Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Biafra, wytoczyłeś ciężkie działa, bo ja w nowej serii 3 jestem zakochany. Seria 4 już mi się tak nie podoba, są nieprawdopodobnie podobne i ciężko odróżnić, ale 3 ma jakieś lepsze proporcje.

Jak to teraz w końcu jest, M3 jest teraz tylko w sedanie a kiedyś była tylko w coupe, a teraz w coupe to M4 które też może być w sedanie jako M4 Gran Coupe?

Stylistycznie rzeczywiście sporo podobieństw, między innymi krótki zwis, ten wlot, rekinia antena, muskularność, agresywność. Też bym musiał zobaczyć jakieś filmy a najlepiej na żywo bo tu to rendery a F30 nie raz widziałem i tak samo zachwyca, pewnie są już też zdjęcia jak to w środku wygląda.

Niemniej ta Alfa pięknie wygląda i jakby zrobili atrakcyjną cenę napewno zebrałaby się gromada chętnych, a jak cena jak za bawarę to raczej słabiej będzie, bo wątpię że jednym modelem dorównali tym za co w Bawarach się płaci - jakość wykonania i "Radość z jazdy" :)

Serio? Piszesz jakby trójka była nie wiadomo jak wyjechana w kosmos pod względem wykonania czy prowadzenia...

Wiem, że masz BMW, ale patrz trochę obiektywniej na tę markę.

 

 

Mnie tylko ciekawi czy te wyniki Giulii z Nurburgringu były wykręcane w podobnych warunkach do tych, w których jeździła M3 i M4, bo jeśli tak to obydwa te modele nie mają startu do Giulii.

 

Ja mając kasę na QV i chęć kupna auta o takiej charakterystyce, na pewno poszedłbym po nią do salonu...

Link to post
Share on other sites

Również patrz trochę obiektywnie,wychwalasz te Alfy w niebiosa a jak dla mnie to zwykłe auto i takie BMW m3 miażdży Alfę pod każdym względem.Natomiast oba te auta wspomniane przez mnie miażdży takie Audi RS4/RS6.Jednemu podoba się to innemu tamto.Że Ty lubujesz się w Alfach nie znaczy że będę piszczał na jej widok i odwrotnie że Silverowi podoba się BMW również nie znaczy że będę piszczałek na jej widok,co też nie oczekuję tego abyście Wy piszczeli na widok Audi.

 

Edytowane przez chudy131080
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Również patrz trochę obiektywnie,wychwalasz te Alfy w niebiosa a jak dla mnie to zwykłe auto i takie BMW m3 miażdży Alfę pod każdym względem.Natomiast oba te auta wspomniane przez mnie miażdży takie Audi RS4/RS6.

 

Mówisz o tym sportowym samochodzie z silnikiem wiszącym przed przednią osią? :)

Pitolisz

 

Ciężko się z czymś takim polemizuje...

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Obiektywnie niezaprzeczalnie zjada M'ki na Nurburgringu , ale co tu się dziwić, w Julii jest 100 kucy więcej i silnik Ferrari, ale jeżeli ceny będą takie same, to osobiście za całokształt jako posiadacz i fan marki, jak pewnie też sami klienci BMW w których Alfa ewidentnie celuje wolałbym zostać w Bayerische kosztem osiągów ale z korzyścią pod względem wykonania jak i prowadzenia, tak jak w każdym BMW bo to ich dewiza, i powtórzę watpię żeby w tych aspektach Alfa dorównała. A nie można tego teraz stwierdzić bo Alfy jeszcze nie ma w sprzedaży. Alfa mi się wizualnie cholernie podoba, także jeżeli Alfa by jednak nie dorównała prowadzeniem i jakością wykonania wnętrza do BMW, ale kosztowała 280k a BMW 400k, a do tego Alfa ma lepsze osiągi, mocno bym się skłaniał do Alfy.

 

A jakbym miał 500-600k do wydania na samochód to bym poszedł kupił szarą albo białą F15 X5M bo lubie X5. ;)

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites
Mówisz o tym sportowym samochodzie z silnikiem wiszącym przed przednią osią? :)

 

 

Ciężko się z czymś takim polemizuje...

Ale tu nie ma co polemizowac :)

 

Wybacz za moja reakcje, ale jak widze takie stwierdzenia to sie we mnie gotuje, zazwyczaj sa one dewiza malolatow ktorych nie stac na nic lepszego niz e36 (nie przyrownuje Cie do nich)

 

Ostatnio ciekawym podejsciem do tego tematu byl filmik/test od carthrottle gdzie testowali wszystkie m3 od e30 w gore, zgadnij co wygralo pod katem przyjemnosci prowadzenia? :)

Link to post
Share on other sites

Jedyne co możecie obiektywnie porównać to osiągi, a cała reszta to już kwestia gustu. Z resztą dla mnie motoryzacja swoje najlepsze lata ma już za sobą, teraz więcej do powiedzenia ma ekonomia i księgowi.

 

Sam wybrałbym Alfe, bo tych BMW już za wiele, po prostu.

Edytowane przez FeX
Link to post
Share on other sites

chudy

Jestem fanem Alfy, a nie fanatykiem. Nawet napisałem, że BMW było dla mnie wyżej w hierarchii...

 

Silver

Gdyby, gdyby... To Alfa miałaby niby sprzedawać hipotetycznie lepsze auto za 3/4 ceny BMW? Wolne żarty...

 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Alfa miałaby niby sprzedawać hipotetycznie lepsze auto za 3/4 ceny BMW? Wolne żarty...

Ale gdzie lepsze auto? Szybsze o 14s to lepsze?

 

Pomijamy kwestie wizualne.

 

Jak zrobią samochód który dorówna albo przebije jakością wykonania, wrażeniami z jazdy, radością prowadzenia i do tego z silnikiem Ferrari to niech sobie sprzedają za więcej niż BMW. Powodzenia.

 

Jak zrobią samochód który będzie gorszy jakością wykonania, technologią, prowadzeniem, ale z mocniejszym silnikiem to niech sprzedają za mniej niż BMW bo nie sztuka wziąć gotowy silnik z Ferrari. BMW ma swoje technologie, materiały z najwyżej półki i to kosztuje więcej.

 

I tak podejrzewam będzie, bo jak wyliczą cenę taką jak za BMW to wystarczy że Bawarczycy w odpowiedzi wpiedzielą jeszcze jedną turbinę silnik 600KM doliczą do ceny 50tys. i klienci nie będą się zastanawiać bo wtedy poza kwestiami wizualnymi BMW będzie pod każdym względem lepsze i nieznacznie droższe.

Zresztą już tam było napisane, że 70 000$ za QV, czyli ~280k, a M3 od ~370k czyli mamy prawie stówkę różnicy i to jest już zachęcające.

Przyszłość zweryfkuje, pewne jest że Giulia jest piękna i za sam wygląd z chęcią bym wszedł w posiadanie.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Akurat czas na Nurburgringu Imo nie jest najlepszym wyznacznikiem właściwości jezdnych samochodów ze względu na specyfikę tego toru, dokładniej - mnóstwo nierówności i bardzo niski margines błędu. To nie jest tor, na którym kierowca wyciśnie 100% z auta.

Link to post
Share on other sites

Tycha

Jasne, tak samo jak żaden test wykonywany przez człowieka, ale można dywagować przy różnicy rzędu 1-5 sekund, a nie wtedy kiedy wychodzi bliżej 20s.

 

Silver

Na prawdę, jak czytam to od razu widzę fanatyka marki...

Ja piszę tylko o hipotezach i przypuszczeniach, bo nikt Giulii jeszcze nie ma. Ja też nie miałem szansy zobaczyć jej w salonie, jechałem obok niej na autostradzie i wyglądała bardzo ładnie.

Jeszcze rozumiałbym gdybyś tak pisał przy dyskusji o jakiejś konkurencji dla BMW 5 czy 7, bo tutaj faktycznie Fiat nie ma praktycznie żadnego doświadczenia (mam na myśli jakość wykonania, zastosowane technologie wewnątrz).

A trójka czy Giulia to nadal będą zwykłe samochody, z jednym modelem aspirującym do miana sportowego.

 

Co do ceny - częściej widziałem ceny rzędu 90k euro.

Link to post
Share on other sites

 

No cóż. Z całą moją miłością do 159 nie umiem się zakochać w tym aucie. Może jak siądę w nim na żywo to coś we mnie pęknie. Ale marka od zawsze kojarzyła mi się z miłością do aut. Linia maski w 159, chromy dookoła świateł, zamknięte w reflektorze chromowane ramki świateł z tyłu, powtórzenie motywu trzech kół we wnętrzu.

 

http://i.imgur.com/mF1SisA.jpghttp://i.imgur.com/JJhJAGK.jpghttp://i.imgur.com/bL6Mo6e.jpg

 

Takie pierdoły zawsze mi się podobały, dodawały autu ducha. Tutaj tej magii nie czuję. Nie widzę żadnego elementu który budziłby takie same uczucia. Równie dobrze mogłaby to być kolejna iteracja hondy accord (tylne światła). A porównanie do M3 przywołałem dlatego że po prostu tak kojarzy mi się zwięzły, muskularny sedan którego lekką iterację dostaliśmy tutaj od włochów. 

 

Co do (bezsensownej) walki Johny vs. BMW- jeździłem trzema różnymi wersjami e90 szukając teraz auta dla siebie. Wiele jest kwestią gustu ale dla mnie zdecydowanie lepiej prowadzi się 159tka. Bardzo serdecznie zachęcam do spróbowani zanim wyda się wyrok.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Jak nie na Nurburgringu to gdzie można z auta 100% wycisnąć :-> ?

 

Na pewno nie na torze, gdzie w niektórych samochodach nie idzie ustawić trybu sportowego, tylko normal, żeby osiągnąć lepszy czas.

 

Tycha Jasne, tak samo jak żaden test wykonywany przez człowieka, ale można dywagować przy różnicy rzędu 1-5 sekund, a nie wtedy kiedy wychodzi bliżej 20s.

 

1. 14 sekund to nie jest 20.

2. Na torach typu Mugello znacznie łatwiej o wykręcenie kółka bliskiego doskonałości, bo nie masz do pokonania ponad dwustu zakrętów. Na filmikach widać, że szłoby urwać nawet kilkanaście sekund, ale margines błędu jest tu zbyt wąski. No i z tego co wiem to Alfa ma więcej mocy od BMW, a na Ringu jest dużo prostych. Trzeba by porównać czasy poszczególnych sektorów. :P

Link to post
Share on other sites

 Nie lubię tylko takiego fanbojowania jakby dana marka czy model były nie wiadomo czym.

Zalatuje hipokryzją, o ile ja osobiście potrafię przyznać zalety Alfy i zaznaczam że chociażby za sam wygląd z chęcią bym ją posiadł, to Ty w każdej wypowiedzi narzucasz wyższość Alfy i nie zważasz na to co przemawia za BMW czy innymi markami, chudy na poprzedniej stronie też zauważył.

 

Jakoś Biafra, posiadacz Alfy zauważa zalety BMW, podoba mu się BMW i nie utwierdza w przekonaniu że każda Alfa jest lepsza a to że jeździ Alfą argumentuje swoimi osobistymi preferencjami.

Nie wysilaj się i nie pisz teraz że BMW jest fajne takie i takie ale osobiście lubisz i preferujesz Alfę która jest taka i taka, to bez sensu.

 

Z przyjemnej dyskusji odnośnie gorącej nowości w pięknym świecie motoryzacji zrobił się jakiś dziwny klimat BMW vs Alfa dziwnym trafem zapoczątkowany przez kierowców Alfy, gdzie nie widzę żeby posiadacze BMW jakoś specjalnie w taką dyskusję wchodzili, a jak kierowcy Alf uważają inaczej to polecam nauczyć sie czytać ze zrozumieniem, obiektywne i racjonalne porównania w/g własnych opinii to nie stawianie na łamach tezy, że BMW przewyższa Alfę.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Boszz  :facepalm:

Nie po to piszę o przypuszczeniach i hipotezach (po części też moich, tu przyznam rację) żebyś mi zarzucał fanbojostwo... Jest różnica między fanem a fanatykiem, a tego drugiego mi nie wmówisz. Ja ani razu nie napisałem, że jakakolwiek Alfa jest odnośnikiem w jakiejś dziedzinie, a Ty już kilkukrotnie pisałeś, że to BMW jest lepsze jakościowo, w wykończeniu czy technologii. Także nie pisz w moim kierunku o hipokryzji.

Nie spuszczam się nad Alfami choć też już z kilkoma miałem styczność przez większy okres czasu.

A wysilać się też nie muszę żeby pisać, że jakieś BMW jest fajne, bo nie piszę tego od dzisiaj i nie mam co tego ukrywać...

Wydaje mi się, że nie zauważenie tego nie jest zbyt trudne, a moje posiadanie Alfy w sumie sprowadza się do wątku finansowego, nie moja wina, że w budżecie do 30k zł nie ma lepszych samochodów, a jak są to nieproporcjonalnie drogie w stosunku do rocznika (kolejny raz napiszę o E46 330CI...).

Link to post
Share on other sites

W każdym poście pierdzielisz, a po przeczytaniu tego odechciało mi się dalej komentować:

moje posiadanie Alfy w sumie sprowadza się do wątku finansowego, nie moja wina, że w budżecie do 30k zł nie ma lepszych samochodów, a jak są to nieproporcjonalnie drogie w stosunku do rocznika

Nie wiedziałem, że Alfa 156 kosztuje 30 tys. zł. Przemilczę że nie ma aut lepszych od 156 do 30 tys.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Johny ma 156. 159 ma w rodzinie z tego co się orientuję. Dajcie sobie spokój z tą dyskusją. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Alfa nie ma najlepszej opinii jeśli chodzi o bezawaryjność i przez to traci szybciej na wartości. Dzięki temu w określonym budżecie (powiedzmy do 30 tysięcy) kupisz 159 z 2008 roku i e90 z 2005 w dodatku z większym przebiegiem (oczywiście po odsianiu wspaniałych "okazji"). Jeśli szukasz auta i wiesz że pod względem awaryjności 159 radzi sobie bardzo dobrze to jest to dla Ciebie zaleta. Jeśli natomiast kupiłeś 159 w salonie i okazuje się że po kilku latach musisz je odsprzedać za dwa pęta suchej krakowskiej to pewnie nie patrzysz na to jak na zaletę marki. 

Link to post
Share on other sites

Jeśli natomiast kupiłeś 159 w salonie i okazuje się że po kilku latach musisz je odsprzedać za dwa pęta suchej krakowskiej to pewnie nie patrzysz na to jak na zaletę marki. 

 

Moja Giulietta po 4,5 roku była warta wg Eurotaksu dokładnie 50% tego, co za nią zapłaciłem. Moim zdaniem całkiem przyzwoicie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...