Skocz do zawartości

Sprzedany GTX560TI - kupiec domaga się zwrotu


Recommended Posts

Kupujący ma kwalifikacje bo "zna" się na kompach i może wystawić papier....hmmm....jak się zna, to po co Tobie chce wysłać kartę do sprawdzenia?...zagadka.

 

Zapytaj kupującego, jakie posiada kwalifikacje i jaki papier może wystawić.

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie teraz ma rzekomo może mi wystawić papier ze swojego serwisu czyli pewnie składa komputery skoro ma serwis.

A teraz wchodząc na allegro sprawdziłem że ma 257 przedmiotów kupionych z tego 0! Sprzedanych

 

Dodatkowa znalazłem że ma takie komentarze...

 

Wyslalem sprawny dysk. Właściciel napisał, że dysk jest uszkodzony. Po otrzymaniu dysku z powrotem i sprawdzeniu okazało się, że dysk jest sprawny. Poza tym wszystko OK.

 

Zwykły naciągacz.Dostał nowy dysk i wmawia że uszkodzony.Jest na gwarancji to dlaczego nie odda do serwisu skoro niby jest uszkodzony.Ale widzę że nie jest tu pierwszy któremu to wmawia.!!!

 

NEGATYW 100% z mojej strony! Kupił dysk na mojej aukcji po czym próbuje mi wmówić, że dostał to czego nie powinien! ZŁODZIEJ i KŁAMCA! W dodatku próbuje mnie nastraszyć dzwoniąc i pisząc emaile. NIE POLECAM nikomu współpracy z tym TYPEM!! NIE POLECAM

 

NEGATYW!!! zakupiono 15 maja dziś mamy 18 czerwiec. ponad miesiąc a przesyłki nadal nie ma. Telefonu Pan nie odbiera, podaje błędy nr przesyłki. Ja się bawił tak nie będę, daję Panu jeszcze tydzień na dostarcznie, potem sprawa będzie na policji.

 

NEGATYW! Człowiek pazerny na pieniądze! Po wizycie u radcy prawnego ostatecznie daje Pani czas do końca tygodnia potem sprawę kieruje na drogę prawną, stracę trochę czasu i pieniędzy, lecz Pani mi je odda! BRAK ODPOWIEDZI NA MAILE NIE ROZWIĄŻE SPRAWY

 

Nie Polecam kupującego. Kupił dysk i cisza. Po mailu od allegro o zwrot prowizji napisał, że wpłacił pieniądze w poniedziałek, minęło 16 dni i pieniędzy ani kontaktu od kupującego nie ma. Dla mnie zwykły kłamca i nieuczciwy gość. NIE POLECAM

 

Uwaga na tego naciagacza, w opisie aukcji oraz na zdjeciach widnialy wszystkie informacje na temat dysku wmawia mi ze dysk ma jakas inna ustreke niz widoczna na zdjeciach po czym chce odemnie czesci pieniedzy, widac ze to nie pierwszy raz, odradzam

 

Oczywiście ma jeszcze wiele pozytywów. Ale to i tak coś znaczy.

Niektóre negatywy są od niego.


To jest jakiś FEJK...

Edytowane przez LGV8V
Link to post
Share on other sites

Nie straci. Jeśli uznana zostanie wina sprzedającego to w zasadzie zawsze sąd zasądza pokrycie kosztów sądowych przez sprzedającego.

 

Wypowiedzi osoby o nicku czaja nie komentuję, bo aż głowa boli od czytania takich głupot.

 

Otwarcie paczki przy kurierze nie jest wymagane przepisami prawa, mogło być natomiast wymagane regulaminem Twojej aukcji (pytanie czy było?) - nie dokonanie tej czynności nie wyłącza natomiast rękojmi (ta może być wyłączona jedynie za obustronną zgodą - czyli np. w treści aukcji: "osoba, która zalicytuje przyjmuje do wiadomości, że rękojmia za dany przedmiot jest wyłączona". Warto zwrócić uwagę na 544 i 548 k.c. - chwila wydania rzeczy i przejścia na kupującego korzyści i ciężarów związanych z rzeczą ma miejsce w chwili powierzenia przesyłki profesjonalnemu przewoźnikowi. W praktyce ewentualna reklamacja u przewoźnika może dotyczyć wyłącznie samej usługi przewozu, a sprawdzenie paczki powinno być dokonane jeśli ta została w jakikolwiek sposób naruszona. Więc jeśli do samej usługi nie było uwag bo paczka była dobrze zapakowana, to kupującemu zostało jeszcze ewentualne uprawnienie do spisania protokołu szkody po odbiorze paczki (w większości firm kurierskich 7 dni od daty dostarczenia), przy czym ewentualna zauważona usterka musiałaby być taką, która nie mogła powstać po odbiorze. I dopiero wtedy potencjalnie kupujący miałby jakieś szanse na wywalczenie zwrotu. Zakładam, że karta optycznie jest nieuszkodzona więc to uprawnienie pomijamy, chyba, że kupujący jest w stanie stwierdzić, że karta nie działa w wyniku nieodpowiedniego działania kuriera.

 

Przyjąć do rozpatrzenia możesz, a nawet musisz. Następnym krokiem jest ocena czy usterka faktycznie występuje i przez kogo mogła być spowodowana. Następnym - albo zwrot pieniędzy Kupującemu, jeśli faktycznie karta uszkodzona jest z Twojej winy, albo zapakowanie karty wraz z pismem odmownym z uzasadnieniem dlaczego nie uznaje się reklamacji i wysłanie wiadomości do kupującego z prośbą o przelanie kwoty za wysyłkę kurierską ze względu na odmowę uznania reklamacji z tych i tych przyczyn.

 

Reasumując - jeśli masz pewność, że zapakowałeś sprawny produkt oraz zrobiłeś zdjęcia karty z numerem seryjnym i masz je zachowane, to kupujący nie ma praktycznie żadnych szans na uzyskanie zwrotu pieniędzy i jedyne co uzyska to dodatkowe koszty przesyłek.

 

Dla mnie kwestią najbardziej problematyczną jest to, czy kupujący faktycznie chce zwrotu bo sprzęt mu nie działa (ale wtedy domagałby się go w pierwszej kolejności od kuriera za uszkodzenie w transporcie, lub dopuściłby w ogóle taką opcję w rozmowie z Tobą), czy raczej podmienił kartę na niesprawną (ale w takiej sytuacji gdy Ty skorzystasz z uprawnienia gwarancyjnego, to sprawa i tak wyjdzie na jaw więc zaryzykowałby dużo bo to już jest oszustwo i kradzież).

 

Poproś go o wysłanie karty wraz z pismem reklamacyjnym uwzględniającym podstawę na jaką się powołuje i opisem usterki jaka jego zdaniem wystąpiła (tj. co nie działa :) ) Musisz mieć się do czego ustosunkować.

 

Nie było wymagane otwarcie paczki przy kurierze. Paczka była wysłana przez pocztę polską.

Czyli najlepiej przyjąć paczkę i spisać protokół jeśli rzeczywiście jest ona nie sprawna a następnie wysłać paczkę za pobraniem?

Nie zamierzam zwracać kasy ponieważ jestem pewien że karta była sprawna. Tylko tyle mogę powiedzieć nie podłączałem jej po raz kolejny do komputera. Nie sądzę żeby się zrobiło spięcie podczas wyjmowania nic takiego nie doświadczyłem.

 

Nawet na początku spytałem się czy nie będzie miał nic przeciwko jeśli kartę wyśle w czwartek lub piątek ponieważ czekam na nową i nie miał nic przeciwko.

 

Kupiec:

Akceptuję.W dniu 03.07.2013 o 11:36 LG pisze:> Witam,> Chciałbym się dowiedzieć czy nie było by problemu z wysłaniemkarty w  > czwartek lub piątek?> Ponieważ czekam na nową kartę która ma właśnie przyjść w tymterminie.> Pozdrawiam

Napisałem email bezpośrednio do producenta jak z tą Gwarancją czy producent przyjmie ją po upadłości sklepu.

Jutro powinienem dostać odpowiedź.

Z resztą dzwoniąc na infolinie dostałem taką informacje że raczej jeśli sklep ogłosi upadłość to raczej przyjmują, albo odwoływać się jeszcze do dystrybutora ale jak odpiszą to będzie wszystko jasne.

 

Myślałem jeszcze żeby zaproponować bezpośrednio na gwarancję ale jeśli muszę to przyjąć to chyba lepiej to robić i odrzucić.

Edytowane przez LGV8V
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...