Hammond 8 Napisano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2021 Mam dwa pytania. Ipv4, ipv6 któreś z nich jest gorsze, wolniejsze oraz czy usługodawca musi włączać usługę typu ipv6 (lte, neostrada)? Czy Livebox Neostrada może mieć dramatyczne wifi i może działać w prędkości typu 8-10Mb/s max przy 100% zasięgu na wifi 2.4 bez żadnych ścian? (po kablu wyciąga 15Mb/s) Link to post Share on other sites
8gwiazdek 254 Napisano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2021 1. Żadne nie jest gorsze. W założeniu posiadanie IP v4 czy v6 nie wpływa na wydajność. 2. Nie, dostawca nie musi udostępniać IP v6 3 Tak, tu wchodzi w gre dużo czynników Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2021 Co to jest dramatyczne WiFi? Że trzyma w napięciu jak u Hitchcocka czy jak? Po kablu 15Mbps? Serio? Jak to mierzysz i jakie masz łącze? Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 (edytowane) 15 godzin temu, Hammond napisał: Mam dwa pytania. Ipv4, ipv6 któreś z nich jest gorsze, wolniejsze oraz czy usługodawca musi włączać usługę typu ipv6 (lte, neostrada)? Czy Livebox Neostrada może mieć dramatyczne wifi i może działać w prędkości typu 8-10Mb/s max przy 100% zasięgu na wifi 2.4 bez żadnych ścian? (po kablu wyciąga 15Mb/s) Przy IPV6 w Neostradzie mogą nie otwierać się wszystkie strony lub w ogóle mogą się nie otwierać, więc lepiej wykasować końcówkę "IPV6" z loginu żeby działało na IPV4 .Miałem mnóstwo takich przypadków. Jeżeli na Wi-Fi masz taki objaw że na kablu masz 15 Mb/s a na Wi-Fi przy modemie masz 8-10 to może być problem samego modemu lub Twojego urządzenia ( telefonu,laptopa,tableta).Masz opcję do 20 Mb/s więc niższej prędkości niż 10Mb/s nie możesz mieć.Niżej przy tej opcji modem w ogóle się nie zsynchronizuje. Na każdym urządzeniu po Wi-Fi masz taką prędkość? Sprawdź na różnych urządzeniach. Jeżeli na wszystkich będziesz miał te 8-10 Mb/s to może być problem z modemem. Możesz to zgłosić ale musisz być pewien tego że z Twoimi urządzeniami jest wszystko ok. Jak przyjedzie technik i na swoim sprzęcie udowodni ci że po Wi-Fi jest te 15Mb/s to zapłacisz 49 zł. za nie uzasadnione wezwanie. Jeszcze jedno. Jeżeli stwierdzisz że Twoje urządzenia są ok,czyli na wszystkich po Wi-Fi jest poniżej 10 Mb/s a po kablu powiedzmy te 15, to przed zgłoszeniem zrób reset modemu do ustawień fabrycznych ( z tyłu modemu w "reset" wkłada się w dziurkę coś ostrego i trzyma jakieś 5-10 sekund ). Wykasujesz wszystko ale modem sam zaciągnie sobie login i hasło. Musisz jednak wejść w niego i wykasować mu to "IPV6" bo zaciąga to automatycznie. Oczywiście jeżeli ustawiałeś sobie własne hasło do Wi-Fi to też się wykasuje i będzie obowiązywało to które jest na modemie.Jeżeli chcesz inne to musisz sobie ustawić. Po resecie sprawdź jeszcze raz jaka jest prędkość po Wi-Fi. Jeżeli nic się nie zmieni to zgłoś do Orange.Jeżeli stwierdzą że na linii wszystko jest ok, to być może powiedzą żebyś osobiście przyjechał z modemem w celu wymiany. Edytowane 11 Kwietnia 2021 przez login1969 Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Po kablu 15 a po wifi 8-10 ? Czyli w porządku bo po wifi zawsze jakieś minimalne straty są... Dla wszystkiego przeskanowałbym kanały bo znając życie to są pozapychane i to jest przyczyną spadku prędkości. Przeskanuj i ustaw wifi na kanał najmniej zapchany. Skaner wifi pobierzesz na smartfona - jest ich setki. Niektóre modemy (np: Zyxel ) mają wbudowany skaner kanałów. Co do wifi liveboxa 2.0 - ten modem nadaje się na małe mieszkania - wifi ma słabe. Link to post Share on other sites
Hammond 8 Napisano 11 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 (edytowane) 7 godzin temu, login1969 napisał: Przy IPV6 w Neostradzie mogą nie otwierać się wszystkie strony lub w ogóle mogą się nie otwierać, więc lepiej wykasować końcówkę "IPV6" z loginu żeby działało na IPV4 .Miałem mnóstwo takich przypadków. Jeżeli na Wi-Fi masz taki objaw że na kablu masz 15 Mb/s a na Wi-Fi przy modemie masz 8-10 to może być problem samego modemu lub Twojego urządzenia ( telefonu,laptopa,tableta).Masz opcję do 20 Mb/s więc niższej prędkości niż 10Mb/s nie możesz mieć.Niżej przy tej opcji modem w ogóle się nie zsynchronizuje. Na każdym urządzeniu po Wi-Fi masz taką prędkość? Sprawdź na różnych urządzeniach. Jeżeli na wszystkich będziesz miał te 8-10 Mb/s to może być problem z modemem. Możesz to zgłosić ale musisz być pewien tego że z Twoimi urządzeniami jest wszystko ok. Jak przyjedzie technik i na swoim sprzęcie udowodni ci że po Wi-Fi jest te 15Mb/s to zapłacisz 49 zł. za nie uzasadnione wezwanie. Jeszcze jedno. Jeżeli stwierdzisz że Twoje urządzenia są ok,czyli na wszystkich po Wi-Fi jest poniżej 10 Mb/s a po kablu powiedzmy te 15, to przed zgłoszeniem zrób reset modemu do ustawień fabrycznych ( z tyłu modemu w "reset" wkłada się w dziurkę coś ostrego i trzyma jakieś 5-10 sekund ). Wykasujesz wszystko ale modem sam zaciągnie sobie login i hasło. Musisz jednak wejść w niego i wykasować mu to "IPV6" bo zaciąga to automatycznie. Oczywiście jeżeli ustawiałeś sobie własne hasło do Wi-Fi to też się wykasuje i będzie obowiązywało to które jest na modemie.Jeżeli chcesz inne to musisz sobie ustawić. Po resecie sprawdź jeszcze raz jaka jest prędkość po Wi-Fi. Jeżeli nic się nie zmieni to zgłoś do Orange.Jeżeli stwierdzą że na linii wszystko jest ok, to być może powiedzą żebyś osobiście przyjechał z modemem w celu wymiany. Wcześniej mieliśmy Neostradę 80Mb oraz funbox. Wifi wyciągało wówczas 27Mb/s po kablu wychodziło podobnie. Po modernizacji okablowania na ulicy Neostrada padła, zgłosiłem awarię i nie dało się naprawić by działało to dalej jako opcja do 80Mb/s i zrobili aneks umowy na opcję do 20Mb/s. Wyciąga ona jak w poście, przy czym speedtest.net na androidzie wykrywa jakieś 1-10% pakietów straty. Właśnie jak to reklamowałem to babka straszyła tą karą i kazała sprawdzić po kablu oraz zaproponowała zmianę na ipv6. Zmieniła, różnicy nie widzę. Nie wiem jak sprawdzić % strat pakietów po kablu. strona speedtest.net nie podaje takiej informacji. Modem jest resetowany od czasu do czasu jak coś się dzieje z tym połaczeniem. Problem tego wifi występuje na wszystkim, mój laptop ma 100% zasięgu. Livebox 2 od urządzeń jest w odległości 2-3 metrów bez żadnych ścian. Wcześniej był funbox i standardem było 26Mb/ po wifi i kablu. Funbox jednak działał na 5Ghz, livebox działa na 2.4Ghz (5Ghz nawet nie wspiera) Edytowane 11 Kwietnia 2021 przez Hammond Link to post Share on other sites
Hammond 8 Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Wymięliśmy modem na funboksa i problem zniknął. Osiąga po wifi 17Mb/s więc max dostępne tego łącza (po kablu wynik podobny). Temat można zamknąć. Link to post Share on other sites
Recommended Posts