Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

600-800 za remont, łaa ale wydatek
 

Gro osób zarabia najniższa krajową i taka suma jest bardzo dużym wydatkiem.

+ dwumas 2-3k, do tego te całe dpf czy jak to tam się zwie... i robi się ładna sumka

 

pierwszy lepszy przykład z internetów:

 

Co się psuje w dieslach i ile kosztuje naprawa?

Wtryskiwacze - Z czasem tracą precyzję działania. Nawet jeśli auto odpala (choć z trudem), trzeba je wymienić lub zregenerować. „Lejące” wtryskiwacze mogą szybko doprowadzić do uszkodzenia filtra cząstek stałych. Zwykle są bardzo drogie. Cena części: 800-3500 zł/szt.

Turbosprężarka - Żywotność turbiny w dużej mierze zależy od tego, czy auto głównie jeździ w trasie, czy w mieście, oraz od nawyków kierowcy. Najbardziej szkodliwa jest agresywna jazda z nierozgrzanym silnikiem i gaszenie go bez schłodzenia turbiny. Koszt: 1400-8000 zł.

Świece żarowe - To tanie części jak na standardy diesli (cena: od kilkunastu do 400 zł). W wielu modelach po kilku latach się zapiekają, a wtedy ich wykręcenie sprawia duży problem. Dość często dochodzi do urwania świec. Koszt wymiany: 100-500 zł za sztukę.

Filtr cząstek stałych - Zmora właścicieli aut z nowoczesnymi dieslami. Element ten sprawia, że takie samochody nie nadają się do typowo miejskiej jazdy – w takich warunkach filtr szybko się zapycha i dochodzi do rozrzedzenia oleju, gdy nie zostanie dokończona procedura wypalania. Koszt: 2400-12 000 zł.

Koło dwumasowe - Element odpowiadający za niwelowanie wibracji silnika. Niestety, regeneracja jest dość problematyczna, bo producenci nie dostarczają oryginalnych części. Z tego powodu efekt naprawy nie zawsze zadowala. Koszt: 1500-5000 zł.

Przepływomierz - Odpowiedzialny za dawkowanie powietrza. Do sprawdzenia działania przepływomierza potrzebny jest komputer diagnostyczny. Nieprawidłowe funkcjonowanie objawia się m.in. nierówną pracą silnika. Koszt: od 200 do 6000 zł (zintegrowane z innymi elementami).

 

EGR - Zawór EGR jest jednym z proekologicznych dodatków – kieruje część spalin z powrotem do silnika, dzięki czemu jest w nich mniej szkodliwych tlenków azotu. Po kilku latach bywa jednak źródłem kłopotów, dlatego dość często jest usuwany i zaślepiany. Koszt: 250-800 zł.

Link to post
Share on other sites

 

 

dźwięk jaki generuje klekot to najładniejszych nie należy

Ładny, nieładny, on jest po prostu inny. "Sportowy" wydech benzyniaka jest ok, jale przez 5 minut. Nie wyobrażam sobie jazdy taką pierdziawką na wczasy, gdzie do celu mam 1800km. Tasowanie biegami też jest męczące.

 

 

Póki dwumas/turbo nie trzaśnie ;)

Opel, Ford, czy Volvo?

Link to post
Share on other sites
+ dwumas 2-3k, do tego te całe dpf

Dwumas to od razu napisz, że 10k... Poza tym jak ktoś jest taki oszczędny to dwumas można wymienić za zwykłe koło masowe.

A DPF - nie słyszałeś o czymś takim jak usuwanie DPF? 

 

Bym zapomniał, dwumas, wtryski itp. to oczywiście części eksploatacyjne i należy je wymieniać co roku, więc przeciętny posiadacz diesla co rok wydaje na naprawy minimum 10k zł  :rotfl:

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
do tego te całe dpf czy jak to tam się zwie

 

jeszcze trzeba mieć to gó**o dla frajerów

 

 

 

Słyszałem ale słyszałem tez że nie zawsze jest to do końca legalne... przynajmniej nie w każdym kraju.

 

ja go nie mam całkiem legalnie 

 

 

 

dwumas 2-3k, (...) i robi się ładna sumka

 

tymczasem benzyna w ogóle nie wymaga nawet oleju napędowego wsiadasz i jeździsz do śmieci, weź że nie wyskakuj z takimi, każe urządzenie mechaniczne wymaga remontu/przeglądu po pewnym czasie i każdy remont/przegląd wymaga środków

Link to post
Share on other sites
jeszcze trzeba mieć to gó**o dla frajerów

Haha, oj tak - jak miło, że w naszych go nie ma :D

 

 

 

A "podciągnięcie" osiąguff ?
 

Zależy - poszukaj na forum swojego modelu, wiem, że moją Alfę mógłbym za 400-500 zł zmapować.

Edytowane przez Johny3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

drachu co ty mówisz... gdzie ja napisałem, ze benzyna jest bezobsługowa i nie psujaca się? Porównaj ceny dwumasy do dizla i do benzyny, różnica w cenie jest spora. Z innymi częściami podobnie, do tego w wielu benzyniakach brak turbo więc i koszta ulegają zmniejszeniu. Fakty są takie, ze dizel wyróżnia się mniejszym zużyciem paliwa ale droższą naprawą a benzyna tańszymi częściami ale większym spalaniem.

Link to post
Share on other sites
nie słyszałeś o czymś takim jak usuwanie DPF?

A słyszałeś coś o badaniu toksyczności spalin?

 

Dwumas przy "umiejętnej" jeździe potrafi trzasnąć w podobnym tempie co sprzęgło więc nie wiem czym tu chciałeś zabłysnąć.

 

 

 

 

każe urządzenie mechaniczne wymaga remontu/przeglądu po pewnym czasie i każdy remont/przegląd wymaga środków

Tak zgadza się, lecz nie każde w jednakowym stopniu. Benzyna generuje tu zdecydowanie niższe koszty.

 

 

 

jeszcze trzeba mieć to gó**o dla frajerów

Kup świeżego Diesla bez DPF/FAP (z wyjątkiem Toyoty, w której to rozwiązanie ma pewne zalety w stosunku do reszty).

 

 

 

za 400-500 zł zmapować.

Powodzenia. Jeszcze taniej Cie wyjdzie 'program' z Allegro.

Link to post
Share on other sites

 

 

tak z ciekawości, ile tak średnio wjazd na hamownie wychodzi? 
 

 

W naszej okolicy za pomiar wołają 100pln.

Strojenie zależy czego (samochód, komputer) od 800pln.... i trzeba mieć pełny bak :D

Link to post
Share on other sites

Auto na każdą kieszeń, w zasadzie już prawie zabytek lub złom (zależnie od podejścia właściciela) a idzie dobrze i brzmi pięknie

 

Poczciwe stare r5 od audi, w zasadzie na każdą kieszeń wystarczy troszkę się pobawić i mamy prawie S1 Quattro jeśli chodzi o dźwięk :D

Link to post
Share on other sites

 

 

drachu co ty mówisz...

 

mówię, mówię jak już się bawisz w wyceny to ci mogę od ręki pokazać turbodiesla 3 razy tańszego w eksploatacji od przeciętnej miejskiej benzyny i na odwrót, wszystko zależy od samochodu, także to nie są żadne fakty, te ze spalaniem też nie, bo mocno zależą od tego w jakich warunkach auto jeździ i na jakich dziennych dystansach, stereotypy powtarzasz

 

 

 

A słyszałeś coś o badaniu toksyczności spalin?

 

ekopropaganda, możesz przyjechać i zbadać moje, DPF powstał tylko i wyłącznie w celu dodania do samochodu czegoś co periodycznie trzeba serwisować

dobrze wyregulowany diesel niczego nie zanieczyszcza bardziej od benzyny

 

 

 

Kup świeżego Diesla bez DPF/FAP

 

to fakt, natomiast wiąże się IMO wyłącznie z tym co napisałem powyżej 

Link to post
Share on other sites
A słyszałeś coś o badaniu toksyczności spalin?

W Polsce? Haha, poza tym mam to gdzieś, bo nie mam DPF.

Poza tym ciekawe jak ktoś to sprawdzi i pod jakim pretekstem? Nawet jak obejrzysz podwozie to zobaczysz puszkę po DPF nienaruszoną, bo spawy są po niewidocznej stronie, albo po prostu nie da się ich gołym okiem odróżnić.

Ciekawe z resztą kto w naszym kraju interesowałby się tym czy masz DPF, skoro po ulicach jeździ mnóstwo "od Niemca spod koca", które zostawiają za sobą zasłonę dymną.

 

 

Powodzenia. Jeszcze taniej Cie wyjdzie 'program' z Allegro.

Po prostu są ludzie, którzy mają umiejętności, a nie ciągną sobie jak za zboże - mało jest przykładów "renomowanych" firm, które tak umiejętnie podciągają moc, że po kilku tysiącach kilometrów silnik  nadaje się tylko do wymiany?

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...