Biafra 16739 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Fakt jest taki że za 30 koła kupisz zadbaną 159 ze 100 kkm na blacie albo zadbaną e90 z 200kkm na blacie (do tego alfa będzie ze 3 lata młodsza). Odniosłem się tylko do stwierdzenia Johnego że inne auta są "nieproporcjonalnie drogie w stosunku do rocznika" co jest lekkim absurdem. Czynników jest masa- kupisz auto z mniej popularnym, lepszym silnikiem i będzie trzymało wartość lepiej w zalewie golasów z najtańszym dieslem albo podstawową, nowoczesną kosiarką 1,4 wysrywającą 140 kuni. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 (edytowane) No ale też jako nowe samochody nie były w tej samej cenie... A kosiarka 1.4 w Julce ma lepsze przyspieszenie do setki niż wszystkie wersje 159 poza V6 . Edytowane 7 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 (edytowane) Tak, mam 156, 159 miał ojciec, teraz już jej nie ma, bo zamienił na Giuliettę. Miałem na myśli, że auta IMHO(!)(ale tego chyba nie trzeba co rusz dopisywać) są nieproporcjonalnie drogie, bo akurat do mnie nie przemawia fakt marki samochodu, więc wolę kupić taką Alfę czy inne auto niepopularne w Polsce, bo za te same pieniądze dostanę sporo młodszy egzemplarz niż "topowe" marki. Stąd moje ciche uwielbienie do E46 330CI (której już pewnie nigdy nie kupię), które stało rok temu za spore pieniądze, bo jak się orientowałem na poważnie i pisałem z ludźmi sprowadzającymi owe modele z niemcowni, za 2004 rok trzeba było zapłacić tak realnie 25-30k zł. Niech ktoś powie, że to nie są wcale duże pieniądze, nawet jeśli to jeden z topowych modeli (mniejsze motory też wcale nie były tanie, bo za w miarę zadbaną E46 trzeba było dać 15k zł w wzywż. Aczkolwiek chyba macie rację, bo za bardzo to uogólniłem <biję się w pierś> Silver Osoba wrzucająca model samochodu do tytułu pod nickiem na forum komputerowym jest dla mnie średnio obiektywna I celowo napisałem te 30k zł, bo taka jest jak dla mnie prawda. Albo porządna Alfa (pozostałe mimo niekiedy ciekawego wyglądu nie oferują chociażby prowadzenia 159, które jest świetne), albo kilka lat starsze Niemce, dla mnie wybór jest prosty, a co inny wybierze...lata mi to. I nie miałem na myśli, że do 30k nie ma lepszych aut od 156 (teraz czytam, że napisałem to w jednym zdaniu, więc mogłem Cię zmylić), chodziło mi o markę, więc obecnie 159. Ale racja, skończmy ten czczy temat, bo i tak nic z niego dobrego nie wyniknie, ani nikt nie zmieni swojego nastawienia. Edytowane 7 Lutego 2016 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 No ale też jako nowe samochody nie były w tej samej cenie... Moja 159 kosztowała dokładnie 25900€ w salonie (na tyle mam fakturę). Podobna konfiguracja trójki w 2008 roku to bardzo zbliżone pieniądze. Obecnie linia trójek w sedanie zaczyna się od 29000€. Zobaczymy jak wycenią dużą Julkę. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 W przypadku Giulietty i BMW1 narzut jest w okolicach 50%. Julka 1.4 MA ok. 80 tys., jedynka 118i to okolice 120 tys. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Nic nie jest w skale wyryte. Niezawodność się poprawiła to i powinny trzymać cenę lepiej. Dlatego jestem trochę zły bo liczyłem że po udanej julce i mito alfa wróci z kuszącym stylistyką premium sedanem. I troszkę się na dużej julce zawiodłem. I oczywiście mówię tu o wersjach "dla ludu" które z czterolistnym potworkiem dzielić będą budę. Po cichu jeszcze liczę że troszkę lżejsza i bardziej kusząca będzie wersja estate wagon. http://www.giuliaforums.com/forum/members/1-giuliaadmin-albums-giulia-estate-wagon-picture50-alfa-romeo-giulia-coupe-wagon-red.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Pytanie tylko, czy to serio jest aż tak duża różnica między samochodem 9, a 11 letnim... jak dla mnie nie ma absolutnie żadnej Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 (edytowane) Osoba wrzucająca model samochodu do tytułu pod nickiem na forum komputerowym jest dla mnie średnio obiektywna Osoba wrzucająca w zdjęcie biało-czarne zwierzę które ma więcej białego jest dla mnie rasistą! Tyle jedno z drugim ma wspólnego. Człowieku, błagam, skończ *******ić. Wyzywasz od fanboy'ów dlatego, bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem, powtarzasz się cały czas że mówisz o jakichś swoich przypuszczeniach i hipotezach gdzie ja tam widzę tylko że albo ja albo ktoś inny jesteśmy fanboyami BMW, i wciąż nie dociera że nikt tu nie chciał i nie chce prowadzić walka Alfa vs BMW, zauważa się jedynie przewagę w danym aspekcie jednej marki na tle drugiej, i gdybyś to Ty nie był fanboyem Alfy to byś je normalnie przyznał i by Cię to tak nie bolało, albo podał argumenty negujące pokryte wiedzą czy testami a nie niezrozumiałym pierdzieleniem od rzeczy i stwierdzaniem braku obiektywizmu. eot./ Edytowane 8 Lutego 2016 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 @Dad W moim przedziale cenowym różnica była taka że mogłem kupić alfę z 100 kkm na blacie albo e90 ze 150 kkm na blacie. Obie zadbane ale patrząc na to że od połowy grudnia zrobiłem już 9kkm to dodatkowe 50 kkm przybliża mnie znacznie do grubszych dieslowych robót pokroju turbo/wtrysków/egrów/dwumasy. A jednak kiedy pokonuję kilka razy w roku trasy do PL (1500km w jedną stronę) spalanie w dieslu jest dla mnie sporą oszczędnością. Obecną alfę w wersji "dupowóz" zalewam u siebie do pełna za niecałe 70€ i tankuję dopiero we Wrocławiu... Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 https://youtu.be/-Qb4Xtgz31o Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 (edytowane) Kurde chłopie, o co Ci chodzi? Co ma w ogóle znaczyć ostatnie zdanie? PS. Na czym mam się opierać jak nie na przypuszczeniach skoro auto widzieli tylko nieliczni? Bazuję na doniesieniach prasy czy ludzi, którzy podzielili się wrażeniami. Ja widziałem ją na żywo tylko na autostradzie, ale wygląd każdy może sam ocenić patrząc na zdjęcia. Ale z mojej strony to koniec tego tematu, szczególnie jeśli sprowadza się już tylko do ataków... Edytowane 8 Lutego 2016 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Ten temat nie przestaje mnie zadziwiać. To jedyne miejsce na forum w którym, gdy czytać go w cichym pokoju, słychać stękające od napięcia worki mosznowe. Trochę luzu, skończcie to bezsensowne plucie od rzeczy. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 @Biafrowy, ale ja tylko o roczniku mówiłem. Inna sprawa z przebiegami. Ty faktycznie możesz wierzyć w to co Ci napisali w ogłoszeniu, w PL jak jest chyba mówić nie trzeba. No i kolejna sprawa to kwestia diesla. Tu ja się przyznaję, że zawsze jak mówię o samochodzie to mam na myśli benzynę. Jakoś fakt istnienia jednostek na olej napędowy jest przeze mnie wypierany (proszę nie analizować, nie oceniać. Nie twierdze, że benzyna lepsza- ja po prostu wolę tak i nic ze sobą nie zrobię). Dlatego nie biorę pod uwagę grubszych dieslowych robót Tak więc doprecyzuję Dla mnie czy kupuję 9 czy 11 letni samochód na benzynę to jeden pies. I tak robię praktycznie ten sam pakiet startowy więc te 3-4 lata i 50k w tą czy w tamtą mnie różnicy nie robi (nota bene chciałbym wiedzieć ile realnie na blacie ma moje TT ) słychać stękające od napięcia worki mosznowe You made my day... so much! Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Kurczę narobiliście mi chęci na 156 w dizlu Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) W dieslach jest jeszcze ta nieszczęsna (w sensie pieniędzy) dwumasa czy DPF, to potrafi nabić ładnych kosztów. Patrząc na moją to 2.4 20V jako jedyny nie ma zamiennika dwumasy z Valeo, a za LUKa trzeba sypnąć ponad 2.5k + teraz sprzęgło, a to przy wartości samego samochodu astronomiczny wydatek Edytowane 8 Lutego 2016 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 I tak celowałbym w 1.9 16v. Może polift jakby starczyło... Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Jak mnie wiedza nie myli to 16V były tylko w poliftach i jest to chyba najdroższy w zakupie wariant 156 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 O matko... audi nadchodze! Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Osobiście nie jeździłem, ale sporo osób chwali ten motor, dynamiczny i mało pali. Jeśli o zakup chodzi, to w 13-15 k zł można się zamknąć z rocznikiem 2004, 2005. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Kurczę narobiliście mi chęci na 156 w dizlu mam i to IMO najfajniejszą wersję DPF rocznikiem 2004, 2005. od 2005 ekofaszyści nakazali montaż DPF także, jak się nie chce się bawić i/lub legalnie go nie mieć, lepiej 2004 dynamiczny i mało pali turbodziura ogromna, trzeba się przyzwyczaić, a bez wirusa trochę mułowato, no ale ja mam też ciężki wariant, razem zemną na wadze trochę ponad 1700, a dorzuć pasażerów i bagaże na jakiejś wycieczce i się braki pojawiają spalenie w trasie bajka, w mieście nie tak kolorowo, ale dychy nie przekroczy Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) No właśnie, miałem bardziej na myśli zwykłą 156, czyli jakieś 200 kg mniej. Na pewno też lepiej się prowadzi od mojej w zakrętach, z uwagi na lżejszy silnik, przedni zawias też dostaje mniej w kość. Edytowane 8 Lutego 2016 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) spalenie w trasie bajka, w mieście nie tak kolorowo, ale dychy nie przekroczy Dychy to mi benzyna nie przekracza po mieście... Ostatnio ciekawym podejsciem do tego tematu byl filmik/test od carthrottle gdzie testowali wszystkie m3 od e30 w gore, zgadnij co wygralo pod katem przyjemnosci prowadzenia? Wszystko zależy od tego, kto robi testy i kto za nie (pośrednio lub bezpośrednio) płaci. Wiesz, ile razy 1.4 TSI zdobył Engine of the Year? A już kwestia przyjemności prowadzenia... Każdy lubi coś innego - zupełnie inaczej się jeździ Mazdą MX-5, a zupełnie inaczej Subaru Imprezą STI, ale można mieć większy fun śmigając MX-5 niż cisnąć STI. Kiedyś BMW trzeba było umieć jeździć i rzadko się widywało panie w szpilkach śmigające 3-ką albo 5-ką. A jak już się zauważało, to najczęściej jak nie umiały zimą z parkingu wyjechać . Teraz to już samochód mniej sportowy, bardziej prestiżowo-biznesowo-lansowy. Edytowane 8 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Niech ktoś powie, że to nie są wcale duże pieniądze, nawet jeśli to jeden z topowych modeli (mniejsze motory też wcale nie były tanie, bo za w miarę zadbaną E46 trzeba było dać 15k zł w wzywż. W tej cenie można szukać najmocniejszego E46 325 compact - jeździ jak dłuższe E46, kosztuje jak Alfa - do 15k temat wyczerpany Co do nowej Alfy, to rzuca się w oczy, że wzorowali się na konkurencji. Tył, deska Audi, bryła i ogólne przypakowane a'la BMW, no i ten garbaty pysk - to musi być... Alf Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Co do nowej Alfy, to rzuca się w oczy, że wzorowali się na konkurencji. Tył, deska Audi, bryła i ogólne przypakowane a'la BMW, no i ten garbaty pysk - to musi być... Alf O ile z zewnątrz widać "inspirację" (delikatnie rzecz nazywając) BMW, to jeśli chodzi podobieństwo wnętrza do Audi, to ja nie widzę ŻADNEGO. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 E46 325 compact Czyli połowa BMW z dospawanym zadkiem starej astry Strasznie nieproporcjonalne jest to auto moim zdaniem. Tak jak E46 ma w sobie dużo niemieckiej elegancji, piękne proporcje w wersji coupe tak ten compact to jakaś abominacja. A wnętrze Julianny- moim zdaniem ładne ale podobne do wszystkiego i do niczego. Wysoki most między kierowcą i pasażerem z pokrętłem do obsługi. Linia deski rozdzielczej oryginalna a mimo wszystko podobna i do bejc i do audi. Obecnie jednak sporo aut w danym przedziale wygląda strasznie podobnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.