napisze tak, w giereczke pogralem jeszcze na starym kompie oczywiscie posiadam oryginal, gierka jest super, multiplayer to wogole cos pieknego, mapy sa zarypiste, polecam ta gierke, narazie grac niestety w nia nie moge bo mam neta 2mb (kradziony od sasiada :D) ale jesli ktos zamierza kupic to smialo! ;)
Moj ID Origin: iDecoyek

Edytowane przez decoyek
Link to post
Share on other sites

Trochę pograłem i stwierdzam iż grafika jest trochę lepsza   niż w crysisie2 z patchem dx11 i Maldo Modem aczkolwiek niedużo

 Razi brak teselacji ( przynajmniej ja nei zaobserwowałem jej na kamieniach/cegłach, koleinach etc)

Tekstury sa bardzo dobre choc do tych z MaldoModa jeszcze citke zabrakło.

 

Mam problem z fpsem na 2 lvlach. Jeden dział się w nocyna dość dużym obszarze. Obciazenie gpu wynosilo od 60 do 80% nawet jak patrzylem w podloge :(

JEdnak na tym poziomie właziłem do jakiejś ruiny budynku gdzie było światło i tam nagle obciążenie gpu juz wynosilo 100%. Dziwne

Edytowane przez Synergia
Link to post
Share on other sites

Witam,

Zacznijmy od sprzętu: i7 3770K@4.2Ghz, Gigabyte GTX Titan, 16GB Avexir Mpower, MSI Z77 Mpower.

 

Crysis 3 posiada masakryczny input lag. Mimo, iż w większości lokacji mam około 60 Fps, pływanie myszki mnie tak denerwuje,że naprawdę odechciewa się grać. Ustawiłem blokadę na 60 Fps i przyznam szczerze,że jest poprawa, lecz problem nie znika do końca.

Dodam,że na sławetnym otwartym polu z działami namierzanymi laserowo mam od 50 Fps w górę przy ustawieniach wsio na max + FXAA. W innym trybie antyaliasingu jest tylko gorzej. To znaczy w przypadku tej gry, ponieważ spadki do poziomu 30-35 FPS dają wrażenie nie tylko pływania ale szarpania jakby to było z 20 FPS`ów. Far Cry 3 przy 35 klatkach jest super grywalny i wiele innych gier też. Póki co du*a zbita. Może Crytek poczęstuje nas jakąś nową łatką. Wgrałem beta stery 320 tecz nic nie pomogło. Aaaa i jeszcze jedno spostrzenie. Okazjonalne spadki klatek do poziomu 30 i po czym wraca wszystko do normy. Lipaaaaaaaaaa.

Wyżaliłem się:)

Link to post
Share on other sites

Podobne porównanie wykonał już maldo na swojej stronie, tzn wyłączył HT w swoim i7. Przy HT miał 60 fps, bez HT 45 (te same miejsce testowe).

 

Jednakże sam mam i5 3570 i szczerze mówiąc po wykręceniu go na 4.5GHz to właściwie tylko przy tym feralnym miejscu z wysoką trawą i działkiem jest spadek na te 42-50 fps, poza tym polem gry (dosłownie minuta gry) procek wyrabia się już na grubo ponad 60 fps. Także kupując i7 nie wiele byś zyskał w tej grze :D, bo tylko przez minutę gry miał byś większy fps. Trawa w Crysis 3 używa HT :D

 

A co do grywalności crysis 3. Gra zyskuje gdy nie ma problemu z input lagiem. By wyeliminować input laga w tej grze musicie wyłączyć vsync i użyć komendy sys_maxfps = 60 (tu konkretna liczba) co sprawi że sam engine będzie ograniczać FPS.

Ustawiłem fixa na 60 FPS i jest troszkę lepiej ale niestety dalej czuję dyskomfort......

Link to post
Share on other sites

Dopóki nie dobijesz do 100 mysz będzie pływać chociaż już od 80 zaczyna się robić ciekawie, to wina tego że gra robiona pod pada a analog ma opóźnienia.

W metro 2033 co się dzieje przy 30 fpsach haha jak by wiatr wiał na celownik.

Edytowane przez Lordonos
Link to post
Share on other sites

Ładnie minimalny 50 to i tak masakra.

Do tej gry jest programik można edytowac wiele opcji wyłączysz acceleration mouse i przestanie pływać.

W ostaniej planszy miałem tak do 100fps i juz praktycznie mysz nie pływała, w tej grze podobnie jak w metro

2033 im więcej fpsów tym mniejszy imput lag, pływanie myszy jak zwał tak zwal.



Włącz najmniejsze detale a potem najwyższe odechce ci sie grać w tego gniota taka różnica będzie w poruszaniu się myszy dodatkowo plansza z działami jakaś nie dorobiona jest.



W steroeniku nvidii masz takie coś jak tripple buffering to jest żeby zmniejszyć opóźnienie v-synca, włącz to, wyłącz v-sync, wyłącz limitowanie klatek i wyłącz mouse acceleration będziesz miał namniejsze opóźnienie względem ruchów myszki reszta będzie juz zależała od ilości fpsów ja nic więcej na pływającą mysz ci nie wymyśle.

Link to post
Share on other sites

Tesselacja jest... wystarczy na niektórych obiektach się przyjrzeć i ustawić Cieniowanie na Średnie... (Tess wył.) A na Wysokie potem (tess. wł.)

 

Jaki sprzęt ? Rozdziałka i ustawienia ?

No odpalałem ze wszystkim na full, żeby zobaczyć jak to wygląda. Latałem po murkach specjalnie, żeby znaleźć teselacje. Raczej brak. W crys2 z maldo modem teselacja momentami wylewała się z ekranu ;) a tu chyba trzeba szukać specjalnie bo inaczej się nie zobaczy.

 

Wiem tylko , że on ma kartę GT730M ;) Dlatego nie wiem jak mu pomóc z optymalnymi ustawieniami

 

Optimum dla mnie to Med + tekstury vhigh i woda na high. + zmniejszylem w cvar ten dynks z trawa na 2. Caly czas fps było powyzej 30 w grubszych momentach do nawet 40 w chudszych. Bodaj na 3 lvlach mialem spadek uzycia grafiki, pewnie tam procek ledwo zipal. welcome in jungle choc nie przez caly poziom, 1 dzial sie w nocy przy jakims bunkrze gdzie Psycho czekal w srodku ( dziwne bo jak podchodzilem do bunkra gdzie staly latarnie i bylo jasno to momentalnei fps wyrywal w gore do normalnego poziomu. I 3cim gdzie akcja byla w polmroku ale spadki byly szarpane ( raz  normalny fps a raz zbijalo do tych 27 --28fps. Update nie pomogl. Gre juz przeszedlem no i brakowalo mi w niej tej teselacji. tak wylewajacej sie z ekranu jak w c2..

Alpha ceph banalny do zaciukania. Gra chyba krótsza niż 2jka.

Edytowane przez Synergia
Link to post
Share on other sites

Mylicie tesselacje z mapowaniem przemieszczeń.

Tesselacja to dzielenie trójkątów, zagęszczanie siatki zwał jak zwał.

Kwadratowy płaski murek czy będzie miał siatkę z 4 trójkątów czy z 4000 trójkątów dalej będzie płaski i kwadratowy.

Dopiero po naniesieniu textury, zmapowaniem jej Displacementem i owietleniem pod pewnymi kontami zacznie mieć nierówności.

W crysis 2 duzo jest tesselacji ale jej nie widać bo nałozona jest tam gdzie i tak nie będzie różnicy, co innego z postaciami tam tesselacja się przydaje, wystarczy zobaczyć zrzuty z siatki geometrycznej crysisa 2 z tesselacją i bez żeby zobaczyć

że i tak jej nie zobaczymy po nałożeniu tekstury.

ale fakt Crysis 2 z patchami i texturami hd ma dużo mapowania i dlatego wszystko wydaje się chropowate, ale to nie jest tesselacja.



http://forum.benchmark.pl/topic/76486-crysis-2-niesamowity-mod-maldohd-v40/page-2

 

ostani screen i gdzie ta tesselacja tylko na postaci widac że łeb już nie jest kanciasty, na płaskiej ścianie czy murku nie widac tesselacji a jest tylko nie potrzebnie bo po co na kwadratowe obiekty nakładac tesselacje?

 

Na chodniku jest nałożone mapowanie i widac kamienie ale już na cegłach budynku nie ma map i są całkiem płaskie.



Do crysisa 3 najlepiej doinstalowac sobie programik i pozaznaczać wszystkie opcje ptaszkami bedziemy mieli pewność że displacement jest włączony.



A i doczytałem tam gdzie jest displacement musi byc tesselacja ale tam gdzie jest tesselacja nie musi być displacementu dlatego płaski stesselowany obiekt dalej będzie płaski.

Edytowane przez Lordonos
Link to post
Share on other sites

@up

Nieprawda. ;) Cegły na budynku także są wypukłe. Nawet cegły na kwietniku są wypukłe. Nawet koleiny po oponach są wypukłe.

Tu budynek w oddali, dokładnie ten co widać go na tym ss z brukiem.

http://img46.imageshack.us/img46/7408/crysis22013051319001922.jpg

Tu murek budynku z którego się zeskakiwało

http://img705.imageshack.us/img705/6866/crysis22013051319031116.jpg

Tu koleina + bruk + murek od kwietnika

http://img163.imageshack.us/img163/7030/crysis22013051319103155.jpg

 

No i właśnie takich wypukłości w c3 mi zabrakło. Gdyby były to grafika była by miodna.

Edytowane przez Synergia
Link to post
Share on other sites

To albo tak jest z malodo albo ja jestem ślepy bo miałem crysis 2 z hd textures i dx11.

Ale faktycznie Crysis 3 jest bardziej "płaski" bo był projektowany od początku w takiej postaci jakiej jest.

A do dwójki doszedł patch, pamiętam jak się ludzie odgrażali że do 3 też crytec taki zrobi a do sniper 2 city interactive

i jakoś tych patchy nie widać.



W crysis 2 nazwali to paralax oclusion mapping czyli wdg moich wymysłów i screenów porównujących dx9 i dx11 virtual displacement połączony z ambient oclusionem.



Wymuś w tym programiku do crysis3 Displacement Mapping jak masz nie zaznaczony trochę sie polepszą textury.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...