Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wiesz. Ja właśnie przeprowadziłem test ECHO do USA i Europy na próbie prawie 2500 pakietów. Na taką ilość pakietów miałem 1 błąd. Fakt teraz w PL jest noc a w JP godzina południowa więc nie ma zbyt dużego ruchu. Zaraz po testach wchodzę na serwer (w Japonii). Ping - 19ms i co jakiś czas pokazuje się ikona utraty pakietów. WTF? Serwery stoją na I3D.net, więc sobie ich "wypingowałem". Test na 3000 pakietów - 0 utarty pakietów. To musi być coś albo z oprogramowaniem na serwerach (same serwery mają świetne czasy odpowiedzi albo w kompie. Ogólnie - paranoja. Cały czas nie mogę pojąć dlaczego nie podniosą tickrate do tych 60Hz. Wtedy i utraty pakietów byłby mniej bolesne a i gracze natychmiast by odczuli spore zmiany w komforcie grania. W sumie chyba najlepiej jest mieć ping w okolicach 100ms (tickrate 10Hz). Zmniejszenie owej wartości słabo przekłada się na wyniki i komfort grania. Jeśli dodamy jeszcze input lag, opóźnienia przy wyświetlaniu obrazu - trafianie w kogoś zaczyna przypominać loterię z nagrodami. Przed chwilą wywaliłem w kolesia z odległości 10-15m niemal cały magazynek MTAR i go nie położyłem. Szlag mnie trafił i poszedłem odkurzać dom, żeby się uspokoić. Swoją drogą odkąd mam BF4 dom jest posprzątany jak nigdy.

 

Wiesz... Lagowanie rzeczywiście jest wynikiem problemów z siecią, choć czasami owe spadki FPS tak właśnie wyglądają. Ogólnie jedno i drugie jest z sobą połączone, ale masz rację. Siła rozpędu. W odniesieniu do FPS chodziło mi oczywiście o Drop'y

 

Najgorsze jest w tym wszystkim to, że zupełnie nie widać końca tej paranoi. Forum na Battlelog = pomoc user do user. Helpdesk będzie wciskał nam ciemnotę i żądał kretyńskich testów. EA do dziś nie przeprosiło i zrekompensowało tych jaj. Gra za ponad 200zł i człowiek ma naprawdę mordercze myśli. Nawet początkowe problemy z BF3 nie były aż tak straszne a po 4 miesiącach dało się już grać. Natomiast redakcja np. Benchmarku będzie dosłownie sikała sobie po nogach na wieść o nowych produkcjach EA. Przed premierą BF4 po prostu piali non stop o BF4 i co to ma nie być. Potem recka gdzie główne błędy zostały całkowicie pominięte i cisza. To mnie wpiernicza. Ten sponsoring i marketing z strony EA i ta postawa redakcji B.pl i innych portali. Będą pierdzielić, jacy to są niezależni ale co widzimy z Tinfall. Na pokaz zostali zaproszeni gracze komentatorzy i dziennikarze. Właśnie po to żeby zrobić im reklamę i to dobrą (a i tak wiele osób pisze, ze gra jest po prostu nudna). Żaden portal nie napisze prawdy o problemach bo będą mogli się pożegnać z darmową wyżerką i różnymi giftami, lepiej oglądać małych youtuberów na sieci, bo nawet ci więksi są tubą dużych firm, jak np. LinusTechTips. Wszystko co dostanie w ręce jest świetne, cudne itd. Prawie zero jakichkolwiek opinii krytycznych.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem aż tak wielkim znawcą Battlefielda ale krytyka wydaje się być w pełni uzasadniona. Nawiążę do dwóch rzeczy - wspominałeś o dropach przy mapach gdzie pojawia się ogień/pożar i zadymienie np. w Szanghaju płonące auta i przyjrzałem się temu bliżej bo tam gra mi najbardziej dropuje ze wszystkich map - masz rację że coś jest z tym nie tak z tymi.efektami, klatki lecą nienaturanie w dół i strasznie to wpływa na płynność rozgrywki. Druga rzecz to taka że kiedy przy dobry pingu na serwerze pakuje cały magazynek w plecy gościa i albo ledwo go zabijam albo on sie odwraca i jednym strzałem zabija mnie i tak dzieje sie niemalże cały czas to odechciewa mi na prawdę całego grania...

W Battlefield 3 takie sytuacje mają miejsce na serwerach z bardzo wysokim pingiem, na innych gdzie jest on niski mozna spokojnie grać...

Link to post
Share on other sites

Co dzień doświadczam wszystkich opisanych bugów, na grę wywaliłem już 270zł . Za co?, żeby jak Lord mieć motywację do sprzątania domu :[ . Nic nie poprawiają, pomijając  ten cały syf komunikacji gracza z serwerem. to polataj jetem czy heli.. na dużym podboju np: na nowym kaspianie. Przecież tam startujesz z pasa(który na nowych mapach jest za krótki, zatoka omańska ludzie się rozbijają na końcu pasa)  to już cie perlotka namierza jakimś gównem. Balans tej gry to robił jakiś debil który dostawał wciry od jetów i helek, to niech jeden z drugim poświęci 1000 godzin żeby nauczyć się b.d. latać, taki koleś ma prawo być dobry w samolotach, helkach. Po co są jety w tej grze na dużym podboju ja nie wiem, jetami można grać tylko na bitwie powietrznej.  Ograniczyli jety ok, piechura nie zabijesz no chyba że na kamikaze. Czołgu nie zniszczysz ok, to na ciula tyle tych wszystkich wyrzutni samo się naprowadzających, dla tych kalekich dzieci co potrafią mapę całą przesiedzieć w miejscu. ps. skoro mowa o absurdach tej gry, wczoraj nagrałem taką głupotę, którą miałem setki razy.

:rotfl: Edytowane przez karoli
Link to post
Share on other sites

Cały czas nie mogę pojąć dlaczego nie podniosą tickrate do tych 60Hz.

 

1. DICE żyje w imię zasad że doznania mają być takie same na wszystkich platformach, z tego wychodzi upośledzona wersja na PC która nie może się zbytnio wywyższać jakościowo nad wersje konsolową (kij z grafiką, na ultra wypala oczy, w negatywnym znaczeniu), z tego wychodzi spis wymagań M$ które gra musi spełnić by ukazać się na xpudle (najważniejszy kawałek to absolutna grywalność przy 300ms pingu i internetach ~56Kbps w obie strony).

2. 60Hz nie przejdzie, bo gra ma prędkość symulacji 30Hz, ciekawe jaja się dzieją przy zmianie tej wartości.

Gdyby zwyczajnie zmienili to na 60Hz to niezły burdel by wyszedł, Frostbite to jeden wielki dependency hell.

 

Więc... Błędy w grze to wina nieumiejętnych małp nazywanych programistami z DICE ale konsole też należy opierniczyć, szczególnie M$ i ich wymagania z ubiegłej dekady.

Edytowane przez Mofixil
Link to post
Share on other sites

Wracając do ognia i całego levolution. Ogień jak i budynki jest skryptowany i wyświetlany jako animacja. Budynki zawsze walą się tak samo i nic się tutaj nie zmienia co miałoby obciążać kompa. Z ogniem jest troszkę inaczej on się zapala w różnych miejscach ale potem ów ogień jest całkowicie przewidywalny. Jakimś cudem jednak pożera to ogromne ilości zasobów i powoduje masowy spadek FPS. Przykładem można się posłużyć na Firestorm. Zapalcie plamę oleju i popatrzcie się na nią. Spadek FPS - gwarantowany. Na BF3 nic takiego się nie działo, a przynajmniej nie w takim stopniu.

 

Co do owych jaj z strzelaniem w plecy to jedne facet to świetnie wytłumaczył:

 

https://www.youtube.com/watch?v=8C0COfAHHf0

 

Warto oglądnąć do samego końca. Jednak to prawda że BF4 jest zryty na maksa. Gra jest zrobiona niskim kosztem i zupełnie nie odpowiada zapewnieniom o tym, że jest taka "MAGIC". Nic się nie da z tym zrobić.

Edytowane przez Lord_Nikkon
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ten filmik który sobie obejrzałem, jak i pozostałe tego gościa wyjaśniają chyba wszystkie wałki z jakimi można się spotkać w BF4 - naprawdę myślałem momentami że może coś u mnie jest nie tak z netem albo po prostu słabo gram ale widzę że problem jest o wiele poważniejszy i wręcz uniwersalny dla wszystkich graczy.

 

W BF3 w który gram na przemian z BF4 pewne absurdalne i budzące wątpliwości sytuacje w ogóle nie mają miejsca - jeśli jest dobry serwer, jest fajny ping poniżej 50ms to gra idzie zupełnie wzorowo za zasadzie - strzelam pierwszy to zazwyczaj zabijam, spóźnię się chwilę lub spudłuję to mam kłopoty i nic budzi jakiś kontrowersji które raz za razem pojawiają się przy BF4. 

Link to post
Share on other sites

Kupiłem sobie niedawno BF4. Do tej pory grałem w BF3 który naprawdę mi się podobał. Pograłem trochę  w bf4 (nawet nie przeszedłem kampanii do końca bo jakoś mnie znudziła) . Przetestowałem wszystkie mapy, miałem dodatek chińska nawałnica. I powiem tak. Sprzedałem szybciutko to wielkie gów.. W ciągu 3 dni gra się kilkakrotnie zawiesiła. Grafika jest niewiele lepsza niż w BF3. Jedyne co jest zauważane na plus to ogień z broni jest bardziej naturalny , pociski zostawiają taki fajny dymek oraz trochę lepiej się niszczą budynki. Ogólnie BF3 na moim kompie śmigało na ultra z 40-60 klatkami a tu było wszystko uzależnione od mapy. Na jednej mapie klatki na ultra powyżej 60 a na drugiej do 25 spadało. Ogólnie gra mnie nie wciągnęła i wracam do bf3 bo uważam że jest lepszy. W bf4 nawet tzw killcamera mnie denerwowała. Jakieś podświetlenie na pomarańczowo - bardzo mnie to wkurzało. Pragnę dodać że występowały problemy na DM z dźwiękiem. Suma sumarum bubel na maksa. Komputer przed instalacją bf4 dostał nowy win7 i wszystkie nowe sterowniki. Nic mi się nigdy nie wieszało tylko BF4. Moim zdaniem to jest wersja beta a nie pełnowartościowy produkt. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Jakieś podświetlenie na pomarańczowo - bardzo mnie to wkurzało.
 Bo jedyny sensowny tryb gry to hardcore. Jak odpalasz zwykłą wersję to nie dziw się że pełno w niej ułatwień dla laików / gimbusów. 

Co do grafiki to nie zgodzę się że nie jest lepsza... jest i to widać na każdej mapie. Po prostu porównuj ultra z BF3 do ultra z BF4.

Przykładowo Sztorm na Paracelach to graficzne i dźwiękowe mistrzostwo świata. Do tego fale które są takie same u każdego gracza to niezły krok w przód jeśli chodzi o ewolucje engine sieciowych.

Link to post
Share on other sites

"jedyny sensowny tryb gry to hardcore",  jedyny sensowny tryb gry to niestandardowy bez 3D i AudioSpota oraz ~170% HP.

Na HC jest niesamowity bajzel z ginięciem w absolutnie losowych momentach i miałem tyle szczęścia by ciągle trafiać na jakiegoś pro z ghetto pompką.

Nigdy więcej.

Spread wywalić, wrzucić bardzo wysokie TTK i jestem zadowolony.

 

Also, czeka mnie jeszcze sporo testów ALE gdy kogoś (tak jak mnie) męczyły straszne skoki użycia CPU (wykres dla CPU skakał nawet do 6000ms, w grze ścina) to spróbujcie zmniejszyć rozmiar pliku stronicowania, u mnie 2GB najwyraźniej naprawiło problem.

Edytowane przez Mofixil
Link to post
Share on other sites

Nie ma czegoś takiego jak ginięcie w losowych momentach :) Giniesz bo ktoś jest lepszy lub zaszedł Cię niepostrzeżenie, w trybie HC strzały mają znacznie wyższą siłę. W normalnym trybie można wywalić magazynek na klatę i bez rezultatu.

Link to post
Share on other sites

:D

Wbiegnij w trawę, złam sobie nogi.

Zeskocz z półmetrowego kamienia, połam sobie nogi.

Wbiegnij za ścianę, pokamp na medbagu przez dobre 10 sekund, zabija mnie gościu zza 5 żelbetowych ścian.

Dzięki, nigdy więcej.

Wszystkie modele obrażeń trza spłaszczyć i obniżyć do 650ms minimum, to+wywalenie random spreada.

Also, wywalenie magazynka bez rezultatu to zasługa NAJLEPSZEGO KODU SIECIOWEGO NA RYNKU (NKSNR).

Edytowane przez Mofixil
Link to post
Share on other sites

To są dwie różne sprawy, kod sieciowy jest zrąbany to fakt i tracone pakiety zdarzają się w każdym trybie gry. Ale w trybie normalnym nawet gdy kod sieciowy działa prawidłowo to trafienia są śmiesznie słabe. Efekt jest jak by się strzelało z wiatrówki, takie ułatwienie dla tych co mają problem z celowaniem aby nie ginęli zbyt szybko. Do tego celowniczek na środku ekranu jako kolejne ułatwienie, minimapa tak aby nie trzeba było ręcznie włączać i wyłączać mapy bo może się to okazać dla niektórych za trudne (szczególnie jak mapa jest zbindowana pod przycisk na rolce myszy). Kamera zewnętrzna w pojazdach aby laik mógł się łatwiej rozglądać dookoła wyszukując wrogów. Takie ułatwienia psują grę, całe szczęście dali tryb HC choć i tak marzy mi się tryb Pure HC gdzie model uszkodzeń pojazdów i trafień w żołnierza był by maksymalnie zbliżone do realnych. Bez żadnych UAV'ów, skanów, tomahawków i innych pierduł od dowódcy które tylko psują rozgrywkę podobnie jak cheaty.

Link to post
Share on other sites

Trafienia są śmieszne słabe? BF powinien znaleźć się w trzeciej niszy typów wymaganych umiejętności celowania gdzie trza umieć celniej strzelać przez dłuższy czas (nie jak CoD gdzie wystarczy z grubsza przycelować w środek masy i padają jak natychmiast czy CS gdzie liczy się tylko precyzyjne walenie po baniaku), wtedy problem z ginięciem za ścianami byłby też nieco mniejszy.

Celowniczek na środku ekranu i tak nic nie znaczy i mógłby równie dobrze być zastąpiony przez kropkę czy zniknąć wcale, rozrzut nijak się ma do tego co on prezentuje.

Minimapa jest tak zawalona wszelkimi ikonkami że jej funkcjonalność jest nadzwyczaj ograniczona.

Kamera zewnętrzna jest jak najbardziej na miejscu, FOV wewnątrz pojazdów zwyczajnie boli na PC, jeszcze gorsza jest niesamowita rozbieżność czułości między pojazdami czy miejscami w nich... Jeszcze kamera dostająca pierdolca na jakichkolwiek przeszkodach terenowych.

Dziwi mnie że mimo takiego podejścia do gameplayu, dla "prawdziwych hardcorowców" i tak tkwisz przy casualowym Battlefieldzie zamiast przenieść się na chociażby ArmA.

Edytowane przez Mofixil
Link to post
Share on other sites

Arma to gra na dłużej, BF'a odpalam, pogram jedną rundkę i mogę wyłączyć po 30 minutach. W BF'y gram od pierwszego BF1942, potem mod Desert Combat który według mnie był genialny pod każdym względem ale niestety lata lecą i obecne produkcje są psute przez uproszczenia.

 

A tak w temacie problemów BF4, na battlelogu zniknęła informacja o problemie z zawieszaniem i do tej pory zero oficjalnych komunikatów na ten temat tak że chyba prędko tego nie poprawią :) Olewanie graczy na całego, w końcu już zapłacili to co się będą przejmować jakością już sprzedanego towaru.

Link to post
Share on other sites

Hehehe. Ja całkowicie wywaliłem plik stronicowania. Na szczęście mogę. Z włączonym stronicowaniem gra nagle wpadała w szał i zaczynała używać HDD mimo, że miała jeszcze bardzo duży zapas pamięci RAM. To akurat też czasami zdarzało się w BF3 ale nie aż tak często jak w BF4.

Link to post
Share on other sites

Na ile obciąć ten plik? Mam marne 8gb ramu.

U mnie 2GB pliku stronicowania daje rade, gra i tak dostaje świra przy ~3 meczu z rzędu ale i tak rzadko kiedy zostaję na jednym serwerze dłużej niż jedna runda więc mnie to różnicy nie robi. Dokupię niedługo trochę ramów i zrzucę pagefile na ramdysk, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ogółem to intryguje mnie fenomen BF4, zwykle mam koło 5GB wolnego ramu a BF4 rzadko kiedy przekracza 1.5GB a i tak najwyraźniej mu brakuje.

Chyba że czegoś nie rozumiem i procexp mnie okłamuje.

Edytowane przez Mofixil
Link to post
Share on other sites

Ja dziś zrobiłem mały test i zarówno przy 16GB jak i przy 8  można swobodnie wyłączyć plik stronicowania. U mnie na mapach z 64 graczami na ultra BF4 nie zabrało więcej jak 6GB więc spokojnie można wyłączyć plik stronicowy w ogóle. Fakt trzeba potestować ale warto na próbę wyłączyć w ogóle. Najwyżej wywali BF4 (zresztą to nic nowego).

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...