Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Fizyka Nie mi to pisz tylko: O czym ty tutaj piszesz ? A tutaj to piszesz bzdury, w fwd oś napędową masz dociążoną przez silnik co ułatwia ruszania na śliskiej czy innej słabo przyczepnej nawierzchni. RWD w tej kwestii działa gorzej Patrz wyżej -> fizyka. że co zrobić ? skandynawskie wahadło. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 to nie takie hop siup jak niektórym znawcom teoretykom się wydaje. Do tego dodajmy ogromną odpowiedzialność za zdrowie/życie podróżnych. Szkoda, ze nie gratyfikowana odpowiednio zarobkami Podsterowność - ma miejsce wtedy kiedy na zakręcie wylatujesz przodem z drogi i uderzasz w drzewo po czym giniesz. Tak offtop troche, ale chyba wolalbym przodem walnac w drzewo (lepsze strefy zgniotu), niz bokiem dość stromą drogę w warunkach śliskich kończyła się co najwyżej ślizganiem na boki, podczas gdy wyjazd starym, rozklekotanym 106 jego żony - FWD Wynika to z konstrukcji obydwu aut. W przypadku FWD przednia os jest bardziej dociazona, przez co bedzie miala troche wiecej trakcji niz os tylna W mercu proste LSD rozwiazalo by ten problem ty masz skrzywienie od beemki i torów, nie słucham cię 1 Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Dzieki chlopaki (w szcxegolnosci Lukson ) za odrobine rozrywki w szkole. Popcornu tylko brakuje Btw. Troche sniegu jeszcze zostalo, to zaraz sobie troche pozabijam owady boczna szyba LOL Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jeździłem pojazdem z prawie każdym napędem FWD, RWD, AWD (4x4, 6x6) i wiem jak każdy się zachowuje.Ale było to rzeczywiste auto czy tylko takie w grze komputerowej? To co piszesz niestety w rzeczywistości jest zupełnie odwrotne. 1. Prędzej ruszysz autem FWD niż RWD na śliskim co napisali poprzednicy (przednia oś jest mocniej obciążona). 2. W FWD skręca się bajecznie prosto. Przed zakrętem ściągasz nogę z gazu, dociążasz przód i przechodzisz gładko. Prawda jest taka, że podsterowność dużo łatwiej opanować niż nadsterowność. 4. Nie? Sprawdź sposobu na kołyskę. Nie będzie to przy prędkości znanej z RWD ale da się bez to zrobić bez użycia ręcznego. 5. Nie bardzo wiem co dla Ciebie oznacza "rybka" ale w przypadku FWD nie widzę przeszkód by np. zahamować lewą nogą. Moje doświadczenie jest wprawdzie dość krótkie, jednak ukończyłem kilka kursów doszkalających technikę jazdy na płytach poślizgowych (można porównać do jazdy po oblodzonej nawierzchni). Z jednym się zgodzę, dla samego funu z jazdy RWD będzie bezkonkurencyjny, bączki, drift i te sprawy. W efektywności niestety FWD i przede wszystkim AWD górują. W mercu proste LSD rozwiazalo by ten problem Z ruszeniem tak, później mogłoby pogłębić problem. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 skandynawskie wahadło. No i jakie to ma zastosowanie w normalnych ruchu drogowym ? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 skandynawskie wahadło. http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/jak-wejsc-w-poslizg/ Wiesz, że dzwony biją tylko nie w którym kościele. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 skandynawskie wahadło. Ciebie Lukson chyba jeszcze po Sylwestrze trzyma, jak chcesz skandynawskie wahadło na normalnej drodze stosować Btw osobiście żałuję, że na prawku nie ma kursów doszkalających na płytach poślizgowych. Wg mnie każdy powinien taki kurs przejść, bo przecież 90% ludzi zdających prawko nie ma pojęcia jak wyjść z poślizgu. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Teraz to bodajże wyszło w życie (albo ma wejść). Po ukończeniu prawka a przed rokiem od jego zdobycia będziesz musiał przejść kurs na płytach. EDYTA:To dopiero plan. Może wejdzie w życie od 2016 r. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Lukson miałby rację z ruszaniem na śniegu, gdyby nie jeden fakt: Zdecydowana większość aut ma rozkład mas przód>tył. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 nawet nie zaczynajcie z egzaminami na prawko, całe to szkolenie uczy jak zdać egzamin, a nie jak jeździć ostatnio słyszałem, że jeszcze pierniczą coś o ekojeździe, która w praktyce nie ma nic wspólnego z ekonomią czy dobrym spalaniem, za to jest to świetna metoda na zabicie każdego silnika poza wolnossącym dieslem starego typu 1 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Ten eco-driving to wogole jakas masakra.. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
krzesuo 892 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Chciałem zdać prawko w tym roku... Już to widzę . Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 ostatnio słyszałem, że jeszcze pierniczą coś o ekojeździe Dobrze, że wprowadzają elementy jazdy ekologicznej. Z drugiej zaś strony, to co to jest ta eko-jazda? Powiedzmy sobie szczerze - tak czy siak jeśli ktoś ma olej w głowie to stosuje ~80% jej założeń (nie piłuje samochodu na wysokich obrotach jadąc ze stałą prędkością, umie hamować silnikiem itd.) Biorąc jako przykład nakaz "utrzymywania niskich obrotów" - jak najbardziej słuszny. Tyle, że "niskie obroty" to dla każdego silnika co innego, więc już widzę te problemy z korbami i wałem "bo przecież nie wolno przekraczać 2k RPM". Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Dobrze, że wprowadzają elementy jazdy ekologicznej. Dobrze by było gdyby tego uczyły czy egzaminowały osoby mające o tym pojęcie. Gdzieś czytałem wypowiedź instruktora ekojazdy jednej ze szkół doszkalających o nowych zasadach egzaminowania ekodrivingu - zwyczajnie się zaśmiał. W ogóle nie bardzo pojmuje wprowadzanie tego elementu na egzaminach. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 I ja. Tym bardziej, że każdy będzie jeździł tak jak lubi. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 dokładnie prawdziwa ekonomiczna jazda nie ma nic wspólnego z zamulaniem na drodze, na swoim aucie uczyłem się tego trochę i zeszedłem z książkowych 9,7 do ok 9,0 w trybie miejskim pr********m (kraków), ale szybciej nazwał bym to jazdą dynamiczną niż jakimś eko-idiotyzmem Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Ale fajny temat:) ile wiedzy!! 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 ile Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 http://craiis.org.pl/Smileys/default/popcorn_drama.gif 2 Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Myślałem ze Lukson pisze durnoty jedynie na temat głośników a tu proszę, na autach również się "zna" Nie mogę wyjsc z podziwu dla Twojej osoby. 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Lukson pisze durnoty jedynie na temat głośników Potwierdzenie tego argumentu? Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 http://foto.favore.pl/2011/1/20/0/271982_1295480916583_n.jpg 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Hahahah...... nie każdy niestety jest w stanie pojąć prostej fizyki. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 na płytach poślizgowych Najlepsza rzecz z całej idiotycznej kwalifikacji wstępnej. Nigdy nie zapomnę jazdy bokiem starym Autosanem i dużym Daily, zabawa przednia ale też i bardzo ciekawe doświadczenie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 1. Nie potrafi ruszyć gdy jest ślisko. 2. Nie potrafi skręcić gdy jest ślisko. 3. Nie potrafi zatrzymać się gdy jest ślisko. 4. Nie potrafi jechać bokiem gdy jest ślisko. 5. Nie potrafi na raz napędzać i hamować gdy nie jest i jest ślisko. Fizyk się odezwał. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.