Skocz do zawartości

Temat ogólny o prockach AMD


Recommended Posts

Tak jak myślałem, żadnej merytorycznej wartości oceniającej testy na PClab - Żenada z Twojej strony wypływa i czuć Fanboyem na kilometr. 

Pogódź się z tym, że FX na tej mapie jest wydajniejszy!

 

Z innej strony.

Uważam, że i7 920@4.0Ghz na tej mapie jest szybszy od i5 3570k@4.5Ghz!!! A Ty?  :>

 

Testy na PCLabie są ok, w sumie to światowa czołówka jeśli chodzi o testowanie CPU. Z kolei test Techspot to żenada i każdy co się trochę zna to wie.

 

Ale w zacytowanej wypowiedzi nie masz racji. FX może być lepszy w konkretnych miejscach testowych (gdy jest spokój i dużo trawy), na przestrzeni całej mapy i5 zapewni stabilniejszy fps.

Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak bym wam odpalił równocześnie na i5, i7 i FX8xxx Crysisa 3 na mapie z trawą, czy rzeczywiście byście zauważyli różnice w animacji bez frapsa itp.

Różnica możliwe że będzie ale bardzo minimalna, więc po co ta sprzeczka  :D

Link to post
Share on other sites

Ale w zacytowanej wypowiedzi nie masz racji. FX może być lepszy w konkretnych miejscach testowych (gdy jest spokój i dużo trawy), na przestrzeni całej mapy i5 zapewni stabilniejszy fps.

Ja robiłem 2 testy na "Welcome to The Jungle":

-w miejscu gdzie strzela do nas wieża

-w miejscu gdzie strzelamy granatnikiem do stalkerów biegających w trawie. Wybuchy i  stalkery generują ruch trawy co w bardzo duży sposób obciąża procesor. 

FX w tych miejscach był wydajniejszy od i7 920. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Nie bo na fx bedzie z 70 a na i5 90 tu i tu starczy ale i5 szybszy 

Na jakiej karcie graficznej chcesz uzyskać takie wyniki?  :>

Ponawiam pytanie

Na jakiej karcie graficznej sprawdzałeś wydajność FX i i5 w w jakich ustawieniach? 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Oj, przestańcie się kłócić. FX jest dobry w zastosowaniach bardziej profesjonalnych i w tym przewyższa wszystkie i5. W grach jednak wypada różnie, dużo zależy od systemu, bo na Windows 8 potrafi nieźle przyspieszyć, ale ogólnie do wszystkiego wystarczy.

 

I jako, że jest to temat ogólny o prockach AMD - fajnie, że jeszcze ktoś je kupuje, jakoś słabo mi się widzi

monopol intela.

Edytowane przez Gornik Steve
Link to post
Share on other sites

Mi by sie nawet widzialo, zeby AMD wrocilo do lask jezeli chodzi o procki do gier. Oczywiscie musza sobie na to zasluzyc, ale milo by bylo. W koncu Intel tez by sie musial postarac i moze ogolnie wiecej ruszyloby sie do przodu. No i moze Intel nie robilby sobie jaj z pastowaniem IHSa zamiast lutowaniem...

Link to post
Share on other sites

 

Uważam, że i7 920@4.0Ghz na tej mapie jest szybszy od i5 3570k@4.5Ghz!!! A Ty?  :>

Nie wiem nie miałem I7 920 ale myśle że bedzie słabszy

 

Z racji tego, że nie rzucam pustych słów wykonałem, krótki test na obydwu procesorach polegający na przebiegnięciu mapy z trawą z miejsca a do b - całość została nagrana zewnętrzną kamerą aparatu. Jakość nagrań nie jest najlepszej jakości ale wydajność widać bardzo dobrze.

Dla przypomnienia

i7 920@ 4.0Ghz     VS     i7 3770k@4.5Ghz   z wyłączonym HT (i5 3570k)

 

i7 920@4.0Ghz

 

i7 3770k@4.5Ghz z wyłączonym HT

 

Jak widać na powyższych filmach i7 920 podkręcony do 4.0Ghz zapewnia lepszą wydajność z mniejszymi spadkami fps niż i5 3570k@4.5Ghz .

Warto sobie przeanalizować wykresy obciążenia CPU, które widać pod koniec nagrań. Widać wyraźnie, że w tej lokacji HT działa bardzo dobrze i gra korzysta ze wszystkich 8 wątków obciążając je w 90%. Widzimy również, że 4 rdzenie i5 3570k są obciążone niemalże w 100% co przekłada się na spadki wydajności w momencie gdy potrzebna jest moc do obliczeń ruchu trawy.

Dla przypomnienia dodam, że FX 8320@4.0Ghz zapewniał w tej lokacji jeszcze większą wydajność niż i7 920@4.0Ghz co jednocześnie oznacza, że w tej lokacji jest wydajniejszy od i5 3570k@4.5Ghz.

8 wątków na tej mapie robi robotę ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ze jak gra jest zle napisana to warto miec wiecej rdzeni. Ewentualnie jak gra jest celowo napisana tak, zeby w pewnych miejscach lepiej dzialaly procki z wieksza iloscia rdzeni. Prawda jest taka, ze przy dobrze napisanej grze nie byloby roznicy, pewnie tworcy C3 siedzieli i mysleli jak tu zatkac kazdego kompa. Hmmm, karta graficzna? Nieeee, maniacy walna SLI z titanow i sie beda z nas smiali. To moze obciazmy procesor? Najlepiej obliczeniami ktore sa z d.. potrzebne takimi jak liczenie kazdego zdzbelka trawy osobno, bo fizyka kazdego zdzbelka trawy jest graczom baaaardzo potrzebna i gdyby to po prostu oskryptowac to nie byloby tej frajdy.

 

Na tej zasadzie to bedzie mozna spowolnic kazdego kompa chocby za x lat nawet przy niezmienionej grafice.

 

Albo tez to bylo na zlecenie producentow prockow ktorzy nie potrafia juz nic innego jak rdzeni dodawac.

Link to post
Share on other sites

Ze jak gra jest zle napisana to warto miec wiecej rdzeni. Ewentualnie jak gra jest celowo napisana tak, zeby w pewnych miejscach lepiej dzialaly procki z wieksza iloscia rdzeni. Prawda jest taka, ze przy dobrze napisanej grze nie byloby roznicy, pewnie tworcy C3 siedzieli i mysleli jak tu zatkac kazdego kompa. Hmmm, karta graficzna? Nieeee, maniacy walna SLI z titanow i sie beda z nas smiali. To moze obciazmy procesor? Najlepiej obliczeniami ktore sa z d.. potrzebne takimi jak liczenie kazdego zdzbelka trawy osobno, bo fizyka kazdego zdzbelka trawy jest graczom baaaardzo potrzebna i gdyby to po prostu oskryptowac to nie byloby tej frajdy.

 

Na tej zasadzie to bedzie mozna spowolnic kazdego kompa chocby za x lat nawet przy niezmienionej grafice.

 

Albo tez to bylo na zlecenie producentow prockow ktorzy nie potrafia juz nic innego jak rdzeni dodawac.

Masz strasznie idiotyczne podejście. :>

Rynek procesorów rozwinął się tak, że mamy dzisiaj dostępne procesory z dużą ilością rdzeni jak i technologie HT więc czemu producenci mają tego nie wykorzystywać w swoich produkcjach? Satysfakcjonowała by Cię stagnacja rynku?

Wtedy pewnie w innym temacie byś psioczył, że rynek graficzny stoi w miejscu. :>

Dzięki temu mamy właśnie rozwój w postaci nowych efektów graficznych, które są przeliczane przez procesor.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Wiemy, wiemy, fx i tak jest do d.., kitu bo lepiej od i5 daje radę przy liczeniu niepotrzebnej graczowi fizyki %-) I zapomniałbym, w ogóle nie nadaje się do grania w kompletnie nic, tylko służy do pokazów slajdów. :wariat:

Jakby programiści lepiej rozkładali zadania na wiele wątków to nie było by dziś takich przyziemnych problemów...

 

Tak z innej beczki, verul co powiesz o physx w AC4 (tam nawet 780Ti nie daje rady)? :P

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Mam małe pytanie. Szukam procka do postawienia stacji roboczej, która będzie włączona prawie 24h/7 dni w tygodniu na której będą biegały boty w grze tzw goldfarma, bot jest napisany w języku java i mocno obciąża procesor. Na procesorach intela pokroju i5 3550 czy xeon 1230v2 płynnie chodziło zawsze 9 botów a procesor był obciążony mocno cały czas (70-100% każdy rdzeń) chciałbym się dowiedzieć czy ze wzgl na liczbę wątków 8-rdzeniowy fx nie byłby do tego lepszy? czy miałby szansę uciągnąć więcej botów? jak byłoby z wytwarzanym hałasem? ewentualnie czy na tym samym poziomie 9 botów 6-rdzeniowy fx sprawowałby się równie dobrze? Cena kusi. :)

Edytowane przez snilmerg
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...