Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Tak obecnie wygląda silnik:
http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1454061504__20160129_091225.jpghttp://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1454061619__20160129_091234.jpghttp://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1454061628__20160129_091349.jpghttp://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1454061634__20160129_091358.jpghttp://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1454061641__20160129_091406.jpg

Stopił się i pękł jeden tłok, odłamki uszkodziły trzy pozostałe. Głowica też dostała, cztery zawory do wymiany + planowanie + wymiana uszczelniaczy itp. Blok do wywalenia. Pewnie przez turbinę też coś przeleciało, więc powędrowała do sprawdzenia. Teraz nie wiemy, czy to wina złego AFR, czy też może przyczyniły sie do tego poprzednie większe wtryski, które lały jak z wiadra i nie szło ich wystroić przez dwa dni, a może zawiodły te obecne - poszły do sprawdzenia. Winą też może być kiepskiej jakości paliwo, nie wiem co mnie podkusiło, ale przed strojenie zalałem Orlen 98. Teraz coraz częściej słyszę od chłopaków, że maja problemy z autami po ich paliwie. Czekam na wyniki ekspertyzy i mam nadzieję, że coś się wyjaśni.

Link to post
Share on other sites

Patrząc na tą głowice to chyba trochę więcej roboty przy niej aniżeli tylko wymiana zaworów i uszczelniaczy.

 

Nie masz tam czujników spalania stukowego?

Link to post
Share on other sites

Patrząc na tą głowice to chyba trochę więcej roboty przy niej aniżeli tylko wymiana zaworów i uszczelniaczy.

 

Nie masz tam czujników spalania stukowego?

Tankuje prawie cały czas na orlenie i nigdy nie miałem problemów + 98 to słaby wybór... już lepiej jakieś v-powery itp lać bo 98 to jest najmniej schodząca benzyna na stacjach....

Link to post
Share on other sites

@Up

 

Wiesz o tym, że jeżeli silnik nie jest dostosowany do paliwa 98oc to lanie takowego spowoduje utratę mocy oraz zwiększone spalanie?

 

Więcej oktanów = mniej kaloryczne paliwo a tym samym zmniejszone ryzyko wystąpienia spalania stukowego, które w widać po silniku MEK'a jakie robi spustoszenie.

Link to post
Share on other sites

@up, dokładnie

Najlepsze jak na stację się podjeżdża i obsługa zachwala i proponuje je zalać i tak samo niektóre zbyszki zalewają i chwalą jakie to *****iste paliwo jest, że mocy przybyło itp...

 

mek, ała :cry: http://www.dsw.edu.pl/fileadmin/templates/layout/images-rip/black-ribbon.png Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Miałem ostatnio rozmowę na ten temat z łebkiem na stacji. Pytam ile "kóni" będzie więcej a on, że konie nie dojdą ale samochód będzie żwawszy... To ironizując stwierdzam, że moje leniwe ~130 koni zostanie wymienione na taki bardziej żywe i w śmiech :D

 

Na pytanie: to co, lejemy?

Odpowiedź: no 95.

Dlaczego?

Bo to nie jest silnik uturbiony a tym samym dostosowany do paliwa 98, które ma mniejszą wartość kaloryczną co sprawia, że silnik ma mniej mocy.

 

Zwątpił i ze smutkiem zalał 95.

Link to post
Share on other sites

Masz obsługę na stacji :o

Ja aktualnie co tankuję samochód, to na każdej stacji się pieni ON... Muszę jeszcze sprawdzić Orlena, tam było zawsze w miarę dobre. Najbardziej sparzyłem się na BP. Raz zalałem i tak mi muliło auto... na dodatek więcej paliło, bo na baku zrobiłem 150 km mniej niż powinienem.

Link to post
Share on other sites

Jako eksperyment i ciekawostkę polecam nalać paliwa przez białą ścierkę z gęstego materiału uprzednio odstawiając to paliwo na dzień-dwa w przeźroczystym baniaku.

 

Na dnie wytrąci się woda a na ścierce zostaną śmieci.

Link to post
Share on other sites

 

 

wartość kaloryczną

Wartość opałową ;) 

 

Też kocham takich mietków na stacji, który wciskali mi 98 do Polo 1.2 :D

 

Jeśli chodzi o Kraków polecam Orlen na Ruczaju (ul Grota-Roweckiego). Leję tam benzynę oraz LPG i wsio pięknie hula. Diesla nie próbowałem.


Tylko że BP i Orlen to te same paliwo.

 

Tak samo Shell, Statoil itp. Nie w tym rzecz. Faktem jest, że w Polsce mamy 2 firmy, które przeprowadzają destylację ropy naftowej: Orlen i Lotos i 95% pali płynnych pochodzi właśnie od tych 2 producentów (chyba nikt nie wierzy, że taki Shell ciągnie cysterny z paliwami z Holandii czy UK). Skąd ta różnica? OD wielu czynników. Po pierwsze dana firma ma swoje jakieś normy, poniżej których zejść nie może. To właśnie dlatego paliwa na np Shellu są lepszej jakości, niż na jakiejś dziwnej stacji pana mietka typu no-name. Skąd różnice pomiędzy paliwami w rożnych placówkach tego samego koncernu? Odpowiedź prosta. Koncerny praktycznie nie posiadają "swoich" stacji. Lwia cześć to franczyza, a skoro normy są "od...do" to już mamy odpowiedz na 2 pytanie :)

Link to post
Share on other sites
Tylko że BP i Orlen to te same paliwo.
Nie 98.
Wartość opałową ;) Też kocham takich mietków na stacji, który wciskali mi 98 do Polo 1.2 :DJeśli chodzi o Kraków polecam Orlen na Ruczaju (ul Grota-Roweckiego). Leję tam benzynę oraz LPG i wsio pięknie hula. Diesla nie próbowałem.Tak samo Shell, Statoil itp. Nie w tym rzecz. Faktem jest, że w Polsce mamy 2 firmy, które przeprowadzają destylację ropy naftowej: Orlen i Lotos i 95% pali płynnych pochodzi właśnie od tych 2 producentów (chyba nikt nie wierzy, że taki Shell ciągnie cysterny z paliwami z Holandii czy UK). Skąd ta różnica? OD wielu czynników. Po pierwsze dana firma ma swoje jakieś normy, poniżej których zejść nie może. To właśnie dlatego paliwa na np Shellu są lepszej jakości, niż na jakiejś dziwnej stacji pana mietka typu no-name. Skąd różnice pomiędzy paliwami w rożnych placówkach tego samego koncernu? Odpowiedź prosta. Koncerny praktycznie nie posiadają "swoich" stacji. Lwia cześć to franczyza, a skoro normy są "od...do" to już mamy odpowiedz na 2 pytanie :)
95%. V-Power Racing i BP Ultimate są ściągane z Niemiec.
Link to post
Share on other sites
Troche czytalem na ten temat, ale daleko mi od ogarniania :)Moze zerknij na E60post?
Czekam na forum BMW ale tam się coś doprosić to graniczy z cudem.Nie mogę zakodować modułu LMA,CAS bez problemu koduje natomiast tego co mi zależy na DRL ni chu chu,ręce mi już opadają,chyba pojadę do jakiegoś mechanika i zapłacę za to bo już nie mam nerw.

Cały dzień się z tym dzisiaj pi******ę.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Prywaciarskie (franszczyzna) BP wszystko ma z Orlen bo widzę cysterny. Dwa że wuj ma 3 Orleny. Dajmy spokój bo tylko dodatki inne stosują.

W życiu w Łomży cysterny BP nie widziałem.

Owszem co do jakości to co kto zamówi to ma.

Link to post
Share on other sites

 

 

BP i Orlen to te same paliwo.

Nie koniecznie, u mnie są na bank trochę inne, nie wiem od kogo je leją i czy potem nie dają jakiś dodatków, ale na pobliskich mi właśnie tych 2 stacjach ON ma zdecydowanie inny zapach. Nawet nie trzeba jakoś specjalnie się nad tym zastanawiać, tylko od razu czuć, że jest inny.

Link to post
Share on other sites

Czekam na forum BMW ale tam się coś doprosić to graniczy z cudem.Nie mogę zakodować modułu LMA,CAS bez problemu koduje natomiast tego co mi zależy na DRL ni chu chu,ręce mi już opadają,chyba pojadę do jakiegoś mechanika i zapłacę za to bo już nie mam nerw.

Cały dzień się z tym dzisiaj *******ę.

 

Pamiętam w e53 też się z tym bujałem sporo aby aktywować DRL, z tego co pamiętam to próbowałem do znudzenia aż w końcu załapało. Jeszcze więcej bujania miałem z kodowanie webasto aby aktywować grzanie postojowe :D 

Link to post
Share on other sites

 

 

95%. V-Power Racing i BP Ultimate są ściągane z Niemiec.
 

 

Wszystko jest rozlewane u nas. Wystarczy poczytać wypowiedzi chłopaków z racing forum, którzy latają samochodami o mocy +500KM.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...