Skocz do zawartości

Recommended Posts

Procesor nie ma tutaj nic do rzeczy. jest tak jak napisał Masterbarti - winny jest limit TDP do którego dochodzi karta i zaczyna się zaniżanie wydajności.

W przypadku kart NV dobicie do limitu TDP jest widoczne na wykresie GPU-Z co objawia się zmniejszeniem taktowania, napięci i oczywiście wydajności. W przypadku kart AMD tego na wykresie nie widać :/


Update.

2 lokacja z Wiedźmina 3 i Metro LL.

 

 

Wiedźmin 3

http://i63.tinypic.com/jjl1fl.jpg

Metro Last Light

http://i65.tinypic.com/m9rka8.jpg

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem dlaczego ktoś w topowych karta daje coś takiego jak limit TDP.
Sekcje zasilania powinny być zbudowane tak aby utrzymać i 400W jak będzie potrzeba, szczególnie że nie są to karty za 500zł.

@OffTop
Miałeś może styczność z podkręcaniem zintegrowanego 6550d?

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

3200x1800

 

Battlefield 4

 

http://i64.tinypic.com/ngcydl.jpg

 

Far Cry 4

 

http://i68.tinypic.com/vq1bw0.jpg

 

Wiedźmin 3

 

http://i67.tinypic.com/10x7x9e.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2hqxgkh.jpg

 

Metro Last Light

 

http://i67.tinypic.com/350t9fs.jpg

 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Rise of The Tomb Raider


 


NV - 361.75


AMD - Crimson 16.1


 


Lokacja 1


 


http://i68.tinypic.com/971qte.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=5mKXQ7cTlRg&feature=youtu.be


 


Pobór platform:


GTX980 1277/1750Mhz - 245W


R9 290X 1040/1300Mhz - 313W


 


 


Lokacja 2


 


http://i67.tinypic.com/27yzhv.jpg


 



 


Pobór platform:


GTX980 1277/1750Mhz - 270W


R9 290X 1040/1300Mhz - 310W

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co prawda jeszcze nie doszedłem zbyt daleko, ale dołożenie ramu (z 8GB do 16GB znacznie poprawiło rozgrywkę na VH+), wcześniej po jakimś dłuższym czasie zaczynał mielić dysk, szczególnie przy gwałtownych zmianach kamery, przed i po cutscenkach.

Link to post
Share on other sites

Po dłuższym ograniu przy 16GB stwierdzam, że jednak dalej jest lipa. Przycinki znów się pojawiły, co prawda teraz były zdecydowanie mniejsze/krótsze i rzadsze, ale znowu były :/

MSI AB zanotował mi użycie vramu  3951MB a ramu 9256 i tak jak mówiłeś, zjechanie z teksturami na wysokie załatwiło sprawę.

 

Co do użycia 8GB ramu, nie jestem pewien, czy system i tego typu programy widzą ile MB zostało zaalokowane przez GPU zamiast vramu i czy nie zostaje jakiś bezpieczny bufor. Przykładowo, w Batmanie AK, w wersji świeżej zbugowanej, na max ustawieniach 8GB ramu przy W10 to było zdecydowanie mało, dysk niemal ciągle mielił a przykładowo MSI AB i menedżer zadań i tak widziały tylko użycie ledwo 7GB, po dodaniu ramu problem zniknął i notowałem wtedy użycie ~11GB.

Link to post
Share on other sites

@Up

U mnie 8Gb ram musi być wystarczające bo dysk praktycznie w ogóle nie mieli ;)

Gra siedzi na SSD256Gba plik wymiany mam na systemowym SSD

 

EDIT

Czekam na sterowniki AMD z FIX'em dla tej gry i ponownie wykonam pomiary w tych samych lokacjach. 


EDIT

Nowe sterowniki 16.1.1 FIX przetestowane.

Żadnej poprawy wydajności nie zanotowałem w miejscach testowych. Na mapach ze śniegiem w dalszym ciągu jest tragedia w stosunku do NV :/

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Można w najbliższym czasie spodziewać się testu  Far Cry Primal ?

oraz więcej lokalizacji z Rise of Tomb Raider 

pozdrawiam 

Chwilowo mam problem z dostępem do Far Cry Primal bo z niewiadomych przyczyn zniknęła mi gra z konta choć gra była zakupiona przez Uplay. Czekam na odpowiedź z Ubisoft.

Jeżeli chodzi o Rise o The Tomb Raider to na razie czekam na patch z obsługą DX12 i wtedy dodam wyniki z nowych lokacji.

 

Ubisoft odblokował mi grę ale sami nie wiedzą czemu zniknęła mi z konta :roll:

Jutro zabiorę się za testy a w niedzielę wrzucę materiał z wynikami z 2 lokacji.

Far Cry Primal

 

NV - 362.00

AMD - 16.2.1

 

http://i67.tinypic.com/snnv3r.jpg

 

 

 

Pobór Platform:

GTX980 1277/1750Mhz - 235W

R9 290X 1040/1300Mhz - 304W

 

 

EDIT. Przez pomyłkę materiał puściłem w 24fps. Postaram się go podmienić.

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

@DjXbeat, powtórzyłbyś test z nowego TR ze względu na to, że w 16.2 poprawili działanie kart w tej grze?

 

/Edit

Zagalopowałem się, było o tym wspomniane, przepraszam najmocniej ;).

Nic się nie stało ;)

Wczoraj sprawdzałem nowe sterowniki NV jak i AMD w Rise.

Niestety dalej AMD leży w tej grze i GTX980 1277/1750Mhz jest ~40% wydajniejszy od R9 290X 1040/1300Mhz. (36 vs 51)

Z wyłączoną tesselacją R9 290X nadrabia ~3% (40,5 vs 55)

Nowe testy z tej gry umieszczę jak się pojawi patch z DX12.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Jest jakiś sposób na sprawdzenie FPS w wersji ze sklepu Windows?

W grze nie ma możliwości monitorowania ilości kl/s bo na razie nie działa Overlay i OSD nic nie pokazuje natomiast w programie MSI Afterburner w zakładce monitoring możesz sprawdzić jak wyglądała wydajność ;) 

Link to post
Share on other sites

Ashes of The Singularity BETA (0.91.17797)

 

NV - 362.00

AMD - 16.2.1

 


http://i63.tinypic.com/34ik4t0.jpg

 

Test na szybko z wbudowanego benchmarka.

 

 

 

Rise of The Tomb Raider

 

NV - 364.47

AMD 16.3

 

http://i68.tinypic.com/1z1a5tz.jpg

 

Relacje względem starego testu są bez zmian

 

http://i67.tinypic.com/27yzhv.jpg


Hitman

 

NV - 364.51

AMD - 16.3

 

http://i68.tinypic.com/fvv7u1.jpg

 

Wpływ Render Target Reuse

 

http://i63.tinypic.com/e83ceg.jpg

 

EDIT

W sieci są bardzo duże rozbieżności wyników w nowym Hitmanie ponieważ część serwisów testując tryb DX12 ustawia "Render Target Reuse" na AUTO a część na "ON". W przypadku gdy korzystamy z włączonej RTR karty NV notują dodatkowy spadek wydajności w DX12 natomiast dla kart AMD nie ma znaczenia i wydajność jest taka sama!

Powyższe wyniki są z "Render target Reuse" ustawionym na AUTO.

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...