Ropasiak 96 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Należy sobie zadać pytanie kiedy dwumasa najbardziej dostaje w du*e? A no przy ostrym ruszaniu z 1 czy 2. Fakt czasami jeżeli trza szybko zahamować to się wrzuci 2 przy 75km/h, ale zazwyczaj wygląda to tak: Widzę, że czerwone światło, jadę 90km/h na 5, wrzucam 4. Obroty spadają do 1800 - wrzucam 3 i tak, aż do 2. Na 2 zazwyczaj mam 10km/h i pora zahamować przed pojazdem przede mną No i biegi zrzucam delikatnie, a nie, że sprzęgło, 2, i szarpnięcie całym samochodem. Zazwyczaj ludzie nie odróżniają czy hamuje biegami czy nożnym Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 W mieście? 6-8l (z przeważeniem na 7, 7.5). Autostrad unikam, bo tylko zwiększa u mnie spalanie. Może nauczycie się wykorzystywać swój silnik? Dla mnie 2 litrowa benzyna która pali w mieście więcej niż 8l jest na szrot. A tak wcale nie potrzebuję gazu, bo robię 1000-1100km miesięcznie, a na paliwo wychodzi mi 300-350zł. I nie, wcale nie jeżdżę zgodnie z przepisami. Jedyne przypadki kiedy w mieście miałem spalanie większe od 8: Kilku kilometrowe korki w Wawie, powrót o 17... wyszło mi 8.7l/100km Dojeżdżanie do pracy 2km. 10l/100km. Praktycznie nie dotykam pedału hamulca, jedyne przypadki to kiedy przepuszczam pieszego na światłach, albo mam czerwone światło. A tak to hamuje silnikiem. Dlatego teraz Audi mnie nie pokoi, bo niebezpiecznie zbliża się do 8l/100km w mieście... A jeżeli ktoś mi nie wierzy - to zapraszam do Grodziska Pojeździmy Audicą, aż zgaśnie z braku paliwa, zatankuje za 50zł i znowu do całkowitego braku paliwa. Porównanie kilometrów i ilości wlanego paliwa i wyjdzie. Oprócz dysmózgii dolega Ci coś jeszcze ? Takie posty najlepsze są rano do kawy żeby sobie humor poprawić, niszczu ekonomii. Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 (edytowane) Dajcie już spokój, niech każdy jeździ na czym chce,nawet na wodzie jak da radę,najoszczędniej by było. Edytowane 2 Marca 2016 przez chudy131080 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 (edytowane) Co ja tu czytam... Miszowie ekonomii, wyznawcy benzyny... Mam nadzieję, że jak kupię następne auto z dużym silnikiem i je zagazuję to mnie nie znajdziecie i nie spalicie na stosie Edytowane 2 Marca 2016 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
Ropasiak 96 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Oprócz dysmózgii dolega Ci coś jeszcze ? Takie posty najlepsze są rano do kawy żeby sobie humor poprawić, niszczu ekonomii. Przejechałeś chociaż 1000km? A może prawko w lays'ach znalazłeś? Powiem tak - nic tak nie uczy ekonomii jak jazda ciężarówką. Wsiądzie taki do ciężarówki, zrobi kółko i ups... 36l/100km przy średniej prędkości 69km/h. A przecież można mieć 28l/100km przy średniej 68km/h. Tylko trzeba używać mózgu... Ale po co, przecież fajniej zaraz za skrzyżowaniem mieć już 80 km/h i zaraz zwalniać, bo reszta jedzie i tak 60 A potem, łolaboga, muszę mieć LPG, bo mnie nie stać na jeżdżenie moim ukochanym samochodem. Albo rozpędzać się do 90km/h przez kilometr. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 No tu się zgodzę, trzy lata Manolem się telepałem żeby średnia na firmie się zgadzała. Aż odkryłem że wcale nie chce być kierowcą. Cytuj Link to post Share on other sites
mikr 1 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 (7*3.8) 26.95zł 6737zł (9l*1.8) 16,2zł 4050 +100 filtr +70 przegląd +100 za świece +950zł za benzyne (przy średnio 1/100km) = 5270 No to nawet 1500zł, co nadal nie zwróci się w 2-3 lata. A wątpię, żeby ktoś trzymał samochód 5 lat, żeby w końcu zaczęło się zwracać. Mój przypadek megane 2003r. 1,6 lpg, rocznie robię 25k km Ceny na chwilę obecną Benzyna 7x3,85=26,95 (koszt 100km), na rok wychodzi 6737 zł Lpg 8,4(średnie spanie z 2,5 roku)x1,55=13,02 (koszt 100 km), na rok wychodzi 3255 zł + benzyna 600 zł (miesięcznie leję benzyny za 50 zł)+ przegląd droższy o 70 zł + filtry i przegląd instalacji 250 zł (co 10k km, koszt 100 zł, przy przebiegu 25k rocznie wychodzi "średnio" 2,5 przeglądu rocznie) razem 4175 Różnica na korzyść gazu to 2562 zł czyli koszt instalacji zwraca się po pierwszym roku. W tej chwili jest tanie paliwo więc różnice wychodzą stosunkowo małe. Gdy zakładałem instalację benzyna była za 5 zł, a gaz za 2,2. Koszt jazdy na benzynie 8750 Koszt jazdy na lpg 4620+600+70+250=5540 Różnica 3210. Moja instalacja zwróciła się po 10 miesiącach. W ciągu prawie 3 lat nie miałem z instalacją żadnych problemów i dodatkowych kosztów. Liczby nie kłamią, a przy samochodach, które więcej palą różnice są jeszcze większe. Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 A może prawko w lays'ach znalazłeś? Kolejny mistrz kierownicy co zanim prawko zrobił to już jeździł najlepiej czym tylko się da, gdzie mi tam do niego jakem niedzielny kierowca z prawkiem znalezionym w paczce chipsów 2 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Pracuje z gościem co jeździ Tico z LPG, tu się wyjątkowo nie umiem określić co myślę. Ale to już w kosztach blisko wody lub powietrza z tego co mówi. Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Tico z LPG To ten przypadek, gdzie nowa instalacja jest droższa od samochodu Śmiechem żartem przygarnął bym takiego bombla jak lupo czy smarta do miasta. Nie tle koszty jazdy, co rozmiar i brak miejsc parkingowych ma znaczenie Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Jeździłem Fordem Ka po mieście... genialne autko tylko szkoda, że 1.3... Najchętniej poszalałbym Sport Ka. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Jakaś moda na afery, teraz poduszki. http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/925488,kierowcy-usa-volkswagen-niebezpieczne-poduszki-powietrzne.html Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17835 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 eździłem Fordem Ka Niczego sobie wozidełko. Ja jednak wolałbym Street Ka Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ja jednak wolałbym Street Ka Widział ostatni odcinek motoznafcy?Street Ka, Focus 2 CC, Micra CC to są samochody, które nigdy nie powinny powstać. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17835 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Nie widziałem. Pozostałe, przez Ciebie wymienione mi się nie podobają. Fordzik jednak na tak Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 No dokładnie, dla mnie to najlepszy przykład w takich dyskusjach. Co prawda to prawda. Ja bym zagazował chyba tylko samochód do normalnej jazdy, bo jakbym miał jakąś zabawkę w garażu to byłaby jeżdżona okazyjnie w sezonie, więc po co wrzucać LPG. Ostatnio widziałem na forum Alfy gościu sprzedawał GT 3.2 V6 2004r. z roczną czy dwuletnią instalacją, dobrze zrobiona, na dobrych częściach, chciał za nią 25k zł. Takie coś bym jeszcze przygarnął z LPG. W GT to się więcej wydaje na wahacze niż na paliwo . A wątpię, żeby ktoś trzymał samochód 5 lat Kurde, chyba kupujecie złe samochody, skoro Wam się nudzą wcześniej... Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 I to co się działo przez ten gaz i jakie jaja z nim były skutecznie mnie zniechęciły. Bo miałeś ciulową instalację, albo źle serwisowaną, albo źle obsługiwaną.. Powodów może być mnóstwo. Autostrad unikam Może nauczycie się wykorzystywać swój silnik nie chce mi się szukać tego obrazka z "that post gave me cancer". Żadnym doskonałym kierowcą nie jestem, a potrafię swoim 2.4jtd zejść do 5.2L w trasie właśnie. Ponoć można niżej - nie wiem, niżej nie umiem. Jeśli auto pali Ci jakieś kosmiczne ilości na autostradzie, to: Może nauczycie się wykorzystywać swój silnik 2 litrowa benzyna która pali w mieście więcej niż 8l jest na szrot O matko.. to chyba niewieloma samochodami jeździłeś. oszczędza paliwo niszcząc dwumas E, nie ma tragedii z tego co gadałem z mechanikiem, byle się nie bawić tym gazem, tylko delikatnie puszczać, sprężyny w dwumasie tak po du**e nie dostają wtedy i nie ma tragedii. S4 B5 BiT i samochód wręcz lata na LPG Lata lata, tylko tanio nie jest chyba założyć.. Wiem, bo do A6 Allroad 2.7 bit sporo wołali.. Żeby nie było - obrońcą gazu nie jestem, jeżdżę dieslem. Po prostu uważam, że każdy decyduje o swoich pieniądzach, nie bolałoby mnie jakby na stacje zajechało Lambo i inne Ferrari i stanęło pod dystrybutorem LPG. Bolałoby mnie jedynie, że mnie na taką furę nie stać, nic poza tym. Zresztą.. były w domu auta, które za nic w świecie nie chciały z LPG współpracować mimo pozornie dobrej instalacji, były takie co miały średniej jakości instalacje i chodzą po dziś dzień.. Niech każdy jeździ czym chce. jak padnie turbo, wał wyjdzie bokiem albo skrzynia się posypie Zaoszczędzone pieniądze na LPG wsadzi w naprawę auta. jak @dadulek liczył - po kilku miesiącach zaoszczędził 7 stówek. Po roku to będzie dajmy na to 2500. Za to już można coś w aucie naprawić jak padnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Wiem, bo do A6 Allroad 2.7 bit sporo wołali.. Ale co tutaj wołać dużo? Jeden porządny parownik albo dwa słabsze (moc na jeden cylinder), szybkie wtryskiwacze i komp co to ogarnie. Ot technika. Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Cena przekraczała 3k i to mocno, oczywiście z robocizną. Byle czego tam nie założy. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Dla mnie 2 litrowa benzyna która pali w mieście więcej niż 8l jest na szrot. Corolla mojego ojca (1.6 110 kucy i lekka jak pióro buda) przy cięższej nodze spokojnie dobiłaby do tego pułapu. Cytuj Link to post Share on other sites
Ten_Wredny 2047 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 Ludziska, zna się ktoś dobrze na CarAudio? Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 O god Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 2 Marca 2016 Udostępnij Napisano 2 Marca 2016 (edytowane) Ło nieźle ludzie xD Szambo wyje*ało i to nieźle Hehe, fabryczne instalacje hehe. One są montowane w zewnętrznych firmach, które spełniają jakieś tam warunki i z nimi są podpisane umowy, a te instalacje są dokładnie takie same jak "normalne" instalowane potem na zlecenie zwykłego użytkownika. Aczkolwiek zgodzę się, że keczu zdrowo przesadził w swoim komentarzu. Trochę racji ma, ale bardzo przesadza. Patrzy chyba przez pryzmat swoich zarobków i tego jak to wygląda za granicą. To, że u nas większość zarabia tyle co kot napłakał trochę zmienia postać rzeczy i taka instalacja gazowa jest jak najbardziej na miejscu. Do tego, takie auto potem łatwiej sprzedać. Mnie tego tłumaczyć nie musisz, ale jeśli producenci dopuszczają pracę na lpg to chyba oznacza, że wiedzą że auto może tak pracować bez większego uszczerbku, przynajmniej jakiś czas Poza tym mam i 1.9 TDI w domu i 2 zagazowane auta i nawet to 90KM się oszczędnością nie umywa do gazu, niezależnie od cen przeglądów, zmian butli i kosztów napraw. I wcale nie ma ich więcej, tak więc sorry, ale mit obalony ;D No chyba, że ktoś montuje gównianą instalację. Dodam, że w moim aucie gaz zwraca się w ok 10 tysięcy kilometrów czyli w mniej niż rok Ale jak inni piszą - zalezy od silnika. Czasami warto, czasami nie. Po prostu. Już szczytem to są ludzie, co do diesli zakładają gaz, a zdarzają się i tacy Ropasiak - rozumiem że na benzynie nie serwisujesz auta, bo nie trzeba. No spoko Z kosztem instalacji w Toledo 1.6 zwróciła się ona w niecały rok. I nie rozumiem, czemu silnik palący powyżej 8 litrów jest na szrot? Akuratnie w przypadku benzyny to i w dzisiejszych czasach są normalne wyniki. Wystarczy zapoznać się z wynikami spalania na pierwszym lepszym polskim kanale motoryzacyjnym na yt albo po prostu wziąć auto i pojeździć. Np. taką Toyotę Yaris 2013 rok, w mieście średnio 6,7 litra przy normalnej jeździe z elementami ecodrivingu (bez nagłego hamowania i żyłowania). A to mały silnik (1.3) i małe auto. Edytowane 2 Marca 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Ludziska, zna się ktoś dobrze na CarAudio? Ja się znam ale udzielam się tylko jak mam wenę twórczą Cytuj Link to post Share on other sites
Krychu. 64 Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 co do spalania to podobno BMW dużo palą, mit czy prawda? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.