Skocz do zawartości

Recommended Posts

NV wydało sterowniki pod tą grę?

Tak ale w Hitmanie Async Compute jest optymalizowany pod AMD i korzysta z 64 wątków asynchronicznych i tutaj NV będzie miała wydajność taką jaką ma. W przypadku Rise of The Tomb Raider DX12 Async Compute jest optymalizowany pod NV i Async jest realizowany na 32 wątkach asynchronicznych i tutaj już AMD traci wydajność.

Trzeba się przygotować na to, że Async Compute będzie optymalizowany pod jednego bądź drugiego producenta.

Link to post
Share on other sites

Czyli wszystko po staremu

Sytuacja będzie wyglądała tak

Jeżeli Async Compute będzie optymalizowana po NV to będzie korzystał z 32 wątków asynchronicznych. Ze względu na to, że karty NV Async Compute obsługują przez programowy sheduler wydajność po włączeniu AC na kartach NV będzie taka sama bądź minimalnie gorsza natomiast 32 wątki asynchroniczne na kartach AMD spowodują spory spadek wydajności. Innymi słowy Asycn Compute i jego optymalizacja pod 32 wątki asynchroniczne

nie da wzrostu wydajności na NV a spowoduje spory spadek wydajności na AMD!

 

Jeżeli Async Compute będzie optymalizowany pod AMD to będzie korzystał z 64 wątków asynchronicznych lub jej wielokrotności (64, 128..). Na kartach NV po przekroczeniu 32 wątków asynchronicznych pojawia się dodatkowy narzut, który powoduje spadek wydajności. Narzut ten rośnie 2-krotnie do ilości wątków asynchronicznych więc jeżeli gra będzie korzystała z 64 wątków to mamy prawie 2 krotnie większy narzut więc wydajność na NV mocno spada.

Innymi słowy Async Compute optymalizowany pod AMD będzie powodował wzrost wydajności na kartach AMD i jednocześnie spadek na kartach NV.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Czyli będzie dokładnie tak, jak pisałem jakiś czas temu. Mamy większość gier spod szyldu zielonych, więc dx12 za dużo nam nie da i zieloni już się postarają o to, by się to nie zmieniło, czytaj to co pisałeś wyżej. Ciekawe czy będą jakieś gry optymalizowane w taki sposób, by wykrywało co i jak i używało tylu wątków ilu na danym gpu potrzeba.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...