Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 (edytowane) Nie bardzo wiedziałem w jakim dziale to umieścić, jeżeli zły to proszę moda o przeniesienie. Kupiłem w komputroniku kartę graficzną Gigabyte 3080 która okazała się wadliwa. W czasie gry ekran gaśnie i wentylatory na 100%. Oddałem ją w sklepie stacjonarnym w Tarnowie i ci odesłali ją do serwisu Gigabyte na gwarancję. Gigabyte odesłał kartę twierdząc że wad nie wykryto. Zamontowałem w domu i oczywiście karta nadal się wyłączała. Napisałem więc maila do Komputronika w którym zamieściłem skan odpowiedzi Gigabyte oraz nagrany film gdzie pokazałem że karta pracuje a na ekranie brak sygnału bo oczywiście po jakichś 2 godzinach gry karta zgasła. Napisałem również że jeżeli nie rozwiążą problemu z kartą to będę żądał zwrotu pieniędzy bo ona ewidentnie jest wadliwa. W odpowiedzi otrzymałem w mailu etykietę do wydrukowania z numerem RMA i instrukcją aby wysłać ją DHLem na ich adres co też zrobiłem. A dzisiaj kurier przywiózł mi takie pismo od nich (link do skanu): https://i.imgur.com/KNKVNiB.jpg Powołują się na 560 ale przecież karta ani nie była naprawiana ani wymieniana, po prostu odesłali ją w takim samym stanie jak ja im wysłałem. I nie bardzo rozumiem co oznacza ich stwierdzenie że cytuję " chcemy zaproponować przekazanie przedmiotowego urządzenia do serwisu zewnętrznego celem podjęcia próby naprawy urządzenia". A jak się próba nie powiedzie to co? Że niby odeślą mi niesprawną kartę? Przecież oni chyba ponoszą jakąś odpowiedzialność za to co sprzedają? Czy źle odczytuję tego maila i chodzi o zgodę na przekazanie karty do serwisu Gigabyte i nie pozostaje mi nic innego jak tylko zgodzić się i czekać co dalej? I jak odeślą nie stwierdzając wad to bawić się w odsyłanie non stop? Kartę kupiłem końcem listopada na Black Friday i wychodzi na to że ona dłużej będzie leżeć w sumie serwisie niż będę jej używał. Edytowane 7 Lutego 2023 przez Asaqq Cytuj Link to post Share on other sites
adijedi 32 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 no ładnie się serwis gigabyte wycwanił, odrzucili gwarancje, więc teraz piłeczka po stronie komputronik - wyśle do swojego serwisu zewnętrznego, podejmie próbę naprawy, jeśli naprawią to super, a jeśli nie to będą musieli już wymienić Ci karte Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 A oni mają jakieś swoje serwisy? Mi wydawało się że pisząc "zewnętrzny serwis" mają na myśli powtórną wysyłkę do Gigabyte. W ogóle mam jakieś opcje poza po prostu zgodą na próbę naprawy? Cytuj Link to post Share on other sites
8gwiazdek 255 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Jeżeli do zasilania tej karty korzystasz z zasilacza który jest w Twojej stopce to zaczął bym od niego Cytuj Link to post Share on other sites
Wik-Mar 136 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Proponuję skorzystać z Rękojmia przysługuje konsumentom na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. Podstawą odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec konsumenta jest wada fizyczna lub prawna (art. 556 KC) Cytuj Link to post Share on other sites
adijedi 32 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 ok, ale jeśli to wina zasilacza, to może warto by było to sprawdzić na początku, może rzeczywiście pod obciążeniem nie daje rady zasilanie, lub coś jest walnięte w tym kruxie Cytuj Link to post Share on other sites
ODIN85 1007 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Teraz, adijedi napisał: ok, ale jeśli to wina zasilacza, to może warto by było to sprawdzić na początku, może rzeczywiście pod obciążeniem nie daje rady zasilanie, lub coś jest walnięte w tym kruxie Stopka jest nieaktualna i ma Gx 1000w. Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 8 minut temu, 8gwiazdek napisał: Jeżeli do zasilania tej karty korzystasz z zasilacza który jest w Twojej stopce to zaczął bym od niego Sygnatura nieaktualna, chodzi o nowy komputer (skasowałem już ją). Było testowane najpierw na Krux Generator 850W a teraz mam Seasonic Focus GX 1000W bo myślałem że to wina zasilacza. Na 100% karta jest wadliwa, korzystam z innej w czasie gdy 3080 jest w serwisie i 0 problemów. Temat wałkowałem już w innym wątku i co do tego że to wina karty nie mam wątpliwości. Sporo osób ma z tymi kartami identyczne problemy. 7 minut temu, Wik-Mar napisał: Proponuję skorzystać z Rękojmia przysługuje konsumentom na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. Podstawą odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec konsumenta jest wada fizyczna lub prawna (art. 556 KC) Nie wiem czy to jest możliwe bo pierwszą reklamację potraktowali jako gwarancję. Zresztą zobacz na skan pisma od nich. Ogólnie chodzi mi o to czy jak wydam zgodę na ten serwis zewnętrzny czy oni nie mogą tak jakby potraktować tego jako "akceptację tej wady" i umyć potem ręce że niby próbowali coś robić? Cytuj Link to post Share on other sites
8gwiazdek 255 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 (edytowane) 7 minut temu, Asaqq napisał: Nie wiem czy to jest możliwe bo pierwszą reklamację potraktowali jako gwarancję. Zresztą zobacz na skan pisma od nich. Oba sposoby reklamacji nie mają wpływu na siebie i mogą być prowadzone równolegle. Przy zgłoszeniu reklamacji z tytułu "niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową kupna sprzedaży" albo z tytułu rękojmi ważna jest forma takiego pisma. Nie wiemy też w jakiej formie nabyłeś tą kartę. Edytowane 7 Lutego 2023 przez 8gwiazdek Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1290 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 1 godzinę temu, Asaqq napisał: W czasie gry ekran gaśnie i wentylatory na 100%. Oddałem ją w sklepie stacjonarnym w Tarnowie i ci odesłali ją do serwisu Gigabyte na gwarancję. Sprawdzałeś z innym zasilaczem? Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 27 minut temu, 8gwiazdek napisał: Oba sposoby reklamacji nie mają wpływu na siebie i mogą być prowadzone równolegle. Przy zgłoszeniu reklamacji z tytułu "niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową kupna sprzedaży" albo z tytułu rękojmi ważna jest forma takiego pisma. Nie wiemy też w jakiej formie nabyłeś tą kartę. Karta została zakupiona na allegro ale bezpośrednio od sklepu Komputronik (mają tam swoje konto), nowa na Black Friday w promocji. Normalnie mam fakturę do zakupu i na jej podstawie była robiona pierwsza reklamacja. Obecnie karta jest u nich (tak mi się wydaje) i czekają na moją odpowiedź czy zgadzam się na "próbę naprawy karty w serwisie zewnętrznym". Przepiszę ten fragment od nich: "W związku z powyższym, oraz z uwagi na fakt, iż jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi, chcemy zaproponować przekazanie przedmiotowego urządzenia do serwisu zewnętrznego, celem podjęcia próby naprawy urządzenia. Proszę o podjęcie decyzji oraz poinformowanie mnie o niej mailowo, na adres podany w podpisie niniejszego pisma." I nie wiem co odpisać, zgadzam się, nie zgadzam się czy opcja C i coś typu nie interesuje mnie to, żądam sprawnej karty albo zwrotu kasy? Cytuj Link to post Share on other sites
8gwiazdek 255 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 34 minuty temu, Asaqq napisał: Normalnie mam fakturę Forma zakupu, czyli czy kupiłeś np na firmę? Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Nie na firmę. Na osobę prywatną. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12589 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Zawsze, ale to zawsze trzeba zgłaszać reklamacje z tytułu rękojmi. Bo gdy pierwsza reklamacja nic nie da, to przy drugiej warunki stawia już kupujący.Dlatego Komputronik pisze, że należy wybrać sposób rozpatrzenia reklamacji, bo możesz wybrać wymianę na nową lub naprawę.Generalnie, mają Ci dać sprawną kartę, a jeśli się nie uda, to zwrot kasy.To w jaki sposób Komputronik ją "przywróci" do sprawności, to ich decyzja, w sensie, że możesz żądać wymiany na nową, a oni mogą się nie zgodzić, bo uznają, że da się naprawić.Ważne. W pierwszej kolejności żądaj naprawy, bo kolejność żądań ma znaczenie. Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Napisałem im że zgadzam się na naprawę ale że jeżeli ponownie wróci do mnie z nieusuniętą wadą to będę reklamował aż wadę usuną albo oddadzą pieniądze. Więc pewnie znów czeka mnie czekanie z 2 -3 tygodnie. A znając życie wróci do mnie z karteczką że nic nie wykryli i bujaj się z trzecią reklamacją na kolejne 3 tygodnie. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12589 Napisano 7 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Niepotrzebnie się pospieszyłeś. No, ale teraz za późno.Jeśli jednak wróci dalej niesprawna, to reklamuj drugi raz z rękojmi, bo tak jak pisałem, wtedy już Ty stawiasz warunki, a sklep nie może ich zanegować. Innymi słowy, jeśli powiesz, że chcesz kasę, to bez gadania muszą Ci zwrócić kasę.No, ale może wróci sprawna i nie będzie już problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2023 Ale ona jest teraz na rękojmi. Tzn w tym piśmie wyraźnie jest napisane : "...z uwagi na fakt, iż jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi..." Czyli pierwszy zwrot który zrobiłem w sklepie stacjonarnym był na podstawie gwarancji, natomiast drugi zwrot który wysłałem kurierem z nadanym numerem RMA potraktowali jako rekojmę. Przynajmniej tak z tego wynika. Cytuj Link to post Share on other sites
Wik-Mar 136 Napisano 8 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2023 Rękojmia jest obowiązkowa, gwarancja dobrowolna Tu poczytaj różnice https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/rekojmia-niezalezna-od-gwarancji 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 11 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Cóż, dostałem od Komputronika maila że wysłali do serwisu Gigabyte i muszę czekać na odpowiedź. Chociaż właściwie jestem pewien na 100% że znów odeślą kartę z notką że wad nie wykryto i znów będę musiał odesłać. Po ilu reklamacjach muszą zwrócić pieniądze? Bo to trochę denerwujące że ta karta leży więcej w serwisie niż w komputerze. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12589 Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 Z gwarancji nie muszą, a z rękojmi, przy drugiej, jeśli pierwsza była zasadna i pod warunkiem, że tego zażądasz. Cytuj Link to post Share on other sites
Joymaxx 60 Napisano 19 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2023 (edytowane) Mam taki temat za sobą, z AORUSem 3080 Master. Odsyłaj im do trzeciego razu. Za trzecim max oddadzą ci pieniądze albo wymienią na nowy produkt jeśli świeży rzut z fabryki jest w obiegu. Mi oddali je za drugim ale trochę inna historia bo przy testach zajechali mi dodatkowo wentylatory Napisz że nie chcesz naprawianego produktu bo zapłaciłeś sporo kasy za nówkę i taką chcesz mieć... A jaka dokładnie to karta? AORUS czy zwykły GAMING OC? Edytowane 19 Lutego 2023 przez Joymaxx 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Asaqq 7 Napisano 22 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 To był Aorus 3080 Master. 7 lutego napisałem im że zgadzam się na wysłanie do serwisu a 8 lutego odpisali że wysyłają do serwisu Gigabyte. Od tego momentu cisza. Dla porównania jak lata temu kupiłem na amerykańskim Amazonie (w Polsce jeszcze nie było) kindle i padł ekran po 6 miesiącach to po około 5 minutach rozmowy na czacie przysłali mi etykietę do wydrukowania i odesłania czytnika na ich koszt a na drugi dzień miałem już maila że wysłali nowy w ramach gwarancji nie czekając aż ja spakuję i odeślę stary (ofc i tak go odesłałem). Obsługa klienta w polskich sklepach leży i kwiczy. Cytuj Link to post Share on other sites
Tiamina 781 Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 W dniu 11.02.2023 o 10:38, Asaqq napisał: Cóż, dostałem od Komputronika maila że wysłali do serwisu Gigabyte i muszę czekać na odpowiedź. Chociaż właściwie jestem pewien na 100% że znów odeślą kartę z notką że wad nie wykryto i znów będę musiał odesłać. Po ilu reklamacjach muszą zwrócić pieniądze? Bo to trochę denerwujące że ta karta leży więcej w serwisie niż w komputerze. Z tytułu rękojmi po drugiej lub trzeciej reklamacji spełnią twoje żądanie,jakie im postawiłeś tzn zwrot kasy lub wymiana na nowy.Jeśli będą dalej kombinować to nie cackaj się,tylko wystosuj odp pismo po przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów i zabawa się zakończy.Ja też mam temat za sobą i po drugiej reklamacji ww. dostałem nowy produkt. W twoim orzeczeniu wady produktu UOKiK wysyła odp pismo firmie wskazanej przez ciebie,ci jeśli nie odpiszą w terminie jej,dostaną na dzień dobry fajny prezent w postaci kary do zapłaty i to nie małej.Tak więc tu sprawę szybko załatwisz,jak będą próbować cię wcześniej zbyć. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12589 Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Z tytułu rękojmi po drugiej reklamacji muszą uwzględnić nasze żądania.Kolega@Asaqq na razie ma jedną reklamację z gwarancji i jedną z rękojmi.Dlatego zawsze trzeba zgłaszać tylko z rękojmi, bo mamy więcej opcji. Cytuj Link to post Share on other sites
Arnold 925 Napisano 22 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2023 Nie wiem czy coś się zmieniło, ale jak czytałem rok temu na stronie rzecznika praw konsumenta to za 3 razem jak jest rekojmia to nie mają nic do gadania tylko musza uznać co klient rząda na pismie oczywiście. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.