Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Wszystko jest rozlewane u nas. Wystarczy poczytać wypowiedzi chłopaków z racing forum, którzy latają samochodami o mocy +500KM.

 

 

No poczytałem - tutaj koledzy twierdzą, że VP Racing przyjeżdża z Niemiec:

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=110195

 

Na temat BP Ultimate nie chce mi się szukać, ale też gdzieś czytałem.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Lukson a Ty nic nie dziamiesz z NCS Expert?
 

 

Niet. Nie uznaję klekotów (diesel) oraz bełemek a więc i tym się nie interesuję.
Znajomego mogę podpytać.

 

 

 

tutaj koledzy twierdzą, że VP Racing przyjeżdża z Niemiec
 

 

Nie widziałem tego tematu... bizarre.

 

 

 

Ja tam różnicy może i nie czuję ale widzę w trakcie jazdy na 95/98. Inne mapy ECU rysuje.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Stąd ta różnica w cenie :D. Aczkolwiek po zatankowaniu Vervy 98 nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do zwykłej 95.

Bo różnica nie polega na tym czy wlejesz większy oktan tylko do czego wlejesz. Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95 a lejesz tam 98 zwyczajnie mu szkodzisz. Chodzi o przesunięcie momentu zapłonu. W paliwach wysoko oktanowych zapłon ten następuje wcześniej, przy niższych wartościach liczby oktanowej później. Tak więc lejąc 98 do silnika dostosowanego do 95 ZWIĘKSZASZ liczbę stuków, zamiast ją zmniejszać.

 

 

Nie wiem czy byliście świadkami kontroli paliwa?

 

Byłem, sam je przeprowadzałem. To, że gdzieś pobrali tylko jedno to nic nie znaczy. Mamy 2 opcje. Albo było zlecenie na to konkretne paliwo, albo zwyczajnie olali sprawę. Jednak wcale to nie znaczy, że wszystkie kontrole są tak samo przeprowadzane.

Link to post
Share on other sites

@dad

 

Odwrotnie. Wlanie 95 do 98 szkodzi ;)

Wlanie 98 do 95 powoduje jedynie zmniejszenie wydajności.

 

 

Zresztą jak ogarnę 230V w samochodzie to pokażę wam mapki jakie rysuje mi ECU.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Wszystko jest rozlewane u nas.

 

A prawda jak zwykle jest po środku :) 100 oktan to 100 oktan. Różnica tkwi w dodatkach które zawsze są prosto od danego koncernu (za duża tajemnica, żeby je komuś powierzać). Czasem zdarza się że taki V-Power Racing jest blendowany w PL. Jednak jest to paliwo o bardzo surowych normach z dodatkami prosto z D/UK/NL...i nie do każdego samochodu ;)


Wlanie 95 do 98 szkodzi

 

Chciałeś powiedzieć szkodzi bardziej :) Robiliśmy testy na studiach. Nie radzę lać 98 do silników pod 95 ;)


O znalazłem, przyjemny i prosto napisany artykuł mówiący jasno co i jak :D

 

http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95

Gdzie można to sprawdzić?

Taka ciekawostka. Jeszcze w Fordzie Ka 1.3 60KM, dość często padał zawór wolnych obrotów. Wymieniałem go jakoś raz na 1,5 roku.

Nie ważne był czy oryginał, czy zamiennik.Lana była PB95.

Potem zaczęliśmy tankować sporadycznie 98 i problemy się skończyły. Nie wiem czy miało to jakiś związek, ale taka ciekawostka.

Link to post
Share on other sites

 

 

po wlaniu go moja Madzia 2 litry mniej paliła
 

 

http://eclectablog.com/wp-content/uploads/2012/07/JesusFacepalm2.png

 

 

Jakbym słyszał moją siostrę, która lała Vervę, Ultimate i inne +98 wynalazki do Forda Ka... nic nie palił. Ba czasami to nawet zapominała, żeby tankować... dopóki nie spaliło sondy lambda.


 

 

Gdzie można to sprawdzić?

 

Chociażby w instrukcji obsługi samochodu. Tak jest takie coś jak książka opisująca co należy lać do baku. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Spoko, tylko ja lałem za swoje i widziałem spalanie ;) 8 litrów, a 6 to jednak jest różnica do zauważenia? Tym bardziej, że poprzedni właściciel coś grzebał przy rozrządzie, bo przy jego robieniu okazało się, że ostre wałki są wstawione :P

Link to post
Share on other sites
Bo różnica nie polega na tym czy wlejesz większy oktan tylko do czego wlejesz. Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95 a lejesz tam 98 zwyczajnie mu szkodzisz. Chodzi o przesunięcie momentu zapłonu. W paliwach wysoko oktanowych zapłon ten następuje wcześniej, przy niższych wartościach liczby oktanowej później. Tak więc lejąc 98 do silnika dostosowanego do 95 ZWIĘKSZASZ liczbę stuków, zamiast ją zmniejszać.

 

 

Byłem, sam je przeprowadzałem. To, że gdzieś pobrali tylko jedno to nic nie znaczy. Mamy 2 opcje. Albo było zlecenie na to konkretne paliwo, albo zwyczajnie olali sprawę. Jednak wcale to nie znaczy, że wszystkie kontrole są tak samo przeprowadzane.

Do mojego silnika można lać 95 i 98. Do MiTo 155 KM instrukcja nawet nakazuje lać 98, żeby osiągnąć dane katalogowe.

Link to post
Share on other sites

 

 

Spoko, tylko ja lałem za swoje i widziałem spalanie 8 litrów, a 6 to jednak jest różnica do zauważenia?
 

 

Ona też widziała. Tylko nie wiem w jaki sposób, bo nigdy samochodu pod korek nie zalała, zrobiła 100KM, dolewka i sprawdzenie różnicy. Potem ten sam test z paliwem i innej LO.

Link to post
Share on other sites

Na tym samym paliwie, z tej samej stacji w tym samym tygodniu potrafię mieć odchyły rzędu +/- 3 litry (w granicach 10-16l/100km). Ot zależnie od nastroju ( :> ) , natężenia ruchu czy ilości czerwonych świateł na drodze do i z pracy...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja testowałem u siebie  - identyczny odcinek do pracy, ponad 30 km, 80% poza zabudowanym, więc powtarzalne warunki:

 

BP Ultimate 98 - 7,2 litra

benzyna 95 (Orlen, Shell, bez różnicy) - 7,4 litra

Verva 98 - 7,4 litra

V-Power 95 - 7,8 litra

 

Jaki z tego wniosek? Najtaniej lać zwykłą 95 :).

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

 

Zastanawiam sie tez nad E85/E100 ale to jest nie do dostania...

To co chcesz z Jagody zrobić jakiegoś potworka +/- 1000KM?

 

Pomijając już samą mapę wiesz, że zalewanie etanolem wymaga przeróbek w układzie paliwowym?


 

 

po wlaniu go moja Madzia 2 litry mniej paliła ;)

Mało nie skisłem...
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...