Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania lub manewrów.

 

Gwoli ścisłości taka prosta zagadka z fizyki.

Lepiej ciągnąć czy pchać?

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania lub manewrów.

 

Gwoli ścisłości taka prosta zagadka z fizyki.

Lepiej ciągnąć czy pchać?

W zagadce uwzględniamy rodzaj powierzchni, rodzaj obiektu, kąt nachylenia podłoża i stopień twojego zjarania ?

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Najlepsza rzecz z całej idiotycznej kwalifikacji wstępnej.

Potwierdzam, płyty wspominam najmilej z całego kursu :).


 

 

Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci

Patrz, już to zrobiłeś kiedyś...

 

http://maja.rysuje.com/wp-content/uploads/2008/04/zlomek.jpg

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Hahahah...... nie każdy niestety jest w stanie pojąć prostej fizyki.

 

Nie no sory Lukson, ale ja mam na studiach do czynienia z najróżniejszymi dziedzinami fizyki, od typowej fizyki, przez mechanikę, wytrzymałość materiałów, termodynamikę i mimo, że nie jestem z tego najgorszy to Twojej fizyki nie mogę pojąć :P

 

 

Jest za młoda godzina żebym zapalił, bo rozrysowałbym Ci każdą siłę działającą na samochód FWD w trakcie przyśpieszania i hamowania

 

Nie przesadzaj, będzie ich dosłownie kilka, mniej niż 10.

 

 

 

Lepiej ciągnąć czy pchać?

 

W temacie samochodów (#nohomo) lepiej jest ciągnąć, widać to przecież na przykładzie przednionapędówek. Nawet sobie możesz rozrysować, a jeszcze lepiej jak uwzględnisz samochód nachylony pod górkę :P

Edytowane przez Klikacz
Link to post
Share on other sites

 

 

widać to przecież na przykładzie przednionapędówek.
 

 

http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2007/08/przysauto.jpg

 

 

 

Dobrze, że wszystkie pociągi i ciągniki siodłowe pchają całą masę.

 

Brat mojej matki 40 lat przepracował jako maszynista i kiedyś zadałem mu dwa pytania:

1. Po co w lokomotywie/elektrowozie jest kierownica skoro jeździ po szynach? (głupie pytanie :D )

2. Dlaczego lokomotywa/elektrowóz jest na początku a nie na końcu składu. Przecież w składach push-pull to ta z tyłu ma więcej roboty do odwalenia.

 

Ad.1

To nie kierownica tylko nastawnik prędkości.

Ad. 2

Żeby było widać to co jest na torze, co raczej jest logiczną odpowiedzią. W składach pasażerskich EN57 to środkowy wagon napędza całość co zwiększa efektywność składu niezależnie od kierunku jazdy.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Lukson chyba Cię fantazja poniosła, jak masz dostęp do aut z różnymi napędami to sam sprawdź jak się jeździ gdy jest ślisko, mi osobiście najgorzej się jeździ tylnonapędowym.

 

@Up 

Tak, w autach tylnonapędowych siła nacisku podczas przyspieszania jest duża z tyłu, co za tym idzie podczas poślizgu auto ciężko wyprowadzić z niego, wymaga to szybkiej reakcji i jest trudniejsze do opanowania niż w autach z FWD.

Edytowane przez emilko1994
Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Olaboga, była siatka basu, teraz będzie siatka docisku :/

 

To, jaki rodzaj napędu jest najlepszy to sprawa oczywista i nie bardzo rozumiem, po co te kłótnie :/

 

http://static.pakwheels.com/2014/05/BackFutureflyingcar.jpg

 

Na drugim miejscu jest ten, którym dysponujemy w aktualnie posiadanym samochodzie.

  • Popieram 9
Link to post
Share on other sites

 

 

 

http://www.technikajazdy.info/wp-content/uploads/2007/08/przysauto.jpg

 

 

 

 

No ok, trochę to tak wygląda, ale przy przyspieszeniu, gdy się poruszasz. Podczas ruszania, czyli z Vp=0 km/h nacisk na tył jest znikomy w porównaniu do nacisku z przodu, a podczas ruszania samochód musi pchać całą konstrukcję

 

 Z resztą o co ja się kłócę. U mnie jest dość długo śnieg (nieraz od listopada do końca marca), co chwilę widzę pełno ludzi w samochodach tylnionapędowych, którzy spod domu nie mogą wyjechać gdy jest większa ślizgawka i bawią się w patenty z popiołem/gałązkami/dociążanie tyłu, a Ty mnie zmuszasz do jakichś analiz fizycznych :D Z resztą jak napisał BIGi: z Newtonem raczej nie wygrasz ;) W dodatku jeździsz Mondeo, więc nawet z chęcią, czy niechęcią powinieneś się przyznać jak jest, bo taka jest prawda. Tylnionapędowe auta są do bani zimą. Co innego do "latania bokiem" itd itp, ale przecież nawet Twoje własne argumenty mówią przeciwko Tobie :D

Edytowane przez Klikacz
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No ok, trochę to tak wygląda, ale przy przyspieszeniu, gdy się poruszasz. Podczas ruszania, czyli z Vp=0 km/h nacisk na tył jest znikomy w porównaniu do nacisku z przodu, a podczas ruszania samochód musi pchać całą konstrukcję

http://en.wikipedia.org/wiki/Weight_transfer

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3d  Przykro mi, nawet przepływ masy Ci nie pomoże.

W dodatku podstawowym warunkiem przepływu masy jest tutaj ruch!!!! A my przecież "rozmawiamy" o ruszaniu z miejsca. Jak stoisz to rozkład masy będzie ten sam, niezależnie od napędu. 

Edytowane przez Klikacz
Link to post
Share on other sites

W 2014 sprzedałem 627 aut, na moim placu mam średnio 87. Nie ciężko zgadnąć, ze mam w ciągu 12 miesięcy sporo rożnych samochodów, samochodów którymi którym mogę jeździć do woli. Idąc dalej, nie trudno domyśleć się, mam pojecie o tym pisze jako, ze poruszam się rożnymi samochodami w rożnych warunkach itp.

 

 

 

 

 

 

 

Lukson, zastanawiam się jak ty brniesz przez życie, jestem pełen podziwu, ze funkcjonujesz. Nie będę już się wdawał z Toba w dyskusje bo mam nerwobóle.

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...