Skocz do zawartości

Temat o kartach Radeon serii R9 3xx/4xx/5xx


Recommended Posts

Z TFX mogli by stworzyć cały silnik fizyki - baza jest.

Hha dobre tressfx bazą dla całego silnika fizyki, masz chłopie pojęcie. By stworzyć dobry, kompletny silnik fizyki trzeba dużych nakładów pracy i co za tym idzie sporej kasy. Nv ma z górki, ponieważ wszystkie "fizyczne" bajery bazują na physx, lata mijają a physx i tak nie działa jak powinien, a nv łoży na to niemałą kasę.

 

 

Link to post
Share on other sites

PhysX jest już "przestarzały". Dlaczego?  Był dostosowany do starych DX, a teraz zadusza karty nV za 1500zł.
TFX może być podstawą dla silnika fizycznego, po części silnikiem fizyki. Myślisz że te włosy to oblicza jakiś PhysX? Do symulacji trawy i liści też się nada, tak jak to wspomniał @mbe13.

Link to post
Share on other sites

O czym ty piszesz co ma physx wspólnego z dx-em? Bladego pojęcia nie masz o physx, physx może działać na każdym api, przypominam od lat physx działa na konsolach w wielu grach. Physx zabija gpu, ponieważ jak chcesz uzyskać dobrą fizykę z dużą ilością cząsteczek to wymaga to ogromnej mocy obliczeniowej. Chcesz dobrą fizykę płynów czy gazów to niestety potrzeba dużej mocy obliczeniowej i nie powstanie żaden magiczny silnik, który spowoduje, że na słabym sprzecie ujrzysz zaawansowaną fizykę, tutaj nie da się oszukać ludzkiego oka dlatego nadal fizyka w grach jest słabiutka. Same włoski w tombie obniżają wydajność o ~40% a to są tylko włosy, a gdzie reszta.

Havoka też męczą, ale tam ograniczają ilość cząsteczek do minimum by nie zajechać cpu, a taki myk można zrobić w physx ograniczasz ilość cząsteczek i śmiga nawet na cpu tylko to nie wyglądu już tak dobrze.

 

Powtarzam tressfx to nie może być podstawą silnika chyba ciężko niektórym to zrozumieć. A amd jest biedne, więc nie ma mowy na ten czas by powstał kompletny silnik do fizyki z pod znaku amd.

Link to post
Share on other sites

Same włoski w tombie obniżają wydajność o ~40% a to są tylko włosy

Gdzie o 40 % ?! ledwo kilka klatek spadku na HD 7870 XT z 60 fps , przy zastosowaniu na większą skalę zapewne obciążenie było by podobne co w physx ale jeśli efekt podobny co w Tomb raiderze to nie miałbym nić przeciwko, choć przy dzisiejszym poziomie optymalizacji to byłoby faktycznie niegrywalne.

Link to post
Share on other sites

Gdzie o 40 % ?! ledwo kilka klatek spadku na HD 7870 XT z 60 fps , przy zastosowaniu na większą skalę zapewne obciążenie było by podobne co w physx ale jeśli efekt podobny co w Tomb raiderze to nie miałbym nić przeciwko, choć przy dzisiejszym poziomie optymalizacji to byłoby faktycznie niegrywalne.

Wystarczy, że znajdziesz się w ciasnym tunelu gdzie głowa Lary zasłoni Ci 3/4 ekranu i masz ~40% mniejszą wydajność. To samo dzieje się z HairWorks w Wiedźminie 3. 

Im bliżej generowany jest efekt "włosów" tym wydajność leci bardziej.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

 

 

Wystarczy, że znajdziesz się w ciasnym tunelu gdzie głowa Lary zasłoni Ci 3/4 ekranu i masz ~40% mniejszą wydajność. To samo dzieje się z HairWorks w Wiedźminie 3.  Im bliżej generowany jest efekt "włosów" tym wydajność leci bardziej.

 

He he tylko jak tu porównać włosy w W3 a włosy Lary, to tak jakby porównać dzień do nocy. W tej kwestii chyba wszyscy się zgodzą :)

Link to post
Share on other sites

 

 

Wystarczy, że znajdziesz się w ciasnym tunelu gdzie głowa Lary zasłoni Ci 3/4 ekranu i masz ~40% mniejszą wydajność. To samo dzieje się z HairWorks w Wiedźminie 3. 
 

Tress FX wygląda fenomenalnie te parę klatek które zje przy tym co dostajemy to jest nic, przybliż Hairworks w wieśku a zobaczysz tylko kilka kłaków odstających od siebie które sobie powiewają. Gorszej imitacji futra/włosów jeszcze nie widziałem.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

He he tylko jak tu porównać włosy w W3 a włosy Lary, to tak jakby porównać dzień do nocy. W tej kwestii chyba wszyscy się zgodzą :)

Włosy Geralta wyglądają znacznie gorzej niż włosy Lary ale już Łeb Biesa z kłakami wiszący przy biegnącym koniu wygląda znakomicie. heh :] 

Tak czy siak macie rację choć HairWorks względem TresFX2.0 jest bardziej rozbudowany to jednak efekt końcowy jest lepszy na TSF2.0.

Jeżeli chodzi o porównanie wydajności to pamiętajcie, że po włączeniu HairWorks w Wieśku3 uruchamiany jest PhysX i sporo efektów z nim związanych. Można włączyć "włosy" bez PhysX, wystarczy z katalogu gry wyrzucić plik APEX_ClothingGPU_x64.dll. wtedy są generowane same włosy ;)

 

EDIT.

Większość Was ma radki więc PhysX Wam nie działa. :/

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Nie ma to znaczenia, czy mamy radki czy nie. Wszystkie efekty są takie same jak na NV, PhysX jest liczony na procesorze a nie na grafice, to jest jedyna różnica. 

Zresztą AMD ma już jakiś pomysł by przenieść to na GPU, ale muszą zrobić to tak by nie naruszyć patentu NV. 


Miałem GTX 970 :D

Miałem 970 - Zgrzytało jak głupie.

Miałem 780 - Bardzo fajne wspomnienia.

I miałem SLI z 780tek - straszna sprawa.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
TFX do trawy i cząsteczek to zbyt mocna technologia, która na taka skalę zajechalaby każda grafikę.

TFX narazie do symulacji wody się nie nadaje ale jak najbardziej można stworzyć silnik do symulacji traw czy drzew. Baza jest jak i możliwości jednak trzeba jeszcze namówić devów.

 

Tak na marginesie odpalcie sobie TR z TFX - jest masakra.

Link to post
Share on other sites

Gdzie o 40 % ?! ledwo kilka klatek spadku na HD 7870 XT z 60 fps , przy zastosowaniu na większą skalę zapewne obciążenie było by podobne co w physx ale jeśli efekt podobny co w Tomb raiderze to nie miałbym nić przeciwko, choć przy dzisiejszym poziomie optymalizacji to byłoby faktycznie niegrywalne.

Jak to gdzie w tombraiderze :D TressFX siedzi na sp i w momencie kiedy ropy nie stanowią ograniczenia dla sp masz duże różnice w wydajności, im bardziej będziesz obciążał ropy(wzrost rozdzielczości lub AA) tym różnica będzie mniejsza, ponieważ wąskim gardłem staną się ropy zamiast sp.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...