Skocz do zawartości

Rendering vRay - i7 2600k z HT i bez vs 10x Xeon L5420 - porównanie


Recommended Posts

Platforma 14 i7 3820 @ 4,65GHz + 32GB RAM 1666MHz Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 sp1 x64 28min 7s Ciekawe czy na 3ds 2012 zejdzie do 25min? Wtedy będzie ponad 2 razy szybszy od i5 2500.

Po oc 3820 wypada już słabo w porównaniu do stockowego,zalwdwie 5 min szybciej przy 1GHz więcej.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Pare dni temu, przy okazji instalacji nowej farmy, przetestowałem Viste x64, W7 x64 oraz W8 x64 i nie było praktycznie żadnej różnicy w wydajności z 3ds 2012 + vRay 2 sp2. Różnica sięgała w każdym tescie jedynie kilku sekund na korzyść Visty x64.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

W ostatnich tygodniach pracuje nad bardzo dużym projektem 3d z ok. 80Mpoly + ~500k proxy i w takich warunkach S2011 pokazuje miażdzącą przewagę nad S1155 nawet po mocnym OC. Różnice są na poziomie 12-16min vs 26min zegar w zegar jak sprawdzam logi backburnera. Nie ma co ukrywać, że S2011 jest to pracy, a S1155 do zabawy i pierdół.

Link to post
Share on other sites

W ostatnich tygodniach pracuje nad bardzo dużym projektem 3d z ok. 80Mpoly + ~500k proxy i w takich warunkach S2011 pokazuje miażdzącą przewagę nad S1155 nawet po mocnym OC. Różnice są na poziomie 12-16min vs 26min zegar w zegar jak sprawdzam logi backburnera. Nie ma co ukrywać, że S2011 jest to pracy, a S1155 do zabawy i pierdół.

brzmi wyśmienicie ;)

a nie wiesz czy after effects tez dostalby takiego kopa ?

bo 12-16 vs 26 min to kolosalna roznica

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

W ostatnich tygodniach pracuje nad bardzo dużym projektem 3d z ok. 80Mpoly + ~500k proxy i w takich warunkach S2011 pokazuje miażdzącą przewagę nad S1155 nawet po mocnym OC. Różnice są na poziomie 12-16min vs 26min zegar w zegar jak sprawdzam logi backburnera. Nie ma co ukrywać, że S2011 jest to pracy, a S1155 do zabawy i pierdół.

Jaki CPU masz w gnieździe LGA2011 ?

Link to post
Share on other sites

Zwykłego i7 3820 @ 4,85GHz. Do składanie dużych projektów idealnie się nadaje. Teraz mam projekt całej nowej dzielnicy i w sumie ten i7 ogarnia wszystko dużo lepiej niż wcześniejszy dual xeon westmere. Wysoka wydajność pojedynczego wątku i przepustowość pamięci bardzo się przydaje.

 

W After Effects nie wiem dokładnie jaka jest różnica pomiędzy s1155, a s2011. W AE pracuje tylko kilka dni w miesiącu więc nie zwracam aż takiej uwagi. Ogólnie AE jest dużo lżejsze niż 3ds i bardziej liczy się również podsystem pamięci masowej i operacyjnej.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

masz moze mozliwosc przetestowania AMD FX 81xx? niby test robiony przez matt105 nie byl poprawny:

LOL, nie chce was demotywować ale ten test FX8 nie był wykonany na projekcie testowym. :D

wiec ja bym chetnie zobaczyl zrobione to poprawnie.
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Tylko to są jeszcze gołe i bardzo biedne konfiguracje. SSD i RAM lepiej kupić własnym zakresie, bo lenovo za 32GB woła 750EUR, a w sklepie można dostać za 210EUR. Wtedy do 3000EUR można kupic bardzo konkretny sprzęcik w maksymalnej opcji z pominięciem 3920XM, bo nie dopłace dodatkowo 1000EUR do 3820QM za 0,1GHz więcej. :D

Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie ten temat.

Moja sytuacja jest taka, ze potrzebuję do grafiki komputer, ale za rozsądne pieniądze, nie jestem profesjonalistą.

Dlatego zastanawiam się generalnie jak duża różnica jest między i5 a i7. Porównujecie tutaj tylko topowe procesory, a jednak teoretycznie 3dsmax, szczegolnie 2012 powinien brać większość mocy z karty graficznej. Ma ktoś możliwość sprawdzenia renderingu na tej samej grafice ale na 2500k i 2600k?

Link to post
Share on other sites

Grafika nie ma nic współnego z renderingiem produkcyjnym. Tutaj liczy się tylko czysta moc CPU i połączonych z nim podsystemów.

 

GPU można wykorzystywać w niektórych renderach wykorzystujących CUDA/OpenCL ale to ma bardzo ograniczone możliwości i całość sceny musi się zmieścić w VRAM więc celowo pomijam GPU rendery.

 

i5 2500k jest ok. 25-30% słabszy od i7 2600k więc jest strasznie przeciętny i niepolecany do pracy.

 

Porównujecie tutaj tylko topowe procesory, a jednak teoretycznie 3dsmax, szczegolnie 2012 powinien brać większość mocy z karty graficznej.

 

o.O

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

To dotyczy wyłącznie rendera iRay, a nie 3ds 2012. 3ds nie zacznie jakimś magicznym sposobem korzystać z GPU, bo nawet pomimo więlkiego budżetu i lat rozwoju, cały moduł przekształceń geometrycznych działa jednowątkowo i nie zanosi się na jakiekolwiek zmiany. Duży projekt +50M poly z kilkunastoma xRef i milionami proxy nawet na SB-E@4,72GHz otwiera mi się ponad 5min, a w tym czasie pracuje tylko jeden wątek.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

hmm... skoro 4-rdzeniowy i7 na socket 2012 jest prawie 2x wydajniejszy, a głównie dlatego, że ma więcej cachu, 3 kanałowy kontroler pamięci...

 

To FX powinien też troszku nadrobić, w końcu ma gigantyczną kaszę... Może buldek nadaje się tylko do zadań "ninja", a tak na serio to bardzo tanii procesor, który pokazuje pazur.

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Fajny temat koledzy.

Juz 6 lat temu, jak sie przymierzalem do zmiany komputera, trafilem na watek, ktory moze Was tez zainteresuje, moze nie, a moze go juz znacie.

http://www.evermotio...ead.php?t=46777

Test jest o tyle dla niektorych mniej interesujacy, ze sprawdza predkosc Mental Raya, a ze jest on zaimplementowany w Maxie, po wynikach z calych 35ciu podstron na przelomie tych lat mozna stwierdzic, ze jest to zalezne nie tyle od procesora, co w duzej mierze od wersji programu. Czasami ten sam i7 tam renderuje w 3 minuty, a czasami w 1min i 8 sek.

W Vray-u wersja nie czyni jakos go duzo szybszym lub wolniejszym, co wnioskuje doswiadczeniu wlasnym i tym, co tutaj piszecie , ale jesli juz to skutek wydaje sie odwrotny - tu chyba im nowszy Max tym jednak ciut szybciej.

 

Podrzucam rowniez wynik swojego testu rendera sceny, ktora tutaj badacie:

 

Phenom 945 quad 3.0ghz

Plyta ud-3 770 Gigabyte

8Gb RAM

 

Czas: 1h 19min

 

Wiem, slabiutko, ale moj komp ma juz 4 lata, wtedy przesiadka z jednordzeniowego to byl wzrost predkosci rendera o jakies 8 razy.. Teraz wlasnie miala rowniez nastapic zmiana maszyny, wlasnie pod katem vraya - duzo potrzebowalem renderowac. Rozwazalem glownie rozwiazanie budzetowe, czyli wrzucenie phenoma 1100T, chociazby dlatego, ze nie musialbym wymieniac plyty. Widzac wyniki tutaj, byloby to niby zachecajace - 40min na phenomie x6, a 28min na kreconym i7.. ale szczerze mowiac spodziewalem sie po i7 duzo wiecej. Z jednej strony szkoda tylko, ze tego 1100, ani nawet 1090 nie mozna praktycznie juz nigdzie dostac , z drugiej jednak, powiedzmy byloby to 2 razy szybciej, co w renderach nie jest jakims wybitnym przyrostem. Oczywiscie mozna sie z tym spierac, ale jak sie robi te kilkanascie probek wnetrza, to czy to jest 20min, czy 12 to i tak trzeba wyjsc na herbate. Gdyby to bylo 2min vs 20 to juz rozumiem ;) Ale to tylko taka moja dygresja.

 

Pozdrawiam testerow, watek chetnie bede obserwowal.

Edytowane przez kielbasa
Link to post
Share on other sites

Koszty akurat bardzo poleciały w dół w ostatnich latach. Obecnie kręcony i7 2600k oferuje wyższa wydajność niż 2 quad xeony westmere-ep i to przy ułamku kosztów plaftormy dwuprocesorowej. Koszt jednego noda 1U i7 2600k @ 4,6GHz + 16GB RAM + SSD 60GB można spokojnie zamknąć w granicy 3k zł.

 

Test przeprowadziłem na 16 prockach oczywiście. 1WS + 15 nodów.

Link to post
Share on other sites

Do produkcji, czy testów?

Testy zazwyczaj staram się przeprowadzać na jednym komputerze ale to zazwyczaj ogranicza się do regionów lub globalnych podglądów na wczesnym etapie integracji elementów projektu. Takie rendery max. do 2-4min.

 

Do cięższych testów zazwyczaj dokładam 5 procków, bo więcej daje małą poprawę szybkości renderingu, a mocno obciąża asset serwer jak dostaje 6 zadań jednocześnie i po 3-8GB każde.

 

16 procków jednocześnie praktycznie nigdy nie wykorzystuje w trybie distributed. Optymalnie jest 5 nodów na testy i 10 nodów do renderów 8192x4096 lub wypalania tekstur 4-8k.

Wszystkie jednocześnie zazwyczaj wykorzystuje tylko do net render przez backburner'a, do animacji i podglądów animacji. Czasami trafia się też tak, że używam mieszanego renderingu net + distributed.

Link to post
Share on other sites

Animacje nigdy szczególnie mnie nie pasjonowały ale wydaje się, że nie ma przed nimi ucieczki. Obecnie praktycznie wszyscy klienci w średnim przedziale budżetowym(30-120k €) chcą animacji lub projektów RT, a małe projekty są znacznie mniej opłacalne, bo bardziej napracuje się dział marketingu i realicji z klientem, niż faktyczny team produkcyjny. Innymi słowy - dużo gadania, mało pieniędzy.

Z drugiej strony, jak się pracuje wiele tygodni nad jednym projektem to trudno się nie pokusić na wyrenderowanie animacji, by zobaczyć wszystko w ruchu.

Edytowane przez saddam
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...