Skocz do zawartości

Dlaczego nie warto kupowac dyskow OCZ


Recommended Posts

Problemy z Vertex 4 należą do rzadkości. Ten SSD wykorzystuje stabilny kontroler tj. Everest 2. Jeśli dalej byśmy drążyli, to jest to po prostu Marvell. Tobie dali w prezencie ADATA z SandForce SF-2281, który mimo wszystko sprawia/sprawiał dużo więcej problemów. No i przy tym nie zachwyca wydajnością w połączenie synchron + SF.

Link to post
Share on other sites

Problemy z Vertex 4 należą do rzadkości. Ten SSD wykorzystuje stabilny kontroler tj. Everest 2. Jeśli dalej byśmy drążyli, to jest to po prostu Marvell. Tobie dali w prezencie ADATA z SandForce SF-2281, który mimo wszystko sprawia/sprawiał dużo więcej problemów. No i przy tym nie zachwyca wydajnością w połączenie synchron + SF.

Ok, następnym razem będę bardziej ostrożny... Ale tak naprawdę ssd to sdd i wszystkie są mega szybkie

Link to post
Share on other sites
  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Wow! To, że twój dysk, z nowej serii, działa poprawnie musi pewnie oznaczać, że dziesiątki tysięcy padniętych egzemplarzy to zbiorowe halucynacje z niedożywienia.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Hej, Greq :)

No to nie miales szczescia, ja tam mam 3 sztuki OCZ-tow i jeszcze nie mialem problemow (do wczoraj - ale o tym pisze w  nowym watku: http://forum.benchmark.pl/topic/114300-ocz-ssd-naprawa-padajacego-napedu/ ). Jestem zadowolony, zero freezow - stabilnie pracuja. Oczywiscie dogladam zalecen producentow. 2 sztuki to Agility 3, jedna Agility "jedynka". Niedlugo mina trzy lata, jak kupilem najstarszy. Chyba  jest taka sama sytuacja, jak z twardzielami - ja np. nie mam szczescia do WDkow, bo u mnie kazdy WD bedzie mial badblocka albo sie zhajcuje, inne pracuja, jak zloto.

Edytowane przez jeomax.co.uk
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Mój SSD OCZ Vertex 450 w tym tygodniu pojechał na naprawę gwarancyjna. Dysk miał nie całe 3 miesiące. Pewnego dnia się nie włączył po rutynowym restarcie systemu związanym z jakąś aktualizacją systemu. Dysku nie było widać ani w Biosie, ani w boot menu a tym bardziej w Windowsie. Ponadto strasznie długo trwało włączanie komputera.  

Edytowane przez Kapic
Link to post
Share on other sites

Witam

 

Panowie zarejestrowałem się na forum bo też chce dorzucić cegiełkę.

 

VERTEX 4, kupiony w okolicy kwietnia 2012 roku. Wczoraj, ni stąd, ni zowąd zwis systemu... zwis jak zwis. Reset.... no i nie ma dysku. Bios go nie widzi.

 

Konfiguracja kompa raczej bardzo dobra, płyta asusa, dysk Chieftec 750W, komp stabilny. Co począć.... No to wchodzę na forum OCZ.... a tam.... co drugi wątek to to samo :roll:  :roll:  :roll:

 

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?113291-Vertex-4-Dead-not-recognised-in-bios-or-Windows

 

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?113617-My-1-year-old-Vertex-4-256g-has-become-undetectable

 

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?113543-BIOS-is-not-detecting-brand-new-Vertex-450

 

 

Więcej nie będę dodawał bo tych wątków, "że chodził do końca" jest multum.

 

Do każdego wątku te same instrukcje, zrobić boot z usb flash, podpiąć dysk w trybie hot switching, po uprzednim wyłączeniu kompa od sieci na co najmniej pół dnia - żeby kondensatory rozładować :rotfl:

 

No dobra, zrobiłem jak polecali... i nic, dysku jak nie widzi tak nie widzi. Przy okazji, u mnie z gwrancją nici bo zgubiłem rachunek, już pytałem na forum OCZ to raczej bez rachunku nic nie powalcze - ich prawo, moja strata, ale czy dysk który miał premierę w 2012 roku, może być starszy niż 5 lat? Inni producenci potrafią uznać gwarancje na podstawie samego S/N. Ale pozostawiając to już na boku, czy jeśli się wprowadziło na rynek wadliwy produkt to nie należałoby zrobić akcji serwisowej i wadliwe dyski wyrzucić z obiegu??? Przecież oni dobrze wiedzą, co w tych dyskach jest nie tak, i jak widać to nie dotyczy się starych VERTEX 4, które padają jak muchy, bo zarówno nowsze modele to samo.... "zabili go ale uciekł"..

 

 

Nie polecam dysków OCZ wobec tego, gwarancja mi też nie rozwiązuje sprawy jak ja już musze miec następny dysk... tym razem już czekam na Samsunga.

 

 

EDIT:

I jeszcze bym dodał ten wątek do dyskusji, gdzie graficy twierdzą, że dysk OCZ pada szybciej w zależności intensywności pracy na nim, np goły system - rok, praca z plikami graifcznymi - 2 dni i po dysku, ciekawy wątek

 

http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/141651-High-failure-rate-of-OCZ-SSDs-yields-answers-that-raise-troubling-questions/page2

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites

Vertex 4:

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820227791

 

Wadliwe i psujące się sztuki to zdecydowana mniejszość. Na pewno wadliwych nie jest więcej jak 5%. Firmware 1.5 rozwiązał większość problemów z tym SSD.

 

 

Trochę statystyk dot. awaryjności:

 

Jeszcze sprzed erą nowych i mniej awaryjnych kontrolerów(Indilinx Everes 2 bazującego na sprawdzonym Marvellu) zastosowanych od Vertex'a 4(najbardziej awaryjne były te oparte na SandForce oraz Indilinx Everes 1):

 


- Intel 0.45% (against 1.73%) 

- Samsung 0.48% (N/A)
- Corsair 1.05% (against 2.93%)
- Crucial 1.11% (against 0.82%)
- OCZ 5.02% (against 7.03%)
 
There have been a lot of changes in the rankings here since our last half year figures! First of all, Crucial, previously top dog, has dropped to fourth place. Although with a slightly higher score, its returns rate remains low but it has been overtaken by Corsair, with a much lower rate, Samsung, which is now 2nd according to our stats, and Intel, which now has the best score, returning to the sort of form we have seen from it in the past.

 

źródło: http://www.behardware.com/articles/881-7/components-returns-rates-7.html

(są tam jeszcze inne statystyki, dot. np. płyt głównych, HDD, kart graficznych)

 

Nie jest tak źle, a nowe kontrolery jeszcze poprawiły te statystyki. Obecnie trochę OCZ brakuje do czołówki pod względem awaryjności, ale różnica nie jest taka aby totalnie dyskredytować całą markę. Stopniowo różnice się zmniejszają.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Dodam coś od siebie.

 

Od 2010r kupiłem w sumie 4-5 dysków SSD od OCZ:

 

Vertex 2 240gb dwie sztuki, Vertex 2 128 sztuka, wszystkie za za horrendalne pieniądze, na tamte czasy 2400zł sztuka (240gb).

Do tego dwa RevoDrive pod PCI'e wszystkie padały i wszystkie były wymieniane na reklamacji.

Najczęściej ich żywot kończył się po okresie pół roku do roku. A wyskakujący blue-screen śmierci był poprzedzany przez

torrenty, lub stan hibernacji.

 

 

 

Aktualnie posiadam Vertexa 4 z seryjnym firmwire 1.5 i od roku mam spokój.

Zakupiłem również Samsungi 840pro. Będę je testował i wyrobię sobie własną opinię nt. producentów SSD.

 

 

 

Pozdrawiam,

Michał

Edytowane przez softendo
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panowie a jak to jest z tą hibernacją, mam juz nowy dysk samsunga, włączyłem AHCI i w testach prędkości łapie bardzo ładne prędkości, prawie maksymalne zbliżone do  specyfikacji, mimo że chipset płyty to AMD, z którym samsung się ponoć nie lubi (samsung magician nie rozpoznaje na tym zestawie AHCI, ale jak się zmienia z IDE na AHCI w biosie to windows ładuje nowe stery i SSD w testach chodzi szybciej, zapis rośnie ze 100mega do 410mega).  Firmware już zmieniony bezproblemowo, w porównaniu do OCZ bajka, w programie się klika instaluj nowy firmware i chodzi a nie jakieś dyski boot i inne... nie istotne. W programie jakiś pomiar - SSD HEALTH STATUS - nie wiem jak to działa i co określa.

 

Wybierając w programie samsunga ustawienie windows pod RELIABILITY, domyślnie ustawił hibernacje jako sposób wyłączenia komputera, a tak podej w opcjach, żeby hibernować. TO w końcu dobra jest ta hibernacja dla SSD czy zła?

 

 

Co do mojego OCZ, wysłałem formularz RMA, nadmieniłem że zgubiłem rachunek i zapytałem, czy przyjmą gwarancje na podstawie numery seryjnego... odpowiedź..

 

tak tak, nie problemu, proszę wysłać dysk i dołączyć kopie faktury zakupu... :roll:

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Udało mi się od Agito wyrwać kopie faktury, dysk był kupiony w sierpniu 2012 roku. Dlugo nie pochodził.

 

Wysłałem już dysk na RMA listem poleconym, nie ma trackingu co prawda ale jest tanio (20 zł) i można później sprawdzić czy doszedł.

 

W między czasie odezwali się z OCZ i napisali żeby wysyłać dysk nawet bez rachunku....

 

 

Jak to wszystko będzie wyglądać to będę informował. Jeżeli serwis pójdzie gładko, to chyba ostatecznie będę winny sam sobie, trzeba było robić klona systemu raz na tydzień i nie zastanawiać się ewentualnie który producent jest gorszy czy lepszy skoro na dziś dzień sprawy tak się z tymi dyskami mają.

 

W każdym bądź razie... będę miał nowego OCZ do opylenia :D

 

 

____________________________

Update, dzisiaj po tygodniu dostałem nowy RMA STATUS - paczka otrzymana.

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

______________________________________________

Panowie, dzisiaj kurier przywiózł mi nowego VERTEX450 zamiast starego VERTEX4

 

 

Wnioski są takie, firma działa bardzo dobrze, nie zadaje zbędnych pytań, obsługa na mailu jest pierwsza klasa, wszystko jest robione z korzyścią dla klienta.

 

Teraz na chłodno, czy warto kupić dysk OCZ. Wydaje mi się że po tym wszystkim należy uderzyć się w pierś i napisać że jednak warto. Jak wiadomo technologia SSD jeszcze raczkuje, każa firma będzie miała mniejsze lub większe zgrzyty, a również będzie i odsetek w każdej firmie dysków co padną po dniu pracy czy tam godzinie pracy - shit happens.

 

Ważne jest jednak jak firma się wywiązuje, a również i na nas jako użytkownikach leży jakaś odpowiedzialność. Dokonując wyboru dysku SSD musimy zdać sobie sprawę na co się decydujemy, więc trzeba mieć na uwadzę to że przyda się jednak robienie system clona. I tu np OCZ wychodzi znów na przeciw klientowi bo w nowym dysku jest darmowy ACRONIS TRUE IMAGE, program za który w innym wypadku trzeba zapłacić.

 

Dzisiaj mamy 25 luty, więc wraz z wysyłkami do Holandi nie potrwało to długo (od 7 lutego), uważam że serwisowanie w Polsce potrwałoby znacznie dłużej.

 

 

Co mogę powiedzieć, mam nadzieje, że mój nowy Samsung EVO nie zrobi numeru w przeciągu okresu okresu gwarancji bo jestem niemalże pewny, że z takim serwisem po raz drugi się nie spotkam. Tu muszę powiedzieć, że znowu postawiłbym na OCZ, i następnym moim zakupem będzie również SSD firmy OCZ.

 

Teraz pozostaje się zastanowić czy vertex450 u mnie zostanie, czy go sprzedam, jak i wszystkim życzę jak najdłuższej bezawaryjnej pracy na dyskach SSD (niezależnie od firmy)

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...