Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Szarik, piękny egzemplarz. Przypominam sobie tylko, że były mocno głośne w środku te Jelcze.

 

 

 

Słabo jest

 

Nie wiem jak jest w przypadku aut używanych, ale byłem kilka dni temu w salonie na jazdach testowych i chłopaki żalili się, że od kwietnia sprzedaż spadła praktycznie o 90%. W dodatku z tego co się rozglądnąłem, to auta podrożały. Do tego jest wizja pandemii lada moment, więc nie zapowiada to niczego dobrego.

A nader złego jeszcze od 21 roku wchodzi (chyba) nowe obostrzenie co do emisji spalin, więc wydaje mi się, że będzie jeszcze gorzej.

Tak sobie myślę, że zamiast wprowadzać coraz to bardziej restrykcyjne normy, wystarczyłoby pozbyć się większości złomu, co się obecnie porusza po ulicach ...  no ale ja się nie znam, więc może jest jednak inaczej :co:

 

 

 

 

To coś dla rozrywki:

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

no ale ja się nie znam, więc może jest jednak inaczej

Amerykańscy naukowcy mówią ,że ekologiczniej jest jeździć dalej starym autem niż kupować nowe .  Budowa nowego auta bardzo mocno zanieczyszcza środowisko .  Żarty żartami , ale słyszałem to już kilka razy . 

Link to post
Share on other sites

 

 

myślałem o swapie tyłu z M3
 

 

To nie jest łatwy temat a całościowo wychodzi drożej niż quaife który jest plug & play

 

Nie mówiąc o tym, że Quaife jest zwyczajnie lepszy i do tego z dożywotnią gwarancją ;)


 

 

fiend , a przełożenie pasuje z m3 żeby przekładać całość ? Nie zepsuje się charakterystyka ? Ludzie robią takie rzeczy ?
 

 

Robią, jeżeli masz skrzynię MT lub DKG w innych wypadkach to już ciężka sprawa, a i tak przy DKG np. nie jest łatwo.

 

Lepiej wydać 5k (prelci) / 11k (lci) na Quaife, mieć P&P i dożywotnią gwarancję.

 

Nigdy w życiu nie doświadczyłem lepszego dyfra niż Quaife, a objeździłem trochę aut 

Link to post
Share on other sites

fiend , a przełożenie pasuje z m3 żeby przekładać całość ? Nie zepsuje się charakterystyka ? Ludzie robią takie rzeczy ?

Manual M3 ma chyba przełożenia 3.15 a w 335i manual jest 3.08 więc wielkiej różnicy nie ma, ale na razie jeszcze tego tematu nie zgłębiałem. Chyba Quaife to faktycznie lepsza opcja o ile da się go dorwać w dobrej kasie, bo wózek z M3 to też nie do końca p&p. 

Auto będzie bardziej nadsterowne ale i będzie się dało je łatwiej opanować przy poślizgu, bo na fabrycznym otwartym dyfrze to za bardzo zabawy nie ma

Natomiast ECU w 335i ma możliwość strojenia 'boost by gear' (i chyba jest tak na fabrycznej mapie) aby auto mimo napędu na tył całkiem przyjemnie startowało z miejsca, bo już przy fabrycznych 400-450Nm od 2.5k RPM to by tylko paliło kapcia.

 

 

 

To nie jest łatwy temat a całościowo wychodzi drożej niż quaife który jest plug & play

 

Nie mówiąc o tym, że Quaife jest zwyczajnie lepszy i do tego z dożywotnią gwarancją ;)

 

 

 

 

Robią, jeżeli masz skrzynię MT lub DKG w innych wypadkach to już ciężka sprawa, a i tak przy DKG np. nie jest łatwo.

 

Lepiej wydać 5k (prelci) / 11k (lci) na Quaife, mieć P&P i dożywotnią gwarancję.

 

Nigdy w życiu nie doświadczyłem lepszego dyfra niż Quaife, a objeździłem trochę aut 

 

Gdzie za 5k można trafić? Gdzie nie szukałem to wołali ponad 8000.

Moja jest w manualu, szukałem albo manuala z Europy albo 335is DKG z USA, ale trochę ruletka z tymi autami ze stanów.

Edytowane przez fiend_
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja nigdy nie chciałem auta typu coupe bo stwierdziłem że po co mam przepłacać i mieć mniej miejsca . No i teraz przed 40stką kupiłem pierwsze prawdziwe coupe (to chyba tak zwany kryzys wieku średniego :) ) . Minimalnie mi brakuje tych drzwi z tyłu i 5 miejsca , ale przyjemność z jazdy rekompensuje mi te niedogodności . Choć następne auto będzie pewnie już 4d . W planach cls , lub może wreszcie giulia .

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zamiennik Corsy dla żony. 1.6HDI. 2014r.d79608642a2d3a2d66aa1a18c8b0f0df.jpgTrochę nie przemyślany zakup. Twierdzi że za nisko siedzi, przez tylną szybę nic nie widzi jak w hondzie "ufo". Twierdzi że mi mazdę zabierze. Hmm, jak mi chrupka zabierze to będzie rozwód...

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli powinni być tanio w serwisie.
 Sam silnik nie do zajechania, problematyczne będą wszystkie podzespoły odpowiadające za chociażby recyrkulację spalin czy inne ekologiczne rzeczy. 

Najważniejsze to dbać o wymianę oleju, filtrów itp. A pojeździ przez lata. Mowa o samej jednostce bo co do reszty to nie wiem jak to się będzie trzymać. 

Link to post
Share on other sites

Oleje w każdym aucie zmieniam co 8000km. Xado, LM, Millers. Jak ma jeździć to będzie. Pierwszy diesel nie Audi...

Umie ktoś odpowiedzieć na pytanie czy te gó**o też ma uszczelkę ssaka pompy zrobioną jak w 2.0 JTD, CDTI, że mi zatrze silnik? Zdejmować misę i wymieniać, czy to poprawili w 1.6.Nie dłubałem nigdy w czymś co ma mniej niż 1.9 pojemności.

Zresztą chyba tylko dlatego kupiłem 1.6 bo nic o nim nie wiem. Tylko kuźwa czasem ciekawość to pierwszy stopień do piekła...

Z wtryskami to sobie poradzę w razie co bo trzeba tylko wiedzieć że podkładki pod wtryski przy wymianie mają być nadmiarowe a nie fabryczne. Ale ciekawi mnie technologia uszczelnienia ssaka...

Link to post
Share on other sites

Tych 1.6 hdi to też było sporo wersji , 8 , 16 zaworowe , jakieś poprawki wprowadzali i każdy ma pewnie inne bolączki . Ale pewnie volviak  ma mały przebieg , więc zanim coś się zepsuje to minie parę lat . 

Sąsiad miał w berlingo , jeździł tym z 8 lat  i się do niczego nie dotykał . sprzedał w tym roku , auto było z 2007r z tego co pamiętam .


Obecne Volvo to już chyba "made in china"?

 

Koncer Gely chyba ich wykupił , ale to im wyszło tylko na plus .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Ma ktoś z Was przyczepę kempingową . Bo tak nas naszło z żoną aby taką sobie kupić . Jeszcze nie wiem kiedy może na przyszłe wakacje , może później . Ale zaczynam zbierać informację . Szukał będę takiej z dmc do 1600kg pewnie , lepiej kupić 2 osiową , czy jedno . Tak na mój rozum to jedno osiowa była by tańsza w eksploatacji . Która się lepiej prowadzi ? Czy do takich przyczep niezbędny jest napęd na 4 koła ? Moje auto może ciągnąć przyczepę o wadze do 1800kg ale tylko mam napęd na tył . Pewnie trzeba by się pilnować aby nie wjechać przyczepą w jakieś miejsce z kiepską przyczepnością nawierzchni .

 

Druga sprawa to kwestia prawna , już trochę zapomniałem , a jeszcze nie czytałem .

Jeśli moje auto ma dmc 2160 kg to czy mogę ciągnąć przyczepę o maksymalnym dmc 1340kg aby nie przekroczyć 3.5 tony , czy jeśli auto z przyczepą to wtedy całość zestawu może dobić do 4250kg mając prawo jazdy tylko kategorii B ?

Kiedyś chyba się zdawało egzamin tylko teoretyczny , a teraz jak to jest ?

 

Kolejna kwestia to jak to się ma jadąc za granicę (unia europejska) ?

Link to post
Share on other sites

Zestaw nie może przekroczyć 3,5t jeżeli chcesz jechać na B przyczepą o DMC powyżej 750kg i musi ona mieć hamulec najazdowy. Zestaw może przekroczyć 3,5t tylko z przyczepą lekką, tj taką do 750kg. Jak to jest za granicą nie mam pojęcia.

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Na kategorie B możesz jedynie ciągnąć przyczepę lekką. Żeby ciągnąć przyczepę powyżej 750KG (w limicie DMC 3.5t) musisz zdać egzamin teoretyczny i uzyskać wpis '96' do prawa jazdy.

W UE jest tak samo - mamy przepisy zgodne z unijnymi.

Link to post
Share on other sites

No dobra do edukowałem się trochę bo mnie Kubbak zaniepokoiłeś . Na kategorię b mogę ciągnąć cięższą przyczepę niż 750kg , ale musi być z hamulcem . 3.5 tony mogę przekroczyć ale tylko z przyczepą lekką do 750kg (jak napisał Wojciechu )

Za to zdając egzamin na b96 mogę już jechać zestawem o wadze 4250kg nawet z ciężką przyczepą z hamulcem .

Czyli w moim przypadku kupuję przyczepę do 1340kg lub robię kategorię b96 i mogę ciągnąć kemping o wadze do 1800kg jak mam w dowodzie wpisane w aucie .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Kategoria B prawa jazdy uprawnia do kierowania:

  • pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 tony (z wyjątkiem motocykla lub autobusu);
  • pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą lekką (do 750kg DMC);
  • pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą inną niż lekka pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 4250 kg a kierowca zdał dodatkowy egzamin praktyczny potwierdzony wpisem do prawa jazdy
  • ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy lekkiej (do 750kg dmc) (tylko na terytorium RP);
  • pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;
  • motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg pod warunkiem, że osoba posiada prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat (tylko na terytorium RP).

https://www.prawojazdy.com.pl/kategorie-prawa-jazdy

 

Jak robiłem prawko to też było można do 750kg. Zadzwoń może do jakiegoś OSK, tam powinni mieć najaktualniejsze info.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No tutaj rzeczywiście nic nie ma o kategorii B i przyczepie powyżej 750kg .

Ja niby to wyczytałem z jakiegoś artykułu . No nic mam jeszcze dużo czasu na sprawdzenie dokładne . Ale pewnie i tak się skończy na b96 aby się nie ograniczać i wagą auta i przyczepy .

 

Edit

Przeczytałem jeszcze jeden artykuł gdzie też jest wspomniane , że mogę jechać bez problemu zestawem o wadze do 3500kg , ale też jest poruszona kwestia viatolla jeśli bym już miał prawko b96 i zestaw powyżej 3500kg . Także sprawdzę opłaty , ale chyba zostanę w limicie 3500 kg bo jednak koszty podróży będą mniejsze .

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...