Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

moja małża jest zaciętym wielbicielem jazdy na oparach i jeszcze jej się ta sztuczka nie udała (nie pojmują i nie próbuję pojąć faktu dlaczego nie tankuje wcześniej)

natomiast z rezerwą jest różnie, u mnie jest to 7l co zależnie od tego czy miasto czy trasa i czy szybko starczy na jakieś 70-120km zanim będzie całkiem pusto

Link to post
Share on other sites

Ja na rezerwie niechlubnie przejechalem okolo 120km, ale nie jest to powod do chwaly...

 

Wracalem chyba A2/A1 do wawy, a tam zadnych stacji, troche sie przeliczylem.

 

Jak zobaczylem jaki dystans do najblizszej stacji mi sie zostal to tylko hops za tira i tempomat na 80kmh...

Link to post
Share on other sites

Zdarza sie. Mi sie 3 czy 4 razy chyba paliwo skonczylo w samochodzie. Pompa paliwa sie nie zepsula ani nie zapowietrzyla nawet. Porzadne auta tak maja ;P

Teraz staram sie nie ryzykowac ponad 70km na rezerwie glownie dlatego ze po wymianie baku nie wiem ile ona wynosi ;)

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

Nie do końca. Jazdą na oparach możesz sobie zatrzeć pompę paliwa.

 

Oczywiście, że masz rację. Mówiąć o jeździe na rezerwie nie miałem na myśli jazdy na oparach :D

 

 

 

 

Nie powinno się jeździć na resztkach paliwa bo zaciągnie syf z dna baku. 

Jak wyobrażasz działanie pompy paliwowej umieszczonej na jakiejś wysokości, a nie na dnie baku?  W ten sposób na dnie zawsze zostawałoby jakieś paliwo.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak wyobrażasz działanie pompy paliwowej umieszczonej na jakiejś wysokości, a nie na dnie baku?
 Większa ilość paliwa może rozrzedzać zanieczyszczenia dostające się do pompy. Wraz z zmniejszającą się ilością paliwa pływające w nim zanieczyszczenia kumulują się i mogą zapchać filtr.

Poza tym przy rezerwie w baku jest dużo powietrza, które zacznie się skraplać woda co może doprowadzić do rdzy ale ma to w starszych autach gdzie bak jest zrobiony z blachy.

Link to post
Share on other sites

Większość nowych samochodów wyposażona jest w taki fajny element:

 

http://gazelo.pl/foto/big/1268034441184.jpg

 

Tak więc problem syfu jest marginalny.

 

Niemniej najlepiej jest jeździć na pół baku bo:

1. na ostrych zakrętach przeciążenie nie spowoduje odcięcia dopływu paliwa do pompy.

2. przy pełnym baku zwiększamy niepotrzebnie masę samochodu.

 

Powyższe dwa aspekty wzięły się z F1 z czasów dotankowania.

Link to post
Share on other sites

Tyle tylko, że Kowalskiemu nie zależy by poprawić swój czas od świateł do świateł o 0,5 s, nie będzie tankował co rusz tylko pojedzie zaleje pod korek i ma święty spokój a i nie jeździ "golasem" stworzonym pod kątem wyścigów na choćby ćwiartkę gdzie każdy kilogram ma znaczenie. Ponadto przeciążenia w bolidzie F1 oraz w pasku tdi raczej się różnią ;)

Link to post
Share on other sites

2. przy pełnym baku zwiększamy niepotrzebnie masę samochodu.

 

 

Przesadzasz. Benzyna waży jakieś ~0,75 kg/dm3, a ON mniej więcej 0,84-85 kg/dm3. Zakładając opcję z bakiem 60 litrowym benzyniakiem: 0,75* 30= 22,5 kg.  Wozisz 22,5 kg "nadwyżki" na starcie. Te 20kg dla Twojego Mondeo to przecież nic. Nawet nie odczujesz różnicy.

Link to post
Share on other sites

I wydajesz wiecej kasy na sam dojazd na stacje dzieki temu :P

 

Nie mowiac juz o straconym czasie

 

 

Z dojazdem na stację też bym nie przesadzał (groszowe sprawy) :D Ale to drugie prawda.

Na przykład ja zawszę wolę mieć tego paliwa więcej (leje od rezerwy, czy tam 1/4 zawsze do pełna, chyba że kasy przy sobie nie mam tyle), bo po prostu niejednokrotnie jest tak, że muszę gdzieś bardzo szybko się przemieścić, a na zabawę w tankowanie nie mam w takich momentach czasu.

Edytowane przez Klikacz
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...