Skocz do zawartości

Rendering vRay - i7 2600k z HT i bez vs 10x Xeon L5420 - porównanie


Recommended Posts

LOL, nie chce was demotywować ale ten test FX8 nie był wykonany na projekcie testowym. :D

na innym niż reszta ?

czyli ten wynik nie można brać pod uwage ?

 

tak dla ciekawostki ta Platforma : Platforma 8 Phenom X6 3,9GHz + 6GB RAM Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 x64 40min 27s która nalezy do mnie, z tym że musiałem proca spuścic na 3.9ghz bo strasznie po du**e dostawał. Tak naprawde jest to Phenom 960T odblokowany do X6 więc po lekkim oc jest wydajny jak I7 2600k a w kieszenie mamy ponad 600zł.Tak tak pewnie powiecie że I7 tez idzie podkręcic ale tak jak widac że wcale I7 nie ma az takiej przewagi nad Phenomem za którego płacimy połowe mniej

u mnie po OC do 3.7 GHz czas = 37min 50s

tylko ze u mnie jest:

windows 7 x64 - 3ds Max 2012 x64 + vRay 2 x64

max 2012 jest szybszy ?

Edytowane przez fantomaz
Link to post
Share on other sites

Platforma 11

 

i7 3820 bez OC + 32GB RAM na taktowaniu obniżonym do 1200MHz

Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 sp1 x64

32min 52s

Procesor aż prosi się o OC.

 

Możliwe, że 3ds 2012 jest szybszy. Przetestuje dzisiaj na trialu, bo w sumie też potrzebuje to wiedzieć. Spodziewam się też, że W8 bedzie szybszy od W7, który wypada gorzej od visty.

 

Platforma 12

 

i7 2600k @ 4,4GHz + 16GB 1600MHz

Windows 7 x64 + 3DS MAX 2010 x64 + vRay 2 x64

31min 38s

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

3d max robi użytek z wielu rdzeni/wątków tak więc przyrost jest proporcjonalny do ich wzrostu . ale technologia i taktowanie tez robią swoje dla porównania 4 jajowy phenom 9500 wypadał ponad 3 razy gorzej od i5 2500k ;]

Link to post
Share on other sites

Platforma 11 i7 3820 bez OC + 32GB RAM na taktowaniu obniżonym do 1200MHz Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 sp1 x64 32min 52s Procesor aż prosi się o OC. Możliwe, że 3ds 2012 jest szybszy. Przetestuje dzisiaj na trialu, bo w sumie też potrzebuje to wiedzieć. Spodziewam się też, że W8 bedzie szybszy od W7, który wypada gorzej od visty. Platforma 12 i7 2600k @ 4,4GHz + 16GB 1600MHz Windows 7 x64 + 3DS MAX 2010 x64 + vRay 2 x64 31min 38s

trochę dziwna sytuacja z i7 3820 bez oc ma taki wynik jak 2600k po oc na 4.4 :) procki są w takich samych cenach ,hmm.

podeślij na pw scene do renderingu ,zobaczę u siebie ale pod maxem2012 mam nadzieje że problemów z importem nie będzie.

Link to post
Share on other sites

Wiele osób zastanawiało się czy do renderingu 'wystarczy' tańszy i5 2500k, czy może lepiej dopłacić do ośmiowątkowego i7 2600k? W skrócie - wywadało się, że nie ale okazało się, że tak. Oto wyniki porównania:

 

Platforma 1 i7 2600k HT 3,4GHz + 16GB RAM Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 sp1 x64 40min 41s

 

Platforma 2 i7 2600k3,4GHz + 16GB RAM Windows7 x64 - 3ds Max 2010 x64 + vRay 2 sp1 x64 50min 34s

2600k ? a nie 2500 powinno być? saddam proszę poprawić

Edytowane przez serafin1
Link to post
Share on other sites

Różnicy w wydajności, i7 3820 oraz i7 2600k, spodziewałem się od samego początku ale okazała się dużo większa niż początkowo sądziłem. Sytuacja jest analogiczna do lynnfielda na S1156 i nahalema na s1366. Oczywiście z tą różnicą, że lynnfield to całkowity niewypał i zatykał się byle czym. W przypadku i7 3820 robote robi większy cache i 4-kanałowy kontroler pamięci oraz 'pełna wersja' architektury. Wiadomo, że S1155 jest wykastrowany w jakimś stopniu. Za kilka tygodni kupie jeszcze i7 3930 więc oczywiście dodam stosowny test. Ciekaw jestem różnicy pomiędzy 3930k i 3960x. W sumie procki różnią się tylko wielkością cache.

 

OK, Scena była przygotowana do wypiekania mapek do projektu real-time więc ustawienia vRay'a są wysokie i troche może potrwać kompletny render. Na potrzeby testu pozbyłem się dodatkowcych modeli i skanów laserowych żeby skrócić czas renderingu do akceptowalnego poziomu. Wszystko jest przygotowane i czeka tylko na finalne 'F9'. Czas renderowania pojawia się w stopce po zakończeniu procesu.

http://public.prima-materia.com/3ds/3ds_test.zip

 

Ewentualnie może być wymagane zainstalowanie plug-ina ColorCorrect, który można pobrać z oficialnej strony:

http://www.cuneytozdas.com/software/3dsmax/

Edytowane przez saddam
Link to post
Share on other sites

serafin1, i5 2500k nie kupowałem, bo to trochę słaby procek więc do niczego by mi się nie przydał. Zamist tego, po prostu wyłączyłem HT więc wyszło takie i5 2500k z nieco większym cache.

Edytowane przez saddam
Link to post
Share on other sites

serafin1, i5 2500k nie kupowałem, bo to trochę słaby procek więc do niczego by mi się nie przydał. Zamist tego, po prostu wyłączyłem HT więc wyszło takie i5 2500k z nieco większym cache.

Rozumiem a to przepraszam. Myślałem, że to chochlik.

Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie ten i7 3820. Niestety wszystkie testy (rendering) i7 3820 na sieci, które przeglądałem zestawiają go wydajnościowo obok swojego starszego brata i7 2600k.

Problem większości testów leży w złej metodologii i w tym, że zazwyczaj nie odzwierciedlają realnego scenariusza pracy, trwają jedynie kilkadziesiąt sekund lub lecą na niskich ustawieniach, co daje fory słabszym procesorom. Mi chodziło o cięższy test na produkcyjnych ustawieniach, który w wiekszości składa się z przebiegu brute force i glossy reflections. Takie coś mocno wykorzstuje wewnetrzne zasoby procesora ze zminimalizowaniem udziału pozostałych podsystemów komputera. Jak coś to moge dodać jeszcze test klasycznego zapychacza procesorów, który jeszcze powiększy kontrast pomiędzy prockami z różnych segmentów.

 

Jutro będę miał nieco czasu więc postaram się o test i7 3820 po OC. Wcześniej BCLK zawieszało się powyżej 107MHz ale na takie okazje jest BCLK Straps. Przetestuje też tego 3ds 2012, bo taka różnica warta jest przetestowania.

Teraz jeszcze pojawił się ciekawy procek - Xeon E5-2620 6 rdzeni + 15MB cache za ok. 400€. Jak nie bedzie miał zablokowanego BCLK Straps to smiało będzie można go kupic.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...