Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

chwila moment, a czego się spodziewałeś? że na pięcioletnim radeonie będzie śmigać? najpierw jęki, że gry mają niskiej jakości tekstury, że słaba grafika i w ogóle bee, przeciwnicy bezmyślni, a potem płacz i zgrzytanie zębów, że są wymagania sprzętowe, a niby gdzie mają się pomieścić te tekstury w wyższej rozdzielczości? gdzie miejsce na rozrośnięty od postprocessingu bufor ramki, na ambitniejsze skrypty, fizykę itd? to wszystko trzeba gdzieś wczytać i przetworzyć i do tego zdążyć w ciągu jednej klatki, co ich się spodziewamy tak 60 na skundę

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

chwila moment, a czego się spodziewałeś? że na pięcioletnim radeonie będzie śmigać?
 

Nie, nie spodziewałem się... Głupie pytanie. Narzekałem na wymagania? Nie przypominam sobie.

 

 

najpierw jęki, że gry mają niskiej jakości tekstury, że słaba grafika i w ogóle bee

Dla mnie wygląd gry to drugorzędna sprawa. W 100% wystarczyłaby mi grafika z Wiedźmina 2, a nawet ciut słabsza.

Link to post
Share on other sites

Czyli decyzja o zmianie grafiki dopiero po premierze Wiedzmina 3 byla sluszna. Zobacze jak dziala na jakich GPU i wybiore cos albo od nV, albo z nowych radkow ktore mam nadzieje do tej pory sie pojawia.

 

Co do Jaskra to w sumie wyglada ok. Czyli przystojny lalus od chedozenia kobiet. Za to Geralt mi mniej podchodzi niz w 2 czesci. Ma za male oczy i usta.

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

- Obecnie przy Wiedźminie 3 pracuje 230 osób.

 

- Prolog oraz samouczek skierowany do masowego gracza będzie można wyłączyć.

 

- Spełnienie rekomendowanych wymagań pozwoli na wyświetlanie obrazu w 30 klatkach na sekundę.

 

- Wymagania wersji na PC nie są zawyżone, choć programiści wciąż pracują nad jeszcze lepszą optymalizacją.

 

- W wersji na PC można będzie zaimportować save’y z poprzednich odsłon lub zadecydować o przeszłości bohatera w dialogach na początku rozgrywki. Na konsolach dostępna będzie tylko ta druga opcja.

 

- Wersje na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One korzystają z tego samego buildu, zestawu tekstur oraz modeli. Gra na wszystkich platformach będzie wyglądała niemal identycznie, wersja na konsolę Microsoftu będzie jednak wyświetlana w rozdzielczości 900p, skalowanym do 1080p.

 

źródło: gry-online.pl

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

gry online sie nie popisaly. Co z tego ze rekomendowane zapewnia 30fps jak nie wiadomo w jakiej jakosci grafiki?

Podobnie z konsolami i PC. Build ten sam, ale przeciez na PC mozna dac rozne ustawienia grafiki. Ciekaw jestem jakim ustawieniom PC odpowiada wyglad z PS4 lub XO.

No i jeszcze ciekaw jestem, choc mam swiadomosc, ze tego sie nie dowiemy, jak sie bedzie zmieniac wyglad/wymagania W3 po pierwszysch czy tam kolejnych patchach. Bo termin ich goni i gra ma byc wydana i na konsolach dzialac co nie zmienia faktu, ze po dodatkowych 2 czy 4 miesiacach moze wyjsc poprawka ktora sprawe nieco zmienia.

Ogolnie dla mnie to nie do pomyslenia ze konsole majace wydajnosc zblizona do mojego obecnego kompa (i5 IB + 7850) maja zapewniac taka sama jakosc grafiki i ilosc fps do kompow opartych na GTXach 970 czy nawet 980.

Link to post
Share on other sites

Marcin napisał kilka słów odnośnie samej alchemii

 

Auto-uzupełnienie danego eliksiru występuje pod warunkiem, że mamy do niego bazowy alkohol. Dzieje się to gdy medytujemy. Składników potrzebujemy, żeby stworzyć jakiś eliksir po raz pierwszy lub ulepszoną jego wersję. Są jeszcze odwary przygotowywane na bazie mutagenów i one się nie uzupełniają automatycznie. Potrzebne są wszystkie składniki - mają one dużo mocniejsze działanie ale trudniej je stworzyć.

Dodatkowo będzie możliwość dalszej gry po zakończeniu głównej linii fabularnej.  


Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem

https://www.youtube.com/watch?v=ulXLpibkQXI


Fragment wywiadu z Badowskim

 

 

Przy okazji Wiedźmina 3 niewiele mówiliście o sprawach technicznych. Zacytuję twoją wypowiedź dla Game Industry z marca 2013: ?PC pozwala na więcej w tym momencie, ale next-geny go doganiają, w przyszłości będzie łatwiej zunifikować wymagania?. Uważasz, że ta przyszłość już nadeszła?

 
Myślę, że tak. Nie da się wyprodukować gry na trzy platformy, która będzie korzystała z wszystkich wspaniałych nowinek i usprawnień unikalnych dla poszczególnych urządzeń. To jest fakt techniczny. Tworzenie tytułu ekskluzywnego pozwala na wyciśnięcie znacznie więcej z danej maszyny.Wiedźmin 3 jest bogatą produkcją, mamy mnóstwo nieszablonowych postaci, kilka tysięcy głów, dodajmy do tego zamki, dwa duże miasta oraz ogrom świata, który trzeba wypełnić. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, żeby gra wyglądała rewelacyjnie. I to nie jest zależne od platformy... Na PC moglibyśmy podnieść rozdzielczość, bo sprzęt jest mocniejszy, ale nie byłoby nas stać w tym czasie na zrobienie czegoś nowego, np. na przepisanie silnika renderującego, który byłby w stanie wyświetlić tak dużą ilość trójkątów. Może gra wyglądałaby bardziej gładko, gdybyśmy mieli lightmapy wnętrz, ale nie dalibyśmy rady jednocześnie zrobić dynamicznego oświetlenia w otwartym świecie. Zjedlibyśmy całą pamięć, nawet na pecetach. Unifikacja platform istnieje ? mamy jeden build, który jest dystrybuowany na każdą z nich, gra jest dokładnie taka sama, zasięgi rysowania traw są wszędzie identyczne. Różnice wynikają z tego, że np. GPU jest inaczej sparametryzowane na poszczególnych konsolach, co może powodować różnice np. w temperaturze barw.
 
A jak pecetowe ultra będzie się miało do konsol?
 
Będzie można znaleźć pewne małe różnice, np. we włosach Nvidii, ale one są bardzo wymagające graficznie, więc trzeba mieć mocną maszynę. To trochę niepolityczne, co powiem, ale w przyszłości będzie można włączyć tryb ubersamplingu, który przy premierze Wiedźmina 2 zabijał ten tytuł i teraz też zabije, więc nie chcemy tego na razie odblokowywać. Gra wygląda lepiej, ale ma absurdalne wymagania.
 
A wszystkie modele i tekstury są takie same?
 
 
Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia. Na platformach, na których jest mniej pamięci inaczej nią zarządzamy. Ładują się mniej złożone modele, wszystko zależy od tego, co dzieje się na ekranie w danym momencie. Reasumując, jest niewiele różnic pomiędzy PC, PlayStation 4 a Xboksem One, raczej rozwiązują pewne błędy niż zmieniają konfigurację.
 
Czy obserwowałeś komentarze pod zwiastunem Wiedźmina 3 z VGA, pod którym część komentujących narzekało na pogorszenie jakości grafiki względem pierwszych materiałów?
 
Tak, oczywiście...
 
Nie boisz się, że po premierze powtórzy się casus Watch_Dogs, kiedy to był porównywany pierwszy zwiastun z aktualną wersją gry?
 
Jeżeli ktoś będzie ten trailer oglądał, zobaczy, że modele postaci w grze wyglądają lepiej, nawet Geralt, on jest doskonalszy ? ma na przykład lepsze shadery. Dorobiliśmy masę szczegółów, znacznie poprawiliśmy mimikę i synchronizację ruchów ust z wypowiadanymi kwestiami. Mamy dubbing w siedmiu językach, więc nie jesteśmy w stanie nagrać zmian na twarzy aktora technologią performance capture, jak np. w Call of Duty. Nie zmieściłoby się to na trzech Blu-rayach. Zastosowaliśmy więc system dynamiczny bazujący na głoskach, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, gdzie wypadł słabo. W Wiedźmine 3 jest to nieporównywalnie lepiej wykonane, podnieśliśmy poprzeczkę dla całego przemysłu w porównaniu z grami, które muszą korzystać z tego systemu (m.in. gry BioWare ? przyp. red.) i tego też nie było widać w tym trailerze.
 
Natomiast sprawą subiektywną pozostaje jakość oświetlenia i doświetlenie tego zwiastuna. Popełniliśmy błąd polegający na tym, że część ujęć była wyrenderowana w barwach ciemnych i szaroburych. Po prostu taka opcja została wylosowana przez silnik. Myślę, że znajdą się miejsca, które będą wyglądać oszałamiająco dobrze i nikt nam nie zarzuci, że różnią się one od tych z pierwszego trailera. Niestety będą też fragmenty, gdzie gra będzie wyglądała gorzej. Tak też jest w GTA ? jak przyjdzie szkwał i jest szaro, szczególnie w lesie, grafika wyda się z pewnością gorsza od tej z żyjącego miasta rozświetlonego neonami.
 
Czy na Xboksie One gra będzie wyświetlana w rozdzielczości 900p?
 
Tak, 900p z upscalingiem do 1080, ale niewykluczone, że uda nam się poprawić te warunki.
 
Wiedźmin 3 na PC ma dość wysokie wymagania sprzętowe, te minimalne są zbliżone do rekomendowanych w GTA V.
 
Wymagania, które podajemy są prawdziwe, nie zaniżamy ich. O to walczyli u nas programiści, optymalizacja jest lepsza z dnia na dzień.
 
Na polecanych wymaganiach dla PC osiągniemy 30 czy 60 klatek?
 
Myślę, że będziemy wyświetlać 30 klatek. Do samego końca zamierzamy pracować nad wydajnością, to niezwykle istotne, maszyny są bardzo zróżnicowane. Programiści niezwykle zabiegali o to, abyśmy nie uprawiali demagogii i nikogo nie oszukiwali, podciągali ogłoszone wymagania pod niższe specyfikacje. Jest jak napisaliśmy, może być tylko lepiej.
 
Czyli w przyszłości będzie ubersampling xD
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem

Czyli zapewnienia o tym, że gra jest tworzona na każdą z platform z wykorzystaniem jej maksymalnego potencjału, okazały się kłamstwem.

 

Chociaż tym razem Konrad był szczery w swoich słowach i dowiedziałem się wiecej w tych kilku zdaniach niż przez większość wywiadów, w których każdy z pracowników CDPR mówił albo coś innego, albo posługiwał się marketingowym bełkotem.

 

Oczywiście wielka strata dla PCtowców nie tylko pod względem grafiki, ale samego podejścia. 

 

GTX 980 w połączeniu z jednym z najlepszych procesorów tak naprawdę generuje taką samą jakość grafiki jak nowe konsole.

 

Po dzisiejszych wrażeniach i gameplay'u, obniżam swoje oczekiwania względem tego tytułu pod pewnymi kwestiami, lecz nadal liczę na wysoki poziom fabularny, otwarty, żyjący świat i tak dobrze zaprojektowane misje, jak te, które miałem okazję zobaczyć do tej pory.

 

Dodając, muzyka wydaje się być skończona, co bardzo mnie cieszy, bo to jeden z mocniejszych (jak dla mnie) atutów tej gry :)

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

To chore by potrzeba bylo az takiej mocy obliczeniowej w sytuacji gdy next geny konfigiem ssa tak mocno wzgledem PC'tow. Wyglada na to ze cala gre optymalizowali wzgledem konsol!!! I co dziwne przy takiej optymalizacji na PC potrzeba bedzie GPU ktory wydajnosciowo zjada obie konsole razem wziete na sniadanie i to trzy razy na sekunde. Dla mnie niepojete.

Link to post
Share on other sites
benchmark.pl: "Nie było opcji, aby poznać konfigurację komputera, REDzi odpowiednio się przed tym zabezpieczyli"

 

PCLab: "Na sam początek dane techniczne platformy, na której grałem: i7-4790 GeForce GTX 980 4 GB GDDR5"

 

 

Może ktoś ,,nielegalnie" zajrzał do ,,informacji o systemie" ?

 

 

 

 

Tutaj wywiad z Marcinem Momotem (community & website coordinator) i Mateuszem Tomaszkiewiczem (lead quest designer) :

http://pclab.pl/art61452-4.html

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...