Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Hmm, Francuzi uważają że Peugeot to ich marka premium.

W takim razie czym się różni Audi, VW, Seat i Skoda? To też te same części ale inny prestiż i wykończenie.

Lub Mercedes A , B , Renault , Nissan i Dacia?

Czesci z Dacii do Merca też pasują więc ten tego no. Taki dziś świat tylko prestiż i wykończenie, a i tak syf kiła i mogiła...

 

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

1. Z tym to różnie bywa. Większość prezydentów Francji poruszała się Citroenami, marka ma więcej kultowych modeli (Avant, DS, 2CV, XM, gdzie Peugeot chyba głównie 205 GTI), ale faktycznie (z niezrozumiałych mi powodów) PSA uznała, że to Peugeot ma być "premium". W każdym razie, jako właściciel Peugeota, cały czas marzę o tym, żeby kiedyś kupić sobie Citroena :).

2. Czym się różni Audi, VW, Seat i Skoda? No właśnie tymże wykończeniem, ale już awaryjnością tych samych części nieszczególnie.

Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Miałem 2 seaty, rodzice mieli dwa seaty, teraz mam octavię, z VW miałem też wiele do czynienia i mechanicznie to praktycznie to samo. Wiadomo, wykończenie różne, inne zestrojenie, ale fakt jest taki, ze to to samo - oczywiście jeżeli weźmiemy odpowiedniki modelowe. Bo np takiego golfa 1,4 od golfa GTI różni więcej niż ludziom się wydaje więc jak ktoś weźmie dobrą wersję VW z importu i porównuje do krajowej biedoskody albo seata to różnice są, ale jak weźmie się bezpośrednich odpowiedników poszczególnych marek to już nie bardzo. Pomijam sztuczne dołowanie aut by nie robić wewnętrznej konkurencji. Przykładem jest 3.6 w passacie i skodzie superb - passat miał 300 koni, superb 260. Zmiana programu w superbie i już było 300. 

Link to post
Share on other sites

Skoda, seat i vw. Potrafią być różnice miedzy nimi. Np octavia 2 miała mniej materiałów wygłuszających niż golf, nie wiem jak jest teraz. Kiedyś też skody dostawały starsze wersje silników z innymi normami spalin. Wersja premium citroena nazywa się teraz DS. Ot sztucznie stworzona 3 marka psa.

Link to post
Share on other sites

Sorry, dla mnie DS to takie premium... Interesowałem się DS4. Paleta kolorów lakieru biedniejsza niż przy wyborze Fabii. O czym my mówimy?

DS5 to przerośnięte C4 bez hydro sprzedawane za idiotyczne pieniądze... Design mi się podoba, ale technicznie też wygląda to średnio (najmocniejsza benzyna w gamie 1.6 litra :D).

 

DS3 im faktycznie wyszło, reszta rokuje raczej słabo.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Z tego 1.6 krzesają 270 kucy, wiec takie słabe to nie jest. Tyle że pewnie do ds5 tego nie wkładają. Tak czy inaczej jedyne auta które bym rozważył z palety psa to może 308gti lub 208gti. Ale i tak wolał bym pewnie megankę z francuskich wynalazków. Tak czy inaczej musiał bym pojeździć. Bo nawet nie stałem obok tych aut.

Link to post
Share on other sites

 

 

Kiedyś też skody dostawały starsze wersje silników z innymi normami spalin.

 

To mi akurat nigdy nie przeszkadzało w skodzie i seatach, a wręcz przeciwnie. Kiedy w VW królowały pierwsze wersje 2.0tdi które delikatnie mówiąc udane nie były, to w seacie i skodzie bez problemu, od ręki nadal można było kupić 1,9tdi. Jak w VW katowali cię jakimiś słabymi wersjami 1,4tsi z wyciągającymi się łańcuszkami i siadającym dwumasem, to w skodzie np nadal można było bez problemu kupić fabię 1.6MPI która w tej budzie była całkiem rozsądna, świetnie znosi gaz i jest tania w naprawie. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Z tego 1.6 krzesają 270 kucy, wiec takie słabe to nie jest. Tyle że pewnie do ds5 tego nie wkładają. Tak czy inaczej jedyne auta które bym rozważył z palety psa to może 308gti lub 208gti. Ale i tak wolał bym pewnie megankę z francuskich wynalazków. Tak czy inaczej musiał bym pojeździć. Bo nawet nie stałem obok tych aut.

 

Tu nawet nie chodzi o moc, a o odczucia i kulturę pracy. Jakieś V6 powinno być do wyboru. Po drugie - w DS5 jest do wyboru tylko wersja 165 KM, która ma, uwaga...9,5 sekundy do setki. Śmiech :). A tak przedstawia się paleta lakierów do wyboru:

 

DS5.png

 

Nie, nie popsuły Wam się kolory w monitorze :D.

Link to post
Share on other sites

Bo to jest model przepełniony "dizajnem". Od pierwszej kreski do ostatniego muśnięcia szmatką w salonie samochód ten to opoka dobrego smaku, wzór wysublimowania i nie ma tu miejsca na tandetne kolory. Nie wiesz, że projektanci lepiej od ciebie wiedzą czego chcesz i co tak naprawdę dla ciebie dobre? Ty byś zepsuł samochód jakimś nasyconym niebieskim, ale oni cię uratują - w ofercie nie znajdziesz nic co nie brzmi jak danie za 1000 dolców we francuskiej knajpie. 

Takie czasy. 

Link to post
Share on other sites

Wojciechu, tak to może być sporym plusem, nawet ostatnio się rozglądałem za seatem exeo z niezniszczalnym 1.8t (kiedyś miałem passerati z tym silnikiem, i tylko to mi sie w nim podobało) , ale padło na merca.

 

Radosuaf, v6 czy r6 to już coraz ciężej spotkać . Auta powyżej 300km dopiero mają taką ilość w dzisiejszych czasach.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Bo to jest model przepełniony "dizajnem". Od pierwszej kreski do ostatniego muśnięcia szmatką w salonie samochód ten to opoka dobrego smaku, wzór wysublimowania i nie ma tu miejsca na tandetne kolory. Nie wiesz, że projektanci lepiej od ciebie wiedzą czego chcesz i co tak naprawdę dla ciebie dobre? Ty byś zepsuł samochód jakimś nasyconym niebieskim, ale oni cię uratują - w ofercie nie znajdziesz nic co nie brzmi jak danie za 1000 dolców we francuskiej knajpie. 

Takie czasy. 

 

Ja nie mam problemu z tym, żeby były określone kombinacje zastrzeżone przez projektantów - typu: do czerwonego lakieru nie można zamówić niebieskiej tapicerki, ale jakiś wybór powinien być - patrz np. Alfa Giulia. Wydać wiadro pieniędzy i mieć ciemnoszary samochód z czarną tapicerka - moje marzenie ;).

Link to post
Share on other sites

1.8t jest najlepszym przykładem tego jak można "ulepszyć" ofertę. Silnik nie do zdarcia, mający potencjał na sporą moc (w exeo wychodziły chyba te lekko ponad 160km, a w leonie I cupra chyba 225 było) zastąpili wadliwym 1.8tsi. W skodzie do 2012 roku zdarzały się egzemplarze na 1.8tsi które brały w okolicach 1l oleju na 1000km. Najlepsze jest to, ze VW o tym wiedział i w specyfikacji było wpisane, że zużycie do 1l oleju na 1000km jest normalnie i nie uwzględniali na to gwarancji i jeszcze kazali sobie za diagnostykę płacić po takim zgłoszeniu jeżeli pułap nie będzie przekroczony. Rozumiecie to? dolewać 14litrów oleju od wymiany do wymiany, a oni twierdzili, ze ten typ tak ma i tyle? 

Link to post
Share on other sites

Co do hydro z Citroena to patent sprzedali nie pamiętam komu ale już nie mają prawa robić takiej zawiechy.

 

Mała pomyłka tamto sprzedali bo wymyślili nowe ale to już nie jest to samo.

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

No mi się własnie o uszy obiło, że w skodzie w pewnym okresie mowa była nawet o 1l. Zresztą, nawet te pół litra to jakiś śmiech na sali. Wychodziło by na to, że jadąc gdzieś dalej na urlop samochodem trzeba 2l oleju ze sobą zabrać  :rotfl: I to umówmy się - próby nie robi się dla ekstremalnych warunków, więc to, że na próbie nie wyjdzie 0.5l nie oznacza, że lecąc autostradą 180km/h nie wyjdzie sporo więcej. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

A to znany temat. Miejsce umiejscowienia wysprzęglika to jedno, drugie to gó*****y płyn który ma stosunkowo niską temperaturę wrzenia którym tenże wysprzęglik jest zalany. Najlepsze jest to, że honda idzie w zaparte do tego stopnia, że jak znalazło się ASO które zaczęło montować osłonę termiczną chroniącą wysprzęglik to zakazali im to robić, bo przecież nie można naprawiać czegoś co nie jest zrobione wadliwie - ich zdaniem oczywiście ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...