MasterBarti 945 Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Ale DjXbeat jedzie na skalake i to u niego jest trochę zaniżona wydajność. W każdym razie rozkminił już mniej więcej o co biega, bo pisaliśmy pod PW. Wychodzi na to, że limit tdp daje już o sobie znać. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Procesor nie ma tutaj nic do rzeczy. jest tak jak napisał Masterbarti - winny jest limit TDP do którego dochodzi karta i zaczyna się zaniżanie wydajności. W przypadku kart NV dobicie do limitu TDP jest widoczne na wykresie GPU-Z co objawia się zmniejszeniem taktowania, napięci i oczywiście wydajności. W przypadku kart AMD tego na wykresie nie widać Update. 2 lokacja z Wiedźmina 3 i Metro LL. Wiedźmin 3 http://i63.tinypic.com/jjl1fl.jpg Metro Last Light http://i65.tinypic.com/m9rka8.jpg Edytowane 17 Grudnia 2015 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Nie rozumiem dlaczego ktoś w topowych karta daje coś takiego jak limit TDP.Sekcje zasilania powinny być zbudowane tak aby utrzymać i 400W jak będzie potrzeba, szczególnie że nie są to karty za 500zł.@OffTopMiałeś może styczność z podkręcaniem zintegrowanego 6550d? Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 701 Napisano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2015 Disable ULPS to chyba odblokowanie limitów mocy, chyba że się mylę. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2016 3200x1800 Battlefield 4 http://i64.tinypic.com/ngcydl.jpg Far Cry 4 http://i68.tinypic.com/vq1bw0.jpg Wiedźmin 3 http://i67.tinypic.com/10x7x9e.jpg http://i63.tinypic.com/2hqxgkh.jpg Metro Last Light http://i67.tinypic.com/350t9fs.jpg 3 Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 (edytowane) Rise of The Tomb Raider NV - 361.75 AMD - Crimson 16.1 Lokacja 1 http://i68.tinypic.com/971qte.jpg http://www.youtube.com/watch?v=5mKXQ7cTlRg&feature=youtu.be Pobór platform: GTX980 1277/1750Mhz - 245W R9 290X 1040/1300Mhz - 313W Lokacja 2 http://i67.tinypic.com/27yzhv.jpg Pobór platform: GTX980 1277/1750Mhz - 270W R9 290X 1040/1300Mhz - 310W Edytowane 1 Lutego 2016 przez DjXbeat 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Co prawda jeszcze nie doszedłem zbyt daleko, ale dołożenie ramu (z 8GB do 16GB znacznie poprawiło rozgrywkę na VH+), wcześniej po jakimś dłuższym czasie zaczynał mielić dysk, szczególnie przy gwałtownych zmianach kamery, przed i po cutscenkach. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 @Up U mnie gra razem z systemem wciąga ~6GB pamięci RAM więc mam jeszcze spory zapas a i tak o płynnej rozgrywce na GTX980/R9 290X z teksturami Bardzo Wysokie można zapomnieć Dodana druga lokacja. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Po dłuższym ograniu przy 16GB stwierdzam, że jednak dalej jest lipa. Przycinki znów się pojawiły, co prawda teraz były zdecydowanie mniejsze/krótsze i rzadsze, ale znowu były MSI AB zanotował mi użycie vramu 3951MB a ramu 9256 i tak jak mówiłeś, zjechanie z teksturami na wysokie załatwiło sprawę. Co do użycia 8GB ramu, nie jestem pewien, czy system i tego typu programy widzą ile MB zostało zaalokowane przez GPU zamiast vramu i czy nie zostaje jakiś bezpieczny bufor. Przykładowo, w Batmanie AK, w wersji świeżej zbugowanej, na max ustawieniach 8GB ramu przy W10 to było zdecydowanie mało, dysk niemal ciągle mielił a przykładowo MSI AB i menedżer zadań i tak widziały tylko użycie ledwo 7GB, po dodaniu ramu problem zniknął i notowałem wtedy użycie ~11GB. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 (edytowane) @Up U mnie 8Gb ram musi być wystarczające bo dysk praktycznie w ogóle nie mieli Gra siedzi na SSD256Gba plik wymiany mam na systemowym SSD EDIT Czekam na sterowniki AMD z FIX'em dla tej gry i ponownie wykonam pomiary w tych samych lokacjach. EDIT Nowe sterowniki 16.1.1 FIX przetestowane. Żadnej poprawy wydajności nie zanotowałem w miejscach testowych. Na mapach ze śniegiem w dalszym ciągu jest tragedia w stosunku do NV Edytowane 1 Lutego 2016 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
ojamma 10 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Można w najbliższym czasie spodziewać się testu Far Cry Primal ? oraz więcej lokalizacji z Rise of Tomb Raider pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 (edytowane) Można w najbliższym czasie spodziewać się testu Far Cry Primal ? oraz więcej lokalizacji z Rise of Tomb Raider pozdrawiam Chwilowo mam problem z dostępem do Far Cry Primal bo z niewiadomych przyczyn zniknęła mi gra z konta choć gra była zakupiona przez Uplay. Czekam na odpowiedź z Ubisoft. Jeżeli chodzi o Rise o The Tomb Raider to na razie czekam na patch z obsługą DX12 i wtedy dodam wyniki z nowych lokacji. Ubisoft odblokował mi grę ale sami nie wiedzą czemu zniknęła mi z konta Jutro zabiorę się za testy a w niedzielę wrzucę materiał z wynikami z 2 lokacji. Far Cry Primal NV - 362.00 AMD - 16.2.1 http://i67.tinypic.com/snnv3r.jpg Pobór Platform: GTX980 1277/1750Mhz - 235W R9 290X 1040/1300Mhz - 304W EDIT. Przez pomyłkę materiał puściłem w 24fps. Postaram się go podmienić. Edytowane 5 Marca 2016 przez DjXbeat 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Deementor 5 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Naprawdę świetna robota a można wiedzieć czy nowe sterowniki 16.2.1 coś zmieniły z wydajnością ? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 (edytowane) czy nowe sterowniki 16.2.1 coś zmieniły z wydajnością ? Nowe sterowniki 16.2.1 wprowadziły tylko obsługę CrossFire w grze. Wydajność jest identyczna względem 16.2! Edytowane 5 Marca 2016 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Szczerze wątpię, nawet samo amd podało, że tylko profil cf dodali do primala a tak to naprawili kilka błędów. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 (edytowane) @DjXbeat, powtórzyłbyś test z nowego TR ze względu na to, że w 16.2 poprawili działanie kart w tej grze? /Edit Zagalopowałem się, było o tym wspomniane, przepraszam najmocniej . Edytowane 5 Marca 2016 przez Crout Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 @DjXbeat, powtórzyłbyś test z nowego TR ze względu na to, że w 16.2 poprawili działanie kart w tej grze? /Edit Zagalopowałem się, było o tym wspomniane, przepraszam najmocniej . Nic się nie stało Wczoraj sprawdzałem nowe sterowniki NV jak i AMD w Rise. Niestety dalej AMD leży w tej grze i GTX980 1277/1750Mhz jest ~40% wydajniejszy od R9 290X 1040/1300Mhz. (36 vs 51) Z wyłączoną tesselacją R9 290X nadrabia ~3% (40,5 vs 55) Nowe testy z tej gry umieszczę jak się pojawi patch z DX12. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Deementor 5 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 A wiadomo kiedy ma się pojawić ? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 A wiadomo kiedy ma się pojawić ? Na razie nie wiadomo. Możliwe, że przy następnej aktualizacji. Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 701 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Nie mam za bardzo czasu ale sprawdzę jak 390-tka będzie sobie radzić w Tomb Raider. Cytuj Link to post Share on other sites
robertgr1 373 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Nie mam za bardzo czasu ale sprawdzę jak 390-tka będzie sobie radzić w Tomb Raider. Sprawdź będę wdzięczny Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 (edytowane) Jest jakiś sposób na sprawdzenie FPS w wersji ze sklepu Windows? Ciekawe czy będzie dużo gorzej niż 390 na podobnych zegarach. Edytowane 5 Marca 2016 przez Crout Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Jest jakiś sposób na sprawdzenie FPS w wersji ze sklepu Windows? W grze nie ma możliwości monitorowania ilości kl/s bo na razie nie działa Overlay i OSD nic nie pokazuje natomiast w programie MSI Afterburner w zakładce monitoring możesz sprawdzić jak wyglądała wydajność Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 5 Marca 2016 Udostępnij Napisano 5 Marca 2016 Ok sprawdze i podam ile mam na 1120/1450 na 290tce Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 (edytowane) Ashes of The Singularity BETA (0.91.17797) NV - 362.00 AMD - 16.2.1 http://i63.tinypic.com/34ik4t0.jpg Test na szybko z wbudowanego benchmarka. Rise of The Tomb Raider NV - 364.47 AMD 16.3 http://i68.tinypic.com/1z1a5tz.jpg Relacje względem starego testu są bez zmian http://i67.tinypic.com/27yzhv.jpg Hitman NV - 364.51 AMD - 16.3 http://i68.tinypic.com/fvv7u1.jpg Wpływ Render Target Reuse http://i63.tinypic.com/e83ceg.jpg EDIT W sieci są bardzo duże rozbieżności wyników w nowym Hitmanie ponieważ część serwisów testując tryb DX12 ustawia "Render Target Reuse" na AUTO a część na "ON". W przypadku gdy korzystamy z włączonej RTR karty NV notują dodatkowy spadek wydajności w DX12 natomiast dla kart AMD nie ma znaczenia i wydajność jest taka sama! Powyższe wyniki są z "Render target Reuse" ustawionym na AUTO. Edytowane 12 Marca 2016 przez DjXbeat 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.