Skocz do zawartości

Sprzedany GTX560TI - kupiec domaga się zwrotu


Recommended Posts

Jacent - jesli sprzedający jest osoba fizyczna to nie obejmuje tematu ustawa konsumencka tylko kodeks cywilny i rekojmia za wady. Dalsze działanie tak jak opisałem - przyjac do reklamacji równiez osoba fizyczna musi ale nie musi jej uznać. I nie dziala na zasadach ustawy lecz kodeksu. Rozumiem ze cos gdzieś słyszałeś ale chyba nie udało Ci sie zrozumieć.

Sprzedający nie wyłączył rekojmi za wady (jest to zreszta zgodne z polskim prawem a niezgodne z regulaminem Allegro - taki paradoks)

 

http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/konsument-w-sieci/216007,Zakupy-przez-Internet-od-osoby-prywatnej.html

 

Proszę doczytac - porady prawne to już nie dobieranie klocków do komputera. Cos trzeba jednak wiedzieć na pewno bo ewentualny błąd moze sporo kosztowac :(

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

A mi się wydaję że koleś ma taką samą kartę graficzną, kupił od ciebie podmienił twoją działającą i chce odesłać swoją zje...... i chce cię zrobić w konia żebyś mu jeszcze kase oddał. Dobrze tu jeden mówił sprawdz numery seryjne czy się zgadzają pózniej. Jak co to ty mu mozesz pozniej wytoczyć sprawe ale o oszustwo.

Link to post
Share on other sites

@Mephic - widzę , że ty swoją wiedzę opierasz na internecie i cytowaniu jakichś artykułow , więc może i ja zacytuje z internetu :), co to jest rękojmia http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia "Rozumiem ze cos gdzieś słyszałeś ale chyba nie udało Ci sie zrozumieć."..podkreślę cytaty "

W polskim prawie cywilnym rękojmia jest uregulowana w art. 556-576 Kodeksu cywilnego.

W przypadku sprzedaży rzeczy ruchomej z udziałem konsumentów nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową["

 

"Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego."

 

a do autora tematu - nie mogę Ciebie zapewnić ,że nie poniesiesz konsekwencji , możesz być ciągany po sądach - w co watpię , ale ostatecznie sprawę wygrasz , bo udowodnienie leży po stronie kupującego.Ja bym nie przyjmował - koniec , kropka .Przedstaw tak sprawę i czekaj , zobaczysz jak i czym będzie ciebie straszył ...przecież był u "radcy prawnego":)Jeżeli przyjmiesz to na pewno będziesz stratny ...aha , a może gość ma socket FM1 i zapomniał o zworkach ?- chyba w jakichś płytach asrocka tak było ,że ręcznie trzeba było zworki do karty ustawić..

Link to post
Share on other sites

Z udziałem konsumentów!!!!! A to nie jest konsument bo do transakcji doszło miedzy osobami fizycznymi. Osoba fizyczna jest konsumentem wyłącznie wtedy gdy kupuje od osoby prowadzącej dg lub od firmy. Pojęcia nie masz o czym piszesz. Kodeks do łapy bo zaczynasz byc uciążliwy.

 

Niezgodność towaru z umowa dotyczy wyłącznie zakupu przedmiotu od przedsiębiorstwa. I wyłącznie wtedy obowiązują jej zapisy.

 

Nieznajomość prawa szkodzi ale nieznajomość prawa i doradzanie innym to już po prostu głupota.

 

A swoją wiedzę czerpie (niestety) z kc i ustawy bo moja praca tego wymaga. I nie widzę nic złego w daniu komuś dobrej rady. Autora odsyłam na forum prawne - tam uzyskasz rzetelne potwierdzenie tego co napisałem.

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

 

 

Nieznajomość prawa szkodzi ale nieznajomość prawa i doradzanie innym to już po prostu głupota.

więc nie doradzaj ...ty radzisz przyjąć kartę , ja nie i tym się różnimy ...o jakiej reklamacji tu mowa , skoro gwarantem jest serwis MSI?co tu rozpatrywać? karta nie działa - wysyła się na gwarancję , z gwarancji wraca z adnotacją - uszkodzona mechanicznie czy z winy użytkownika , to dopiero ten gość ma problem i powód do reklamacji i tyle w temacie, nie mam zamiaru się tu więcej wypowiadać- swoje już powiedziałem

Link to post
Share on other sites

więc nie doradzaj ...ty radzisz przyjąć kartę , ja nie i tym się różnimy ...o jakiej reklamacji tu mowa , skoro gwarantem jest serwis MSI?co tu rozpatrywać? karta nie działa - wysyła się na gwarancję , z gwarancji wraca z adnotacją - uszkodzona mechanicznie czy z winy użytkownika , to dopiero ten gość ma problem i powód do reklamacji i tyle w temacie, nie mam zamiaru się tu więcej wypowiadać- swoje już powiedziałem

 

true that, nawet niech przez mysl ci nie przechodzi jakiekolwiek branie karty z powrotem, jest gwarancja na nia.

+ Nie chce sypac slow na wiatr ale widzialem takie przypadki wczesniej, polecam forum prawne na ktorym jest masa takich watkow.

Link to post
Share on other sites

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta ale żadna osoba fizyczna nie ma obowiązku do korzystania z tego uprawnienia. Jesli kupujacy wybierze dochodzenie roszczeń z tytułu rekojmi za wady fizyczne to nic Wam, mi i autorowi do tego. A jesli autor odmówi przyjęcia karty w ramach rekojmi do rozpatrzenia (nie mówię ze ma sie z reklamacja zgodzić - ma podjac decyzje na podstawie stanu faktycznego) to narobi sobie większych kłopotów. Natomiast dopóki kupujacy nie napisze ze kartę reklamuje z tytułu rekojmi za wady fizyczne to moze sobie mialczec.

 

Swoje powiedziałeś ale nadal nie widzisz różnicy miedzy osoba fizyczna i konsumentem i przyjęciem do rozpatrzenia a przyjęciem roszczenia

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta ale żadna osoba fizyczna nie ma obowiązku do korzystania z tego uprawnienia. Jesli kupujacy wybierze dochodzenie roszczeń z tytułu rekojmi za wady fizyczne to nic Wam, mi i autorowi do tego. A jesli autor odmówi przyjęcia karty w ramach rekojmi do rozpatrzenia (nie mówię ze ma sie z reklamacja zgodzić - ma podjac decyzje na podstawie stanu faktycznego) to narobi sobie większych kłopotów. Natomiast dopóki kupujacy nie napisze ze kartę reklamuje z tytułu rekojmi za wady fizyczne to moze sobie mialczec.

 

Swoje powiedziałeś ale nadal nie widzisz różnicy miedzy osoba fizyczna i konsumentem i przyjęciem do rozpatrzenia a przyjęciem roszczenia

 

Wiec do puki nie napiszę reklamacji na e mail że domaga się roszczeń z tytułu rekojmi to nie mam obowiązku przyjęcia paczki nawet jeśli ją wyśle?

Czy to również może być w paczce i dla pewności sprawdzić?

Musi mnie wcześniej poinformować że domaga się roszczeń z tytułu rekojmi?

 

Wiec wychodzi na to jeż jeśli tak napisze to będę zmuszony przyjąć tę paczkę i rozpatrzeć...

 

Mam jeszcze jedną informacje odnośnie sklepu w który kupiłem komputer...

Dowiedziałem się że ten sklep upadł http://itbiznes.pl/art38864.html#c99

Nie wiem jak się teraz i z kim ewentualnie można skontaktować jeśli chodzi o gwarancje.

W takim wypadku trzeba kontaktować się z oddziałem MSI???

Mam nadzieję że gwarancja w takim wypadku jest nadal ważna.

Edytowane przez LGV8V
Link to post
Share on other sites

Jeśli facet wyraźnie napisze, że reklamuje kartę to wtedy najrozsądniej byłoby odebrać paczkę. Pamiętaj - reklamacji nie musisz (a wręcz nie powinieneś jeśli karta była sprawna w momencie wysyłki a nie przestała działać w wyniku wady ukrytej) uznać. Ja mówię serio - załóż temat na forum "forumprawne.org" będzie najprościej bo tam dostaniesz najbardziej rzetelne informacje - działają tam zawodowi prawnicy więc na pewno uzyskasz pomoc. 

 

Jeśli chodzi o gwarancję to pytanie czy gwarantem jest MSI (tj. czy jest to gwarancja producenta) czy sklep (gwarancja sklepowa).

 

Jeśli to pierwsze to pisz do MSI. Jeśli to drugie no to jest mi niezmiernie przykro ... :(

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Ale karta została sprzedana nie jest to już chyba w moim interesie, tym bardziej że u mnie ona była sprawna.

Nawet nie wiedziałem że ta firma splajtowała.


Jak mogę sprawdzić czy gwarancja jest producenta czy sklepu?

Nie mam tego napisane w karcie gwarancyjnej.

Edytowane przez LGV8V
Link to post
Share on other sites

Zasugerowałem się nickiem Allegro który zaczyna się na "k" i kończy na "c". Miałem podobny przypadek na Allegro. Gość kupił ode mnie laptop w dziale uszkodzone (200zł) i domagał się pokrycia kosztów naprawy (150zł), bo uszkodzenia były "większe niż wnioskował po opisie i zdjęciach".


Ja zawsze na Allegro dodaję do opisu "oferowany przedmiot jest sprawny w chwili sprzedaży, w razie jakichkolwiek problemów obowiązuje gwarancja, aukcja prywatna - zwrotów nie przyjmuję #nie akceptujesz, nie kupuj" i mam podkładkę na cwaniaczków. Bo tu mam wrażenie, że albo zepsuł on sam i chce zwrotu albo próbuje zrobić 'podmiankę'.

Ewentualnie kupił coś ciekawszego albo karta nie spełnia jego oczekiwań i nie ma jaj powiedzieć wprost. 

Link to post
Share on other sites

Mógł ją zwyczajnie naelektryzowaną łapą ruszyć przy montażu, ładunek poszedł i karta trup. Ja delikwentowi powiedziałem że jak jest problem, to niech na Policję zgłosi... i od 1,5 roku nie słychać ani jego, ani Policji :) 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jak mogę sprawdzić czy gwarancja jest producenta czy sklepu?

Nie mam tego napisane w karcie gwarancyjnej.

Gwarancja jest zawsze producenta i trwa tyle, ile jest napisane w karcie gwarancyjnej (zazwyczaj ważna z dowodem zakupu oraz podbitą kartą gwarancyjną)

Wobec osób fizycznych, sklep ponosi odpowiedzialność przez okres 24 miesięcy od daty zakupu - taka odpowiedzialność nazywa się "Ustawa konsumencka"

Link to post
Share on other sites

To jeszcze nie tak duży koszt i dobrze wiedział że laptop jest zepsuty wiec wcale się nie dziwie że się nie zgłosił. ;P

Tylko w moim przypadku to 455zł ale może się rozejdzie...


Skeeper46 - Wiec w tym przypadku trzeba się kontaktować bezpośrednio z MSI jeśli sklep już upadł.

Link to post
Share on other sites

To jeszcze nie tak duży koszt i dobrze wiedział że laptop jest zepsuty wiec wcale się nie dziwie że się nie zgłosił. ;P

Zaryzykuj. Jeśli zgłosi to się wytłumaczysz, a jak nie zgłosi to znak że się przestraszył sytuacji bo wie że nie jest w porządku :) 

Link to post
Share on other sites

 

Wobec osób fizycznych, sklep ponosi odpowiedzialność przez okres 24 miesięcy od daty zakupu - taka odpowiedzialność nazywa się "Ustawa konsumencka"

 

Powodzenia z firmą na której siedzi syndyk :E A niestety z MSI zostaje tylko gwarancja bo niezgodność towaru z Umową wobec producenta nie obowiązuje :(

 

Na przyszłość - owszem, prawo polskie dopuszcza w umowie między dwiema osobami fizycznymi wyłączenie rękojmi za wady. Ale regulamin Allegro już niestety nie. Tu Allegro dało po prostu d***y i tyle. 

 

Jeśli chcemy się uchronić od roszczeń to zawsze warto poinformować, że z danej aukcji wyłącza się rękojmię za wady i  liczyć na to, że allegro nie widzi :)

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Z tego co mi jedna osoba napisała to MSI normalnie od klientów indywidualnych nie przyjmuje gwar, ale jeżeli się napisze że sklep upadł to podobno przyjmują.

Czy to na pewno prawda to nie wiem.

 

Jak przyjmę tę kartę to będę się z nią bujał. A nawet jak mu odeśle to nie wiadomo czy przyjmie i będzie domagał się kasy. Z kolei rzeczoznawca też wiele mi nie powie tak sądzę.

Edytowane przez LGV8V
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...