Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Dam znac jak bede miec wynik badania piast :)

 

To widzę że masz podobny problem jaki miałem ja ( w mojej e39), koła wyważałem w dwóch stacjach, dalej biło przy hamowaniu z wyższej prędkości, jeden znawca mi polecił wymienić tarcze. Wymieniłem, dalej to samo. Nikt już nie miał pomysłu co to może być, aż ktoś ogarnięty z BMW klub polska poradził mi bym sprawdził... tuleje górnego wachacza. 150 zł i problem całkowcie zniknął :)

Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

To jest tuleja :D

Dożywotnia i tylko 65/szt.

 

Pisząc tuleje górnego wachacza chodziło mi oczywiście o tuleje do obydwu stąd całkowity koszt 150 zł :D

BTW, nie jestem jakims specem ale to chyba tuleja poliamidowa tak?

 

Nie cytuj zdjęć. Biafra

Edytowane przez Biafra
Link to post
Share on other sites

Panowie, co robić, szara ma 200k na liczniku, olej ASB nie był nigdy wymieniany i skrzynia do tej pory pracowała u mnie i u poprzedniego właściciela podobno bez problemów. Od jakiegoś czasu widzę że coś się dzieje, zaczęły się problemy jak szarpanie samochodem w miejscu przy zmianie z D na R - R na D, przeciąganie 3'ki do 3tys obrotów, szarpanie, mocne szarpnięcie i błąd skrzyni biegów - tryb awaryjny jak się mocniej depnie.

Chciałem jechać do zakładu co się tym zajmuje, powymieniać olej i filtry, przekonany byłem że to rozwiąże problem i pare opinii mi to sugerowało. Natomiast natknąłem się na wypowiedź, że:

jeżeli olej w skrzyni nie był wymieniany, to nie wymieniać bo się dobije skrzynie, a jeżeli był wymieniany to można wymieniać.

 

 

Trochę to dziwne i niekoniecznie logiczne, bo w takim układzie co ja mam zrobić żeby polepszyć kulturę pracy mojej ASB no i zapobiec jej zgonu. Że niby gość sugerował że jak są takie problemy to nie ratować się niskimi kosztami tylko zbierać na nową skrzynię czy regenerację skrzyni? :/

 

Moim zdaniem to jakaś głupota. Wiem że tam są jakieś konwertery, sterownik hydrauliczny, sprzęgło i że to trzeba robić przy takich przebiegach, ale na mój rozum jak gość od którego kupiłem, miał szarą od ok. 50k km, przez 200k nigdy oleju nie wymienił bo mu powiedzieli w BMW że się nie wymienia, no to trzeba w tym momencie ten olej wymienić, i jak Bozia da problemy znikną.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

W Sporcie też nie powinno się wymieniać oleju w skrzyni zgodnie z info RS, ewentualnie dolewać przy jajcach z wybierakiem acz jak tylko kupiłem autko to sprawdziłem sam co i jak, zobaczyłem czarną smołę w skrzyni... jak nic lata temu stracił właściwości - z miejsca wymieniłem cały olej i skrzynia odżyła.

 

W przypadku automatu olej też się wymienia, skrzynia nie ma prawa się uszkodzić po wymianie no chyba, że ktoś wleje zły olej, od chłopaków na zakładzie słyszałem tylko tyle, że trzeba dobrych fachowców do zabawy z automatem bo stary olej lubi zostawać, nie spływa cały.

Link to post
Share on other sites

 

 

zaczęły się problemy jak szarpanie samochodem w miejscu przy zmianie z D na R - R na D

U mnie przy takich problemach mechanik zalecił wymianę konwertera - problem solved.

 

Olej w skrzyni też wymieniałem (auto serwisowane do końca a w książce nie było słowa czy był czy nie był wymieniany), przejechałem już jakieś 20-25k km od tego czasu i nic się nie dzieje.

Link to post
Share on other sites

A mi dzisiaj coś padło w przednim zawieszeniu :/

Luz na kierownicy (która przy okazji jest dość mocno przekręcona w prawo), trzaski przy skręcaniu, auto ściąga przy hamowaniu i coś przy tej okazji trzaska, lewe koło przednie na prostej kierownicy jest lekko skręcone w lewo... Po południu trzeba będzie zobaczyć co tam się stało i czy samemu się ogarnie.

Link to post
Share on other sites

Coś mi się wydaje, że skrzynia kończy się w tej becie. Podszykowali na handel a teraz wychodzi.

Gdzie podszykowali pod handel? Ona była przy zakupie brudna, nie umyta, pokurzona. Żadnego picowania nie było.

Poza tym, sprawdzałem KRS, wszystko sie zgadza, to żaden handlarz tylko właściciel dużej firmy.

Tą kasę co ja mu zapłaciłem za E53 to dla niego grosze, syn przyjechał po niego już po transakcji najnowszą X5M F15 więc :)

Mam do wyboru dwie opcje - pojechać do zakładu gdzie się zajmują i specjalizują w ASB - mam już namiary, poprosić o wymianę na oryginalny olej i filtry, zapłacę te 1500zł.

Druga opcja, opowiedzieć im o problemach, tylko wtedy mogę się założyć że powiedzą, że trzeba skrzynię regenerować - koszt ok. 6tyś.

Jeżeli wymienię olej i problemy nie znikną, i trzeba będzie renegerować skrzynię - olej trzeba znowu wymieniać, więc płacę kolejny raz za to samo.

 

@kubbak, ale jakie auto?

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

pojechać do zakładu gdzie się zajmują i specjalizują w ASB - mam już namiary, poprosić o wymianę na oryginalny olej i filtry, zapłacę te 1500zł.

:o straszny pieniądz za takie duperele

 

Dziś zabrałem się za czyszczenie filtra k&n. Te ich kosmetyki a właściwie jeden ten do czyszczenia filtra to straszny szajs, nie wart nawet 5 złotych. Użyłem całą buteleczkę, która ma starczyć podobno na 10 użyć i filtr nadal był zasyfiony, sięgnąłem po domowe sposoby (bez ostrej chemii) i czysty jak nowy. Jedyny plus tego zestawu to olejek w sprayu.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...