Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

@Fenio

Nic mi nie mów o skarbonce. W pierwsze 2 miesiące włożyłem 65% wartości auta. Ale można sie było spoodziewac w którym momencie ktoś samochód sprzedaje :D w ramach ciekawostki, jedynym elementem którego jeszcze nie naprawiłem jest przeniesienie napedu ;) Zgodzę sie z Johnym, Na allegro idzie pewnie wyrwać skrzynie za 1500zl, a Bravo to całkiem fajne autko.

Link to post
Share on other sites

@@Johny3, Z tego co się dowiedziałem to owszem jeżdżą ale na remont za 2000-2500zł :) Jak auto nowe i przebieg niski to problemu nie ma ale 10 latek z >150tyś km na liczniku to zakup wyjątkowo ryzykowny. Czytając opisy jak TEN co dokładnie jest spartaczone w M32 wychodzi że to bubel nad bublami a ja już mam dosyć jazdy po mechanikach po wcześniejszych przeprawach z Omegą B a później z Passatem TDi  :[ Był zakup, potem pakowanie pieniędzy w wymianę wszystkiego co drogie tylko po to aby sprzedać auto tracąc przy tym sporo kasy  :/ Jutro jadę oglądać Yariskę II, 1.33 z 2009r. Jak coś kupię to się pochwalę w tym wątku ;)

Link to post
Share on other sites

Tak jak mówię, zależy na co trafisz, ja z tego co widzę po alfowym forum czy grupie na FB, to o awarie skrzyni pyta mało osób. Tata też miał M32 w swojej 159, licznikowo tam miała 200 k nalatane, ale pewnie kręcona i wszystko hulało jak trzeba.

Jakby patrzeć na te "typowe" awarie, to by trzeba wszystkie samochody odrzucić.

 

BTW. Jeździłeś Yarisem 2, że chcesz go kupić kosztem Bravo? Trochę to inna półka, jakość wykonania i ogólne odczucia z jazdy. 

 

Ale nie namawiam, Twój wybór :)

Link to post
Share on other sites

Jeździłem firmowym na nauce jazdy około 3 lata. Tyle że wersją 1.4 D4D, spisywała się rewelacyjnie. Jak odchodziłem ze szkółki to miała na liczniku ponad 100tyś km i nie popsuło sie przez ten czas nic a auto było katowane jak to na eLce. Inni instruktorzy mieli zagazowane wersje 1.0 i 1.3 i też byli zadowoleni. Odczucia z jazdy według mnie są całkiem przyzwoite jak na auto segmentu B. Zawieszenie nie za miękkie ale i nie za twarde. Trochę słabo czuć drogę przez mocne elektryczne wspomaganie kierownicy no ale to norma w autach tej klasy. Problemów z trzeszczącymi plastikami nie pamiętam, jakość wykonania była OK. Największa wada według mnie to niewielki bagażnik ale 90% jazdy będzie po mieście. Reklamówki z zakupami wejdą :)

Z tymi typowymi awariami to się nie zgodzę, są takie w których ewidentnie jakaś część jest spartaczona i bardziej podatna na awarię a są i takie modele w których producent nic istotnego nie spartaczył. Wszystko się może zepsuć ale kwestia prawdopodobieństwa. To jak z zasilaczami, możesz kupić Logic albo Akyga i cieszyć się bezawaryjnym działaniem tak samo jak przy Enermaxie ale jednak prawdopodobieństwo problemów jest znacznie wyższe, wręcz graniczące z pewnością :) Kwestia tylko kiedy coś łupnie, dlatego postanowiłem że kolejne auto musi być wolne od (istotnych) wad. Benzyniak z trwałym zawieszeniem, silnikiem, skrzynią biegów, bez wyjątkowych problemów z elektryką i bez ponadprzeciętnie korodującego nadwozia.

Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie o poradę.

Firma dała mi decyzyjnosc w wyborze aura służbowego ale zawezone kryteria są.

Rozważane auta :

Megane kombi rocznik 2016 diesel

Opel Astra kombi rocznik 2016 diesel

Ford Focus kombi rocznik 2016 diesel

Podejrzewam że będzie to najtańsza wersja z podstawowym dizlem.

Jako że to firmowa awaryjność mało mnie interesuje bo w razie awarii mam zastępcze.

Ktoś miał do czynienia z tymi wozami? Na wygląd dla mnie megane wygrywa, a mi najbardziej chodzi o komfort i ciszę w środku. Przebiegi około 5 tys km miesięcznie.

Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie o poradę. Firma dała mi decyzyjnosc w wyborze aura służbowego ale zawezone kryteria są. Rozważane auta : Megane kombi rocznik 2016 diesel Opel Astra kombi rocznik 2016 diesel Ford Focus kombi rocznik 2016 diesel Podejrzewam że będzie to najtańsza wersja z podstawowym dizlem. Jako że to firmowa awaryjność mało mnie interesuje bo w razie awarii mam zastępcze. Ktoś miał do czynienia z tymi wozami? Na wygląd dla mnie megane wygrywa, a mi najbardziej chodzi o komfort i ciszę w środku. Przebiegi około 5 tys km miesięcznie.

 

Ja bym brał Meganę, ale to ja :). Opel na pewno nie, ewentualnie Ford, ale tam mi się wnętrze mocno nie podoba (chociaż jeździ podobno fajnie).

Witam! Czy ktoś się zna na modelach? Chciałbym kupić model 1:18 jakiegoś samochodu i się zastanawiam jaką firmę wybrać. Ktoś coś?

 

Ale do sklejania, czy już gotowy?

Link to post
Share on other sites

Ja się wtrącę ze swoim pytaniem.

Duży kombiak, nie starszy niż 2005, nie droższy niż 25k.

Moje typy:

Legacy (benzyna)

V70 (raczej benzyna)

Mondeo 4 (benzyna)

Saab 9-3, ale i 9-5 (raczej benzyna)

159 (JTD), ale to już raczej odpuszczam bez mega pewnego egzemplarza.

 

Bardzo nie mam ochoty na nudną Skodę i VW. Na Merca i BMW w mniej więcej tym roku mnie nie stać. Audi i Renault jakoś po prostu nie lubię. 

Tylko błagam bez kłótni i burz. Raczej lajtowe pytanie więc i nie róbcie z tego wojen przekonań ;) 

Link to post
Share on other sites

 

 

Volvo v50.

Niby ok, ale trochę za mały.

 

 

 

Nic w 4 cylindrach nie da Ci porównywalnego dźwięku silnika.

Dlatego Legacy to w pewnym sensie mój pierwszy wybór. Jednak co do tej kwestii to mamy jeszcze 2.4 z V70, które będzie w 5 cylindrach. 

Link to post
Share on other sites

Saab to JTD Fiata, tylko na klapki kolektora trzeba zwrócić uwagę.

 

2.4 140kuni w Volvo to jedzie jak 1.6 w gulfie, byłem bardzo zdziwiony po karnieciu się nim.

 

Za mną chwilowo chodzi Forester lub Outback z Subaru.

 

A6 C5 to już korozja, przednie błotniki na bank do wymiany.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Duży kombiak, nie starszy niż 2005, nie droższy niż 25k.

Vectra C - chyba największe auto w segmencie D z tamtego okresu. 2.0T - pancerny silnik, dobrze znosi gaz, jak to z benzynami znaleźć zadbany egzemplarz nie będzie łatwo. Albo fiatowski 1.9CDTI.

Wielkościowo później będzie Mondek Mk3.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Outback z Subaru.

 

Moje marzenie kiedyś ;), ale żona powiedziała, że do niego nie wsiądzie :D. Ja ogólnie mam pewien problem ze stylistyką Subaru, ale XV jest akurat całkiem ładne, do tego fajnie wygląda w tym swoim pomarańczowo-rudym kolorze :).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czemu mondeo w benzynie? 2.0 diesel mondeo MK4 jest świetny. Zrobiłem nim sporo kilometrów i bardzo wygodny samochód. Świetnie trzyma się drogi, ze spalaniem na trasie poniżej 7l jadąc tak do 150, bagaznik duży, w 4 osoby komfortowo do Chorwacji można jechać :D

 

Edit.

 

Chyba że większość czasu spędzasz w mieście, ale czy wtedy bralbys combi?

 

 

 

Edytowane przez levvyhb
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Vectra C

 

 

Rozważ Avensisa albo Accorda

 

Powyższe poniekąd odpuściłem ze względu na brzydkie wnętrze. Honda do tego lubi wysokie obroty, bo znowu jakoś do mnie nie przemawia. Jeździłem nią ze 2 razy i po prostu mi się nie podoba. 

Signum też przeglądałem, ale to w gruncie rzeczy to samo co Vectra. 

 

Do swojej stawki też niejako dołączam C5 III przy zwiększeniu delikatnie budżetu, 407 SW w dobrym wyposażeniu. 

 

Chyba skończy się po prostu na bliżej nieokreślonym modelu, byle w pewnym dobrym stanie. 

Najbardziej napalony jestem na Legacy bo i wygląd ładny, silnik który może się spodobać, no i przede wszystkim zdanie żony dla której ten jednak będzie "ten".

 

Co to się porobiło że wszędzie same diesle...

 

 

Czemu mondeo w benzynie? 2.0 diesel mondeo MK4 jest świetny.

Sam nie posiadam na tyle dużo wiedzy żeby samemu do końca decydować. Bazuję na opiniach innych. Znajomy, nie mechanik ale "pasjonat" zdecydowanie odradził dizelka. Cytuję: "Ford to tylko benzyna, diesle się sypią jak domy w Syrii."

Chętnię zweryfikuję tą informację. 

 

 

Chyba że większość czasu spędzasz w mieście, ale czy wtedy bralbys combi?

Szykuje się wyprowadzka za miasto i powiększenie rodziny. Mam małego Getza. Teraz trzeba coś większego.

Obydwa zapewne będą 5-6 razy w tygodniu pokonywać dziennie przynajmniej 50 km - do miasta i po mieście w stosunku 60/40.  

Edytowane przez worm
Link to post
Share on other sites

 

Sam nie posiadam na tyle dużo wiedzy żeby samemu do końca decydować. Bazuję na opiniach innych. Znajomy, nie mechanik ale "pasjonat" zdecydowanie odradził dizelka. Cytuję: "Ford to tylko benzyna, diesle się sypią jak domy w Syrii."Chętnię zweryfikuję tą informację.
Na bazie własnego doświadczenia. Jeśli jeździsz głównie po mieście no to ten silnik odpada. Filtr cząstek stałych lubi się sypać, co jak co, samochód stworzony na trasy.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czemu mondeo w benzynie? 2.0 diesel mondeo MK4 jest świetny.

 

Bo może ktoś nie lubi diesla? Ja jeździłem różnymi samochodami w życiu i rzecz, która mi zawsze najbardziej przeszkadzała, to dźwięk i wibracje diesla...

Do swojej stawki też niejako dołączam C5 III przy zwiększeniu delikatnie budżetu, 407 SW w dobrym wyposażeniu. 

 

C5 świetny samochód, zwłaszcza z hydro, ale już dość duża krowa... Do 407 SW podszedłbym z rezerwą - jest dość niski, przez co bagażnik jest tak sobie ustawny, no i ten przedni zwis, bywa problematyczny przy wjeździe do parkingów podziemnych itp. Ja mam 307 SW i moim zdaniem to jest genialnie zaprojektowany samochód do wożenia bagaży - stosunek wymiarów zewnętrznych do pojemności bagażnika jest obłędny. Dlatego zerknąłbym na 308 SW - powinien być równie praktyczny.

Może jeszcze Fiat Croma? Kawałek samochodu za śmieszne pieniądze...

 

I na rozluźnienie :):

 

15697895_10154791158384618_7031066698467

 

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...