Skocz do zawartości

Zasilanie części samochodowej


Recommended Posts

Dzień dobry, na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze nie jestem pewny czy to odpowiedni dział na tego typu tematy. W tym miejscu proszę moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu.

 

Chcialbym zapytać, czym mogę zasilić kierunkowskaz LED? Nie mam możliwości wpięcia wtyczki(zdjęcie wtyczki w załączniku)do auta ponieważ auto stoi u mechanika, a chciałbym sprawdzić czy dany produkt w odpowiedni sposób swieci. Moc kierunkowskazu to 5w. Jestem zupełnie zielony w tematach związanych z elektronika dlatego tez przyszedłem ze swoim problemem do Was. Pozdrawiam

Karol

4F273522-5288-43AB-AD2E-63F52FA58657.jpeg

Link to post
Share on other sites

Pierwsze co to musisz zadbać o to by te dwa druciki NIGDY że sobą się nie zetknęły w momencie podłączania. 

 

Najbezpieczniej, znajdź sobie zasilacz o prądzie wyjściowym o napięciu 12V i natężeniu co najmniej 0,5A i powinno dać się je uruchomić. Do tego kawałek kabla na przedłużkę sprawdzić polaryzację na wyjściu, okręcić wokół, drugie do środka, zaizolować by nie było luźne i ogień. 

 

Albo odciąć wtyczkę jak zasilacz niepotrzebny, tylko zadbać o to by kable nie miały opcji się zewrzeć. 

 

Dlaczego zasilacz? Bo do kompa bym nigdy nie bawił się z podłączaniem "na dziko" gołych kabli. 

 

Co innego opracować sobie wtyczkę, albo przewody podłączone tak, by nie było opcji spowodowania zwarcia, tak samo w urządzeniu podłączanym, 0 gołych luźnych lub dyndających kabli. 

 

To taka druciarska metoda, ale przy zachowaniu podstawowych środków ostrożności i minimalnej wiedzy dot prądu stałego nie ma prawa nic się stać. 

Link to post
Share on other sites

A nie lepiej oddać do jakiegoś instytutu, który specjalizuje się w stałych napięciach? Oni wiedzą jak nie zrobić zwarcia i jaki certyfikowany zasilacz użyć. ;)