Skocz do zawartości

ipv4, ipv6, wydajność liveboksa po wifi


Recommended Posts

Mam dwa pytania.

Ipv4, ipv6 któreś z nich jest gorsze, wolniejsze oraz czy usługodawca musi włączać usługę typu ipv6 (lte, neostrada)?

Czy Livebox Neostrada może mieć dramatyczne wifi i może działać w prędkości typu 8-10Mb/s max przy 100% zasięgu na wifi 2.4 bez żadnych ścian? (po kablu wyciąga 15Mb/s)

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Hammond napisał:

Mam dwa pytania.

Ipv4, ipv6 któreś z nich jest gorsze, wolniejsze oraz czy usługodawca musi włączać usługę typu ipv6 (lte, neostrada)?

Czy Livebox Neostrada może mieć dramatyczne wifi i może działać w prędkości typu 8-10Mb/s max przy 100% zasięgu na wifi 2.4 bez żadnych ścian? (po kablu wyciąga 15Mb/s)

Przy IPV6 w Neostradzie mogą nie otwierać się wszystkie strony lub w ogóle mogą się nie otwierać, więc lepiej wykasować końcówkę "IPV6" z loginu żeby działało na IPV4 .Miałem mnóstwo takich przypadków. Jeżeli na Wi-Fi masz taki objaw że na kablu masz 15 Mb/s a na Wi-Fi przy modemie masz 8-10 to może być problem samego modemu lub Twojego urządzenia ( telefonu,laptopa,tableta).Masz opcję do 20 Mb/s więc niższej prędkości niż 10Mb/s nie możesz mieć.Niżej przy tej opcji modem w ogóle się nie zsynchronizuje. Na każdym urządzeniu po Wi-Fi masz taką prędkość? Sprawdź na różnych urządzeniach. Jeżeli na wszystkich będziesz miał te 8-10 Mb/s to może być problem z modemem. Możesz to zgłosić ale musisz być pewien tego że z Twoimi urządzeniami jest wszystko ok. Jak przyjedzie technik i na swoim sprzęcie udowodni ci że po Wi-Fi jest te 15Mb/s to zapłacisz 49 zł. za nie uzasadnione wezwanie.

Jeszcze jedno. Jeżeli stwierdzisz że Twoje urządzenia są ok,czyli na wszystkich po Wi-Fi jest poniżej 10 Mb/s a po kablu powiedzmy te 15, to przed zgłoszeniem zrób reset modemu do ustawień fabrycznych ( z tyłu modemu w "reset" wkłada się w dziurkę coś ostrego i trzyma jakieś 5-10 sekund ). Wykasujesz wszystko ale modem sam zaciągnie sobie login i hasło. Musisz jednak wejść w niego i wykasować mu to "IPV6" bo zaciąga to automatycznie. Oczywiście jeżeli ustawiałeś sobie własne hasło do Wi-Fi to też się wykasuje i będzie obowiązywało to które jest na modemie.Jeżeli chcesz inne to musisz sobie ustawić. Po resecie sprawdź jeszcze raz jaka jest prędkość po Wi-Fi. Jeżeli nic się nie zmieni to zgłoś do Orange.Jeżeli stwierdzą że na linii wszystko jest ok, to być może powiedzą żebyś osobiście przyjechał z modemem w celu wymiany.

Edytowane przez login1969
Link to post
Share on other sites

Po kablu 15 a po wifi 8-10 ?

 

Czyli w porządku bo po wifi zawsze jakieś minimalne straty są...

 

Dla wszystkiego przeskanowałbym kanały bo znając życie to są pozapychane i to jest przyczyną spadku prędkości.

 

Przeskanuj i ustaw wifi na kanał najmniej zapchany.

 

Skaner wifi pobierzesz na smartfona - jest ich setki.

 

Niektóre modemy (np: Zyxel ) mają wbudowany skaner kanałów.

 

Co do wifi liveboxa 2.0 - ten modem nadaje się na małe mieszkania - wifi ma słabe.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, login1969 napisał:

Przy IPV6 w Neostradzie mogą nie otwierać się wszystkie strony lub w ogóle mogą się nie otwierać, więc lepiej wykasować końcówkę "IPV6" z loginu żeby działało na IPV4 .Miałem mnóstwo takich przypadków. Jeżeli na Wi-Fi masz taki objaw że na kablu masz 15 Mb/s a na Wi-Fi przy modemie masz 8-10 to może być problem samego modemu lub Twojego urządzenia ( telefonu,laptopa,tableta).Masz opcję do 20 Mb/s więc niższej prędkości niż 10Mb/s nie możesz mieć.Niżej przy tej opcji modem w ogóle się nie zsynchronizuje. Na każdym urządzeniu po Wi-Fi masz taką prędkość? Sprawdź na różnych urządzeniach. Jeżeli na wszystkich będziesz miał te 8-10 Mb/s to może być problem z modemem. Możesz to zgłosić ale musisz być pewien tego że z Twoimi urządzeniami jest wszystko ok. Jak przyjedzie technik i na swoim sprzęcie udowodni ci że po Wi-Fi jest te 15Mb/s to zapłacisz 49 zł. za nie uzasadnione wezwanie.

Jeszcze jedno. Jeżeli stwierdzisz że Twoje urządzenia są ok,czyli na wszystkich po Wi-Fi jest poniżej 10 Mb/s a po kablu powiedzmy te 15, to przed zgłoszeniem zrób reset modemu do ustawień fabrycznych ( z tyłu modemu w "reset" wkłada się w dziurkę coś ostrego i trzyma jakieś 5-10 sekund ). Wykasujesz wszystko ale modem sam zaciągnie sobie login i hasło. Musisz jednak wejść w niego i wykasować mu to "IPV6" bo zaciąga to automatycznie. Oczywiście jeżeli ustawiałeś sobie własne hasło do Wi-Fi to też się wykasuje i będzie obowiązywało to które jest na modemie.Jeżeli chcesz inne to musisz sobie ustawić. Po resecie sprawdź jeszcze raz jaka jest prędkość po Wi-Fi. Jeżeli nic się nie zmieni to zgłoś do Orange.Jeżeli stwierdzą że na linii wszystko jest ok, to być może powiedzą żebyś osobiście przyjechał z modemem w celu wymiany.

Wcześniej mieliśmy Neostradę 80Mb oraz funbox. Wifi wyciągało wówczas 27Mb/s po kablu wychodziło podobnie. Po modernizacji okablowania na ulicy Neostrada padła, zgłosiłem awarię i nie dało się naprawić by działało to dalej jako opcja do 80Mb/s i zrobili aneks umowy na opcję do 20Mb/s. Wyciąga ona jak w poście, przy czym speedtest.net na androidzie wykrywa jakieś 1-10% pakietów straty.
Właśnie jak to reklamowałem to babka straszyła tą karą i kazała sprawdzić po kablu oraz zaproponowała zmianę na  ipv6. Zmieniła, różnicy nie widzę. Nie wiem jak sprawdzić % strat pakietów po kablu. strona speedtest.net nie podaje takiej informacji.

Modem jest resetowany od czasu do czasu jak coś się dzieje z tym połaczeniem. Problem tego wifi występuje na wszystkim, mój laptop ma 100% zasięgu.

 

Livebox 2 od urządzeń jest w odległości 2-3 metrów bez żadnych ścian. Wcześniej był funbox i standardem było 26Mb/ po wifi i kablu.

Funbox jednak działał na 5Ghz, livebox działa na 2.4Ghz (5Ghz nawet nie wspiera)

Edytowane przez Hammond
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...