GreQonE 3629 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 No a wiec po kolei W czerwcu 2010 roku zakupilem 3 szt. dyskow OCZ Vertex 2 50GB w firmie Terracom za kwote ~2800,- PLNNa poczatku wszystko bylo ok, chociaz zdarzaly sie cold booty raz na jakis czas.Caly czas trwalem w nadziei, ze moze nowy wychodzacy firmware problem naprawi.Z problemem borykalem sie prawie 2 lata, az w koncu firmware (Bodajze 1.10) tak "naprawil" dyski, ze cold boot wystepowal juz codziennie po kilka razy.Lipiec 2012 - Dyski wymienione w Terracomie na Agility 3, zapewnienie, ze beda one dzialac. (Swap konsultowany z producentem)Tutaj koniec pertraktacji z Terracomem, wszystko zalatwiane bezposrednio z producentem:~Sierpien 2012 - Dyski dalej powoduja problemy, tyle ze teraz juz nie tylko cold booty, ale i freezy oraz BSODY. (Dyski przerzucane juz pomiedzy roznymi sprzetami, ze wzgledu na zastapienie ich Samsungiem w sprzecie glownym, odwiedzily one m.in. Toshibe A500-1EE, AW M17X R3, moj serwer (p5b deluxe)). Producent obiecuje, ze wymiana na Vertexy 3 rozwiaze wszelkie problemy jakie mam. Czekam cierpliwie na wymiane.~Wrzesien(Poczatek) 2012 - Vertexy 3 do mnie docieraja, samo uzytkowanie poprzez stacje dokujaca czasami powoduje BSOD'y. Freezy na porzadku dziennym.~Pazdziernik 2012 (obecnie) - Dostalem do reki Vertex 4, te z kolei lubia sie "wieszac" (po prostu freeze, gdzie kontrolka pracy HDD sie swieci i nic sie nie dzieje, trzeba przeczekac kilka minut az sie "odwiesi" )W miedzy czasie prosilem juz o zwrot pieniedzy lub zamiane na inny produkt (np. ostatnio wypuszczone zasilacze, jedyna odpowiedz jaka dostalem to ta, ze moge dostac Vertexy 4 albo ich rownowartosc pieniezna. (Oczywiscie mocno zanizona, bo OCZ szuka cen na amazonie z kraju w ktorym jest najnizsza cena obecnie na ich produkt, zaoferowali mi zwrotu ~180 EUR za trzy sztuki Vertex4))Tak wiec w skrocie wersja TL;DR:1. Wydalem 2800,- PLN na kupe zlomu.2. Bawie sie w akcje serwisowe od pol roku3. Producent ma mnie w du**e. (Napewno nie przyjmie zwrotu kasy, ktora jest ulamkiem tego co zaplacilem za niesprawny produkt)Mozecie spytac dlaczego nie reklamuje sprzetu w Terracomie, Terracom zmienil wlasciciela w lipcu i od tamtej pory jest zamkniety. 6 Cytuj Link to post Share on other sites
piotr19772 10 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 (edytowane) NO tak wymienili na vertexy 4 i dalej sa frezy to cos nie tak,z drugiej strony pewnie firmie lepiej dac nowe dyski niz oddac kase, w takim razie chyba kupie samsunga jak dalej Ocz robi tak dobre dyski Ja jak na razie miałem styczność z serwisem Lacie z Pendrivem który padł i wymiana na nowy nie miałem faktury ani numeru seryjnego przysłali dokumenty wysyłka i odbiór za free 2 tygodnie i nowy pendrive przyszedł Edytowane 22 Października 2012 przez piotr19772 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Przeczytaj prosze tekst Cytuj Link to post Share on other sites
misiek12_sdz 121 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Chętnie bym kupił u OCZ 3 sztuki Vertexa 4 za 180EUR. Zachowanie producenta i tak w miarę dobre, wymienia dyski, za Vertexa sprzed 2 lat dostałeś nową 4kę. W momencie zakupu były warte 2800zł ale w chwili wymiany z całą pewnością nie. To tak jak oczekiwać że kupisz merca za 300k i po 5 latach i 200kkm dostaniesz tyle samo. Ja wysłałem lapka za 3000(3149,99dokładnie) na serwis to dostałem bez pudełka, nie naprawionego, rozkręconego tak że już wcale nie dział, klapa odkręcona od podstawy i wisząca na kabelkach tylko które w każdej chwili mogły się urwać i spowodować kolejne koszty, oczywiści nie dostałem odkręconych części obudowy więc nawet jak bym naprawił we własnym zakresie to nie mógłbym go skręcić. Po 4 trasach 65km w jedną po 2,5 miesiącu, po dziesiąktach telefonów, mailów, odwołań dostałem w końcu lapka z powrotem w jako takim stanie, choć zaraz idzie znowu na serwis bo wentylator terkocze. Aż się boję co mnie tym razem czeka. Producentów z dobrą gwarancją podejściem do klientów można wymienić pewnie na palcach jednej dłoni, nie ma co oczekiwać cudów. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 merca za 300k i po 5 latach i 200kkm dostaniesz tyle samo. Nie wazne ile czasu ma sprzet, wazne ze nie dziala, i ze nie dzialal od momentu zakupu. Nie interesuje mnie za bardzo ile teraz jest ten sprzet wart, zaplacilem 2800 pln za wadliwy produkt i chcialbym te pieniadze odzyskac. (Pamietaj, ze oferowalem tez producentowi preferencyjne warunki na ktorych zamienilby mi te dyski na zasilacze, tez odmowili) 2 Cytuj Link to post Share on other sites
robertgr1 373 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 No niestety w Polsce tak jest i ciężko na to coś poradzić bo nic się nie zmienia oni maja nas gdzieś [klienta ] Obecnie mieszkam w uk taka sytuacja jest tutaj nie do przyjęcia sam reklamowałem trzy razy dyski hdd samsunga ostatnim razem nawet usterka była z mojej winy wyłamałem gniazdo sata 3 [ nie pytajcie jak to zrobiłem bo sam nie wiem ] i za każdym razem dysk został wymieniony na nowy bez najmniejszych problemów ,nawet była propozycja zwrotu kasy po ok roku użytkowania dokładnie tyle samo ile było na paragonie . Polska to jest dziwny kraj nie mogę zrozumieć zasad panujących w PL przecież to się wcześniej czy później zemści takie traktowanie Cytuj Link to post Share on other sites
Ozored 176 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Ja obecnie mam Vertex 4 i nie ma żadnych problemów ale może dlatego że po prostu użytkuje go pod pcta, nic sie nie wiesza, system chodzi gładko i szybko, komp włącza sie w około 20 sekund nie licząć biosu. Do tego 5 letnia gwarancja, mi pasuje, poza tym to mój pierwszy dysk SSD więc może nie mam porównania, ale myśle że od tego dysku zacznie się moja opinia o OCZ, chociaż mam zasilacz od tego producenta który chodzi cicho i bez problemów. Cytuj Link to post Share on other sites
michas002 19 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Nie ma sensu latac po sklepach serwisach skoro cie maja w du**e. Porponuje od razu udac sie do rzecznika praw konsumenta przedstawic sprawe jasno i on wystosuje odpowiednie pismo. Szkoda ze tego nie zrobiles od razu Cytuj Link to post Share on other sites
MrAndy 14 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Mam V3 120, który wcześniej pracował w stacjonarnym bez problemów - po przełożeniu do laptopa (HP4710s) codziennie po kilku/kilkunastu minutach pracy wszystko staje na 2-3 minuty, pali się dioda aktywności dysku i nic nie można zrobić (nowy firmware). (Swap konsultowany z producentem) Nie wiedziałem, że "wymiana" jest passe Cytuj Link to post Share on other sites
wiwat 112 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 polecam dyski ssd samsung, są najlepsze Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 że "wymiana" jest passe Nie rozumiem? polecam dyski ssd samsung, są najlepsze Tez jestem tego zdania. pali się dioda aktywności dysku i nic nie można zrobić Dokladnie, jedna z przypadlosci.. Szkoda ze tego nie zrobiles od razu Zobacze co beda w stanie poradzic w miedzynarodowa firma Cytuj Link to post Share on other sites
karer 10 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Sprawa jest sliska poniewaz niebardzo jest do kogo sie zwrocic z tym problemem. Obowiazuje cie tylko karta gwarancyjna dolaczona do tych dyskow a warunki gwarancji zwykle sa dosyc restrykcyjne jak na przyklad "naprawiamy tylko jesli koszta naprawy nie przewyzszaja kosztow produkcji". Ogolnie nie maja obowiazku zwrocic ci kasy poniewaz sa producentem sprzetu i nie sprzedali ci tego dysku. W karcie gwarancyjnej moze sie pojawic wlasciwie DOWOLNY zapis poniewaz gwarancja jest dobra wola producenta. Sklep MUSI naprawiac szkody a producent tylko jesli sie do tego zobliguje. Dodatkowo sprawa wyglada tak ze pelna kwota obowiazuje w przypadku regulacji nalozonych przez UE na sklepy. Jesli sklep zbankrutowal to tracisz dosyc spore zalety zapisow o ochronie konsumenta. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Haha właśnie mój systemowy padł, drugi raz. Heheh ale WALI MNIE TO bo jest na 3 letniej gwarze : Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 ja mam OCZ Vertex 2 60 od 16 miesiecy i ani razu nie mialem z nim problemu nie bawie sie w jakies swapy na innych dyskach itp. po prostu siedzi instalka i to wszytsko a health status w OCZ healt to 100% ja tam chwale Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Też miałem health na 100% ale zaczął znikać. W sumie, to nic się z nim nie działo, do momentu próby resetu. Wtedy zaczął świrować, więc możliwe, że ja go sam jakoś uwaliłem. ja mam OCZ Vertex 2 60 od 16 miesiecy Jaką masz faktyczną pojemność tego dysku, jaką pokazuje Ci windows ? Cytuj Link to post Share on other sites
FeelFree 108 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Ja mam Agility 3 od czerwca, raz na 1 dzien są freezy ale na kilka sekund, drugi raz nie kupię OCZ. Cytuj Link to post Share on other sites
piotr19772 10 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 (edytowane) Nie interesuje mnie za bardzo ile teraz jest ten sprzet wart, zaplacilem 2800 pln za wadliwy produkt i chcialbym te pieniadze odzyskac. (Pamietaj, ze oferowalem tez producentowi preferencyjne warunki na ktorych zamienilby mi te dyski na zasilacze, tez odmowili) Wydaje sie ze kasy czyli 2800 pln raczej nie odzyskasz, nie wiem jak by to było wykonalne, jedynie jakies specjalne ubezpieczenie musiałbys miec, a producent to bedzie wymieniał cały czas te dyski na nowe PS Z mojego doswiadczenia Vertex 2 60 GB w noteboku juz prawie 3 lata smiga i mam spokoj system za kazdym razem instaluje od nowa (jak jest taka potrzeba) nie robie przenoszenia plikow Edytowane 22 Października 2012 przez piotr19772 Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Przypominam, dla posiadaczy dwójek, że możecie mieć u siebie dyski z wadliwej serii i te dyski jak najbardziej podlegają wymianie. Mają one oberżniętą o połowę prędkość bodajże zapisu i mniejszą pojemność. OCZ na swoich stronach napisał jak to rozpoznać czy ma się dysk z wadliwej serii, ale nie mogę teraz znaleźć. Na pewno mają one mniejszą pojemność tzn 60tka powinna mieć 55 a wadliwa ma 51GB a 120stka powinna mieć 115 a ma bodajże 107GB - i sprawdzać to w windows bo w biosie pokaże np te 115 a w windzie będzie 107 - to znaczy, że dysk podlega wymianie gwarancyjnej. Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Też miałem health na 100% ale zaczął znikać. W sumie, to nic się z nim nie działo, do momentu próby resetu. Wtedy zaczął świrować, więc możliwe, że ja go sam jakoś uwaliłem. Jaką masz faktyczną pojemność tego dysku, jaką pokazuje Ci windows ? 55,8 GB Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 55,8 GB To masz dobrą serię. Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Przez moje ręce przewinęło się trochę SSD i tylko Intel 520 powodował freezy, reszta przy krótkotrwałym użytkowaniu była ok Teraz siedzę prawie pół roku na HyperX 3K i jest malina, choć czasem BSOD złapie ale nie mam pewności, czy to dysk jest Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 A najnowsze vertexy tez maja ten badziewiasty kontroler? Juz zapomnialem jak sie nazywal, ale zadne SSD z nim nie byly dobre i odradzano zakup na forach. Trzeba bylo cruciala brac, on ma dobry kontroler. No i nie sugerowac sie przy zakupie dysku SSD jego predkoscia zapisu i odczytu jaka podaje producent, bo ona jest nieistotna. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 SandForce ale to już chyba wyeliminowano. Ogólnie jakoś nie śledzę tych info na bieżąco. Wiem, że były problemy z dwójkami jak oni przeszli na ten nowszy proces technologiczny - to te dyski wymieniali. Od tego czasu jakoś nie przewija mi się wątek, żeby one jakoś strasznie padały. Pewnie teraz też kupiłbym OCZ, w końcu jest gwara po to żeby z niej korzystać jakby co No i nie sugerowac sie przy zakupie dysku SSD jego predkoscia zapisu i odczytu jaka podaje producent, bo ona jest nieistotna. Hah to każdy powinien wiedzieć. Zobaczcie sobie wykres SSD w HDTune jak wygląda jak dysk jest pusty a jak gdy jest zapełniony Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 22 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Obowiazuje cie tylko karta gwarancyjna dolaczona do tych dyskow a warunki gwarancji zwykle sa dosyc restrykcyjne jak na przyklad "naprawiamy tylko jesli koszta naprawy nie przewyzszaja kosztow produkcji" Obowiazuje mnie gwarancja producenta, poniewaz to producent jest gwarantem, sklep jedynie posrednikiem, inaczej sie sprawa ma jak kupujesz u dystrybutora. Zobaczymy co rzecznik ciekawego mi powie Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 Ty chcesz kase czy dysk nowy ? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.