Skocz do zawartości

Co zrobić aby forum nie "zeszło na psy"?


Recommended Posts

5. Może by to działało na zaproszenia? Dajemy kilku zaufanym osobom dostęp jako pierwsi, i oni zapraszają pozostałych, którzy zapraszają pozostałych. Myślę że powinno się dać to kilku osobom, które są "najbardziej zaufane" oraz nie mają dużo wrogów i są długo na forum..

Edytowane przez Jaazik
Link to post
Share on other sites

ale jeśli ktoś by się uparł to by i tak się zarejestrował na forum,

Racja. Ale osobnikowi, który charakteryzuje się całkowitym brakiem mózgu i to sprawi problem. Oczywiście, że będzie to bardzo łatwo obejść szukając informacji w google, ale całkiem możliwe jest, że jakiejś garstce trolli po prostu nie będzie się chciało tego zrobić.

 

 

Dajemy kilku zaufanym osobom dostęp jako pierwsi, i oni zapraszają pozostałych, którzy zapraszają pozostałych.

No i w końcu dojdzie to takiej sytuacji, w której całe forum będzie miało tam dostęp ponieważ kolega kolegi brata siostry dostał zaproszenie od wujka cioci babci i tym sposobem cała rodzina i znajomi dostają dostęp do ów działu.

 

 

Ja tutaj widze bardziej proby odciecia sie od reszty w stylu "my jestesmy ci lepsi" a nowi sa ci gorsi. Co to wnosi do tematu?

Nowi wcale nie są gorsi... Dzielimy ich (przynajmniej ja tak robię) na tych co dają coś od siebie i słuchają tego co się im pisze (i tym z miłą chęcią pomagam), oraz na tych, którzy twierdzą, że są najmądrzejsi, a całe forum to banda półgłówków (do takich osób mam dystans, ponieważ po co pisać "eseje" na jakiś temat, jeżeli dana osoba przeczyta to i będzie miała w głębokim poważaniu).

Link to post
Share on other sites

Dalej nie widze sensu w ograniczaniu dostepu do forum przez uzytkownikow ktorzy przykladowo lubia czytac. Czasem sie zdaza ze ktos zarejestruje sie tylko po to zeby odpisac. Nie lepiej wprowadzic jakis pomysl ktory usprawni egzekwowanie regulaminu? Forum zyje tym ze jest ogolnodostepne i kazdy moze je przeczytac. Zaproszenie mija sie z celem w momencie gdy ktos szuka informacji lub pomocy, trafia na to forum i nagle urywa sie ta droga bo nie ma zaproszenia zeby zadac pytanie lub odpowiedziec na nie.

Link to post
Share on other sites

Mam pomysł :) może warto by założyć dział "Awaria w pc" gdzie można by było opisać swój problem i użytkownicy wspólnie z autorem szukali by przyczyn awarii, za co dostawali by pkt w 5 stopniowej skali w zależności od trafności porad co odbiło by sie np na szybkim zdobywaniu rangi za trafne porady Szybko można wyłowić gościa który będzie się znał na rzeczy). Oczywiście to jest roboczy pomysł który ktoś może podłapać i go udoskonalić nie mam nic przeciwko twórczej konkurencji

 

 

Niestety z reputacją nie ma co kombinować bo każda ingerencja lub zmiana jej systemu oznacza wyzerowanie statystyk. //Igoruss

Edytowane przez Igoruss
Link to post
Share on other sites

A z tym regulaminem to też jest problem, ponieważ dużo osób po zarejestrowaniu się na jakimkolwiek forum po prostu nie czyta regulaminu. A nawet jeśli, ktoś przeczyta to i tak wszystkiego nie zapamięta, ponieważ większość zasad poznaje się przez praktykę i czytanie innych "starszych" postów, gdzie widać jakie ktoś dostał upomnienie.

 

PS trybcio86 fajny pomysł.

Edytowane przez Lu-Ke
Link to post
Share on other sites

Napływu głupoty nie ograniczy się ani regulaminem ani selekcją przy rejestracji.

To jest zwyczajnie niewykonalne.

 

Co natomiast można zrobić? Wprowadzić dobry wizerunek dla poprawnej pisowni, merytorycznych dyskusji, poziomu porad i wypowiedzi.

Sprawić aby niedbalstwo, lenistwo i niekompetencja były wszem i wobec postrzegane za coś co nie przystoi a miny innych użytkowników na widok takiego zachowania były wykrzywiane jak gdyby powąchali coś śmierdzącego.

 

Na tym poziomie musi dojść do zmian. W chwili obecnej kiedy jedna osoba zwróci uwagę, to znajdzie się banda bachorów która zaraz go zaatakuje, powlepia sobie punkty reputacji i cieszy się z wygranej, mając wolną rękę do dalszego olewania netykiety.

Moderatorzy powinni wkroczyć i takie osoby temperować, brutalnie.

Reszta należy do użytkowników, aby to oni wprowadzili wizerunek osoby kompetentnej, władającej poprawną polszczyzną jako coś co warto naśladować.

Więc powtórzę jeszcze raz, regulamin nie zmusi nikogo do wysławiania się poprawnie - ale konieczność wysławiania się poprawnie aby nie zostać upomnianym przez praktycznie każdego użytkownika już tak. Moderatorzy nie będą w stanie tego wprowadzić, ale doskonale będą w stanie bronić dojrzałych użytkowników przez atakami upominanych trolli.

 

Mentalność nas wszystkich musi ulec zmianie - chcecie aby nie było analfabetów, niekompetentnych dziadów, wszechobecnej głupoty, opinii bez poparcia... to krzywcie się na widok osób które podchodzą pod te kategorie.

I nie nawołuję tutaj do wszczynania pyskówek, tylko do kulturalnego upominania, że ktoś ma nad czym popracować aby pasować do wysokiego poziomu obecnego na tym forum. A jeżeli taka osoba nie przyjmie tego godnie i zacznie pyskówki, zgłaszać to moderacji która szybko powinna pokazać takiemu gdzie jego miejsce.

 

Dobrze mówię?

Link to post
Share on other sites

I setki sygnaturek "pomoglem? kliknij ze pomoglem!!!" Przeciez widac jak czlowiek stara sie pomoc. Daje link do artykulu lub wyjasnia jak postepowac. Jedni sie znaja lepiej a inni mniej a na tym forum chyba pierwszy raz spotkalem sie z tym ze ktos mi dal warna za probe pomocy komukolwiek. Nieczytanie regulaminu to problem osoby piszacej.

Moim zdaniem moznaby dodac opcje do "zgłoś" taka ze kazdy moze zglosic niezgodnosc z regulaminem na innych warunkach. Po kliknieciu bylaby mozliwosc wyboru z listy jednego punktu regulaminu (badz kilku) i zatwierdzenie. Wtedy autor dostawalby stosowna informacje ze ktos "zglosil" jego post. Zamiast tresci posta autorowi wyswietlilaby sie ta informacja. Autor posta moze albo zedytowac jego tresc co by wygenerowalo informacje zwrotna do osoby zglaszajacej, albo zglosic naduzycie tego guzika. Dzieki temu spory rozwiazywalyby sie szybciej i mniej ingerencyjnie. Moderatorzy mieliby przebieg zgloszenia i mogliby ukarac osobe ktora "neka" tym kogos bezpodstawnie. Jednoczesnie mialaby jak na dloni pokazany punkt regulaminu (regulamin moze sie zmieniac ale w tym wypadku bylaby podkladka na lata) i tresc niewlasciwego posta. W przypadku gdy ktos poprawi swoj post na zgodny to mozna mu "wybaczyc" to zachowanie.

 

To forum ma akurat rozbudowany skrypt i jestem pewny ze osoby je prowadzace potrafilyby cos takiego wdrozyc. Jesli ludzie by sie faktycznie nasylali na siebie to kary moga byc surowe w zaleznosci jak duza byla sprzeczka. Nie trzebaby tez wtedy karac osoby z miejsca. Zgloszenia moga byc anonimowe i widoczne tylko dla autora postu tak, zeby ludzie nie mogli zglaszac go dowolnie w mysl zasady "jak wszyscy atakuja to nikogo nie ukarza".

 

Ten system wymyslilem jakis czas temu ale nie mialem go nawet gdzie wprowadzic bo nie posiadam swojego forum.

Link to post
Share on other sites

1. Przypomnieć moderatorom, że są moderatorami. Przypomnieć im, że muszą być mega-obiektywni i muszą karać innych za błędy. Karać srogo i bezlitośnie, bo obecnie tego wymaga sytuacja. Trzeba wybudzić w nich instynkt zabójcy, tropiciela i eleminatora (mogę przeprowadzić takie szkolenie wśród zielonych). Oczywiście można wprowadzić okres przejściowy, w którym użytkownicy będą mieli szanse na dostosowanie się.

 

2. Ogólne tematy na temat bieżących serii/modeli/ciekawostek. Pozwoli to eliminować niepotrzebne, nowe tematy. To jest na pewno dobry pomysł, bo rewelacyjnie się sprawdza na innych dużych forach.

 

3. Każdy moderator powinien przygotować ogólne, niezbędne informacje dla swojego działu od którego każdy nowy zacznie lekturę.

 

4. Igorruss szykuje w innym temacie spis najlepszych kart w danej cenie. To jest bardzo dobry pomysł. Oczywiście jest ta porównywarka GPU, ale szczerze - świeżak tam nie trafi i takie suche dane nic mu nie mówią. Takie tematy również powinny powstać w dziale procesorów. Wszystko się da, tylko trzeba chętnych.

 

5. Eliminować posty 3-wyrazowe bez argumentacji. To jest FORUM! Na forum się dyskutuje, podpierając się argumentami.

 

6. Debil to debil - przykro mi, ale tak jest.

 

7. Świeżak to świeżak - polecam przypomnieć sobie Symetrię. Ja wiem, że to nie więzienie, ale takie jest życie. Nie dostosujesz się - wypadasz.

 

8. O ortografii i formie wypowiedzi nie będę nawet wspominał...

 

9. Bardzo poważnie pouczyć krzykaczy, którzy sapią na sida. Są to osoby, które nie wnoszą nic do tematu i zazwyczaj mają mierne pojęcie o omawianej sytuacji (np. ocena modów przez Jaazika). sid ma łeb jak sklep, broni swojego i ma mnóstwo dobrych pomysłów - to jest fakt i Ci mądrzejsi o tym wiedzą, więc czas skończyć z tym teatrzykiem.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

@Jaazik

Pewnie dlatego, że nie było Cię tu kiedy rozkręcał się temat Moja i Twoja ortografia, wtedy to była plaga na porządku dziennym, bo każdy leń i analfabeta bał się banów to plusował co mógł i kogo mógł byleby zdewaloryzować ten ruch.

Taka już tendencja, że jak ktoś mówi coś niewygodnego to zbiera się niezadowolona grupa poparcia i nakręca się wzajemnie plusami.

 

Ale to samo dotyczy plusów za dowcipne obrazki, bezsensowne 3-wyrazowe wypowiedzi, wojny fanbojów i wielu innych, marnych powodów do otrzymania punktu reputacji.

 

autor dostawalby stosowna informacje ze ktos "zglosil" jego post

To teraz Cie zaskoczę... ja już takie coś wprowadziłem! Nazywa się to "kulturalny post wyrażający niezadowolenie związane z niską jakością wypowiedzi przedmówcy", który to doskonale daje do zrozumienia autorowi że powinien przemyśleć to co napisał i zedytować swój post - niestety działa to odwrotnie bo autor zaczyna wyzywać nadawcę "kulturalnego posta wyrażającego niezadowolenie związane z niską jakością wypowiedzi przedmówcy" i zamiast poprawy zaczyna się afera.

Taka sama afera zaczynałaby się w przypadku Twojego rozwiązania, bo jest między nimi jedna różnica - twoje jest oskryptowane, ale idea pozostaje identyczna.

 

Zrozum, że "próba pomocy" poprzez wypisywanie głupot działa wprost przeciwnie.

Jeżeli dostałeś aż warna, to ewidentnie musiało być coś bardzo nie tak (chyba że to warn od marszałka, wtedy z urzędu przyznaję Ci rację). Skoro uważasz że miałeś racje, to napisz do któregoś z moderatorów z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Albo zostaw to w spokoju i rób swoje, jeżeli jesteś przekonany że w Twojej wypowiedzi nie było nic głupiego.

 

6. Lista osób zaufanych i znających się na rzeczy w poszczególnych działach. Nad problemem opisanym w pierwszym punkcie rozmawiamy z ekipą. Ze ze sprawami pisowni itp. jest już załatwione i zwracamy na to uwagę. Co do pkt. 6 to planujemy dosyć mocną przemianę forum i rozważamy taką opcję. Co do reszty się nie wypowiadam. // Sn1PeR

A no właśnie, a propos wspominanych rang.

Nie lepiej zrobić z Support Team jednej ogólnej rangi dla osób zaufanych w danym dziale - znów posłużę się przykładem t.luka, bo każdy doskonale go zna, jest on doskonałą pomocą w swojej branży ale nie widziałem, żeby zabierał głos w np. kartach graficznych które nie są jego dziedziną. Robi swoje i robi to doskonale - więcej takich osób dla danej dziedziny i wszędzie zapanuje porządek i dobry wizerunek.

Już o tym wspominałem, ale wyciągnę to na wierzch jeszcze raz:

Support Team, dla osoby bardzo obeznanej w danej dziedzinie, respektowanej za wiedzę z tego tematu która pomoże omiatać dział z głupot i będzie stanowić przykład dla innych, wypowiadających się w tych tematach mając na uwadze szczególnie cały dział Hardware i Software.

 

Proste do wykonania, efektywne, zezwala na bezproblemowe rotacje w tej ekipie, nie daje za dużo roboty dla osoby która się tym zajmuje, a zebrani w całość sprawują pieczę nad najważniejszymi działami forum.

Moderatorzy nie muszą sprawować dokładnej kontroli tematów w działach, tylko polegać na członkach ST których to mogą łatwo kontrolować/sprawdzać/pilnować/dopisz własne.

Jeżeli dany ST będzie bardzo nieaktywny, bądź będą sypać się głosy niezadowolenia w jego kierunku (byle sensowne, potwierdzone i słuszne) to można go bezproblemowo zastąpić kimś innym.

 

Co do wprowadzenia wspominanej rangi "idiota" (nazwa robocza), pozostaje chyba tylko bezpośrednia ingerencja administratora/moderatora który by na bieżąco, ręcznie taką rangę ustawiał - bądź wypisywanie takich nicponi na czarnej liście doradców.

Ale wtedy będą głosy oburzenia i problem z ewentualnym stwierdzeniem czy ktoś już się poprawił czy jeszcze nie.

 

Dobrze mówię?

Link to post
Share on other sites

Tak ogólnie:

A) Patrzeć trochę bardziej przychylnie na nowych użytkowników, nie traktować jako trolla lub kogoś, kto zupełnie nie ma pojęcia w temacie.

B) Zrównać poziom kar dla nowych i tych starych wyjadaczy albo wprowadzić np okres próbny na rok miesięcy po rejestracji, gdzie każde przewinienie będzie mocniej egzekwowane. Chodzi bardziej o czas i zachowanie, nie o ilość postów.

C) Jeśli komuś się nie podoba np jakiś złożony zestaw, czy zaproponowany model telefonu, to nie komentować w chamski sposób, a wkleić linki, poprzeć argumentami i tyle. Nic na siłę, przecież to autor zadecyduje, bo to on wywala kasę, po co kogoś przekonywać jak nie dociera?

D) Podzielić moderację tak, żeby każdy miał swoje kilka działów oraz żeby kilka osób było tak ogólnie od porządku, tzw global moderator.

E) Jak moderacja nie ogarnia, to polecam zobaczyć jak działa na forum z typowymi tzn "gimbusami" http://www.leagueoflegends.pl/forum/ - radzą sobie bardzo dobrze, a wszyscy wiemy jak trudno nad tym zapanować (nie robię reklamy, to tylko moje obserwacje)

F) Może jakiś konkursik co miesiąc na osobę, która wykazała się najlepiej w danym miesiącu - zgłaszają się kandydaci, a moderacja ocenia zawartość merytoryczną postów. Nagroda? Np ranga "best support" na miesiąc. Jeśli kandydat będzie nabijał bezsensowne posty też nagroda - ban na tydzień.

 

Przede wszystkim więcej szacunku do innych i pokory. Każdy może się czasem pomylić, ale to nie znaczy że trzeba go zbesztać. Jak nie patrzeć Święta idą - czas zgody i pokoju, nie zależnie czy ktoś je obchodzi, czy nie. :)

 

p.s Skończcie już to chamstwo jeden do drugiego.

 

Z konkursami pisz do Komputronika, to oni płacą. // Sn1PeR

Edytowane przez Sn1PeR
Link to post
Share on other sites

1) Eliminowanie spamerów i trolli;

2) Eliminowanie "znafców" z tematów o którym nie mają pojęcia i źle doradzają;

3) Kultura i ortografia językowa;

4) Lista polecanych użytkowników w danych działach;

5) Kasacja dublowanych tematów;

6) Podział działów pomiędzy moderatorami (łatwiej utrzymać porządek);

7) Rozdzielenie działu karty grafiki i procesory na AMD/Intel i Nvidia/ATI, łatwiej będzie użytkownikom odszukać tematu o danej karcie i zminimalizuje "wojenki" pomiędzy fanboy'ami i zakładanie zdublowanych tematów;

8) Użytkownicy powinni się nawzajem pilnować z kulturą i poszanowaniem

 

 

Z mojej strony na razie tyle pomysłu

 

wprowadzić np okres próbny na rok miesięcy po rejestracji, gdzie każde przewinienie będzie mocniej egzekwowane. Chodzi bardziej o czas i zachowanie, nie o ilość postów.

 

Też popieram ten pomysł. Wtedy można by było przesiać użytkowników wartościowych od chłamu ;).

Edytowane przez Veeon
Link to post
Share on other sites

@trybcio86

W pełni to popieram, nie żeby wchodzić t.lukowi do du*y, ale on na prawdę powinien być przykładem dla "opiekunów działów" czy też przyszłych Support Teamów na tej zasadzie. Pilnuje porządku, zna się na rzeczy, przeważnie popiera wypowiedź jakimś argumentem bądź bezpośrednim testem.

 

 

kogoś, kto zupełnie nie ma pojęcia w temacie.

Jak ktoś nie ma pojęcia w temacie, to po co się tam wypowiada? No po co?

Bo szukających pomocy nikt nigdy trollem ani debilem nie nazwał, więc to odpada.

 

 

F) Może jakiś konkursik co miesiąc na osobę, która wykazała się najlepiej w danym miesiącu - zgłaszają się kandydaci, a moderacja ocenia zawartość merytoryczną postów. Nagroda? Np ranga "best support" na miesiąc. Jeśli kandydat będzie nabijał bezsensowne posty też nagroda - ban na tydzień.

To tylko przyciągnie więcej pragnących sławy baranów starających się pomagać na siłę.

Pomoc w działach to nie konkurs piękności, to ciężka charytatywna robota której niektórzy się podejmują z ich własnych powodów, ale zawsze pro bono.

 

7) Rozdzielenie działu karty grafiki i procesory na AMD/Intel i Nvidia/ATI, łatwiej będzie użytkownikom odszukać tematu o danej karcie i zminimalizuje "wojenki" pomiędzy fanboy'ami i zakładanie zdublowanych tematów; Użytkownicy powinni się pilnować nawzajem

Ciekawy pomysł! Chociaż nie wzbrania przez zaglądaniem do sąsiadów, żeby tam wszczynać fanbojowskie wojenki tak jak teraz.

 

A na koniec, bardzo mnie cieszy, że coraz większej ilości osób podoba się system "opiekunów działów", "moderatorów na dany dział" a trzymania "global modów" oddzielnie, do sprawowania innych zadań.

Link to post
Share on other sites

A co ten kontekst zmienia przepraszam?

Jak ktoś jest nowy i się nie zna, to znaczy że się nie zna. I jak się wypowiada, nie znając się to niezależnie od tego czy jest nowy czy nie, będzie w błędzie.

Różnica może leżeć, w zadawaniu pytania a dzieleniu się opinią - jak ktoś kto się nie zna i pyta, to nie zostanie potraktowany gruboskórnie.

 

Natomiast, nowy użytkownik zachowujący się jak należy, będzie korzystać z forum bez problemu.

Jeżeli zachowuje się źle, to niezależnie od faktu bycia nowym zostanie upomniany - za złe zachowanie, nie za datę rejestracji.

 

Więc po co ta przychylność? Na dawanie im czasu do popełniania błędów i przystosowania do tutejszych warunków?

To właśnie prowadzi do wychowywania tutaj debili którzy nie musza się starać zachowywać należycie "bo są traktowani przychylnie".

To przyzwyczajanie do lenistwa i zezwolenie na bylejakość. Przepustka od wizerunku osoby dojrzałej, kompetentnej i poprawnie wysławiającej się, którą wszyscy chcą tutaj wprowadzić.

Jak ktoś chce się utrzymać, to niech czyta regulamin i obserwuje forum przez kilka dni zanim zacznie się odzywać - i bez zbędnej przychylności, bezproblemowo wpasuje się w tutejsze warunki i będzie z nami szczęśliwy.

 

Ja mówię odwrotnie - nowych pilnować jeszcze bardziej. Surowo ale sprawiedliwie.

Jeżeli taki nie zrozumie dojrzałego przesłania, to jest wątła szansa że do czegokolwiek dobrego tutaj doprowadzi.

Link to post
Share on other sites

Tak więc po kolei. Popieram Lu-Ke. Więcej przypiętych tematów (np. w dziale poradniki). Dlaczego? większość ludzi i tak nie używa "szukaj" i po praz pińcetyny pytają np. "Jak podkęcić moją i5?" Była tego masa ale niestety jest porozwalana po wszystkich wątkach. I tu kolejna propozycja można np wyznaczyć grupę ochotników (nie sami moderatorzy bo to za dużo by było pracy) i niech np każdy któremu zależy na dobrym działaniu forum, posty pozbiera i zrobi taki mini poradnik (najlepiej "idiotoodporny" :) )

 

Druga kwestia, punkty reputacji. Albo wprowadzić system facebook (brrrr) że ktoś coś fajnego napisał to dam mu "lajka", a nie jak to wygląda teraz. Potem dochodzi do sytuacji, że ktoś nie znający się dostaje odpowiedź na techniczne pytanie od osoby z (dajmy na to ) 50 plusami, przyjmuje to za wypowiedz całkiem poważną i rzeczową a tym czasem delikwent 40 plusów ma za tematy o ortografii, śmiesznych filmach itp.

 

Lecimy dalej, STOP trollowaniu. I tu też prośba do wszystkich "normalnych" userów. Widzisz trolla kliknij zgłoś a NIE olej! Oczywiście bany na IP mile widziane.

 

Bądźmy mili!! Jeśli widzisz, że totalnie nowy user zadaje jakieś pytanie nie w tym dziale co trzeba to może po prostu się nie zna (każdy newbe był). Odpowiedz na pytanie, zgłoś prośbę o przeniesienie i tyle (ewentualnie napisz że następnym razem pisz tu lub tam). Nie odpisujmy "nie ten dział" i koniec... to zraża ludzi.

 

Wsparcie techniczne. Jest na tym forum cała masa dobrze (i wybitnie) obeznanych ludzi w dziedzinie IT. Pokażmy to! Dlaczego komuś kto na prawdę się zna nie zrobić odpowiedniego dodatku do awatara? Dzięki temu raz: będzie zaraz wiadomo że odpowiedź, porada pochodzi od osoby kompetentnej, dwa sami będziemy się rozwijać i dokształcać w danych dziedzinach (wszak takie coś na pewno jest miłe dla ego :D ). Takie osoby można by np. wyłaniać w głosowaniach i na podstawie oceny ich pracy.

 

I chyba ostatnia sprawa. Większość ludzi nie czyta 100stron regulaminów. Przy logowaniu zrobić jakiś mega krótki i zwięzły dekalog żeby każdy się z tym zapoznał (np. w formie filmu bez możliwości pominięcia-ale krótki!). Dzięki temu na start więcej spraw będzie bardziej poukładane (oczywiście znajomość pełnego regulaminu powinna się tam znaleźć)

Edytowane przez dadulek
Link to post
Share on other sites
Gość nasciturus

Wszedłem z prośbą o usunięcie konta, ale zauważyłem jedną rzecz i chcę się jeszcze do niej odnieść:

 

Otrzymujesz +1pkt do statusu ostrzeżeń za wstawienie na forum zdjęcia zbyt dużych rozmiarów (1156pix x 4352pix / 936,76kB) - odsyłam do regulaminu forum w punkcie 2f.

Warn od http://forum.benchmark.pl/user/47319-igorrodz/

 

W związku z tym moja propozycja:

1) Respektowanie regulaminu - jak najbardziej ok. Tylko nie w sposób wyrywkowy. Jeżeli chce być taki skrupulatny, zapraszam do tematów gdzie 90% postów stanowią obrazki (np. "Pokaż co masz w środku" w dziale "na luzie"). Swego czasu była akcja z sygnaturkami (na zasadzie kto się nawinął dostał warna). Równość wobec prawa, o tym mówi nawet konstytucja.

Dodam, że mój obrazek nie zmienił szerokości strony, posta etc.

2) Wprowadzenie kosza ma więcej zalet niż wad. Na wielu forach się to praktykuje i się to sprawdza.

 

 

Życzę powodzenia,

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Wszystkie wymienione wyżej propozycje są w większości godne przemyślenia, ale teraz Drodzy Moderatorzy, jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której nie możemy zapominać. Przy "wkładaniu" tych wszystkich zasad na forum, pamiętajcie, że to jest właśnie forum i ludzie powinni ze sobą dyskutować. Oczywiście chodzi mi o dyskusję na poziomie, czyli bez wyzwisk, obelg gróźb itp. Z tym też idzie inna "reforma", wymyślona przeze mnie , która wygląda następująco. Obok wypowiedzi użytkowników pojawiają się tak zwane " punkty racji " ( nazwa wymyślona na szybko ) , które nie pełnia roli "dodania punktu" , tylko mają na celu przyznanie racji co do tekstu zawartego w wypowiedzi i mogą być dodatnie ( autor ma rację ) i ujemne ( autor nie ma racji ). Myślę że takie coś pomogłoby wszystkim użytkownikom w kierowaniu się, np. przy zakupie, postami z forum.

 

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Wszedłem z prośbą o usunięcie konta, ale zauważyłem jedną rzecz i chcę się jeszcze do niej odnieść:

Nie bądź śmieszny. Siedź tu bo z kim innym będę się wymieniać spostrzeżeniami muzycznymi ;)

Marszałka olej, bo on lubi pokazywać że jest samcem alfa i wlepiać warna znikąd, za byle co.

 

Twój obrazek przekroczył dozwoloną wagę, ale wg. mnie jako jedyny obrazek w temacie nie wpłynąłby na zatkanie czyjegoś łącza.

No ale REGULAMIN i MAJESTAT MARSZAŁKOWSKI...

To po raz kolejny obrazuje, jak bardzo ta osoba nie nadaje się na moderatora. Kpina.

 

" punkty racji " ( nazwa wymyślona na szybko ) , które nie pełnia roli "dodania punktu" , tylko mają na celu przyznanie racji co do tekstu zawartego w wypowiedzi i mogą być dodatnie ( autor ma rację ) i ujemne ( autor nie ma racji ). Myślę że takie coś pomogłoby wszystkim użytkownikom w kierowaniu się, np. przy zakupie, postami z forum.

Wszystko fajnie, ale to utopijne założenie. Koledzy będą nabijać, hejterzy redukować i stanie na tym co teraz.

Reputację, w jej prawdziwym znaczeniu, zdobywać trzeba bez pomocy punkcików.

Jest sporo osób znanych z mądrych i rzeczowych wypowiedzi i ilość zielonych punktów nie ma na to wpływu.

Link to post
Share on other sites

Reputację, w jej prawdziwym znaczeniu, zdobywać trzeba bez pomocy punkcików.

Jest sporo osób znanych z mądrych i rzeczowych wypowiedzi i ilość zielonych punktów nie ma na to wpływu.

Masz rację w 100%, problem tylko w tym, że jeśli nowa osoba, nie znająca ludzi, prosi o pomoc i odstaje odpowiedź to właśnie tym się sugeruje na początku (sam tak miałem).
Link to post
Share on other sites

Reputację, w jej prawdziwym znaczeniu, zdobywać trzeba bez pomocy punkcików.

Po części się zgadzam z tym, że nie można się sugerować tylko ilością "plusów" ale z drugiej strony jest to jakiś wskaźnik dla innych, że dana osoba jest aktywna i pomocna. Żeby nie było jakiejś "eskalacji" w przyznawaniu plusów można by np. napisać i uruchomić skrypt, który by pokazywał kto dał komu plusa albo można by wymagać aby osoba, która chce przyznać plusa musi wpisać krótkie uzasadnienie dlaczego chce przyznać "plusa". Owo uzasadnienie byłoby z kolei widoczne dla każdego użytkownika zarejestrowanego na forum.

 

@ trybcio86

Motyw kasacji punktów za ban? Jestem za tylko z drugiej strony nie każdy użytkownik zwraca uwagę na ilość punktów użytkownika który się wypowiada ;)

Link to post
Share on other sites

Bany powodują kasację całkowitą punktów...co Wy na to ??

Niby można, ale jak ma się ban od marszałka za wklejenie obrazka do zniwelowania czyjejś pracy np. testów porównawczych nowych procesorów za którą dostał reputacje.

 

Tu niestety wiele się nie zdziała regulaminem jak już wspominałem. Zawsze będzie gdzieś spora luka niesprawiedliwości.

Prawdą jest, że nowi użytkownicy nie znają tutejszych rzetelnych specjalistów i pokierują się ilością postów/reputacji - stąd wyszedł pomysł na wrzucanie najrzetelniejszych z danego działu, do rangi Support Team, czy też jakiegoś znaczka wyróżniającego ich spośród innych.

 

Chyba, że udałoby się wprowadzić ograniczenie, czyt. wyłączyć przyznawanie reputacji w działach w których nie nalicza postów.

Wtedy reputacja byłaby przyznawana głównie w działach tematycznych, które w moim założeniu pilnowane byłyby przez osoby wyróżnione - można by wtedy wyłapać tych co nabijają bezsensowne punkty rep.

Link to post
Share on other sites

Właśnie zapomniałem to zapisać sid. Niech plusy będą mogły być dodawane tylko w działa związanych z tematyką forum.

 

EDIT. Co powiecie o podpięcie małego pod działu do każdego głównego działu z FAQ? np w grafikach "GTX660 a 7870" czy coś podobnego? Oszczędzi to powtarzania się wątków.

Inna sprawa to ograniczenie czasowe w pisaniu nowych tematów. Nic tak nie denerwuje jak pytanie o kartę do danego zestawu pisane przez tego samego forumowicza w 3 działach.

Edytowane przez dadulek
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...