chudy131080 14114 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Lukson a Ty nic nie dziamiesz z NCS Expert? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Wszystko jest rozlewane u nas. Wystarczy poczytać wypowiedzi chłopaków z racing forum, którzy latają samochodami o mocy +500KM. No poczytałem - tutaj koledzy twierdzą, że VP Racing przyjeżdża z Niemiec: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=110195 Na temat BP Ultimate nie chce mi się szukać, ale też gdzieś czytałem. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3753 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Nie wiem czy byliście świadkami kontroli paliwa? W Orlenie na moich oczach pobrano tylko Verve ON PB , co jest w zwykłych nikogo nie obchodzi chyba. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Stąd ta różnica w cenie . Aczkolwiek po zatankowaniu Vervy 98 nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do zwykłej 95. Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 V-Power Racing i BP Ultimate są ściągane z Niemiec. Zgadza się Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Lukson a Ty nic nie dziamiesz z NCS Expert? Niet. Nie uznaję klekotów (diesel) oraz bełemek a więc i tym się nie interesuję.Znajomego mogę podpytać. tutaj koledzy twierdzą, że VP Racing przyjeżdża z Niemiec Nie widziałem tego tematu... bizarre. Ja tam różnicy może i nie czuję ale widzę w trakcie jazdy na 95/98. Inne mapy ECU rysuje. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Stąd ta różnica w cenie . Aczkolwiek po zatankowaniu Vervy 98 nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do zwykłej 95. Bo różnica nie polega na tym czy wlejesz większy oktan tylko do czego wlejesz. Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95 a lejesz tam 98 zwyczajnie mu szkodzisz. Chodzi o przesunięcie momentu zapłonu. W paliwach wysoko oktanowych zapłon ten następuje wcześniej, przy niższych wartościach liczby oktanowej później. Tak więc lejąc 98 do silnika dostosowanego do 95 ZWIĘKSZASZ liczbę stuków, zamiast ją zmniejszać. Nie wiem czy byliście świadkami kontroli paliwa? Byłem, sam je przeprowadzałem. To, że gdzieś pobrali tylko jedno to nic nie znaczy. Mamy 2 opcje. Albo było zlecenie na to konkretne paliwo, albo zwyczajnie olali sprawę. Jednak wcale to nie znaczy, że wszystkie kontrole są tak samo przeprowadzane. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 @dad Odwrotnie. Wlanie 95 do 98 szkodzi Wlanie 98 do 95 powoduje jedynie zmniejszenie wydajności. Zresztą jak ogarnę 230V w samochodzie to pokażę wam mapki jakie rysuje mi ECU. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Wszystko jest rozlewane u nas. A prawda jak zwykle jest po środku 100 oktan to 100 oktan. Różnica tkwi w dodatkach które zawsze są prosto od danego koncernu (za duża tajemnica, żeby je komuś powierzać). Czasem zdarza się że taki V-Power Racing jest blendowany w PL. Jednak jest to paliwo o bardzo surowych normach z dodatkami prosto z D/UK/NL...i nie do każdego samochodu Wlanie 95 do 98 szkodzi Chciałeś powiedzieć szkodzi bardziej Robiliśmy testy na studiach. Nie radzę lać 98 do silników pod 95 O znalazłem, przyjemny i prosto napisany artykuł mówiący jasno co i jak http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika 1 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Gdzie teraz jest paliwo 100 oktanow? Zastanawiam sie pod ktore paliwo zrobic mapy, zazwyczaj jezdze na BP 98 Zastanawiam sie tez nad E85/E100 ale to jest nie do dostania... Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Gdzie teraz jest paliwo 100 oktanow? np V-Power Nitro+ Racing Pytanie po co? Jeśli nie masz jakiegoś chorego turbo/biturbo to nie ma sensu... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Ropasiak 96 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Co do 98 - po wlaniu go moja Madzia 2 litry mniej paliła A jutro jedziem po Merca, jeżeli będzie z tym wszystko ok to się pochwalę Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Pytanie po co? Jeśli nie masz jakiegoś chorego turbo/biturbo to nie ma sensu... Zastanawiam sie pod ktore paliwo zrobic mapy, zazwyczaj jezdze na BP 98 =) Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17818 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95 Gdzie można to sprawdzić? Taka ciekawostka. Jeszcze w Fordzie Ka 1.3 60KM, dość często padał zawór wolnych obrotów. Wymieniałem go jakoś raz na 1,5 roku. Nie ważne był czy oryginał, czy zamiennik.Lana była PB95. Potem zaczęliśmy tankować sporadycznie 98 i problemy się skończyły. Nie wiem czy miało to jakiś związek, ale taka ciekawostka. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 po wlaniu go moja Madzia 2 litry mniej paliła http://eclectablog.com/wp-content/uploads/2012/07/JesusFacepalm2.png Jakbym słyszał moją siostrę, która lała Vervę, Ultimate i inne +98 wynalazki do Forda Ka... nic nie palił. Ba czasami to nawet zapominała, żeby tankować... dopóki nie spaliło sondy lambda. Gdzie można to sprawdzić? Chociażby w instrukcji obsługi samochodu. Tak jest takie coś jak książka opisująca co należy lać do baku. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Ropasiak 96 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Spoko, tylko ja lałem za swoje i widziałem spalanie 8 litrów, a 6 to jednak jest różnica do zauważenia? Tym bardziej, że poprzedni właściciel coś grzebał przy rozrządzie, bo przy jego robieniu okazało się, że ostre wałki są wstawione Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Bo różnica nie polega na tym czy wlejesz większy oktan tylko do czego wlejesz. Jeśli Silnik jest ustawiony pod 95 a lejesz tam 98 zwyczajnie mu szkodzisz. Chodzi o przesunięcie momentu zapłonu. W paliwach wysoko oktanowych zapłon ten następuje wcześniej, przy niższych wartościach liczby oktanowej później. Tak więc lejąc 98 do silnika dostosowanego do 95 ZWIĘKSZASZ liczbę stuków, zamiast ją zmniejszać. Byłem, sam je przeprowadzałem. To, że gdzieś pobrali tylko jedno to nic nie znaczy. Mamy 2 opcje. Albo było zlecenie na to konkretne paliwo, albo zwyczajnie olali sprawę. Jednak wcale to nie znaczy, że wszystkie kontrole są tak samo przeprowadzane. Do mojego silnika można lać 95 i 98. Do MiTo 155 KM instrukcja nawet nakazuje lać 98, żeby osiągnąć dane katalogowe. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Spoko, tylko ja lałem za swoje i widziałem spalanie 8 litrów, a 6 to jednak jest różnica do zauważenia? Ona też widziała. Tylko nie wiem w jaki sposób, bo nigdy samochodu pod korek nie zalała, zrobiła 100KM, dolewka i sprawdzenie różnicy. Potem ten sam test z paliwem i innej LO. Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Na tym samym paliwie, z tej samej stacji w tym samym tygodniu potrafię mieć odchyły rzędu +/- 3 litry (w granicach 10-16l/100km). Ot zależnie od nastroju ( ) , natężenia ruchu czy ilości czerwonych świateł na drodze do i z pracy... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) Ja testowałem u siebie - identyczny odcinek do pracy, ponad 30 km, 80% poza zabudowanym, więc powtarzalne warunki: BP Ultimate 98 - 7,2 litra benzyna 95 (Orlen, Shell, bez różnicy) - 7,4 litra Verva 98 - 7,4 litra V-Power 95 - 7,8 litra Jaki z tego wniosek? Najtaniej lać zwykłą 95 . Edytowane 5 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) Gdzie można to sprawdzić? Zazwyczaj jest napisane pod klapką wlewu paliwa, a w instrukcji już na pewno /e poprawiłem dad /e dzięki Edytowane 5 Lutego 2016 przez MasterBarti 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Zastanawiam sie tez nad E85/E100 ale to jest nie do dostania... To co chcesz z Jagody zrobić jakiegoś potworka +/- 1000KM? Pomijając już samą mapę wiesz, że zalewanie etanolem wymaga przeróbek w układzie paliwowym? po wlaniu go moja Madzia 2 litry mniej paliła Mało nie skisłem... 2 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 6 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Fabryczny uklad paliwowy spokojnie z E wyrobi dopoki nie chce cisnac 2.1 bara + Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 A to Ty czasem nie masz turboklekota? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Wosk wjechał : http://s30.postimg.org/gkrznhz4x/20160206_120944_1.jpg 8 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.