radek0406 11 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Mam problem z HDD w laptopie Asus K53E. Od jakiegoś czasu było słychać "bzyczenie" przy włączaniu, które ustawało po lekkim "puknięciu" w laptopa. Natomiast od 3 dni zaraz po włączeniu oprócz wspomnianego "bzyczenia" pojawia się taki komuniat: Port 0 : WDC WD3200BPVT-80JJ5TO S.M.A.R.T Status Bad, Backup and Replace. Press F1 to Resume... Rozumiem, że S.M.A.R.T ostrzega mnie o zbliżającym się końcu mojego HDD i każe zrobić backup danych i wymienić HDD Załączam niżej dwa obrazki z HD Tune. http://i45.tinypic.com/qs9zkk.png http://i49.tinypic.com/16h3x2v.png Na prawdę nie ma już dla tego dysku, żadnego ratunku? Ten laptop nie ma nawet jednego roku, a już takie rzeczy się dzieją. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17596 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Ten laptop nie ma nawet jednego roku Niestety chyba nie ma reguły, u mnie w nowym lapku po kilku miesiącach już były bad'y i poszedł do wymiany, chyba też był to WD. Na pewno zrobiłbym już backup danych , dla świętego spokoju. Nawet jeśli jakimś cudem (programem) da się coś uratować. Cytuj Link to post Share on other sites
xprzemcio 102 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Możesz dysk uratować na jeszcze troszkę. Nazywa się to chyba zerowanie i reampowanie dysku. Poszukaj jak to się robi. Ja uratowałem tak dysk na tyle, że komp się nie zawiesza. Do tego musiałem stworzyć małą partycję gdzie było najwięcej badów i ją wyłączyć Oczywiście na dysku n ie trzymam nic cennego. Cytuj Link to post Share on other sites
radek0406 11 Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 OK dzięki, poczytam. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Przy tej skali błędu, już wątpię, żeby coś się dało zrobić. Na gwarancję go. Z takim screenem jako dowód, wymiana pójdzie od ręki. Szkoda Twojego czasu na babranie się z nim. Nie ma co patrzeć rok czy nie rok. Mi dysk padł po 2 miesiącach. Jego wymiennik chodzi dwa lata... Mam corsiar xms3 RAM od 2 lat nic się nie dzieje, siostrze te same kości zdechły po tygodniu ! Cytuj Link to post Share on other sites
kamil_18_19 499 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Vicrotią ruską się to dobrze robi ale jest to nie opłacalne Cytuj Link to post Share on other sites
radek0406 11 Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Już po wszystkim chyba. Laptop nawet już nie ładuje systemu do końca. Włączam to standardowo komunikat od S.M.A.R.T. Później niby się ładuje system ale po kilku minutach laptop się resetuje i już nie ma komunikatu od SMART tylko coś takiego: Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_ Podczas ładowania systemu obecny również dwa razy blue screen. Czasem sam wchodził mi do BIOS a tam nawet nie było tego HDD przy wyborze sekwencji botowania. Dysk wykręcam i wyrzucam na śmietnik. Na gwarancję go raczej nie oddam, bo tego laptopa kupiłem w UK na ebay. I tak mam farta, że wczoraj zdążyłem skopiować ponad 14GB potrzebnych rzeczy na pendrive i przeniosłem na stacjonarny komp. Edytowane 12 Marca 2013 przez radek0406 Cytuj Link to post Share on other sites
Werturko 107 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Na gwarancję go raczej nie oddam, bo tego laptopa kupiłem w UK na ebay. Dla pewności sprawdź, a nóż widelec - http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=pl 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radek0406 11 Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Pojawia się takie coś: Sprawdzanie gwarancji — uzytkownicy koncowiUwaga: produkt musi być zarejestrowany na koncie przed tworzenia RMA. Zapytanie gwarancyjne dla : United Kingdom Nr seryjny Numer modelu Stan gwarancji Data wygaśnięcia gwarancji WXK1E81ATTRJ WD3200BPVT-80JJ5T0 Brak ograniczonej gwarancji Jednak lipa, "brak ograniczonej gwaracji" to znaczy, że "Produkt był pierwotnie sprzedany producentowi systemu. Proszę skontaktować się z producentem systemu lub miejscem zakupu, aby poddać produkt serwisowi gwarancyjnemu." Czyli musiałbym się kontaktować z osobą, od której kupiłem laptopa a on z kolei ze sklepem gdzie go kupił. Za dużo zachodu z tym. Jakich firm HDD do laptopa polecacie? WD już nie kupię chyba. Ten był 320GB ale myślę, że mniejszy też mi wystarczy, tak 250GB. Edytowane 12 Marca 2013 przez radek0406 Cytuj Link to post Share on other sites
Werturko 107 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 W tym wypadku - " Produkt był pierwotnie sprzedany producentowi systemu. Proszę skontaktować się z producentem systemu lub miejscem zakupu, aby poddać produkt serwisowi gwarancyjnemu." ...wydaje mi się, że niestety z gwarancji producenta nici . Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.