Stawskiszef 1174 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Te patenty mi osobiście odpowiadają,podobno koszty utrzymania nie są wysokie na to też patrzę,no i całkiem przyzwoicie wypada cenowo i z wyglądu. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Miałem kiedyś peugeoty 306 2szt i do dziś miło wspominam. Też PSA, a zupełnie inne auto. Pug 205 też był fajny, ale to dawne czasy. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Tato miał 106 jeździł i jeździł chyba jeden z lepszych samochodów w jego życiu.306 też mieliśmy ale już gorszą sztukę. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3760 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Słychać tu i tam że Peugeot kupił opla żeby zaorać ostatecznie Citroena bo awaryjny i sprzedaż nie idzie, zresztą już tylko 2 modele w przyszłym roku mają być chyba tylko na Francję. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 Ale że Peugeot jest składany z tych samych części w tych samych fabrykach i nie jest awaryjny, a Citroen jest? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3760 Napisano 21 Maja 2018 Udostępnij Napisano 21 Maja 2018 (edytowane) Hmm, Francuzi uważają że Peugeot to ich marka premium. W takim razie czym się różni Audi, VW, Seat i Skoda? To też te same części ale inny prestiż i wykończenie. Lub Mercedes A , B , Renault , Nissan i Dacia? Czesci z Dacii do Merca też pasują więc ten tego no. Taki dziś świat tylko prestiż i wykończenie, a i tak syf kiła i mogiła... Edytowane 21 Maja 2018 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 1. Z tym to różnie bywa. Większość prezydentów Francji poruszała się Citroenami, marka ma więcej kultowych modeli (Avant, DS, 2CV, XM, gdzie Peugeot chyba głównie 205 GTI), ale faktycznie (z niezrozumiałych mi powodów) PSA uznała, że to Peugeot ma być "premium". W każdym razie, jako właściciel Peugeota, cały czas marzę o tym, żeby kiedyś kupić sobie Citroena . 2. Czym się różni Audi, VW, Seat i Skoda? No właśnie tymże wykończeniem, ale już awaryjnością tych samych części nieszczególnie. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Dokładnie. Miałem 2 seaty, rodzice mieli dwa seaty, teraz mam octavię, z VW miałem też wiele do czynienia i mechanicznie to praktycznie to samo. Wiadomo, wykończenie różne, inne zestrojenie, ale fakt jest taki, ze to to samo - oczywiście jeżeli weźmiemy odpowiedniki modelowe. Bo np takiego golfa 1,4 od golfa GTI różni więcej niż ludziom się wydaje więc jak ktoś weźmie dobrą wersję VW z importu i porównuje do krajowej biedoskody albo seata to różnice są, ale jak weźmie się bezpośrednich odpowiedników poszczególnych marek to już nie bardzo. Pomijam sztuczne dołowanie aut by nie robić wewnętrznej konkurencji. Przykładem jest 3.6 w passacie i skodzie superb - passat miał 300 koni, superb 260. Zmiana programu w superbie i już było 300. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Skoda, seat i vw. Potrafią być różnice miedzy nimi. Np octavia 2 miała mniej materiałów wygłuszających niż golf, nie wiem jak jest teraz. Kiedyś też skody dostawały starsze wersje silników z innymi normami spalin. Wersja premium citroena nazywa się teraz DS. Ot sztucznie stworzona 3 marka psa. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17832 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Wersja premium citroena nazywa się teraz DS Oj ładny jest, ładny taki DS3 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) Sorry, dla mnie DS to takie premium... Interesowałem się DS4. Paleta kolorów lakieru biedniejsza niż przy wyborze Fabii. O czym my mówimy? DS5 to przerośnięte C4 bez hydro sprzedawane za idiotyczne pieniądze... Design mi się podoba, ale technicznie też wygląda to średnio (najmocniejsza benzyna w gamie 1.6 litra ). DS3 im faktycznie wyszło, reszta rokuje raczej słabo. Edytowane 22 Maja 2018 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Z tego 1.6 krzesają 270 kucy, wiec takie słabe to nie jest. Tyle że pewnie do ds5 tego nie wkładają. Tak czy inaczej jedyne auta które bym rozważył z palety psa to może 308gti lub 208gti. Ale i tak wolał bym pewnie megankę z francuskich wynalazków. Tak czy inaczej musiał bym pojeździć. Bo nawet nie stałem obok tych aut. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Kiedyś też skody dostawały starsze wersje silników z innymi normami spalin. To mi akurat nigdy nie przeszkadzało w skodzie i seatach, a wręcz przeciwnie. Kiedy w VW królowały pierwsze wersje 2.0tdi które delikatnie mówiąc udane nie były, to w seacie i skodzie bez problemu, od ręki nadal można było kupić 1,9tdi. Jak w VW katowali cię jakimiś słabymi wersjami 1,4tsi z wyciągającymi się łańcuszkami i siadającym dwumasem, to w skodzie np nadal można było bez problemu kupić fabię 1.6MPI która w tej budzie była całkiem rozsądna, świetnie znosi gaz i jest tania w naprawie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Z tego 1.6 krzesają 270 kucy, wiec takie słabe to nie jest. Tyle że pewnie do ds5 tego nie wkładają. Tak czy inaczej jedyne auta które bym rozważył z palety psa to może 308gti lub 208gti. Ale i tak wolał bym pewnie megankę z francuskich wynalazków. Tak czy inaczej musiał bym pojeździć. Bo nawet nie stałem obok tych aut. Tu nawet nie chodzi o moc, a o odczucia i kulturę pracy. Jakieś V6 powinno być do wyboru. Po drugie - w DS5 jest do wyboru tylko wersja 165 KM, która ma, uwaga...9,5 sekundy do setki. Śmiech . A tak przedstawia się paleta lakierów do wyboru: Nie, nie popsuły Wam się kolory w monitorze . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Bo to jest model przepełniony "dizajnem". Od pierwszej kreski do ostatniego muśnięcia szmatką w salonie samochód ten to opoka dobrego smaku, wzór wysublimowania i nie ma tu miejsca na tandetne kolory. Nie wiesz, że projektanci lepiej od ciebie wiedzą czego chcesz i co tak naprawdę dla ciebie dobre? Ty byś zepsuł samochód jakimś nasyconym niebieskim, ale oni cię uratują - w ofercie nie znajdziesz nic co nie brzmi jak danie za 1000 dolców we francuskiej knajpie. Takie czasy. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) Wojciechu, tak to może być sporym plusem, nawet ostatnio się rozglądałem za seatem exeo z niezniszczalnym 1.8t (kiedyś miałem passerati z tym silnikiem, i tylko to mi sie w nim podobało) , ale padło na merca. Radosuaf, v6 czy r6 to już coraz ciężej spotkać . Auta powyżej 300km dopiero mają taką ilość w dzisiejszych czasach. Edytowane 22 Maja 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Bo to jest model przepełniony "dizajnem". Od pierwszej kreski do ostatniego muśnięcia szmatką w salonie samochód ten to opoka dobrego smaku, wzór wysublimowania i nie ma tu miejsca na tandetne kolory. Nie wiesz, że projektanci lepiej od ciebie wiedzą czego chcesz i co tak naprawdę dla ciebie dobre? Ty byś zepsuł samochód jakimś nasyconym niebieskim, ale oni cię uratują - w ofercie nie znajdziesz nic co nie brzmi jak danie za 1000 dolców we francuskiej knajpie. Takie czasy. Ja nie mam problemu z tym, żeby były określone kombinacje zastrzeżone przez projektantów - typu: do czerwonego lakieru nie można zamówić niebieskiej tapicerki, ale jakiś wybór powinien być - patrz np. Alfa Giulia. Wydać wiadro pieniędzy i mieć ciemnoszary samochód z czarną tapicerka - moje marzenie . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 1.8t jest najlepszym przykładem tego jak można "ulepszyć" ofertę. Silnik nie do zdarcia, mający potencjał na sporą moc (w exeo wychodziły chyba te lekko ponad 160km, a w leonie I cupra chyba 225 było) zastąpili wadliwym 1.8tsi. W skodzie do 2012 roku zdarzały się egzemplarze na 1.8tsi które brały w okolicach 1l oleju na 1000km. Najlepsze jest to, ze VW o tym wiedział i w specyfikacji było wpisane, że zużycie do 1l oleju na 1000km jest normalnie i nie uwzględniali na to gwarancji i jeszcze kazali sobie za diagnostykę płacić po takim zgłoszeniu jeżeli pułap nie będzie przekroczony. Rozumiecie to? dolewać 14litrów oleju od wymiany do wymiany, a oni twierdzili, ze ten typ tak ma i tyle? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3760 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) Co do hydro z Citroena to patent sprzedali nie pamiętam komu ale już nie mają prawa robić takiej zawiechy. Mała pomyłka tamto sprzedali bo wymyślili nowe ale to już nie jest to samo. Edytowane 22 Maja 2018 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Czyli w zasadzie pozbyli się jednej z niewielu rzeczy które zdecydowanie na plus wyróżniały ich samochody z wyższej półki. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Nie wiem jak w skodzie, ale w audi w 1.8/2.0 tsi jeśli na próbie wychodziło spalanie oleju powyżej 0.5 litra na 1000km to silnik był naprawiany na gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 (edytowane) No mi się własnie o uszy obiło, że w skodzie w pewnym okresie mowa była nawet o 1l. Zresztą, nawet te pół litra to jakiś śmiech na sali. Wychodziło by na to, że jadąc gdzieś dalej na urlop samochodem trzeba 2l oleju ze sobą zabrać I to umówmy się - próby nie robi się dla ekstremalnych warunków, więc to, że na próbie nie wyjdzie 0.5l nie oznacza, że lecąc autostradą 180km/h nie wyjdzie sporo więcej. Edytowane 22 Maja 2018 przez wojciechu15 Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Z tym olejem to prawie jak w hondzie type-r. Przez złe umiejscowienie wysprzęglika(blisko kolektora wydechowego) płyn się gotuje i skrzynia po 15tys km siada w NOWYM aucie... Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 A to znany temat. Miejsce umiejscowienia wysprzęglika to jedno, drugie to gó*****y płyn który ma stosunkowo niską temperaturę wrzenia którym tenże wysprzęglik jest zalany. Najlepsze jest to, że honda idzie w zaparte do tego stopnia, że jak znalazło się ASO które zaczęło montować osłonę termiczną chroniącą wysprzęglik to zakazali im to robić, bo przecież nie można naprawiać czegoś co nie jest zrobione wadliwie - ich zdaniem oczywiście Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 22 Maja 2018 Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 I dlatego jestem zwolennikiem starszych aut, gdzie dbano o jakość 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.