Skocz do zawartości

GA-M61SME-S2 + pamiec RAM


Recommended Posts

witam

mam pytanie. posiadam płytę GA-M61SME-S2 (http://www.gigabyte.pl/products/mb/spec ... -s2_2x.htm) i mam możliwość zakupienia pamięci CORSAIR TWIN2X2048-6400C4 standard DDR2-800 (PC2-6400)., ilość kontaktów [pin] 240.00 szt., opóźnienie - cycle latency 4.00, timingi 4-4-4-12, napięcie 2.100 V

 

i teraz jako iż jestem totalnym laikiem:

na płycie pisze napięcie 1.8, na pamięci zaś 2.1

czy mogę bezpiecznie zakupić dane kości RAM

Jeżeli tak to czy będę musiał zmieniać jakieś ustawienia w Biosie.

No i w sumie na jakie zmienić aby pamięci te działał wydajnie

 

Dziękuje za odpowiedź

Link to post
Share on other sites

Powinny pójść, w najgorszym wypadku zamiast 800MHz pojda jako 667MHz. Pozna rowniez sprobowac podnosić napięcie na mobo i sprawdzac memtestem albo czymś innym pamięci aż nie beda wyskakiwać błędy.

Nie powinienes odczuc jakiejs duzej roznicy pomiedzy 800 a 667.

 

Inna sprawa, czy nie mozesz po prostu kupic pamieci na 1.8V?

Poczytaj sobie tutaj:

http://forum.purepc.pl/Pamieci-RAM-f29/ ... 78977.html

Link to post
Share on other sites

To poproś znajomego zeby pozycyzl Ci je i sprawdź czy pojdą, jak nie to czy da sie podbić napiecie dla pamięci i czy to cos da, jak nie to ew. zmiana timingów tak jak juz napisano albo sprróbuj zmienić taktowanie na 667MHz. Wtedy bedziesz wiedzial na 100% jak sie zachowają pamiątki i oddasz flaszke/ramy znajomemu :P

 

Jak pójdą w jakiejś kombinacji to przeleć je memtestem i obciąż kompa np orthosem aby sprawdzic czy nie wysypie błędami

Link to post
Share on other sites

Fakt, zapomnialem. Mimo wszystko troche bez sensu bo ludzie pisali i tu i tu, ale w trakcie juz sie tego nie zmieni. Cos chyba kiedys wpominales ze moze bedzie kolejny konkurs? Jezeli planujesz kolejny to moznaby wczesniej ustalic takie sprawy i np. po prostu edytowac podforum "gigabyte" w "gigabyte konkurs" :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji