Skocz do zawartości

LordAnpu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7 Neutralny

O LordAnpu

  • Tytuł
    Nowicjusz

Specyfikacja PC

  • Procesor:
    AMD Ryzen 5 5600x + Noctua NH-D15
  • Karta graficzna:
    MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO
  • Płyta główna:
    Asus ROG STRIX B550-F Gaming
  • RAM:
    HyperX Predator Black 2x8GB 3200MHz CL16
  • Dyski:
    Samsung NVMe 970 EVO Plus 1TB
    Samsung NVMe 970 EVO 1TB
  • Zasilacz:
    Corsair RM750x
  • Obudowa:
    be quiet Pure Base 500DX Black + 4x Noctua NF-A14

Ostatnie wizyty

269646 wyświetleń profilu
  1. Płyta posiada dwa 4 pinowe (PWM) złącza wentylatorów, jedno oznaczone CPU_FAN drugie SYS_FAN. Ty masz 3 pinowy wentylator DC. Nic nie trzeba wiecej do tego złącza podłączać. Domyślam się, że ten wentylator jest podłączony do SYS_FAN i z tego co widze jego sterowanie jest tak jak CPU_FAN zależne od temperatury chyba że zmieni się to w biosie. Jeżeli zmienisz w "PC Health Status" "System Smart FAN Control" na disable to ten wentylator podłączony do SYS_FAN powinien dmuchać z pełną siłą.
  2. Jeżeli w biosie nie ma regulacji obrotów to złącze 3 pin powinno podawać 12v czyli wentylator powinien kręcić na maksa. Albo płyta z jakiegoś powodu nie podaje 12v (trzeba by było sprawdzić miernikiem) albo jednak jest regulacja obrotów (co to za model płyty?) albo wentylator jest wadliwy. Bez regulacji obrotów w biosie albo podłączenia wentylatora do innego źródła zasilania (czyli np molexa) nie da się.
  3. 4 czy 2 kości nie mają dużego znaczenia bo sam radiator pozwala na ponad 60 mm a problemem jest przedni wentylator. Ja mam kości 42mm i przedni wentylator podniesiony jest wysoko tak żeby nie dotykał kości, ale da się w tak dużej obudowie jak twoja jeszcze podnieść o te 2mm. Wymiana na 12cm to w mojej opinii wywalanie kasy w błoto bo co z tego, że wentylator będzie mniej wystawał na górze radiatora jak nie będzie pokrywał jego boków wiec nie będzie zysku wydajności. Podnieś przedni wentylator i będzie ok.
  4. Podobno wyłączenie obsługi thunderolta w biosie pomaga na temperatury, wiec jak go nie używasz możesz spróbować. Po za tym pasywnie chłodzony chipset może być ciepły a jak jeszcze wali na niego gorącym powietrzem karta w czasie grania to sie mu robi ciepło. Z590 ma maksa na 108°C wiec jest jeszcze zapas.
  5. 1. Tam gdzie podłączyłeś przyciski power i reset. Polecam zapoznać się z instrukcją obsługi płyty głównej (szkoda, że u ludzi ostatnio ta podstawowa czynność zanika). 2. 8 pinowe CPU można wsadzić tylko w jeden sposób do gniazda 8 pin widocznego na zdjeciu. A zrobić to można tak: łapiesz palcami wtyczkę, wsuwasz ją do gniazda 8 pin zaczepami na zewnątrz, dociskasz aż zaczepy klikną uważając żeby nie złamać płyty głównej, puszczasz wtyczkę palcami, gotowe. Samodzielne składanie komputera nie jest czynnością trudną jednak uważam, że zapoznanie się z instrukcją powinno być obowią
  6. Dyski masz w MBR dlatego UEFI nie widzi dysku rozruchowego bo powienien być w GPT. Masz dwa wyjścia albo instalujesz Windows w trybie UEFI i przy instalacji zmieniasz dysk na GPT albo zmieniasz w biosie Boot Mode w tryb legacy i będziesz widział oba dyski.
  7. Ilość i umiejscowienie wentylatorów ma znaczenie względem hałasu i wydajności. Ja jestem wrażliwy na dziwne dźwięki i denerwuje mnie zbyt duży hałas dlatego wybrałem 140mm które w idle kręcą 400-450 obrotów i tylko przy podniesionej temperaturze w obudowie dzięki czujnikowi temperatury który umieściłem w przestrzeni pomiędzy gorącą trójca CPU-GPU-NVME zmieniają obroty. Ilość i wydajność najlepiej ustawić tak żeby w obudowie panowało lekkie ciśnienie pozytywne dlatego moje dwa przednie wentylatory kręcą 450 obrotów a dwa wyciągające z tyłu i maksymalnie przesynięty do tyłu górny 400. Różni
  8. Sa to wentylatory PWM i jeżeli kupisz 3 pinowe czyli nie PWM to będą zawsze kręcić na 100% bo są inaczej sterowane. Ja bym zamówił przez internet wentylatory PWM i sprawdził, jak coś będzie nie tak to zawsze można je zwrócić.
  9. No po modelu i jego wentylatorach widać, że powinien to być podwójny zestaw PWM żółty +, czarny -, zielony obroty i niebieski impuls PWM. Ten "3 pionowy" poprostu nie ma zielonego bo mieć nie może ponieważ tylko jeden może podawać wartość obrotów. Czyli tutaj połączyłeś 12v z obrotami. Atfterburner widzi obroty, HWinfo też? Takie rzeźbienie "a może się uda" nie jest wskazane. Sprawdź czy oba wentylatory to 12v 0,35A albo 0,5A. Doprowadź okablowanie do porządku, a przynajmniej rozepnij zielony z żółtym bez podłączenia zielonego nadal powinno działać. Może wentylator pod
  10. W 4 pinowym (+,-,obroty,impuls) na wentylator zawsze jest podawane 12v a czwarty pin podaje impulsy dla modulacji pracy wentylatora, w 3 pinowym (+,-,obroty) zmieniane jest napięcie do regulacji jego pracy. Jeżeli zepniesz oba wentylatory razem będą działały ale ten 3 pinowy zawsze będzie miał 100% bo będzie dostawał 12v jeżeli gniazdo jest w trybie PWM. Najlepiej podaj dokładny model karty bo dla mnie jest dziwne, że przy 4 pinowym gnieździe PWM na karcie dano wentylator 3 pinowe.
  11. Ja kiedyś w karcie miałem podobny problem z jednym wentylatorem kiedy wymieniłem go na zamiennik o nie identycznych parametrach jak drugi, bo dostanie o identycznych było niemożliwe. Wymiana drugiego wentylatora na taki sam model naprawiła synchroniczną pracę. Minus tego rozwiązania był taki, że zamienniki kosztowały ponad 50zł za jeden, do tego wada konstrukcyjna chłodzenia powodowała terkot przy uruchamianiu wentylatora co przy start-stop było irytujące. Dlatego poszedłem w dwa 120mm PWM z przejściówką i krzywą w afterburner. Najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie Arctic P12 PWM PST. We
  12. Dlatego założyłem, że mogły być wsadzone 4 sztuki. No skoro ze starszym modelem procesora działa, a nowy procesor działa z tą kartą w innej płycie to zostaje winna płyta. Oddaj na reklamacje, opisz tylko dokładnie problem i miej nadzieje, że serwis potwierdzi uszkodzenie u siebie i naprawi albo zleci wymiane na nową.
  13. Masz na myśli diode VGA jak rozumiem. 1. Do testów wywal 3 kości ram i zostaw tylko jedną w gnieździe B1. 2. Sprawdź czy zasilanie do karty jest dobrze podłączone i czy karta dobrze siedzi w gnieździe PCIe. Sprawdź czy gniazdo nie jest uszkodzone. Na koniec jeżeli masz taką mozliwość to sprawdz czy karta ruszy w innym komputerze. 3. Jeżeli masz taką możliwość sprawdź czy karta będzie działać z innym procesorem w twojej płycie, a jeżeli tak to czy twój procesor ruszy w innej płycie bo może być to wina CPU. 4. Jeżeli jesteś pewny zasilacza to i tak sprawdź zestaw z innym jeże
  14. Zakładając, że SSD to przynajmniej 250GB i jakościowo nie jest kompletnym nieporozumieniem to ma zapewne conajmniej 100TBW. Tutaj podajesz średnio 0,5TB na 2 miesiące, szybkie obliczenia i wychodzi ponad 30 lat czyli znacznie wiecej niż zapewne pożyje dysk. Można kombinować i przenosić części systemu na HDD, a najlepiej przenieś cały system na HDD i SSD odłóż na pułeczke a potem wytrzyj ręce w ściereczke to się nigdy nie zużyje.
  15. Klawiatury całkiem przyzwoite w dobrej cenie to SPC Gear GK540 Magna Kailh Brown RGB albo droższa SPC Gear GK650K Omnis Kailh Brown RGB. Temat przerabiałem ostatnio z klawiaturą dla kogoś z rodziny i te są dobrze zrobione z przełącznikami Kailh Brown i podświetleniem w cenie dobrych kopułek. Przy myszce nie podałeś rozmiaru dłoni i chwytu ale w niskiej cenie do FPSów i pewnie też do strategii powinny być dobre Logitech G102 LIGHTSYNC albo SteelSeries Rival 3 a jeżeli masz dużą dłoń to można trafić Logitech G403 Hero w promocji za około 170. Najważniejsze to przetestowanie myszy i kla
×
×
  • Dodaj nową pozycję...