Skocz do zawartości

Gran Turismo 5


Recommended Posts

Nie ma wygładzania krawędzi

widze ze dalej pierdoly wypisujesz. gt5 w 720p ma aa x 4 i qaa w 1080p.

 

Nosisz różowe okulary - w porządku. Lubisz zniekształcony przez własne wymysły obrazy - w porządku. Ale zlituj się i nie pisz bzdur.

raczej ty nie chcesz przyjac do wiadomosci faktow. zamiast tego szukasz wypowiedzi jakis xbotow ktorzy tak jak ty nie widzieli gt na oczy albo wymyslasz bajeczki o braku aa, slabym ai, slabej grafie itd. to ty masz moj drogi klapki na oczach nie ja.

 

albo uczy się jak w sony vegas podrasować grafikę z gameplaya czy coś.

aha czyli juz nie tylko w photo mode ale replaye tez sa renderami?

screeny z gameplaya juz wklejalem w temacie ps3 i rowniez mowiliscie ze rendery.

 

z powodu wielkiego(jego zdaniem) niepowodzenia GT5.

wszyscy a juz na pewno zdecydowana wiekszosc co grali sa zachwyceni gt5, narzekaja jedynie ci co lubia arcadowki jak forza 3 albo wyobrazali sobie nie wiadomo co. nieodzywalem sie bo i tak wam nie przetlumacze. zyjecie w swoim swiecie i ok, oklamujcie sie dalej o braku aa, slabym ai, slabym wykonaniu, slabym modelu jazdy itd.

ja juz w przyszlym tygodniu bede mial najlepsza gre samochodowa wszechczasow.

 

ujemny

wklejales opinie xbota ktory nawet nie widzial gry na oczy. oczywiscie pierdyliona mega pozytywnych juz nie widzisz bo tobie zalezy tylko na hateowaniu gt5 i kto tu ma klapki na oczach.

to teraz ja powklejam obiektywne opinie osob ktore juz jakis czas graly a nie widzialy tylko przez szybe.

 

Na początku jak odpaliłem GT5, to nieco się zawiodłem, Ale od momentu jak włączyłem tryb kariery siedzę przed konsolą 9 godzin non stop. Gra jest RE_WE_LA_CY_JNA! Najlepszy sim w jaki kiedykolwiek grałem. Zresztą polecam wbijać na forum i czytać opinie ludzie. Każdy ma podobnie. Na początku lekki niesmak, a potem okazuje się że mamy do czynienia z niekwestionowanym KRÓLEM wyścigów.

 

Gra wciaga jak bagno :)Klimat kosmiczny Cool NASCAR to lepszy jest niz w grach jemu dedykowanym Very Happy Model jazdy najlepszy w tej generacji konsol Very Happy

Gra strasznie wciąga, aż chciałoby sie znów jeszcze pograć, syndrom ''jeszcze tylko jeden wyścig'' Laughing

A tu mija kilka godzin

 

Krótko podsumuję.

 

Model jazdy.

Czyli to co najważniejsze. Po początkowym błędzie jakim było odpalanie gry w trybie Arcade, zostałem zmiażdżony gdy zacząłem robić Licencje (brakuje mi tylko Licencji S). Fizyka jazdy jest po prostu mistrzostwem świata. To co zrobili z hamowaniem zasługuje na wielkie brawa. W dodatku dzięki całkowicie przemodelowanemu FF, wszystko doskonale czuć na kierownicy. A już kompletnie wrył mnie model jazdy na szutrze. To co wtedy robi kierownica i jak czujemy auto to kolejny powód do peanów w stronę PD. Moje oczekiwania w tym aspekcie zostały spełnione z nawiązką. Model jazdy jest wymagający, trudny, ale jeśli już opanujemy dane auto to frajda jest nieziemska.

 

Grafika i dźwięk.

Bez dwóch zdań najlepiej wyglądający racer na rynku. Animacja mi osobiście ani razu nie chrupnęła. V-synch czasem się lekko posypie, ale to też rzadkość. Wiadomo, że niektóre trasy wyglądają lepiej a inne gorzej, ale te słabsze wcale nie są brzydkie...baaa nie są nawet średnie, bo nadal wyglądają bardzo ładnie. Jedyne co naprawdę wkurza to te cholerne cienie. Są dużo gorsze niż w Prologue. Wygląda to wręcz jak jakiś błąd przy programowaniu. Psuje to wiele z uroku powtórek. Mogliby dać cienie z GT5:P albo całkowicie je usunąć i tak było lepiej. Dobrze, że nie używam kamery z kokpitu, bo tam dopiero to wkurza.

Co do osławionych już aut standard. Naprawdę zanim ktoś jeszcze wypowie się o tym elemencie gry zapodając przy tym screen'a, niech najpierw sprawdzi GT5 na żywo. To nie jest pisane na wyrost i piszę całkiem poważnie, że podczas wyścigu cholernie trudno odróżnić standard od premium nawet jak jesteśmy blisko takiego auta. W jednym z Sunday Cup wyprzedzałem tą MX-5, która była tutaj kiedyś wrzucona jako przykład najgorszego auta standard i dopiero po podjechaniu z boku i spojrzeniu w jej stronę za pomocą strzałki na kierownicy, zorientowałem się po nadkolach, że to standard. Absolutnie te auta nie psują wizualnie wyścigu.

Odnośnie dźwięku, to jest on faktycznie poprawiony i czasem wyszło to na dobre a czasem na złe. Na szczęście w większości przypadków na dobre. Oczywiście auta najsłabiej brzmią gdy używamy kamery ze zderzaka, ale za to dźwięk z tego widoku nadrabia świetnie brzmiącymi skrzyniami (niczym skrzynie kłowe). Fajnie miauczą podrasowane fury, tylko warunkiem jest ustawienie odpowiednio dźwięku w opcjach i podkręcenie kina. Jeśli chodzi o dźwięk aut słyszany z zewnątrz to po prostu poezja. W dodatku takie bajery jak strzały z rur dodają oprawie dźwiękowej smaczku. PD oddało ten element genialnie. Jadę za Muscle Car zaraz na jego zderzaku i centralnie przed zakrętem przy redukcji biegów strzela mu pięknie z rur. Towarzyszący temu dźwięk i obraz skutecznie potęgują rozgrywkę.

 

Zniszczenia

Mam bodajże 14lvl i już teraz zostałem kilka razy zaskoczony przez model uszkodzeń. Przyszedł kumpel i odpaliliśmy Arcade Mode. Tam wybrałem mu S2000 AEM i zasiadł za kółkiem. Jakież było moje zdziwienie jak po lekkim stuknięciu wgniótł blachę w Hondzie. Wyglądało to realistycznie. Potem przywalił mocniej i zderzak lekko się odkształcił, odstając przy tym poza naturalny obrys auta. Mimo iż zwolennikiem zniszczeń nie jestem, to tutaj zostałem miło zaskoczony.

 

Ogół.

W tym temacie niewiele mogę napisać, ponieważ gra jest ogromna. Społeczność, specjalne eventy, Licencje, prezenty, filmiki z GT TV itp. przytłaczają. Jest tego masa. Gra na pewno będzie nas bawić przed długie miesiące. Podsumowując mimo pierwszych niezadowoleń teraz już wiem, że mam do czynienia z najlepszym racerem w jaki kiedykolwiek grałem. Jedyny poważny minus to właśnie te nieszczęsne cienie, bo cała reszta na którą narzekaliśmy (narzekałem ja szczególnie) okazała się być tylko niesłuszną obawą. Z mniejszych minusów jednak liczba tras. Troszkę ich mało jak wejdzie się w tryb Arcade. Na szczęście w trybie kariery PD sprytnie poukładało eventy i nie jeździmy co trochę na tym samych torach.

 

Dycha to mało. Ta gra tak odstawia konkurencję swoim rozmachem, że 10 dla niej to za mało. W dodatku ten genialny do bólu realistyczny model jazdy jakiego nie ma żadna inna gra wyścigowa.

 

Gra mi sie świetnie, stare dobre GT Smile Grafika jest nierówna ,zgodzę sie czasem jest przepięknie ,a czasem otoczenie w niektórych miejscach aż straszy. Bardzo podoba mi sie pomysł z levelami. Ogólnie najlepsza część serii jak dla mnie

 

Nie mam pytań co do tej gry. To po prostu mistrzostwo świata i tyle. Miałem iść spać przed 12, bo jutro rano do roboty, ale jak widać GT5 mi nie pozwoliło. Graliśmy trochę online z chłopakami z GO i było uber. Lobby, czat głosowy (niesamowita jakość), próbna jazda, wyścig, kary, wszystko działa jak powinno. Ja nie miałem żadnych lagów.

 

Jedno mnie miażdży totalnie. Odwzorowanie FF do tego co dzieje się z autem. Na Cape Ring są charakterystyczne wysokie tarki i po najechaniu na nie w taki sposób, że koło wewnętrzną stroną zahacza o krawędź tarki powoduje, że FF wyrywa kierownice z ręki, a autem mocno szarpie. To można wykorzystać jeśli się opanuje kółko, ponieważ wtedy auto jedzie jak po szynie. Wiecie o czym mówię zapewne. Technika znana z driftu w górach gdzie kierowcy celowo wpadali w rynienki/odpływy deszczowe kołami od wewnętrznej strony do zakrętu żeby auto złapało bardzo wysoką przyczepność. Po prostu koło tkwiło w tej rynience tak jak koło od tramwaju w szynie. W GT5 ten aspekt został uwzględniony. Naprawdę ogromne brawa dla PD za model jazdy. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

 

Ogólnie to gra ma tak potężne pokłady frajdy, że sam się tego nie spodziewałem. Ciągle chce się grać kolejny wyścig, zobaczyć co przygotowało PD. Jakie klasy, jakie auta dopuszczone do wyścigu, jakie restrykcje wobec samochodu itp. Dla mnie to spełnienie marzeń (tych realnych) o grze wyścigowej. Wiadomo, że zawsze można coś poprawić, dodać, upiększyć, ale to co reprezentuje sobą GT5 zaspokaja mój głód wyścigowej gry symulacyjnej i to z nawiązką. Teraz doskonale rozumiem Chris'a (mowa o tym profesjonalnym kierowcy wyścigowym) i jego zachwalanie modelu jazdy.

 

instalowałem sobie grę, minęło ponad 40 minut, wyciągam Wheel Stand Pro z DFGT z szafy, podpinam bo widzę że 45 sekund zostało, ustawiam wszystko, sprawdzam odległość pedałów czy po ich wciśnięciu wszystko będzie optymalnie ustawione, a tu k^%^@ wyskakuje okienko "instalacja przerwana", bo sobie pod hamulec podpięli kółko czyli anulowanie. widać jakaś klątwa Kaza mnie dopadła za publiczne podważanie wielkości tego tytułu Wink

 

a dalej - O JA pi******ę! stare Gran Turismo wróciło tylko w oprawie o jakiej marzyłem od dwóch lat grając w gry od Eutechnix. najważniejsze - gra roztacza wokół siebie taki klimat że tej grze wybacza się największe wpadki. olać standardy, olać poszarpane cienie, olać tragiczne zniszczenia - gra wymiata tak jak każda część serii i nic tego nie zmieni, choćby nie wiem jakby Kaz się starał zmasakrować grę archaizmami Wink

 

na razie rozpoczynam, licencja B zaliczona w 90% na złoto (został mi nieszczęsny zakręt Meganką na Nurburgringu, za cholerę nie mogę zejść poniżej czasu na złoto, cały czas brakuje mi 0,1s), sprzedałem te cieniasy które dostałem za nią i dokupiłem parę rzeczy do mojego Civica Type-R Smile

 

GRA WYMIATA!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Przy wczorajszym opisie pierwszych wrażeń zapomniałem o AI. Kolejny duży krok PD w stronę realizmu. Przeciwnicy blokują, walczą a czasem nawet chamsko przepychają nasze auto doprowadzając do tego, że wpadamy w poślizg. Wyzwanie To Gear z Lotusami doskonale pokazuje o czym mowa. Tryb kariery przez to jest bardzo grywalny. To było jedno z większych zaskoczeń po odpaleniu kariery. Czasem zdarzy się, że przeciwnicy podczas walki między sobą wypadną za tor, rozwalą się o bandę. Raz miałem sytuację (w licencji AI-10) jak przeciwnik dał za dużo gazu przy wyjściu z zakrętu i zarzuciło mu tyłem po czym sporo stracił i go wyprzedziłem.

 

PS. Zatrzymałem się na środku drogi w Tokio i przeciwnicy mnie omijali.

 

Odnośnie oprawy, to tak jak mówiłem są dwie trasy które wyglądają tak se(Deep Forest Raceway, Trial Mountain Circuit), reszta jest jak dla mnie bardzo dobra, a parę ociera się o fotorealizm. W kwestii samochodów również, Premium Cars odstawiają konkurencję hen, hen daleko, standardy wyglądają różnie, jedne lepiej(Honda Accord ma nawet świetnie odwzorowane wnętrze, może nie jest to poziom Premiumów, ale tu się mocno zaskoczyłem), inne gorzej, natomiast podczas gameplayu ciężko odróżnić je od Premiumów, a to zasługa ich geometrii która jest świetnie odwzorowana, jak i shaderów + genialne oświetlenie.

 

model jazdy i fizyka to mały geniusz na konsolach - cieszę się z kierownicy jak nigdy, fun z jazdy w tej grze to prawdziwe 10/10.

 

Jeśli twierdzisz, że F1, Dirt 2, Forza3 przez to, że są bardziej równe to są grami ładniejszymi, to cóż. Każdy ma swoje zdanie, ja mam inne. Dirta 2 posiadam, Shifta posiadałem, w Forze3 grałem i żadna z tych gier nie może nawet podskoczyć GT5 w kwestii oprawy. Dirt 2 i Shift odpada z miejsca przez 30 klatek (pomijam wykonanie aut i odwzorowanie torów, bo tutaj też KO ze strony GT5). No ale skoro Ty wolisz 30 klatek i za to jakieś dodatkowe krzaczki i pierdoły za trasą, to już Twoja sprawa. Ja mam inne priorytety jeśli chodzi o gry wyścigowe, a tym bardziej symulatory.
Link to post
Share on other sites

Wulfen ty lepiej spij w nocy bo sie spoznisz rano na lekcje do gimnazjum. Wklejasz tylko "marketingowo-propagandowy" bełkot, którego z reszta i tak nikt nie czyta. Zauwaz ze posiadacze konsoli z przeciwnego obozu nie sieja tutaj(!) jakiejs chorej propagandy i nie uprawiaja tutaj "hiszpanskiej inkwizycji" w imie swojego boga(konsoli), poniewaz wiedza co maja i na co stac ich konsole i nie musza praktykowac jakichs chorych akcji w celu zamydlenia komus oczu swoimi blednymi przekonaniami. Jesli jestes tak bardzo sfrustrowany to zmien konsole, wtedy frustracja zniknie albo pogodz sie z jej slabosciami i nie siej herezji ze robi loda razem z polykiem po same kule przy jednoczesnym filtrowaniu aaQQFFx166, taka jest za******a. To dzieki ludziom twojego pokroju(oraz kulig75 aka killzone) PlayStation 3 ma opinie TrollStation 3.

 

 

 

ja juz w przyszlym tygodniu bede mial

rodzice wtedy dostaja wypłatę?

 

 

 

najlepsza gre samochodowa wszechczasow.

tak, tylko pod jednym warunkiem, ta gra miala by premiere w 2006 roku to wtedy bym sie zgodzil

Link to post
Share on other sites

tak, tylko pod jednym warunkiem, ta gra miala by premiere w 2006 roku to wtedy bym sie zgodzil

to wymien choc jedna gre ktora rozbudowaniem i modelem jazdy moze konkurowac z gt5.

 

Wklejasz tylko "marketingowo-propagandowy" bełkot, którego z reszta i tak nikt nie czyta.

no jasne ze nie bo jestescie ignorantami, czytacie tylko to jak ktos krytykuje gt i zazwyczaj tych co nie widzieli gry na oczy.

po 2 to nie jest zaden "marketingowy belkot" tylko opinie ludzi z forum

http://gameonly.pl/forum/index.php/topi ... 10620.html

Jesli jestes tak bardzo sfrustrowany to zmien konsole, wtedy frustracja zniknie albo pogodz sie z jej slabosciami

na xboxie sa same arkadowki, nie ma gry ktora moglaby konkurowac z gt zarowno modelem jazdy jak i rozbudowaniem.

nie siej herezji ze robi loda razem z polykiem po same kule przy jednoczesnym filtrowaniu aaQQFFx166, taka jest za******a.

pokaz mi gdzie sieje herezje, gdzie konkretnie pisze nieprawde?
Link to post
Share on other sites

Tak Wulfen na ps3 są same symulatory..

Piszesz takie brednie że się smiać chce.

 

Model jazdy w gt5 jak i w fm3 jest prawie taki sam.

Grafika w gt5 jest troche lepsza ale fm3 jest sporo starszą grą.

 

Ps. mam ps3 oraz x360

Link to post
Share on other sites

W całym temacie :menda: . Wszędzie gdzie jest coś o PS3 to i ty tam musisz być i zrobić bagno.

to ty chlopcze robisz syf udzielajac sie w tematach o ktorych nie masz pojecia.

 

Tak Wulfen na ps3 są same symulatory..

a gdzie ja tak napisalem?

 

Model jazdy w gt5 jak i w fm3 jest prawie taki sam.

ojj i tu sie grubo mylisz. masz gt5?

w gt5 jest znacznie bardziej realistyczny model jazdy niz w forzie, ba w forzie 2 jezdzilo sie juz chyba trudniej niz w 3.

ten filmik mowi wszystko

 

natomiast model jazdy w gt5 jest tak realistyczny że dzięki niemu wyłoniono prawdziwych kierowców wyścigowych ktorzy teraz scigaja sie w rzeczywistosci.

oto dowod:

http://www.lucasordonez.com/

ten człowiek gral W gran turismo, potem w gt academy a teraz sciga sie profesjonalnie dla nissana.

 

 

filmik obalajacy jedno z wielu klamstw ujemnego- slabe ai

Link to post
Share on other sites

http://img716.imageshack.us/img716/8523/img19060.jpg

Centrum Dowodzenia Wszechświatem

 

Nie wiem, jak to się stało, ale wczorajszego dni około 1:30 na mojej konsoli znalazłem zainstalowane Gran Turismo 5. Zabawę skończyłem o 3:00, i ponownie rozpocząłem o 8:00. Trwa praktycznie od teraz. Wraz z dobroczyńcom, starszym bratem - zagadka rozwiązana - przez ~7 godzin próbowaliśmy zdobyć, jak najwięcej złotych pucharów. Po 30 nieudanej próbie zahamowania stwierdziliśmy jednak że srebra w pełni nas satysfakcjonują: "nie bądźby aż tak zachłanni". Owszem niektóre zadania - dokładnie 4 - udało nam się wykonać w 100%, ale... reszta, jest "tymczasowo" poza naszym zasięgiem.

 

Muszę przyznać, że dawno z bratem tak dobrze się nie bawiliśmy. Fakt, rzadko się widujemy. Najczęściej powtarzane przez nas słowa to: "a, już wiem", "a już wiem, o co chodzi", "teraz ja", a oczywiście klasyczne "popatrz jak to się robi", plus "popatrz na mistrza".

 

Wygłoszone wcześniej tezy mogę jedynie powtórzyć. Jakby nie było wielu graczy - m.in. forum PSX Extreme, recenzent GOL, oraz Polygamia - powtarzają, jak mantrę te same stwierdzenia. Plusy opisałem powyżej. Miodność jest niesamowita, chociaż - zawsze musi być, jakieś ale - tyle lat minęło, a dynamizmu w tej grze nie ma. Nie mówię o wodotryskach, a symulacji realnej prędkości. Na liczniku 180 km/h, a na ekranie ~80 km/h. Na prawdę trudno się do tego przyzwyczaić. Zupełne zatracenie "feelingu". A problem wraz ze wzrostem mocy auta, staje się coraz to poważniejszy...

 

Otoczenie.

http://img19.imageshack.us/img19/2742/zatokatokijskakarty.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/9163/eifelkarty.jpg

Link to post
Share on other sites

Brzydkie otoczenie, głupie AI, brak poczucia prędkości, brak dynamizmu, bugi w grze jak ten z Fiat 500, zupełnie niepotrzebny aparat(tylko dla maniaków i fanboyów GT5) 200 aut premium a reszta to standardy z PS2/PSP i do tego dochodzi jeszcze dziwny tryb menadżerski. Graficznie jest dobrze ale nie kosmicznie. Auta wyglądają(premium) naprawdę dobrze ale reszta zostawia wiele do życzenia i nie koniecznie spodziewałem się czegoś takiego. Przecież całe 5 lat mieli na tą grę i nie jest ona idealna BA wręcz przeciwnie. Jest po prostu solidna. Oto moja relacja z gry Gran Turismo 5 w którego grałem przez ponad 5 godzin razem z qzynem :(

Link to post
Share on other sites

bugi w grze jak ten z Fiat 500, dochodzi jeszcze dziwny tryb menadżerski.

bugi ??? spróbuj takim fiatem podjechać taka górę w prawdziwym życiu ciekawe czy pociągnie XD ... to nie bug tylko realizm ...

 

Dziwny tryb menadżerki ... w jakim sensie ze mówisz kiedy ma do boksu zjechać , czy ma wyprzedzać i jak szybko ma jechać ... no nie wiem czy to dziwne ???

Link to post
Share on other sites

Ależ wspaniałe pełne detali otoczenie, normalnie jeszcze z AAx32, AFx16 . Ale i tak kupię tę grę :( przynajmniej wiem, że na długo wystarczy.

Otoczenie ogranicza się do prostego modelu, i nałożonej na ów model różnorakiej rozdzielczości tekstur. Np. budynki w Londynie, Madrycie, oraz w pierwszej trasie nocnej - nie pamiętam nazwy - to prostopadłościany, z bardzo ograniczoną ilością detali (wcięć, wycięć). Innymi słowy zamiast wymodelowanego budynku otrzymaliśmy obiekt, którego detale, czyli okna, parapety zewnętrzne, ozdoby to płaskie pliki graficzne/bitmapny. Jak się przyjrzymy innym obiektom to zauważymy, że ich konstrukcja to dwie przecięte pod kątem 90 stopni bitmapy (wszelakiej maści roślinność). Ruch postaci ludzkiej to złudzenie optyczne polegające na zamianie jednej bitmapy, na drugą (GIF). I tak dalej.

 

Jeśli masz w posiadaniu kierownicę Logitech to na pewno się nie zawiedziesz. Profile skonstruowany przez PD są obłędne. Ostry zakręt, długi zakręt, szykana i tak dalej - FF działa znakomicie. Delikatny poskok samochodu na "profilu" - chwilowy bezwład kierownicy.

 

 

bugi w grze jak ten z Fiat 500, dochodzi jeszcze dziwny tryb menadżerski.

bugi ??? spróbuj takim fiatem podjechać taka górę w prawdziwym życiu ciekawe czy pociągnie XD ... to nie bug tylko realizm ...

 

Nie do końca. Przynajmniej wg tego co przeczytałem w nadchodzącej dużymi krokami łacie ma to zostać zmienione. Zobaczymy.
Link to post
Share on other sites

dla mixtapea

http://konsolowisko.pl/files/201011/gran_turismo_5_s_E65C641A3C6B6C9453673903D89D0AB2.jpg

:(

 

to prostopadłościany, z bardzo ograniczoną ilością detali (wcięć, wycięć). Innymi słowy zamiast wymodelowanego budynku otrzymaliśmy obiekt, którego detale, czyli okna, parapety zewnętrzne, ozdoby to płaskie pliki graficzne/bitmapny.

nie wszystkie :D

http://farm6.static.flickr.com/5163/5206912291_5d1e291d7d_o.jpg

 

 

gt 4 vs gt 5

http://www.eurogamer.net/videos/gran-tu ... -5?size=hd

 

standard vs premium

http://www.eurogamer.net/videos/gran-tu ... rs?size=hd

 

720p/1080p/3D analysis

http://www.eurogamer.net/videos/gran-tu ... is?size=hd

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...