CjFalcon 70 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 W dniu 15.10.2022 o 14:55, Karister napisał: Ładne kabelki w oplotach póki co idą do szafy. Może Ameryki nie odkryłem ale Cablemod ma już eleganckie przedłużki, w PL nie uświadczysz póki co 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Karister 849 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 Fajne. Pewnie będą na polskim Amazonie, jak reszta ich produktów. Ale i tak trzeba jeszcze czekać na jakieś sensowne zasilacze w tym standardzie. Minimum 1600W, a najlepiej z 2kW na zapas. Wtedy od razu wymiana MOBO, CPU i RAM. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Joint21 8 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 23 godziny temu, Adames napisał: Dla tych co się zastanawiają nad DLSS 3.0 i tym, że tylko RTX 40xx może to odpalić: https://developer.nvidia.com/blog/opencv-optical-flow-algorithms-with-nvidia-turing-gpus/ Przypominam, że sam "Optical Flow Accelerator" jest z nami już od RTX 20xx , podczas kiedy większość źródeł sugeruje, że to nowy element. Rozumiem, że nowy akcelerator jest szybszy, może dokładniejszy, natomiast zupełnie nie rozumiem, dlaczego potrzeba tego nowego akceleratora do działania DLSS 3.0. Wersja 2.0 działa szybciej z Amperami niż z Turingami, ale to nie wyklucza używania DLSS 2.0 na Turingach. Obecnie brakuje jeszcze info dot. co dokładnie zmieniło się w API / HW, że te nowe akceleratory są takie zajefajne. A tu jeszcze tabelka z dokumentacji NVidii, dot. wydajności : Taki mały pstryczek: Więcej można poczytać na: https://docs.nvidia.com/video-technologies/optical-flow-sdk/nvofa-application-note/ To takie moje luźne rozważania, czy DLSS 3.0 ma szansę pojawić się na RTX 20/30 mówiłem że to ściema i te pajace tak pierdzielą żeby sprzedaż rtx 40 im szła ,to samo było z rebarem dla starych inteli .Także tylko czekać aż ktoś to obejdzie i będzie dlss 3 na mojej rtx 30 i wyjebundo w te nowe karty Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 Mam i ja, tylko czekam na zasilacz. 6 2 Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 Ładuj go tam na konkrecie W przyszłym tygodniu i ja się podzielę fajnymi fotkami, dwojaczki albo i trojaczki wlecą Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 6 godzin temu, mabrothrax napisał: zasilacz W tym nowym standardzie? Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 Godzinę temu, dodo napisał: W tym nowym standardzie? Nie, po prostu mocniejszy. Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 19 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2022 (edytowane) W Częstochowie bez zmian. Cytat Ile się czeka na realizację zamówienia z x-kom? Dzwoniłem i się dowiedziałem, że karty które są wrzucane na sklep, to dopiero są w dostawie. Jest ich ograniczona ilość i przypisują. Nie byli w stanie mi powiedzieć czy zostałem przypisany już do karty, ktore beda w najblizszej dostawie, ani brak zblizonego terminu realizacji. Kontynuacja: Cytat Zadzwonili z x-komu: Mam czekać 20 dni roboczych na kartę, więc powtórka z rozrywki z 3xxx. Na razie czekam, bo nie wiadomo jak się sytuacja na świecie zmieni. Kabaret Edytowane 19 Października 2022 przez Artok zbędne odstępy w cytatach Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 18 godzin temu, Joint21 napisał: mówiłem że to ściema i te pajace tak pierdzielą żeby sprzedaż rtx 40 im szła ,to samo było z rebarem dla starych inteli .Także tylko czekać aż ktoś to obejdzie i będzie dlss 3 na mojej rtx 30 i wyjebundo w te nowe karty Będzie DLSS 3.0 dla RTX 20/30 tak samo, jak Ray Tracing dla GTXów odblokowali Czyli raczej ciekawostka niż realna funkcja. Godzinę temu, Artok napisał: Zadzwonili z x-komu: Mam czekać 20 dni roboczych na kartę, więc powtórka z rozrywki z 3xxx. Na razie czekam, bo nie wiadomo jak się sytuacja na świecie zmieni. Kabaret Typowy X-Kom -.-’ A czy ktoś się już w polskiej sieci chwalił, że ma i testuje RTX 4080? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 3 godziny temu, wojciech spychała napisał: czy ktoś się już w polskiej sieci chwalił, że ma i testuje RTX 4080? Ta, 4080/12. Przyszła paczka z jakąś dziwą naklejka; patrzę a pod spodem 3080 Ti. I wydajność się nawet zgadza 4 Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 (edytowane) 25 minut temu, Rebelmind napisał: Ta, 4080/12. Przyszła paczka z jakąś dziwą naklejka; patrzę a pod spodem 3080 Ti. I wydajność się nawet zgadza RTX 3080 Ti to Ty nie obrażaj porównując go do plugastwa jakiego się wstydzi sama NVIDIA Ja z kolei nieco żałuje, że ta karta się nie pojawi bo chciałem się nad nią pastwić, znęcać, odradzać. Gdyż nic ale to nic nie wskazywało na to by była jakkolwiek sensownym produktem który choć minimalnie zasługiwał na x80 w nazwie. Edytowane 19 Października 2022 przez EH_Gosu Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Jestem niemalże pewien @EH_Gosuże to gUano by schodziło za 5500+ PLN jak świeże bułeczki. Ludzie się przyzwyczaili, że 3080 był po 6000 i po tyle schodził - a jeszcze jakby Nv zagrała tą samą kartą co przy dystrybucji 4090 (~limited availability)... Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 19 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2022 1 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Z 3 dni temu na kanale DF podsumowali temat premiery NVIDII i poruszyli tam ciekawą kwestię... Co gdyby DLSS 3.0 FG generowało nie jedną, a dwie klatki pośrednie A z tego co zrozumiałem, to inżynierowie NVIDI już teraz pozytywnie się o tej kwestii wyrażają... To oznaczałoby nawet 3x wyższą płynność animacji Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13233 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Można i 10 wygenerować. Ale są to klatki bezwładne, nad którymi gracz nie ma kontroli. I imput lag w kosmos. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Opóźnienia będą takie same niezależnie od ilości generowanych klatek (nadal będą one wciskane między te same dwie klatki. Oczywiście - nie zwiększamy tu responsywnosci gry, tylko płynność jej animacji. Grając teraz w Plague Tale Requiem (nie wiem czy czytaliście nasz test kart i procesrów: https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/a-plague-tale-requiem-test-kart-i-procesorow.html) na 4090 z aktywnym DLAA i DLSS FG (bez Super Resolution) w 5120x1440p realnie widzę same zalety obecności tej technologii. Dla RTX 4090 nie jest ona jeszcze kluczowa, ale taki RTX 4070 stanowczo dużo na niej zyska w tego typu grach. Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13233 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 2 minuty temu, wojciech spychała napisał: Opóźnienia będą takie same niezależnie W ostatniej klatce generowanej normalnie wykonujesz nagły manewr o 180. Dlss3 dalej myśli że działasz po staremu i potrzebuje 3 klatek aby to skorygować. No ja tam widzę kolosalne opóźnienia. Cytuj Link to post Share on other sites
Adames 469 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 (edytowane) Jakby dali 2 klatki zamiast jednej, wtedy stosunek szamba do pereł by się zmienił z 1-1 na 2-1, więc ta "jakość" generowanych klatek byłaby bardziej odczuwalna. Już teraz jak większość widzi, jest problem z miganiem różnych artefaktów. Mnie dziwi co innego, dlaczego zastosowano "generowanie" klatek pośrednich, zamiast predykcji. Mając 2 (lub więcej) historyczne klatki, wektory ruchu, optical flow, itd, można by próbować robić predykcję obrazu i czasu generowania kolejnej klatki. W ten sposób wpływ na input lag byłby marginalny, bo rzeczywista nowa klatka pojawiała by się o czasie kiedy została wyrenderowana, a nie po wyznaczeniu klatek pośrednich. Czyli w takim układzie zamiast czekać na "nową klatkę" i obliczać obraz pośredni, a potem wyświetlać seryjnie, można by wyświetlić "predyktowaną" klatkę w połowie czasu potrzebnego do wyznaczenia kolejnej klatki. Podejrzewam, że NVidia dawno temu na to wpadła, tylko jakość predykcji była tak zaskakująco dobra, że zachowali to na DLFF4.0 i premierę RTX 50xx, które otrzymają TensorCores 4. Edytowane 19 Października 2022 przez Adames Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 17 minut temu, MiK napisał: W ostatniej klatce generowanej normalnie wykonujesz nagły manewr o 180. Dlss3 dalej myśli że działasz po staremu i potrzebuje 3 klatek aby to skorygować. No ja tam widzę kolosalne opóźnienia. To tak nie działa. DLSS analizuje dwie klatki które gra renderuje czy z niego korzystamy czy też nie. Na podstawie tej analizy wstawia te wygenerowane klatki pomiędzy te utworzone przez silnik gry. Jeżeli gra jest w stanie zapewnić 60 FPS to pomiędzy klatkami mamy 16,6 ms o które DLSS opóźnia obraz. W takim przypadku proces wygląda tak: czas = 0 ms => silnik renderuje klatkę nr 1 i ale jej nie wyświetla czas = 0-16,6 ms => silnik renderuję klatkę nr 2 i wyświetlona zostaje klatka nr 1 czas = 25 ms => karta wyświetla klatkę nr 1,5 wygenerowaną przez AI, a silnik gry już pracuje nad klatką nr 3 czas = 33,2 ms => karta wyświetla klatkę nr 2 a silnik zaczyna pracę nad klatką nr 4 czas = 49,8 ms => karta wyświetla klatkę nr 2,5 wygenerowaną przez AI czas = 66,4 ms => karta wyświetla klatkę nr 3, a silnik zaczyna prace nad klatką nr 5. Na same opóźnienia jeszcze wpływa działanie NV Reflex i ogólnie zmienna płynność gry, ale bardziej chodziło mi tu o pokazanie schematu działania tej funkcji. Teraz, gdyby AI miało generować nie jedną a dwie (trzy? :D) klatki to one nadal były by wyświetlane pomiędzy klatkami o pełnym numerze powyżej. Tylko że pomiędzy taką klatką nr 1 i nr 2 byłyby to klatki nr 1,33 i nr 1,67. (albo nr 1,25, nr 1,5, nr 1,75 dla DLSS FG generującego 3 klatki). Efekt będzie taki że dostajesz więcej pośrednich informacji z tego obrotu 180°, choć niestety nie były by to informacje istotne z punktu widzenia kompetywnej rozgrywki - przykładowo jeżeli miał gdzieś tam mignąć łeb przeciwnika to AI tego nie wygeneruje... Ale jak już pisałem przy recenzji samej karty - DLSS 3.0 FG to nie jest funkcja dla e-sportu, tylko do gier AAA. W grach takich jak Plague Tale najwięcej daje wizualne zwiększenie płynności. I to potwierdzam empirycznymi testami - gra się po prostu przyjemniej, nawet jeżeli responsywność gry zostaje taka sama. Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 2 minuty temu, Adames napisał: Podejrzewam, że NVidia dawno temu na to wpadła, tylko jakość predykcji była tak zaskakująco dobra, że zachowali to na DLFF4.0 i premierę RTX 50xx, które otrzymają TensorCores 4. I tutaj ja również dopatruje się takowej opcji. I cyk: nowy fjuczer RTX 5000 only, rtx 5090 z 2000$ MSRP + USD po 5.25 PLN... Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 6 minut temu, Adames napisał: Mnie dziwi co innego, dlaczego zastosowano "generowanie" klatek pośrednich, zamiast predykcji. Mając 2 (lub więcej) historyczne klatki, wektory ruchu, optical flow, itd, można by próbować robić predykcję obrazu i czasu generowania kolejnej klatki. W ten sposób wpływ na input lag byłby marginalny, bo rzeczywista nowa klatka pojawiała by się o czasie kiedy została wyrenderowana, a nie po wyznaczeniu klatek pośrednich. To by sie wyłożyło na tzw. frame pacingu - klatki byłyby generowane bardzo nierównomiernie, co pogarsza odbiór płynności animacji. A tak mamy zawsze "w połowie" drogi między dwoma klatkami A ilość klatek pośrednich, jak na ironię, podniosłaby jakość i zmniejszyłaby artefakty, bo przejścia byłyby płynniejsze. Cytuj Link to post Share on other sites
Adames 469 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 6 minut temu, wojciech spychała napisał: To by sie wyłożyło na tzw. frame pacingu - klatki byłyby generowane bardzo nierównomiernie, co pogarsza odbiór płynności animacji. A tak mamy zawsze "w połowie" drogi między dwoma klatkami Jeżeli silnik gry jest skopany i jedną klatkę liczy 16 [ms] a drugą 60[ms], to żadna technika nie pomoże. Sytuacja normalna, czyli kiedy klatki są generowane w miarę równo, czyli niewielki rozstrzał pomiędzy klatkami, na poziomie 3-5[ms], to wstawienie "predyktowanej" klatki nie spowoduje widocznej czkawki. Obecna metoda sprawia natomiast, że mając 120 FPS, gra działa z lagiem jak dla 40 FPS (podsumowanie Hardware Unboxed) Cytuj Link to post Share on other sites
wojciech spychała 80 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Widzę że nawet wyszły im lepsze wyniki niż mi Ale to dokładnie to o czym piszę - responsywność gry nie wzrasta (zostaje dokładnie taka sama), ale mamy znacznie płynniejszą animację. Lepiej mieć niż nie mieć taką opcję, a do tego zauważ, że opóźnienia masz 40% mniejsze (przy tych 112 FPS) niż na karcie, która w ogóle nie wspiera NVIDIA Reflex (i zapewnia 42 FPS). Dodam jednak, że z mojej obserwacji wynika, że DLSS 3.0 FG faktycznie daje dziwne wrażenia z gry, gdy bazowy FPS (przed aktywowanie tej funkcji) jest poniżej 45 FPS, zatem gdy finalny FPS jest poniżej 80-90 (z aktywnym FG). Zresztą wydaje mi się, że chyba podobną opinię wygłaszał ktoś z DF. Dla RTX 4090 trudno obecnie o grę która tak kartę zdławi (tzn. w 4K nie ma żadnej ), no ale należy to mieć na uwadze na przyszłość. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Cewek na razie słychać nie było, nawet z otwartą budą. Jakoś weszło, ale ta przelotka to jakaś padaka - nie podoba mi się to kompletnie, ale na razie tak musi być. Napięcia tam żadnego nie ma. Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2787 Napisano 19 Października 2022 Udostępnij Napisano 19 Października 2022 Spoiler 3 godziny temu, Artok napisał: Wychodzi na to że kupno za 6k nowej 3090ti nie było złym pomysłem Tak jak przy poprzedniej generacji porządnie dałem doopy z decyzjami zakupowymi tak teraz wyszło fpyteczkę Może wróżem jakim zostanę 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.