Gość Kotecek Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) CRT wpierdziela troszkę... Masakra... 20fps wystarczy? Bulwersacja Mi starcza i skoro gram to grywalnie. CRT LiteOn je średnio 47W a CRT NEC 52W. LCD 24" je średnio 48/49W (nieco lepszy model niż te budżetowce FullHD za 500PLN) czyli na jedno wychodzi a trzeba doliczyć, że w 1920x1200 sam komputer zje 50W więcej przy framerate 20 oraz, ze sprzęt skończy się szybciej, co już Crysis 3 pokazał. Oszczędzanie na LCD jest dobre jak się zachowa rodzielczości da sie oszczedniejszy. Rzeczywście mam 15" LCD z 1024x768 i wtedy jest 25W mniej ale nie zmienia to faktu, że obraz CRT sprawia mi dużo więcej frajdy. Ale bulwesrsacja... Przeżywanie jak mrówka okres te moeje fpsy Ludzie przeciez to JA gram i JA posiadam CRT, Mi starcza 22fps. Ja wam nie każę grac na CRT ani w 1024x768 ani przy 20fps... róbta co chceta. Mnie to lata, nie moja brocha Po co się pytać czy mi starcza 20fps jak to własnie napisałem... Czytanie że zrozumieniem... Mój pierwszy post w tym temcie zaczałem od tego ze Crysis 3 jednak takim killerem nie jest. Zmieniłem zdanie, bo mimo że dwuletni komp daje radę bez zająknięcia w założonych ustawieniach (1024x768@20fps@pełne detale) to bardzo się nagrzewa, szumi i zjada sporo prądu jak na te własnie ustawienia. Po przetestowaniu 1920x1200 stwierdziłem, ze gra chodzi dwa razy wolniej od innych najbardziej wymagających tytułów w jakie grałem (15fps vs 30fps). To tak jak pisałem w temacie o autach że jeżdże ekonomicznie... czyli inczaje niż większośc (na to wychodzi). I wtedy fala oburzenia, bo ktos robi inaczej niż większość... Czy wszyscy musza robić tak jak robić wiekszość? Czy musże grać w FullHD, czy musze grac na LCD, czy musze grac w 120Hz (120fps), czy musi być to cel/priorytet/marzenie? Czy to co napisałem jest aż tak szokujące i bulwersujące? No nie... I nie jest... Na wiele spraw mam swoje indywidualne poglądy, do których doszedłem sam i wg nch żyję i nikomu ich nie nazucam. Troche ogarnięcia... a w zasadzie TOLERANCJI Koniec bulwersacji Swoją drogą... brdzo fajna gra. Częśc pierwsza i dróga mi się bardz podobały. Były zarzuty, że nudne i takie standardowe ale ja lubie takie gry. Dobra akcja. Dla mnie gra jest git I tak... Edytowane 6 Marca 2013 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
henus7 56 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Wiesz niby wszystko pięknie ładnie tylko że 20fps to nie jest komfort... bo jest to poniżej granicy płynności. Cytuj Link to post Share on other sites
drunk 246 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 U mnie 20fps to pokaz poklatkowy Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 jak koledze królikowi pasuje 20 kl/s, to czego się bulwersujecie? Jego pokój - jego klocki, mi wystarcza jak mam min 30kl/s, (w trybie single 25 może być, tyle miałem w crysisie 1 i warhead), filmy są nagrywane w 23 kl/s i jakoś nikt nie protestuje Cytuj Link to post Share on other sites
henus7 56 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Zależy... jedne są w 24fps inne w 25fps inne w 29 inne też w 30. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Mi tam sie podoba, że mam małe wymagania Pentium MMX 200MHz a potem GeForce FX 5200 64bit mnie nauczyły, ze 20 to komfort a gry można przejśc przy 15 Mniejsze wymagana to wieksza "niezalezność" W MSI Afterburner można sobie robić profile pod konkretne gry i jak coś przy 20 działa słabiej to zapodję 23 czy 25. W filmach nieco inaczej to widać. Pry 24fps jest płynniej niz przy 24fps w grze ale jak zapomne wyłączyć MSI i mi zapoda fim w 20fps to widac przeskoki. Wgl chyba coś kombinuja aby w filmach docelowo było z 60fps kiedyś. Generalnie płynnośc to kwestia INDYWIDUALNA. Dla każdego to będzie inna wartość. Nie twiedzę, że 20 to płynnośc idealna ale jak najbardziej grywalna Dla mnie ideał to 47-50 fps. Powyżej tej wartości nie rozrużniam ile jest fpsów. A jeśli 20 to taki pokaz slajdów to ze mnie prawdziwy ProGamer Edytowane 6 Marca 2013 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
Gość JonathanArcherPL Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 żałosne ... dla mnie 20 fps to jak prezentacja w power point xD Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 żałosne ... Tolerancji jednak brak 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 musisz wkleić autoexec i system.cfg od Balrogosa w komplecie by podziałało Cytuj Link to post Share on other sites
Hezen 86 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Ala ludzkiego oka starcza 21 FPS byle tylko stabilne a wszyscy będa widzieć płynny obraz. Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, filmy są nagrywane od 21 FPS w wzwyż, i nikt nie drze gęby, nie robi afer że coś klatkuje, czy tnie się na ekranie telewizora lub monitora. Aż przypomniał mi sie pewnien stary lecz przeze mnie bardzo lubiany tytuł gry, a mianowicie Gothic który miał wymuszone lub ustawione pod czas gry stałe 25 FPS W menu klatki szalały, jak to w menu... wystarczyło wejsć do gry i spadało do 25, gre przechodziłem niejednokrotnie... nie dostrzegłem klatkowania,warpów czy innego dyskomfortu związanego z taką ilością wyswietlanych FPS'ów. Henus, chociażby te 24FPS'y i co film klatkuje? no nie... bo tyle kl/s wystarczy. Tylko jest jedno ale, FPS musza być stabilne zwałaszcza dla tak niskich wartości bo wystarczy kilka fps w dół i zauważamy klatkowanie lub warpa. Królik to prawda że jest troche inaczej miedzy grą a filmem ale tylko dlatego że we filmie masz przez caly czas niezmienną ilośc kl/s W grach jest duzo cieżej uzyskac "idealny" poziom kl/s dlatego przy niskich wartościach mamy uczucie spowolnienia lub pływania mimo że fraps np. pokazuje niby 'stałe" 25 FPS Edytowane 6 Marca 2013 przez Hezen Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Tak, wariacje fps stwarzają dyskomfort. jak kiedyś grałem bez Vsync i framelimitera to jak w grze wymagającej skakalo od 15 do 60 w zwyż to słabo. Było to dośc uciązliwie, bo nagle płynnie i potem nie więc celoewanie/manewrowanie stawało sie dośc nieprecyzyjne. Jak zapodam 20fps to mam w każdej grze stabilne 20 fps, nawet w tym wymagającym Crysis 3. Mi ta starcza. Nie twierdzę, że każdemu tak musi starczać. Ktos musi napędzać kapitalistyczną gospodarkę aby wydobyć świat z tego pseudo kryzysu Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Na co Wy się czepiacie? Starcza mu 20 FPS i bawi się przy tym dobrze to w czym rzecz? Jeśli FPS ma ustawiony na 20 i jest to wartość stała oraz minimalna to po jakimś czasie oko się przyzwyczaja Na konsolach w Crysisie 3 FPS jest średni 25 na Xboxie i 22-23 na ps3... W zasadzie bardzo rzadko kiedy wartość ta przekracza 27kl/s. A nikt nie skarży się na płynność animacji... Edytowane 6 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 starałem sobie Hezen przypomnieć jaka taka gra z przeszłości mała wymuszone 25 kl/s - a to faktycznie Gothic był. I jakoś nie pamiętam żeby ktoś wtedy narzekał, to samo jak FarCry 1 wyszedł - wszyscy grali na fx-ach czy radeonach serii 9xxx i było git, nikt nie patrrzył czy ma 20 czy 27 kl/s Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Far Cry'a 1 leciałem na mojej ATI 9550 w 15-20 kl/s na low PS3/Xbox360 Edytowane 6 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
Hezen 86 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Wiem, wkleiłem oba te pliki i kicha W game.txt mam cos takiego: [Game Version]: RELEASE PURE CLIENT e_ParticlesObjectCollisions = 2 [] e_ParticlesForceSoftParticles = 1 [] r_WaterTessellationHW = 1 [] e_ParticlesMotionBlur = 1 [] e_Tessellation = 0 [] r_SilhouettePOM = 1 [] r_FogShadows = 1 [] r_SSReflections = 3 [] r_TexturesStreamPoolSize = 1024 [] e_ShadowsPoolSize = 4096 [] e_MergedMeshesInstanceDist = 8 [] e_LodRatio = 40 [] e_ViewDistRatioVegetation = 100 [] r_SSAO = 2 [] e_ViewDistRatio = 100 [] e_ViewDistRatioDetail = 100 [] e_ShadowsResScale = 40 [] e_TessellationMaxDistance = 30 [] e_ShadowsMaxTexRes = 1024 [] r_TessellationTriangleSize = 8 [] e_MergedMeshesViewDistRatio = 50 []System Shutdown W grze ustawienia sa tak pokazywane: http://img62.imageshack.us/img62/3466/23715811.jpg Tak szczerze to juz kur**cy dostaje Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Ustaw ręcznie http://img607.imageshack.us/img607/9523/beztytuuegj.jpg Edytowane 6 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
henus7 56 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Na Xboxie wydajniej i tak... z kolei... filmy są nagrywane troszkę inną technologią... a tutaj w grach mamy silnik fizyczny od którego wiele zależy. Dla ludzkiego oka wystarczy jak już 25fps nie 21. Gdzie znowu nie widziałem filmów które byłby w 21fps tylko albo 24/25/29 i 30. Wszędzie poniżej 25fps widać szarpanie. Niezależnie od gry. 25fps to jest najniższy próg płynności w zależności od zastosowanego silnika. Na co Wy się czepiacie? Starcza mu 20 FPS i bawi się przy tym dobrze to w czym rzecz? Jeśli FPS ma ustawiony na 20 i jest to wartość stała oraz minimalna to po jakimś czasie oko się przyzwyczaja Na konsolach w Crysisie 3 FPS jest średni 25 na Xboxie i 22-23 na ps3... W zasadzie bardzo rzadko kiedy wartość ta przekracza 27kl/s. A nikt nie skarży się na płynność animacji... Bo są do tego przyzwyczajeni... jak od lat grają na konsolach? Ale tu też nie chodzi o oko i co widzimy... Tylko o to co odczuwamy względem tego co widzimy... Robię myszką ruch w lewo czy prawo i czuć konkretnego laga... niezależnie czy to jest stały FPS czy nie. Dla mnie EOT, bo filozofia co niektórych nie zna granic. Edytowane 6 Marca 2013 przez henus7 Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 No spadające 25 fps w grze typu FPP, współczuję w to grać w ogóle. Gry takie jak Gothic, czy Risen nie wymagają od nas reakcji w ułamku sekundy i tam spokojnie się przy 30 fps pogra, chyba że jest się cyborgiem albo effendim, to wtedy nie Natomiast jak FPP nie mam tych ~45 fps to nie potrafię w to grać. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
henus7 56 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 No spadające 25 fps w grze typu FPP, współczuję w to grać w ogóle. Gry takie jak Gothic, czy Risen nie wymagają od nas reakcji w ułamku sekundy i tam spokojnie się przy 30 fps pogra, chyba że jest się cyborgiem albo effendim, to wtedy nie Natomiast jak FPP nie mam tych ~45 fps to nie potrafię w to grać. Zgadzam się Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jak już wyrażamy własne zdanie to do szybkich gier FPS tupu CS, QL oraz TF2 niezbędne jest jest dla mnie 120 fps'ów, na 60Hz żal mi grać, jednak idzie się bólem przyzwyczaić. Dużo też zależ od samej gry i jego silnika, bo w Crysis'ie wystarczyło mi te 40 fps'ów, aby oko było zadowolone. Jednak kiedy się widzi lepszą płynność to żal wracać do tych mniejszych ilości klatek. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość JonathanArcherPL Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 to zainwestuj najpierw w sprzęt by mieć 120 fps Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 W grach gdzie jest to bardzo widoczne, przyjemne i przynosi korzyści to mam tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 mam teraz w budzie gtx-a 670 jest w tej grze w stocku (915mhz - 980 z boost) o jakies 20 % szybszy w crysis-e od 7970 matrix kreconego na 1120Mhz czuc te 20% jak cholera Cytuj Link to post Share on other sites
Lewy648 128 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Może to ktoś sprawdzić? http://www.megafileupload.com/en/file/398074/Crysis-3-DX10-Hack---March-1st---UPDATE-rar.html Co prawda w przyszłym tygodniu dotrze do mnie GTX470, ale chętnie kupię Crysisa 3 wcześniej i odpalę na 8800GTX. Edytowane 6 Marca 2013 przez Lewy648 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 mam teraz w budzie gtx-a 670 jest w tej grze w stocku (915mhz - 980 z boost) o jakies 20 % szybszy w crysis-e od 7970 matrix kreconego na 1120Mhz czuc te 20% jak cholera Czyli co?Gtx lepsza karciocha? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.