Skocz do zawartości

wojciech spychała

Redaktor
  • Liczba zawartości

    170
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

80 Bardzo dobry

O wojciech spychała

  • Tytuł
    Redaktor

Informacje

  • Płeć:
    Nie podaję

Ostatnie wizyty

689480 wyświetleń profilu
  1. W sumie nie konsultowałem publikacji z suwerenem... Niby obiło mi się o uszy, że były jakieś skandale szykanujące autorkę książek za wolność słowa, ale nie sądzę aby to miało wpływ na grę, która z nią nie jest powiązana... To tak jakby bojkotować nadchodzącego Wiedźmina od CDPR za to, co gdzieś tam powiedział Sapek (a obstawiam, że wypowiadał się nawet bardziej "konserwatywnie" od Rowling...). Zresztą - odchodzimy powoli od tematu kart Ada
  2. Grając na potrzeby testów oraz już po nich (na razie jakieś 5-6h faktycznej gry fabularnej) nie napotkałem na żadne błędy psujące zabawę, czasem ciuchy się na siebie nakładają (trudno aby przewidzieli każdą kombinację), czasem postać się zaklinuje w skałach (jak na razie zawsze udawało się wyjść, ale w razie czego auto zapisy są co 30 sekund :P) i często cienie RT płatają figle na średnim dystansie. Ale to stanowczo pierwsza gra od bardzo dawna przy której tak dobrze się bawię (a też z HP dorastałem).
  3. Po to właśnie jest DLSS 3 I prawdopodobnie tak wygląda jego kampania reklamowa... To mi przypomniało że w tekście mam nieaktualne informacje (przekopiowane z innego testu) dotyczące sterowników
  4. Tymczasem kolejna gra która w zasadzie wymaga DLSS 3 do płynnej gry w 4K - nawet na RTX 4090: https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/hogwarts-legacy-test-kart-i-procesorow.html Nie wiem czy to dobry kierunek optymalizacji obrany przez twórców gier…
  5. Gra jest na partycji E:\ i zdaje się że DS nie jest u mnie aktywne Co by tłumaczyło to nieznośnie 2,5 s do nawet 3,3 s czasu wczytywania gry (z menu do faktycznego grania).
  6. Gra jest na dysku (MP600 PRO 2TB) podpiętym pod chipset (gen 4.0). W platformie testowej będzie na dysku systemowym (tym spiętym z CPU) to będzie można sprawdzić DirectStorage. Choć szczerze powiedziawszy to większość nowych gier nawet bez DS ogarnia temat błyskawicznie - np. Callisto Protocol albo Spidemany - klikasz i jesteś w grze w ciągu 2-3s. Tutaj wygląda to tam samo bez DS. Chyba że jednak DS działa też na SSD obsługiwanych przez chipset? W samej grze nawet tego nigdzie sygnalizują, że jest używane lub nie...
  7. Tak wygląda początek gry w "starannie wyreżyserowanej" sekwencji ucieczki - czyli miejsce w którym każdy gracz się znajdzie: (karta to oczywiście 4090, ale nie chciało mi się OSD zmieniać opisu :P) Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM?
  8. Ok, cofam co mówiłem - po prostu ich menu samo nie wie ile pamięci gra potrzebuje (albo podaje tyle ile faktycznie jest konieczne a nie użyteczne) - podczas faktycznej "gry" (wbudowany benchmark) bez problemu przebijamy 16 GB vRAM.... Ogólnie nie wiem co tyle tej pamięci pochłania bo tekstury oraz ilość detali w grze przywodzi mi namyśl GTA 4 z modami na efekty cząsteczkowe... Sama gra wygląda jakby planowali zrobić całe oświetlenie z użyciem RT, ale się okazało że wszystko poza RTX 4000 klęka więc się z tego wycofali i gra została bez oświetlenia i cieni w większości scen Biorąc pod uwagę ż
  9. Tak wygląda zużycie VRAM na wymaksowanych ustawieniach w 4K (i DLSS Quality bo realnie wygląda lepiej od TAA): Pytanie dlaczego zestawiono RTX 4080 z RX 6800 XT pozostaje otwarte
  10. @EH_Gosuhehe masz dokładnie tą samą miejscówkę testową w Nowigradzie co ja Jak zwykle świetna robota z filmem! Ja cały czas czekam aż usprawnią ten stutter, bo na kartach które nie wspierają Reflex nie da się grać... Kto wie - może naprawią to szybciej niż do The Plague Tale Requiem doczekam się łatki za RT Z innych wieści - wymagania Forspoken na PC stawiają znak równości między RX 6800 XT a RTX 4080
  11. Na forum wypowiadam się tylko w swoim imieniu i przedstawiając moją opinię (co jest domyślnym działaniem każdego forum i przecież nie będę przed każdym zdaniem dodawać "IMO"). Działanie DLSS porównuje głownie w ruchu, dlatego uważam te technikę za znacznie przewyższającą FSR (2.0 i wyżej). Ghosting masz również na zwyczajnym TAA, zatem możesz albo skorzystać z MSAA aby jeszcze bardziej obniżyć wydajność albo grać w natywnym 4K godząc się na poszarpane krawędzie i migające obiekty o szerokości 1-2 pikseli. Owszem - 4K + MSAAx4 jest znacznie lepsze od 4K + DLSS Q. Ale jest też nieporównywaln
  12. @Adames to mało trafione porównanie, skoro obiektywnie jakość obrazu 4K z DLSS Quality jest wyższa niż natywne 4K + TAA (w praktycznie każdej grze jaką testowałem, a w najgorszym przypadku DLSS wypada identycznie). A natywnego 4K (bez wygładzania) nie trawię całkiem, chyba że na laptopie 17"
  13. Mam na myśli granie w czasach gdy ta karta miała premierę, czyli w 2017 roku. Gry jak BF1, GoW4 dawały radę w 4K na wysokich ustawieniach. Choć oczywiście jak w każdej epoce trafiały się gry które nawet te topowe karty zaginały i trzeba było grać przy 40-60 FPS, co jest już jakimś kompromisem (ale wtedy jeszcze modne było łączenie kart). RTX 4090 o dziwo w żadnej grze nie ma takiego problemu (jeżeli uznamy, że 4K+DLSS Q >> 4K+TAA).
  14. To jest aktualne od chwili wprowadzenia Ray Tracingu. Wcześniej można było już grać w 4K np. na takim GTX 1080 Ti... RTX 3080 też do 4K się nadaje jeżeli będziemy udawać że RT nie istnieje Od biedy jest jeszcze DLSS, ale to już bardzo filozoficzne zagadnienie czy 4K z DLSS to nadal 4K (dla mnie w ustawieniach Quality jak najbardziej tak jest, ale są już gry w których 3080 10 GB nawet w 5120x1440p, czyli poniżej 4K, nie dawał rady nawet z takim DLSS przez spadki w low 1% FPS). Pewnie chodzi o wersje mobilną
  15. Skoro RT cie nie interesuje to stanowczo Radeona bierz. W klasycznej rasteryzacji już teraz pokonuje 4070Ti a z czasem ta przewaga pewnie się zwiększy jak dopracują bardziej sterowniki pod zupełnie nowa architekturę chipletową. Samo oprogramowanie AMD osobiście teraz nawet bardziej mi podchodzi od tego NVIDII - nie tego dualizmu z panelem i nakładka i ogólnie jest więcej opcji. Takie rozwiązanie wprowadzi ZNACZNIE więcej artefaktów wizualnych, więc wszystko sprowadza się do starego powiedzenie „Pick your poison”. Ogólnie próbowałem na targach przycisnąć Scotta Olschevskyiego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...