worm 17837 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Elegancka. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 19 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 #prawilnebmw 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Zakochałem się. Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 (edytowane) Zawsze mnie korciło E38, jedno z najładniejszych Bayerische, ba nawet już miałem jechać oglądać po liftową 740d w kapciach Schnitzera, ale trafiło się wreszcie zadbane E53 no i wybór był oczywisty Stoi koło mnie taka na słoneczkach i te fele robią robote Edytowane 19 Listopada 2015 przez Silver Fox Cytuj Link to post Share on other sites
Su2nny 96 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 (edytowane) Dzięki Panowie. Auto w zasadzie kupiłem jako totalną serię na 15" felgach (Styling 6). Później przez jakichś czas jeździłem na 18" (styling 32) ale brakowało tego "jaja". Ostatecznie padło na styling 95 i 19" ale momentami niski profil i rozmiar felgi dają się we znaki (szczególnie jak ciągnie po koleinach). W ogólnym rozrachunku auto daje mnóstwo frajdy z jazdy, 7 sekund do 100 km/h przy wadze praktycznie 2 ton to bardzo dobry wynik pomijając oczywiście powolną skrzynię steptronic (ZF 5HP24). Do całości dołożyłem navi 16:4 (mk4), podwójne oszklenie i parę innych dodatków. Był jednak taki moment, że miałem wsiąść w Astre III, bo miałem dosyć już e38 (z pomocą przyszła Whisky ) trafiło oczywiście mi stukanie rozrządu a jako, że obie głowice były zdjęte to postanowiłem przy okazji wymienić delikatnie już grzechoczące vanosy, całość naprawy zamknęła się w 9500 zł (rozrząd, vanosy oraz robocizna) - to tak jakby komuś przyszła chęć zakupu e38 z v8 Zawsze mnie korciło E38, jedno z najładniejszych Bayerische, ba nawet już miałem jechać oglądać po liftową 740d w kapciach Schnitzera, ale trafiło się wreszcie zadbane E53 no i wybór był oczywisty Stoi koło mnie taka na słoneczkach i te fele robią robote Owe 740d aby nie było na 3-częściowych Schnitzerach ? Twoje e53 jest z silnikiem m57 ? (3.0d) ? usunąłeś klapki zawirowań z kolektora dolotowego ? Edytowane 19 Listopada 2015 przez Su2nny Cytuj Link to post Share on other sites
Silver Fox 1687 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Twoje e53 jest z silnikiem m57 ? (3.0d) ? usunąłeś klapki zawirowań z kolektora dolotowego ? 3.0d M57N, słyszałem o tym że te klapki lubią zostać zassane, nie wiem narazie co z tym zrobić, słyszałem że usunięcie tych klapek niby likwiduje obawę że zostaną one zassane ale podobno samochód traci na mocy. Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 (edytowane) Chłopaki, ma ktoś jakieś pojęcie o Citroenie C5? http://olx.pl/oferta/citroen-c5-CID5-IDcDuzh.html#decf0d1a5d O to mi się dokładnie rozchodzi. Jak wygląda sprawa awaryjności i kosztów napraw tego auta z tym silnikiem? Ponawiam pytanie. Auto od rodziny szwagra, nigdy nie miało żadnej przygody, przebieg oryginalny, ale nie wiem nic na temat poważniejszych napraw. Ktoś wie, jak wygląda eksploatacja? Czy cena zakupu adekwatna do stanu? Czy w ogóle się opłaca interesować? Na co zwrócić uwagę? Edytowane 19 Listopada 2015 przez DjStar Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Ja mam Peugeota z 1.6, ale z tego co patrzyłem, to zupełnie inny silnik, więc nie pomogę za bardzo, ale ten mój jest niezawodny. Cytuj Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 (edytowane) Felgi to tzw słoneczka, Styling 95 (19"). Do tego m62b44 po wymianie łańcucha i ślizgów oraz obu vanosów (z podtlenkiem gazolotu Landi Renzo Omegas). Fotele w elektryce, pompowane. Navi 16:9 (mk4), audio z DSP itd Najladniesze auto jakie tu do tej pory widzialem. Prawdziwe BMW z klasa. Ja mam Peugeota z 1.6, ale z tego co patrzyłem, to zupełnie inny silnik, więc nie pomogę za bardzo, ale ten mój jest niezawodny. Zupelnie inny, troche starsza konstrukcja, poza wyciekami i zuzyciem oleju nic za bardzo mu nie dolega. Edytowane 20 Listopada 2015 przez keczu Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 (edytowane) Ponawiam pytanie. Auto od rodziny szwagra, nigdy nie miało żadnej przygody, przebieg oryginalny, ale nie wiem nic na temat poważniejszych napraw. Ktoś wie, jak wygląda eksploatacja? Czy cena zakupu adekwatna do stanu? Czy w ogóle się opłaca interesować? Na co zwrócić uwagę? Ja takowego użytkuję, z 2003 roku. Ten z oferty bardzo ładny swoją drogą, kolor dosyć rzadki w połączeniu z tym silnikiem. Ten silnik 2.0 PB to jedna z najtrwalszych jednostek benzynowych ostatnich lat. 7500 tysiąca to w miarę niewiele jak za auto w dobrym stanie. Jeśli chodzi o kwestie eksploatacyjne - na razie trudno mi się wypowiedzieć, bo nie mam go zbyt długo Niemniej jeśli chodzi o części, auto w większości wypadków prezentuje się korzystniej cenowo niż chociażby Laguna II czy Passat B5 - ma bardzo tani rozrząd i większość osprzętu silnika, obsługa zawieszenia też jest niedroga (kwestia tego, jak się dba, polecam raz na rok przynajmniej zlecić jego przegląd). Tak właściwie, wbrew wszelkim stereotypom o kosztach eksploatacji, hydractiv wychodzi taniej niż tradycyjne zawieszenie, bo w konstrukcji pozbyto się wiele elementów, które zastąpiono sferami i siłownikami (czyli tutaj zamiast sprężyn, amortyzatorów i jeszcze innych części). Zresztą, zawieszenie dla mnie świetne - uwielbiam jak to auto przepływa nad drogą szczególnie jak jest dużo drobnych nierówności. Tak naprawdę głównym problemem C5, jak i wszystkich francuzów z tamtych lat, jest elektronika. Moduł BSI, nieczytelny dla wielu mechaników, który potrafi unieruchomić głupim błędem sprawne auto. Do tego potrzeba po prostu serwisu, które naprawdę się zna na tych autach (a czasami nawet ASO ma problem). Jeśli masz w okolicy specjalistę od francuzów z dobrymi opiniami to nie ma problemu. Zaletami też są na pewno podwójnie ocynkowana blacha (nie ma możliwości praktycznie, żeby rdza sie pojawiła, jeśli auto było nietknięte), ładowność, spora przestrzeń, bogate wyposażenie. Głównym problemem jest elektronika, jak mówiłem. Zresztą dotyczy to nie tylko komputera, ale czasami takich pierdół typu elektryczne szyby, klimatyzacja (tu też czasami może być drogo), jakieś czujniki parkowania itp - to są słabe punkty auta, z tego co wiem Sam jednak bym go polecił, bo po pierwsze po prostu mi się podoba, po drugie - nigdzie nie spotkałem jeszcze tak mięciutkich foteli, a po trzecie - zawieszenie robi całą robotę. Auto na długie podróże. Edit: zapomniałbym dodać, tu ręczny łapie na przód i czasami zapiekają sie linki, co też jest znaną usterką, tak więc rozwiązaniem jest jak najrzadsze jego używanie, jak nie trzeba to nie zaciągasz Edytowane 20 Listopada 2015 przez MoonWalk 2 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 https://images.tapatalk-cdn.com/15/11/20/60a0f38efccb0aa431d3f4485742093f.jpg 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Ale to musi fajnie jechać.. W Lancii mam tylko ~160KM i ~380Nm (#dieselpower) i ładnie ciągnie, to co dopiero to.. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Blisko 400Nm to i ciągnie Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Dad jak z tą hamownią, byłeś? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Fiat 500 z silnikiem 1.4 : http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/mito_giulietta/183829-chiptuning_-uploadfromtaptalk1415842581752.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Z silnikiem do wymiany co 50k km 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 (edytowane) Czym się rozbijam? Dzisiaj się właśnie "rozbiłem"... Wjechałem w znak, ale jak ja to uczyniłem Generalnie to mega siara Gdyby to chociaż pies był, czy kot, czy cokolwiek co się rusza i może mi wybiec pod koła, ale ja głupi wjechałem w stojący nieruchomo znak :C Idę się zaszyć gdzieś, gdzie mnie nikt nie znajdzie Edytowane 20 Listopada 2015 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 ale po co Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 No bo wstyd Jak można w znak wjechać? Chociaż poniekąd mam wytłumaczenie (przy takim debilnym zdarzeniu musze jakieś mieć)... Otóż cofałem między latarnią i znakiem, wjeżdżając tyłem na dość wysoki krawężnik. No i auto mi zgasło, a odpaliłem je praktycznie zaraz po tym i cofałem dalej. A czujniki załączają się przy włączaniu wstecznego biegu, a tym razem przy odpaleniu od razu na wstecznym się nie załączyły... i nie zapikały. W sumie może lepiej, że był tam znak, bo tak to wjechałbym w inne auto. Chociaż wydawało mi się, że on w ogóle był daleko od auta i na początku to podniosłem zawieszenie, bo myślałem, że to może podwoziem o coś zahaczyłem. Ehhh. Tak to jest, jak się człowiek zdaje na technikę. #nigdywięcej Mam nauczkę. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Wczoraj wrzuciłem w miejsce starej nierdzewki przelotowej robiony na zamówienie tłumik. Rozmiar taki sam ale jest bardziej płaski, nie wystaje za podłogę. Lepsza kultura pracy i mam wrażenie, że lepiej spaliny się rozchodzą bo już nie śmierdzi paliwkiem w takim stopniu jak u Kawasaki Ninja. Myślę jeszcze nad drobną modyfikacją dedykowanego ultera z uk, w tygodniu będę wrzucał też nową dolną osłonę silnika. Zauważyłem, że Sport często przyciąga Golfy GTI, dwa razy objechałem starego i raz nowego przez co jajka mi się potłukły w bagażniku bo wracałem ze sklepu . 5 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Jak można w znak wjechać? pocieszę cię, 2 lata temu potrąciłem przy cofaniu słupek, taki co to przy chodnikach stawiają na łańcuchy, tylko w kraku w centrum zrobili takie niby "tradycyjne jak starówka" czyli niskie za to czarne i rzeźbione, a co za tym idzie w ogóle słabo widoczne i poniżej poziomu widzenia w moim aucie, także nie widziałem cofnąłem na gazie i po tym jak go staranowałem wbił się w karoserię tak, że przeszedł na wylot do bagażnika, także shit happens, 5 stówek z haczykiem za łatanie nie moje, szczęśliwie minęło reflektor Cytuj Link to post Share on other sites
szary_turbo 3473 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Taki wariat, Tipo 1,4 i.e. http://s14.postimg.org/8rm9la3f5/IMG_20151121_094837.jpg 9 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 (edytowane) Drachenfeles - te słupki w Krk są chore... Codziennie np. długą przejeżdżam, chociaż przejeżdżam to za dużo powiedziane - tam się trzeba przebić <3 (a dodam, że to tramwajem). I tam wzdłuż całej drogi porobili te słupki, żeby ludzie nie parkowali na chodnikach. Pomijając moje osobiste zdanie na temat co robią ze Starym Miastem i parkingami i to nie tylko w krk, to jest dla mnie niewytłumaczalne na takiej wąskiej ulicy. Czemu? Otóż w zeszłym tygodniu byłem świadkiem, jak karetka na sygnale chciała przejechać Długą. Ja siedziałem w tramwaju, który stał w korku w stronę Alei, a z przeciwka jechało auto i za nim tramwaj. A kareetka wyprzedzała przeciwnym pasem jadąc tak jak my na Aleję. I co? Auto nie miało gdzie zjechać, żeby się schować. Karetka też nie, żeby puścić tramwaj z przeciwka. Finalnie zabrało jej dobre 3 minuty, zanim nasz tramwaj ruszył, ona wjechała na nasz pas za tramwajem, auto przejechało kawałek dalej i zjechało na chodnik w miejscu przejścia dla pieszych (w sumie nie wiem po co, mogło jechać dalej, ale pewnie kierowca trochę się już w tym pogubił ), a tramwaj w końcu przejechał z przeciwka i karetka wyjechała zza naszego tramwaju. Te 3 minuty to czyjeś życie. A oni wolą postawić miliard głupich słupków, zamiast po prostu zatrudnić kilku więcej kontrolerów strefy, żeby faktycznie karali tych co niewłaściwie parkują. Zresztą ja tam bym całą długą w ogóle przeprojektował, bo to co oni zrobili z tą ulicą to jakiś żart, no ale Krakusi muszą widzieć swoje furki z okna Szary - miałem kiedyś Tipo, tylko białe i w gazie Ciekawe autko. Swoja drogą, masz ten bajerancki kokpit czy standardowy? Edytowane 21 Listopada 2015 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
szary_turbo 3473 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Standardowy Digital był chyba tylko w mocniejszych wersjach. Zawsze mi się kojarzył z Knight Rider. http://makinecim.com/cp/pictures/2012/01/04/141496/i_TEMPRA.TIPO.DIJITAL.GOSTERGE.TAMIRI.N_1_1325686824.jpg 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Ja jestem chyba za młody na takie skojarzenia, co nie zmienia faktu, że do dzisiaj wygląda naprawdę super ;D Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.