Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Fakt jest taki że za 30 koła kupisz zadbaną 159 ze 100 kkm na blacie albo zadbaną e90 z 200kkm na blacie (do tego alfa będzie ze 3 lata młodsza). Odniosłem się tylko do stwierdzenia Johnego że inne auta są "nieproporcjonalnie drogie w stosunku do rocznika" co jest lekkim absurdem. Czynników jest masa- kupisz auto z mniej popularnym, lepszym silnikiem i będzie trzymało wartość lepiej w zalewie golasów z najtańszym dieslem albo podstawową, nowoczesną kosiarką 1,4 wysrywającą 140 kuni. 

Link to post
Share on other sites

Tak, mam 156, 159 miał ojciec, teraz już jej nie ma, bo zamienił na Giuliettę.

 

Miałem na myśli, że auta IMHO(!)(ale tego chyba nie trzeba co rusz dopisywać) są nieproporcjonalnie drogie, bo akurat do mnie nie przemawia fakt marki samochodu, więc wolę kupić taką Alfę czy inne auto niepopularne w Polsce, bo za te same pieniądze dostanę sporo młodszy egzemplarz niż "topowe" marki.

Stąd moje ciche uwielbienie do E46 330CI (której już pewnie nigdy nie kupię), które stało rok temu za spore pieniądze, bo jak się orientowałem na poważnie i pisałem z ludźmi sprowadzającymi owe modele z niemcowni, za 2004 rok trzeba było zapłacić tak realnie 25-30k zł. Niech ktoś powie, że to nie są wcale duże pieniądze, nawet jeśli to jeden z topowych modeli (mniejsze motory też wcale nie były tanie, bo za w miarę zadbaną E46 trzeba było dać 15k zł w wzywż.

 

Aczkolwiek chyba macie rację, bo za bardzo to uogólniłem <biję się w pierś>

 

Silver

Osoba wrzucająca model samochodu do tytułu pod nickiem na forum komputerowym jest dla mnie średnio obiektywna  :bicz:

I celowo napisałem te 30k zł, bo taka jest jak dla mnie prawda. Albo porządna Alfa (pozostałe mimo niekiedy ciekawego wyglądu nie oferują chociażby prowadzenia 159, które jest świetne), albo kilka lat starsze Niemce, dla mnie wybór jest prosty, a co inny wybierze...lata mi to.

I nie miałem na myśli, że do 30k nie ma lepszych aut od 156  (teraz czytam, że napisałem to w jednym zdaniu, więc mogłem Cię zmylić), chodziło mi o markę, więc obecnie 159.

 

Ale racja, skończmy ten czczy temat, bo i tak nic z niego dobrego nie wyniknie, ani nikt nie zmieni swojego nastawienia.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
No ale też jako nowe samochody nie były w tej samej cenie...

 

Moja 159 kosztowała dokładnie 25900€ w salonie (na tyle mam fakturę). Podobna konfiguracja trójki w 2008 roku to bardzo zbliżone pieniądze. Obecnie linia trójek w sedanie zaczyna się od 29000€. Zobaczymy jak wycenią dużą Julkę. 

Link to post
Share on other sites

Nic nie jest w skale wyryte. Niezawodność się poprawiła to i powinny trzymać cenę lepiej. Dlatego jestem trochę zły bo liczyłem że po udanej julce i mito alfa wróci z kuszącym stylistyką premium sedanem. I troszkę się na dużej julce zawiodłem. I oczywiście mówię tu o wersjach "dla ludu" które z czterolistnym potworkiem dzielić będą budę. Po cichu jeszcze liczę że troszkę lżejsza i bardziej kusząca będzie wersja estate wagon. 


http://www.giuliaforums.com/forum/members/1-giuliaadmin-albums-giulia-estate-wagon-picture50-alfa-romeo-giulia-coupe-wagon-red.jpg

Link to post
Share on other sites
Osoba wrzucająca model samochodu do tytułu pod nickiem na forum komputerowym jest dla mnie średnio obiektywna  :bicz:

Osoba wrzucająca w zdjęcie biało-czarne zwierzę które ma więcej białego jest dla mnie rasistą!

Tyle jedno z drugim ma wspólnego.

 

Człowieku, błagam, skończ *******ić. Wyzywasz od fanboy'ów dlatego, bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem, powtarzasz się cały czas że mówisz o jakichś swoich przypuszczeniach i hipotezach gdzie ja tam widzę tylko że albo ja albo ktoś inny jesteśmy fanboyami BMW, i wciąż nie dociera że nikt tu nie chciał i nie chce prowadzić walka Alfa vs BMW, zauważa się jedynie przewagę w danym aspekcie jednej marki na tle drugiej, i gdybyś to Ty nie był fanboyem Alfy to byś je normalnie przyznał i by Cię to tak nie bolało, albo podał argumenty negujące pokryte wiedzą czy testami a nie niezrozumiałym pierdzieleniem od rzeczy i stwierdzaniem braku obiektywizmu.

eot./

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

@Dad

 

W moim przedziale cenowym różnica była taka że mogłem kupić alfę z 100 kkm na blacie albo e90 ze 150 kkm na blacie. Obie zadbane ale patrząc na to że od połowy grudnia zrobiłem już 9kkm to dodatkowe 50 kkm przybliża mnie znacznie do grubszych dieslowych robót pokroju turbo/wtrysków/egrów/dwumasy. A jednak kiedy pokonuję kilka razy w roku trasy do PL (1500km w jedną stronę) spalanie w dieslu jest dla mnie sporą oszczędnością. Obecną alfę w wersji "dupowóz" zalewam u siebie do pełna za niecałe 70€ i tankuję dopiero we Wrocławiu... 

Link to post
Share on other sites

Kurde chłopie, o co Ci chodzi?

Co ma w ogóle znaczyć ostatnie zdanie?

 

PS.

Na czym mam się opierać jak nie na przypuszczeniach skoro auto widzieli tylko nieliczni?

Bazuję na doniesieniach prasy czy ludzi, którzy podzielili się wrażeniami.

Ja widziałem ją na żywo tylko na autostradzie, ale wygląd każdy może sam ocenić patrząc na zdjęcia.

 

Ale z mojej strony to koniec tego tematu, szczególnie jeśli sprowadza się już tylko do ataków...

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Ten temat nie przestaje mnie zadziwiać. To jedyne miejsce na forum w którym, gdy czytać go w cichym pokoju, słychać stękające od napięcia worki mosznowe. Trochę luzu, skończcie to bezsensowne plucie od rzeczy. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

@Biafrowy, ale ja tylko o roczniku mówiłem. :ups:

 

Inna sprawa z przebiegami. Ty faktycznie możesz wierzyć w to co Ci napisali w ogłoszeniu, w PL jak jest chyba mówić nie trzeba. No i kolejna sprawa to kwestia diesla. Tu ja się przyznaję, że zawsze jak mówię o samochodzie to mam na myśli benzynę. Jakoś fakt istnienia jednostek na olej napędowy jest przeze mnie wypierany (proszę nie analizować, nie oceniać. Nie twierdze, że benzyna lepsza- ja po prostu wolę tak i nic ze sobą nie zrobię). Dlatego nie biorę pod uwagę

 

 

grubszych dieslowych robót

:(

 

Tak więc doprecyzuję :)

 

Dla mnie czy kupuję 9 czy 11 letni samochód na benzynę to jeden pies. I tak robię praktycznie ten sam pakiet startowy więc te 3-4 lata i 50k w tą czy w tamtą mnie różnicy nie robi (nota bene chciałbym wiedzieć ile realnie na blacie ma moje TT ;) )


 

 

słychać stękające od napięcia worki mosznowe

 

You made my day... so much! :rotfl:   :rotfl:   :rotfl:   :rotfl:

Link to post
Share on other sites

W dieslach jest jeszcze ta nieszczęsna (w sensie pieniędzy) dwumasa czy DPF, to potrafi nabić ładnych kosztów.

Patrząc na moją to 2.4 20V jako jedyny nie ma zamiennika dwumasy z Valeo, a za LUKa trzeba sypnąć ponad 2.5k + teraz sprzęgło, a to przy wartości samego samochodu astronomiczny wydatek :/

 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
Kurczę narobiliście mi chęci na 156 w dizlu :/

mam i to IMO najfajniejszą wersję

DPF
rocznikiem 2004, 2005.

od 2005 ekofaszyści nakazali montaż DPF także, jak się nie chce się bawić i/lub legalnie go nie mieć, lepiej 2004

dynamiczny i mało pali

turbodziura ogromna, trzeba się przyzwyczaić, a bez wirusa trochę mułowato, no ale ja mam też ciężki wariant, razem zemną na wadze trochę ponad 1700, a dorzuć pasażerów i bagaże na jakiejś wycieczce i się braki pojawiają

spalenie w trasie bajka, w mieście nie tak kolorowo, ale dychy nie przekroczy

Link to post
Share on other sites

No właśnie, miałem bardziej na myśli zwykłą 156, czyli jakieś 200 kg mniej.

Na pewno też lepiej się prowadzi od mojej w zakrętach, z uwagi na lżejszy silnik, przedni zawias też dostaje mniej w kość.

 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

spalenie w trasie bajka, w mieście nie tak kolorowo, ale dychy nie przekroczy

 

Dychy to mi benzyna nie przekracza po mieście...

Ostatnio ciekawym podejsciem do tego tematu byl filmik/test od carthrottle gdzie testowali wszystkie m3 od e30 w gore, zgadnij co wygralo pod katem przyjemnosci prowadzenia? :)

 

Wszystko zależy od tego, kto robi testy i kto za nie (pośrednio lub bezpośrednio) płaci. Wiesz, ile razy 1.4 TSI zdobył Engine of the Year? :D

A już kwestia przyjemności prowadzenia... Każdy lubi coś innego - zupełnie inaczej się jeździ Mazdą MX-5, a zupełnie inaczej Subaru Imprezą STI, ale można mieć większy fun śmigając MX-5 niż cisnąć STI.

 

Kiedyś BMW trzeba było umieć jeździć i rzadko się widywało panie w szpilkach śmigające 3-ką albo 5-ką. A jak już się zauważało, to najczęściej jak nie umiały zimą z parkingu wyjechać :D. Teraz to już samochód mniej sportowy, bardziej prestiżowo-biznesowo-lansowy.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Niech ktoś powie, że to nie są wcale duże pieniądze, nawet jeśli to jeden z topowych modeli (mniejsze motory też wcale nie były tanie, bo za w miarę zadbaną E46 trzeba było dać 15k zł w wzywż.

W tej cenie można szukać najmocniejszego E46 325 compact - jeździ jak dłuższe E46, kosztuje jak Alfa - do 15k temat wyczerpany ;)

 

Co do nowej Alfy, to rzuca się w oczy, że wzorowali się na konkurencji. Tył, deska Audi, bryła i ogólne przypakowane a'la BMW, no i ten garbaty pysk - to musi być... Alf :wariat:

Link to post
Share on other sites

 

Co do nowej Alfy, to rzuca się w oczy, że wzorowali się na konkurencji. Tył, deska Audi, bryła i ogólne przypakowane a'la BMW, no i ten garbaty pysk - to musi być... Alf :wariat:

 

O ile z zewnątrz widać "inspirację" (delikatnie rzecz nazywając) BMW, to jeśli chodzi podobieństwo wnętrza do Audi, to ja nie widzę ŻADNEGO.

Link to post
Share on other sites

 

 

E46 325 compact

 

Czyli połowa BMW z dospawanym zadkiem starej astry :wariat: Strasznie nieproporcjonalne jest to auto moim zdaniem. Tak jak E46 ma w sobie dużo niemieckiej elegancji, piękne proporcje w wersji coupe tak ten compact to jakaś abominacja.  

 

A wnętrze Julianny- moim zdaniem ładne ale podobne do wszystkiego i do niczego. Wysoki most między kierowcą i pasażerem z pokrętłem do obsługi. Linia deski rozdzielczej oryginalna a mimo wszystko podobna i do bejc i do audi. Obecnie jednak sporo aut w danym przedziale wygląda strasznie podobnie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...