Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania lub manewrów. Gwoli ścisłości taka prosta zagadka z fizyki. Lepiej ciągnąć czy pchać? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Pchać i ciągnąć. Co wygrałem? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Zależy co ciągnąć,bo jak druty to ja jednak wolę pchać. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania lub manewrów. Gwoli ścisłości taka prosta zagadka z fizyki. Lepiej ciągnąć czy pchać? W zagadce uwzględniamy rodzaj powierzchni, rodzaj obiektu, kąt nachylenia podłoża i stopień twojego zjarania ? 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Najlepsza rzecz z całej idiotycznej kwalifikacji wstępnej. Potwierdzam, płyty wspominam najmilej z całego kursu . Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci Patrz, już to zrobiłeś kiedyś... http://maja.rysuje.com/wp-content/uploads/2008/04/zlomek.jpg 5 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Najlepsza rzecz z całej idiotycznej kwalifikacji wstępnej. Brat teraz robił takie szkolenia, także mówi że świetna zabawa Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 To tak dla potwierdzenia, że FWD "daje radę". 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Hahahah...... nie każdy niestety jest w stanie pojąć prostej fizyki. Nie no sory Lukson, ale ja mam na studiach do czynienia z najróżniejszymi dziedzinami fizyki, od typowej fizyki, przez mechanikę, wytrzymałość materiałów, termodynamikę i mimo, że nie jestem z tego najgorszy to Twojej fizyki nie mogę pojąć Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania Nie przesadzaj, będzie ich dosłownie kilka, mniej niż 10. Lepiej ciągnąć czy pchać? W temacie samochodów (#nohomo) lepiej jest ciągnąć, widać to przecież na przykładzie przednionapędówek. Nawet sobie możesz rozrysować, a jeszcze lepiej jak uwzględnisz samochód nachylony pod górkę Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Klikacz Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Dobrze, że wszystkie pociągi i ciągniki siodłowe pchają całą masę. Uff... Tylko nazwy ktoś im pochrzanił 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 widać to przecież na przykładzie przednionapędówek. http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2007/08/przysauto.jpg Dobrze, że wszystkie pociągi i ciągniki siodłowe pchają całą masę. Brat mojej matki 40 lat przepracował jako maszynista i kiedyś zadałem mu dwa pytania: 1. Po co w lokomotywie/elektrowozie jest kierownica skoro jeździ po szynach? (głupie pytanie ) 2. Dlaczego lokomotywa/elektrowóz jest na początku a nie na końcu składu. Przecież w składach push-pull to ta z tyłu ma więcej roboty do odwalenia. Ad.1 To nie kierownica tylko nastawnik prędkości. Ad. 2 Żeby było widać to co jest na torze, co raczej jest logiczną odpowiedzią. W składach pasażerskich EN57 to środkowy wagon napędza całość co zwiększa efektywność składu niezależnie od kierunku jazdy. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
emilko1994 97 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Lukson chyba Cię fantazja poniosła, jak masz dostęp do aut z różnymi napędami to sam sprawdź jak się jeździ gdy jest ślisko, mi osobiście najgorzej się jeździ tylnonapędowym. @Up Tak, w autach tylnonapędowych siła nacisku podczas przyspieszania jest duża z tyłu, co za tym idzie podczas poślizgu auto ciężko wyprowadzić z niego, wymaga to szybkiej reakcji i jest trudniejsze do opanowania niż w autach z FWD. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez emilko1994 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty BIGPUN 12628 Napisano 6 Stycznia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Lukson jesteś niemądry? Bo ja po tym co czytam to się zastawiam co zrobić z tym wszystkim co pisałeś o dźwięku. Człowieku tylnonapędówki chronicznie cierpią na lekką du**ę. Robi się cuda, przenosi skrzynię na tył. Ba! Dociąża czasem płytą z betonu. Jeżdżę z tylnym napędem od czasu zrobienia prawka: maluch, poldek, e36, e39, e65 i e92. Uwierz mi wiem co się dzieje na lodzie:) Siła docisku tylnej osi mierzona w Luksonach jest mniejsza niż siła docisku silnika na przednioą oś. 12 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Przecież to niemożliwe według Luksonowych praw fizyki Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Zrobiłem doświadczenie wyszło mi że 1 Lukson. < 1 Newton 6 Cytuj Link to post Share on other sites
emilko1994 97 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 No FWD podczas poślizgu Ci auta nie obróci o 180, zresztą można sprawdzić , mając przód napęd rozpędzić się do 50 km/h na jakimś placu i zaciągnąć ręczny lekko skręcając kierownicą, obróci auto w p***u o 360 i nie można zareagować. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Lukson, mam jedno proste pytanie: skoro FWD tak bardzo jest do bani, to dlaczego BMW nie dominuje w WTCC? Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Inaczej- skoro FWD jest do bani to dlaczego nie kupiłeś tylnonapędowca? Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Bo dostał FWD bodajże za darmo, tj. odziedziczył. Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Olaboga, była siatka basu, teraz będzie siatka docisku To, jaki rodzaj napędu jest najlepszy to sprawa oczywista i nie bardzo rozumiem, po co te kłótnie http://static.pakwheels.com/2014/05/BackFutureflyingcar.jpg Na drugim miejscu jest ten, którym dysponujemy w aktualnie posiadanym samochodzie. 9 Cytuj Link to post Share on other sites
krzesuo 892 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Może będzie niedługo wątek dociążania tyłu pojazdu paletami, coby nie latał za bardzo na boki . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2007/08/przysauto.jpg No ok, trochę to tak wygląda, ale przy przyspieszeniu, gdy się poruszasz. Podczas ruszania, czyli z Vp=0 km/h nacisk na tył jest znikomy w porównaniu do nacisku z przodu, a podczas ruszania samochód musi pchać całą konstrukcję Z resztą o co ja się kłócę. U mnie jest dość długo śnieg (nieraz od listopada do końca marca), co chwilę widzę pełno ludzi w samochodach tylnionapędowych, którzy spod domu nie mogą wyjechać gdy jest większa ślizgawka i bawią się w patenty z popiołem/gałązkami/dociążanie tyłu, a Ty mnie zmuszasz do jakichś analiz fizycznych Z resztą jak napisał BIGi: z Newtonem raczej nie wygrasz W dodatku jeździsz Mondeo, więc nawet z chęcią, czy niechęcią powinieneś się przyznać jak jest, bo taka jest prawda. Tylnionapędowe auta są do bani zimą. Co innego do "latania bokiem" itd itp, ale przecież nawet Twoje własne argumenty mówią przeciwko Tobie Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Klikacz 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 No ok, trochę to tak wygląda, ale przy przyspieszeniu, gdy się poruszasz. Podczas ruszania, czyli z Vp=0 km/h nacisk na tył jest znikomy w porównaniu do nacisku z przodu, a podczas ruszania samochód musi pchać całą konstrukcję http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_transfer 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 (edytowane) http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_transfer http://pl.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3d Przykro mi, nawet przepływ masy Ci nie pomoże. W dodatku podstawowym warunkiem przepływu masy jest tutaj ruch!!!! A my przecież "rozmawiamy" o ruszaniu z miejsca. Jak stoisz to rozkład masy będzie ten sam, niezależnie od napędu. Edytowane 6 Stycznia 2015 przez Klikacz Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Co innego do "latania bokiem" To fakt i tego przecież nikt nie negował - nawet LT35 daje więcej frajdy z latania bokiem niż większość aut FWD PS. Tak, da się latać bokiem takim "autobusem". Sprawdzone. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 W 2014 sprzedałem 627 aut, na moim placu mam średnio 87. Nie ciężko zgadnąć, ze mam w ciągu 12 miesięcy sporo rożnych samochodów, samochodów którymi którym mogę jeździć do woli. Idąc dalej, nie trudno domyśleć się, mam pojecie o tym pisze jako, ze poruszam się rożnymi samochodami w rożnych warunkach itp. Lukson, zastanawiam się jak ty brniesz przez życie, jestem pełen podziwu, ze funkcjonujesz. Nie będę już się wdawał z Toba w dyskusje bo mam nerwobóle. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.