cooger 2074 Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Sam napisał że nawet oleju i płynów nie zmienia a auto idzie na złom więc szkoda się rozwodzić nad tematem. Z każdym autem, a zwłaszcza starym, działa chłopskie przysłowie "jak kto dba, tak ma". A ja nie namawiam do sztukowania, chodzi mi o to, że prawdopdobnie to co pokazuje to bynajmniej nie jest największy problem tego auta. KA było słynne z tego, że zawieszenie potrafiło wpaść do środka. Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Trochę ponad rok temu pozbyłem się corsy b. Rdza była na wszystkim od spodu co się da. Poszła na szrot, bo ktoś mógłby się zabić tym. Też trochę strach było tym jeździć. Nie było sprawnego elementu zawieszenia... Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Jak sie pozbywałem swojej starej fiesty z 2005 roku to na podwoziu nie było żadnych problemów z rdzą. No ale była konserwowana przed zimą i generalnie zadbana. Śmieszy mnie po prostu że chłopak zaklina się że już nie kupi forda a nie dbał o auto. Wiadomo że kaczki gniły bo to były zawsze sympatyczne ale taniutkie autka i są zrobione z gówna i papy. Nie zmienia to faktu że jakby się tym zainteresował wcześniej to by nie ciągnął tłumika po glebie 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 @@Biafra, o to to to to! Też mam kolegę, który to straszliwie na ople narzekał, że olej bierze, nieszczelności głowice itp, a jak się zapytałem co leje, to się okazało że najtańszy mineralny i zmienia po 30 tyś... Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 30 tyś . Ja u siebie zmieniać co 8tyś km, a aktualnie mam ledwo 260km z 2,3l. I po takim przebiegu olej widać że jest przepracowany ( a producent zaleca wymianę co 20 tyś ) i nie jest to najtańszy olej, tylko topowy syntetyk Milersa Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Wymiana co 8 do 10tyś. Jak filtr oleju jest mały wymieniać go dwa razy na jedną wymianę oleju. Ja u siebie wrzuciłem zamiast małego filtra z 1.8t taki od 1.9tdi (pasuje też jeszcze większy z 2.4d, na styk do podłużnicy). Latam na XADO LUXURY DRIVE 0W40. Auto zimą odpala ciszej niż na poprzednim Motulu latem. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Jak się dba tak się ma i tyle. A jak się nie uważa i kupuje ulepa to cóż, bywa. Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 tez sobie wymienilem skore na galce 2 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 A co,skóra Ci z gałki zlazła Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 (edytowane) A co,skóra Ci z gałki zlazła no, kok mi ściągnął Edytowane 6 Października 2017 przez Sony156 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Sprytny kok Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4844 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 (edytowane) @@Biafra, o to to to to! Też mam kolegę, który to straszliwie na ople narzekał, że olej bierze, nieszczelności głowice Mam Opel Corsa C. Zmieniam co 10 tyś olej ELF 10w40 evolution 700 sti półsyntetyk 187 tyś przebieg. Bierze olej (200ml na 1000km) podobno taki urok opla w gazie. Wcześniej Corsa B ten sam olej i gaz nie wciągała, aż po złomowisko. Edytowane 6 Października 2017 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 (edytowane) Prawda jest taka, że w naszym klimacie do żadnego auta nie lałbym oleju 10w40. Minimum to 5w40. Szczególnie jak auto robi krótkie trasy. Nie wiem czemu panuje u nas moda na lanie 10w40 (o zgrozo 15w40) do wszystkiego co ma 200+kk km. To głupota i znak, ze trzeb zmienić mechanika jeśli tak podpowiada. Edytowane 6 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Część osób uważa, że jak silnik bierze ileś tam oleju 5w40, to 10w40 jest gęstszy i będzie brało go mniej. Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty Mirinda 1408 Napisano 6 Października 2017 Popularne posty Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Pierwsza własna fura 23 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Szerokości! 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mirinda 1408 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Dzięki Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Prawda jest taka, że w naszym klimacie do żadnego auta nie lałbym oleju 10w40. Minimum to 5w40. Szczególnie jak auto robi krótkie trasy. Nie wiem czemu panuje u nas moda na lanie 10w40 (o zgrozo 15w40) do wszystkiego co ma 200+kk km. To głupota i znak, ze trzeb zmienić mechanika jeśli tak podpowiada. Oj zależy jeszcze jak się jeździ... Znam sporo osób co leją często 20w60 Co do oleju 10w40. Moje pierwsze autko, które sprzedałem jakiś czas temu - Golfik 4 1.8T 150KM, na oleju 5w40 niestety brał olej. Po przejściu na 10w40 nic a nic praktycznie. Sporo starszych aut jeździ na 10w40 i zbytnio nic złego się im nie dzieje z tego co wiem. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 U mnie passat b5 1,9tdi 90km na 10w40 jeździ już pare lat i nie mam zamiaru zmieniać.W golfie 4 mam też ten sam olej,no ale tam to tylko dolewam Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Tylko i wyłącznie 5w40. Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 (edytowane) Oj zależy jeszcze jak się jeździ... Znam sporo osób co leją często 20w60 Co do oleju 10w40. Moje pierwsze autko, które sprzedałem jakiś czas temu - Golfik 4 1.8T 150KM, na oleju 5w40 niestety brał olej. Po przejściu na 10w40 nic a nic praktycznie. Sporo starszych aut jeździ na 10w40 i zbytnio nic złego się im nie dzieje z tego co wiem. Wpisz sobie 1.8t oil sludge w wyszukiwarkę. Jedną z przyczyn powstawania tego syfu są słabej jakości oleje. W życiu nie wleje 10w40 do tego motoru. Tylko 0w40 lub 5w40 (full syntetyk). Ogólnie do żadnego turbo nie leje się syfiastego leju. To nie 2.0D z beczki. Edytowane 7 Października 2017 przez mesiah1989 1 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Przepraszam ale co ma typ oleju do jego jakości? Uważam, że do silnika z magicznym T tym bardziej należy lać produkt o większej gęstości/lepkości, sprężarkę też trzeba chronić Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 7 Października 2017 Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Jeśli się auto pałuje - owszem, gęstość ma znaczenie. W codziennym użytkowaniu dużo lepiej sprawdzają się rzadsze oleje, które lepiej chronią podczas zimnych startów. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 Krążownik szos 7 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 8 Października 2017 Udostępnij Napisano 8 Października 2017 Niezła kolekcja nalepek Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.