Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

1.9 TDi 290 KM @ 535Nm

 

Toż to już ten kresowy stage, czy jak to sie tam, nie? Sprzęgło, intercooler, duży ślimak, wtryski, wałki rozrządu, softy itd.? To ile to kosztowało, ze 20 tysięcy? Nie lepiej 1.8 Turbo i te ~400KM?

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Dlaczego zmieniłeś praktycznie na to samo?Będziesz grubo modził ten V6?

1.9 był za mocno "obciążenie". Taki config wg. nie nadawał się do jazdy na co dzień.

 

Fajne obie te audiczki. Pisz jakie plany z tym 2.5 TDI

Z tym V6 nie mam "grubych" planów. Jest to raczej auto przejściowe, kupione za śmieszne pieniądze jak na to wyposażenie.

Docelowo chcę kupić A4 B8 z 3.0 TDi i z tego silnika wycisnąć trochę więcej kucyków - ok. 300KM myślę że będzie ok do jazdy na co dzień :).

 

Toż to już ten kresowy stage, czy jak to sie tam, nie? Sprzęgło, intercooler, duży ślimak, wtryski, wałki rozrządu, softy itd.? To ile to kosztowało, ze 20 tysięcy? Nie lepiej 1.8 Turbo i te ~400KM?

Ze 20K PLN to nie ale  tak z 15K PLN. Sprzęgło było i jest seria od 2.0TDi 170KM, FMIC 230mm, GTB2260vzk, wtryski(pompowtryski) Firad HF100, wałek seryjny, soft napisany przez customgarage.pl

 

Teraz na topie jest turbo GTD2060vk które daje moce rzędu 300KM@560NM. Z tymi gratami co miałem pod maską + turbo GTD 300KM spokojnie do osiągnięcia. Ale płącić 4K PLN za 10KM to sam wiesz...

 

Kresowy stage to jeszcze nie był. Można zamówić kute tłoki i korby( z tego co się orientuje to trzeba to i tak dobrać z jakiegoś innego silnika bo do 1.9 nie dedykowanych kutych tłoków) , obrobić głowice, wzmocnić sprzęgło, dorzucić wtrysk nitro i można atakować moce +400KM@600Nm

 

1.8T zrobione na 400KM fajne ale... Spalanie.

1.9 spalało średnio 7L/100km. Przy szybszej jeździe 8,5L/100km. Najwięcej "podobno" potrafi spalić 12L ale nigdy do takiego wyniku nie doszedłem.

Benzynka niestety poniżej 15L moim stylem jazdy by nie zeszła ;/

 

Bardzo fajny benzynowy silnik to 3.0 TFSi. Seryjne 290KM można podnieść do 450KM wymieniając koło na kompresorze i robiąc program - stage 1.

Edytowane przez kawon
Link to post
Share on other sites

Ja w tym roku jakies 8500 zaplacilem, w przyszlym bedzie to juz okolo 17000 za Jagode.

 

Dodatkowo Jagoda wrocila z serwisu, wymienione/poprawione:

- Gwint jarzma
- Sruby jarzma, zacisku hamulcowego LP
- sruby od katalizatora
- wachacze przod/tyl (od m3)
- laczniki stabilizatora
- mocowania zawieszenia przod
- piasty przod
- miska olejowa + uszczelniacz DKG + filtr oleju + olej
- uszczelniacz ataku w dyfrze
- zalatany wyciek przy turbo
- zalatany wyciek przy chlodnicy
- zmienione opony, 2szt zimowki, Michelin Alpin 5


W najblizszym czasie:
Wywalenie programu powrot do serii.

Program opierajac sie na rozwiazaniu MHD Tuning.
  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Straszycie tymi skladkami a wcale chyba źle nie jest. Ja swoje dopiero będe przedłużał w marcu, ale teraz własnie kończy się ubezpieczenie auta żony (Fiesta 1.6 benzyna, 2010r.). W tamtym roku prawie full pakiet OC+AC+NNW wyszedł 1611 zł w Compensie. W tym roku propozycja przedłużenia 1782 zł. Szybki telefon i kontroferta Warty przy tych samych parametrach, 1676 zł.

 

AC serwisowe na oryginalnych częściach, zniesiona amortyzacja części, podstawowe assistance, ubezpieczenie szyb i opon. NNW do jakiejś tam standardowej kwoty.

Edytowane przez booncol
Link to post
Share on other sites

 

Ja w tym roku jakies 8500 zaplacilem, w przyszlym bedzie to juz okolo 17000 za Jagode.

 

Dodatkowo Jagoda wrocila z serwisu, wymienione/poprawione:

- Gwint jarzma

- Sruby jarzma, zacisku hamulcowego LP

- sruby od katalizatora

- wachacze przod/tyl (od m3)

- laczniki stabilizatora

- mocowania zawieszenia przod

- piasty przod

- miska olejowa + uszczelniacz DKG + filtr oleju + olej

- uszczelniacz ataku w dyfrze

- zalatany wyciek przy turbo

- zalatany wyciek przy chlodnicy

- zmienione opony, 2szt zimowki, Michelin Alpin 5

 

 

W najblizszym czasie:

Wywalenie programu powrot do serii.

 

Program opierajac sie na rozwiazaniu MHD Tuning.

 

to aż tyle problemów po tym chip tuningu ?

Link to post
Share on other sites

 

 

elementy zawieszenia i układu hamulcowego do podniesienia mocy raczej za dużo nie mają

 

Po warunkiem, że stock wytrzymuje jakiś większy tuning mocy. Wielu ludzi myśli tylko o tym żeby mieć 400KM ale o zawieszeniu, skrzyni, sprzęgle czy hamulcach już zapomina. OFC nie mówię tutaj stricte o @GreQonE, tylko tak ogólnie :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up To jest zupełnie inna sprawa, kontekst dotyczył wpływu na konkretne naprawy. W takiej postaci jak to wyrwałeś z kontekstu ktoś to może równie dobrze zrozumieć, że do rajdowych samochodów wystarczy stockowe zawieszenie i hamulce bo nie mają nic do rzeczy, i do złotych myśli to wrzucać, bo to oczywista bzdura.

Link to post
Share on other sites

Zatrzymali mnie dziś do kontroli na Puławskiej przy wyścigach. Sprawdzali lampy, spryskiwacze do ksenonów :o, apteczkę, gaśnice i trójkąt, ogólny stan auta razem z wyciekami i świeceniem latarką w silniku jak i w okolicy osłony, wtf... całe szczęście nie było pomiaru spalin i decybeli przy końcówce :D. Cała kontrola odbyła się w dość przyjemnej atmosferze bo okazało się, że jeden z Policjantów ma drugie auto w garażu i jest nim Clio 3 z 2007 Sport :). Ostatni raz tak wałkowany przez niebieskich samochód miałem bodaj w 2009 roku, co to się dzieje ostatnio bo nawet wczoraj w robocie też dmuchałem... jak tylko złamałem się w pierwszy zakręt Solarisem dwieście metrów od zajezdni.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Tydzień temu u mnie w mieście pod Poznaniem była jakaś obława. Na każdym kroku policja, miejscami nawet dwa razy radiowozy kontrolowały napływający ruch na jednej z dróg krajowych. Chyba postawili na baczność wszystkie jednostki, te oznakowane i te nieoznakowane. Masakra :D

Edytowane przez pawel123t
Link to post
Share on other sites

Pewnie to efekt uboczny propagandy anty 500+ (na import zdezelowanych aut) oraz smogu.

Niestety nie chcąc straszyć to spodziewam się coraz więcej takich kontroli. 

Dodatkowo w piątek w Krakowie był darmowa możliwość poruszania się komunikacją ze względu na smog jednak wydaje mi się że korki były nawet większe niż w pozostałe dni tygodnia.

Kontrole samochodów osobowych były ale zazwyczaj były akcyjne - czyli trzeźwość, ostatnio światła z nastawieniem na eliminowanie pseudo ksenonów z allegro (maja mieć regulacje oraz spryskiwacz) lub w Krakowie był epizod z czystością spalin.

Też spotkałem się z kontrola szyb przednich.

Alkomat to standard.

Co do aut większych to kontrole stale prowadzą funkcjonariusze ITD defakto miedzy innymi byli szkoleni w Solarisie (było info prasowe).

Ciężarowcy i autobusiarze maja gorzej bo prócz stanu technicznego dochodzi czas pracy.

 

Przypuszczam iż jest to celowe działanie jest takie aby podrożyć eksploatacje aut.

Do tego możemy dołożyć zwyżkę na OC + wzrost akcyzy na wybrane grupy aut.

 

Przypuszczam że tak sterując decydenci w naszym kraju chcą wyeliminować stare auta z dróg.

 

Pozdrowienia z Solarisa w KRK.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...